Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM
katalizator mam
Prawdopodobnie nasze Mazdy uznają tylko pierscienie RIK lub NPR, na innych nawet po remoncie ciągną olej i kopcą.
Z aukcji Carspeed:
"UWAGA!
W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."
PS
Jeśli ktos potrzebuje to mam do sprzedania pierścienie tłokowe nominał 0.00 firmy NPR do silników Mazdy FS/FP , Mazda 323F, 626 GE/GF/GW, MX6, PROBE. Pierścienie nowe w oryginanym opakowaniu. NPR= OEM MAZDA
Atrakcyjna cena 200zł za komplet (katalogowo 305zł )– ponieważ musiałem kupić nadwymiarowe
Tel 667773235
bastec22@wp.pl
Z aukcji Carspeed:
"UWAGA!
W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."
PS
Jeśli ktos potrzebuje to mam do sprzedania pierścienie tłokowe nominał 0.00 firmy NPR do silników Mazdy FS/FP , Mazda 323F, 626 GE/GF/GW, MX6, PROBE. Pierścienie nowe w oryginanym opakowaniu. NPR= OEM MAZDA
Atrakcyjna cena 200zł za komplet (katalogowo 305zł )– ponieważ musiałem kupić nadwymiarowe
Tel 667773235
bastec22@wp.pl
Ostatnio edytowano 14 lis 2012, 23:52 przez 3astec, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
katalizator
Dopisano 30 paź 2012, 14:04:
?
Dopisano 30 paź 2012, 14:04:
?
Witam Wszystkich,
mam pytanie dot. remontu silnika Mazdy jak w temacie... konkretnie o cisnienie oleju...
aktualnie mam problem, ponieważ po złożeniu silnika i sprawdzenia ciśnienia manometrem – wyszło, że cisnienie po odpaleniu wynosi prawie 0 wg manometru...wskazówka lekko drga... po dodaniu troche gazu, jakby zaczęło łapać ciśnienie i juz normalnie utrzymuje sie na poziomie ok. 1,5 a przy 3000 obrotów – 4,5 z kawalkiem..
martwi mnie bardzo ten poczatkowy stan... czyli po odpaleniu jakby nie łapał cisnienia
jakieś pomysły co to może być?
to co zostało zrobione:
– głowica (wymiana kilku zaworów, regulacja zaworów – wymiana plytek, docieranie zaworów/gniazd, wymiana uszczelniaczy, planowanie)
– blok (szlif na 0,5; nowe tłoki 0,5, pierscienie 0,5 NPR, nowe panewki głowne i korbowe, oporowe...)
– caly zestaw uszczelek oringów itp..
– komplet rozrządu
– inne (sprzęgło, czyszczenie całości itp... )
– nowy czujnik ciśnienia, filtry paliwa, oleju, pow., świece, przewody
– zalany ELFem 10w40
dodam, że po wyłączeniu silnika, i po krótkiej chwili uruchomieniu – cisnienie trzyma,
ale jak poczeka sie 2-5min i uruchomi to znow trzeba dodac gazu by "zalapal" cisnienie
już załamuje ręce.... chciałem Mazde zrobić pod siebie ale juz mam jej powoli dość... ciągle coś wychodzi....
choc plus jest jeden – przed remontem miałem parowóz ... po – nawet dymka nie puszcza...
mam pytanie dot. remontu silnika Mazdy jak w temacie... konkretnie o cisnienie oleju...
aktualnie mam problem, ponieważ po złożeniu silnika i sprawdzenia ciśnienia manometrem – wyszło, że cisnienie po odpaleniu wynosi prawie 0 wg manometru...wskazówka lekko drga... po dodaniu troche gazu, jakby zaczęło łapać ciśnienie i juz normalnie utrzymuje sie na poziomie ok. 1,5 a przy 3000 obrotów – 4,5 z kawalkiem..
martwi mnie bardzo ten poczatkowy stan... czyli po odpaleniu jakby nie łapał cisnienia
jakieś pomysły co to może być?
to co zostało zrobione:
– głowica (wymiana kilku zaworów, regulacja zaworów – wymiana plytek, docieranie zaworów/gniazd, wymiana uszczelniaczy, planowanie)
– blok (szlif na 0,5; nowe tłoki 0,5, pierscienie 0,5 NPR, nowe panewki głowne i korbowe, oporowe...)
– caly zestaw uszczelek oringów itp..
– komplet rozrządu
– inne (sprzęgło, czyszczenie całości itp... )
– nowy czujnik ciśnienia, filtry paliwa, oleju, pow., świece, przewody
– zalany ELFem 10w40
dodam, że po wyłączeniu silnika, i po krótkiej chwili uruchomieniu – cisnienie trzyma,
ale jak poczeka sie 2-5min i uruchomi to znow trzeba dodac gazu by "zalapal" cisnienie
już załamuje ręce.... chciałem Mazde zrobić pod siebie ale juz mam jej powoli dość... ciągle coś wychodzi....
choc plus jest jeden – przed remontem miałem parowóz ... po – nawet dymka nie puszcza...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
dziwna sprawa dla mnie jak nie ma ciśnienia po odpaleniu to tak jak by nie był odpalony jak jest odpalony to musi mieć jakieś ciśnienie na pewno nie 0 . u mnie było robione raz normalnie na lejcie ok 2500 obr
jak brał dalej olej to też po wymianie pierścieni i uszczelniaczy robiłem na ostro ale też nic z tego przypomnę jeszcze raz co robiłem:
1. głowica: planowanie sprawdzenie całej głowicy razem z prowadnicami uszczelniacze zaworowe itd
2. blok: planowanie bloku szlif cylindrów nowe tłoki nadmiarowe szlif wału nowe panewki i dalej bierze 1l na 1000 od przeczyszczona silnik był sprawdzany u kilku specjalistów i nic nie są wstanie powiedzieć dymi z rana jakby uszczelniacze albo prowadnice ale prowadnice sprawdzane uszczelniacze 4 racy wymieniane były też takomy wkładane teraz są geitza ma ktoś pomysły zawory też były docierane dwa razy i sprawdznae

jak brał dalej olej to też po wymianie pierścieni i uszczelniaczy robiłem na ostro ale też nic z tego przypomnę jeszcze raz co robiłem:
1. głowica: planowanie sprawdzenie całej głowicy razem z prowadnicami uszczelniacze zaworowe itd
2. blok: planowanie bloku szlif cylindrów nowe tłoki nadmiarowe szlif wału nowe panewki i dalej bierze 1l na 1000 od przeczyszczona silnik był sprawdzany u kilku specjalistów i nic nie są wstanie powiedzieć dymi z rana jakby uszczelniacze albo prowadnice ale prowadnice sprawdzane uszczelniacze 4 racy wymieniane były też takomy wkładane teraz są geitza ma ktoś pomysły zawory też były docierane dwa razy i sprawdznae





jeszcze nowy obiaw ... po mocniejszym dodaniu gazu – cisnienie wzrasta do 5-6 atm... 
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Piotrek_wroc napisał(a):jeszcze nowy obiaw ... po mocniejszym dodaniu gazu – cisnienie wzrasta do 5-6 atm...
Polecił bym sprawdzenie zaworów bo innej drogi nie ma (uszczelką by raczej tyle nie uciekało).
szerokości
grzech
grzech
zawisza gruszka napisał(a):dziwna sprawa dla mnie jak nie ma ciśnienia po odpaleniu to tak jak by nie był odpalony jak jest odpalony to musi mieć jakieś ciśnienie na pewno nie 0 . u mnie było robione raz normalnie na lejcie ok 2500 obr
jak brał dalej olej to też po wymianie pierścieni i uszczelniaczy robiłem na ostro ale też nic z tego przypomnę jeszcze raz co robiłem:
1. głowica: planowanie sprawdzenie całej głowicy razem z prowadnicami uszczelniacze zaworowe itd
2. blok: planowanie bloku szlif cylindrów nowe tłoki nadmiarowe szlif wału nowe panewki i dalej bierze 1l na 1000 od przeczyszczona silnik był sprawdzany u kilku specjalistów i nic nie są wstanie powiedzieć dymi z rana jakby uszczelniacze albo prowadnice ale prowadnice sprawdzane uszczelniacze 4 racy wymieniane były też takomy wkładane teraz są geitza ma ktoś pomysły zawory też były docierane dwa razy i sprawdznae![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pierścienie pewnie masz inne niż RIK i NPR? Nie wiem ile jest w tym prawdy ale Carspeed i Jaksa twierdzą ze jeśli wymiana to tylko na tych producentów, na innych i tak będzie palił olej.
Przez uszczelniacze nie bedzie brał takich ilosci oleju, skłaniał bym się się do w/w teori że olej przechodzi przez uszczelnienie pierścień cylinder.
Piotrek_wroc napisał(a):Witam Wszystkich,
mam pytanie dot. remontu silnika Mazdy jak w temacie... konkretnie o cisnienie oleju...
aktualnie mam problem, ponieważ po złożeniu silnika i sprawdzenia ciśnienia manometrem – wyszło, że cisnienie po odpaleniu wynosi prawie 0 wg manometru...wskazówka lekko drga... po dodaniu troche gazu, jakby zaczęło łapać ciśnienie i juz normalnie utrzymuje sie na poziomie ok. 1,5 a przy 3000 obrotów – 4,5 z kawalkiem..
martwi mnie bardzo ten poczatkowy stan... czyli po odpaleniu jakby nie łapał cisnienia
jakieś pomysły co to może być?
A na wkręconym czujniku jak szybko kontrolka ciśnienia gaśnie. Powinno się kręcić przed odpaleniem silnika po remoncie rozrusznikiem bez wkręconych świec aż zgaśnie kontrolka. Jeśli nie gasnie tzn że gdzieś cisnienie ucieka, może na oringach przy pompie olejowej- oring trzeba zawsze wymienić na nowy i posmarować go tawotem, możliwe też że sylikon którym uszczelnia sie obudowe pompy przy dokrecaniu zmniejszył przepustowość tego otworu z oringiem
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
aktualnie są wsadzone rik pierścienie a uszczelniacze geitza
na tych pierścieniach też były wsadzone tacomy
jeszcze wcześniej pierścienie geitza uszczelniacze pierwsze nie wiem jakie były potem był szlif cylindrów tłoki nadmiarowe i pierścienie rik i tak zostało
był sprawdzany u dwóch mechaników wszyscy mówią że ucieka górą głowica była sprawdzana w trzech warsztatach (tam gdzie naprawiają głowice) i wszędzie jest ok prowadnice są ok zawory były dwa razy docierane i sprawdzane te auto to jest jakaś pie..... zagadka

Dopisano 15 lis 2012, 17:09:
dymi rano podczas rozruchu mam jeszcze jedno pytanie które nasunęło mi się jak przejechałem autostradę A1 zauważyłem że niknie mi płyn z chłodnicy tzn znajomy swont przepalanego płynu nad kanałem okazało się że przewód z chłodnicy jest dziurawy może być tak?? że po zagżaniu się głowicy ( jak niema dobrego chłodzenia) olej ucieka uszczelniaczami i to od samego początku
na tych pierścieniach też były wsadzone tacomy
jeszcze wcześniej pierścienie geitza uszczelniacze pierwsze nie wiem jakie były potem był szlif cylindrów tłoki nadmiarowe i pierścienie rik i tak zostało
był sprawdzany u dwóch mechaników wszyscy mówią że ucieka górą głowica była sprawdzana w trzech warsztatach (tam gdzie naprawiają głowice) i wszędzie jest ok prowadnice są ok zawory były dwa razy docierane i sprawdzane te auto to jest jakaś pie..... zagadka



Dopisano 15 lis 2012, 17:09:
dymi rano podczas rozruchu mam jeszcze jedno pytanie które nasunęło mi się jak przejechałem autostradę A1 zauważyłem że niknie mi płyn z chłodnicy tzn znajomy swont przepalanego płynu nad kanałem okazało się że przewód z chłodnicy jest dziurawy może być tak?? że po zagżaniu się głowicy ( jak niema dobrego chłodzenia) olej ucieka uszczelniaczami i to od samego początku
Witam..jestem tutaj nowy ale mazdami jezdze od 7 lat. Aktualnie mam mazde 626gf 1997 rok 2.0fs 115KM. bierze olej 1litr na 1000km. Wlałem liquly moly ceratec 2 miesiace temu. nie widze zadnej poprawy.Rano zadymi przez 10sek i dalej nie dymi tylko przy przygazówce troszke zadymi na niebiesko.leje najtanszy olej Mam pytanko ile czasu mozna jezdzic dolewajac tylko olej.Sytuacja bedzie sie pogarszac czy z 2 lata moge smigac?. Jestem mechanikiem ale jeszcze nie mam takiego doswiadczenia. Jednak dodatki do oleju nie zrobią szlifu i nie wymienia pierscieni.pozdrawiam i czekam na odp(ile czasu mozna jezdzic z takim spalaniem oleju.)
- Od: 16 gru 2010, 09:08
- Posty: 5
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda GF 115KM 1997rok hatchback
ja po remoncie mam tak samo i to było robione kompletna kapa silnika
dmercedes napisał(a):Witam..jestem tutaj nowy ale mazdami jezdze od 7 lat. Aktualnie mam mazde 626gf 1997 rok 2.0fs 115KM. bierze olej 1litr na 1000km. Wlałem liquly moly ceratec 2 miesiace temu. nie widze zadnej poprawy.Rano zadymi przez 10sek i dalej nie dymi tylko przy przygazówce troszke zadymi na niebiesko.leje najtanszy olej Mam pytanko ile czasu mozna jezdzic dolewajac tylko olej.Sytuacja bedzie sie pogarszac czy z 2 lata moge smigac?. Jestem mechanikiem ale jeszcze nie mam takiego doswiadczenia. Jednak dodatki do oleju nie zrobią szlifu i nie wymienia pierscieni.pozdrawiam i czekam na odp(ile czasu mozna jezdzic z takim spalaniem oleju.)
mój podobnie zaczynał od 1l / 1000 km... za wczasu powiem – nie lej najtanszego oleju...szczegolnie NIE lotosa
po ok 1 roku... zaczal coraz wiecej kopcic... az pewnego dnia nie przestal... doslownie parowóz... przez to czekala mnie kapitalka...
dziś odebralem auto... po ponad 2,5 miesiaca... kapitalka kosztowo ... jak drugie auto... ale za to ani jednego dymka...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
dlatego ja poszedłem w SWAP na drugi mlodszy – koszt 600 + 600 i tyle kosztów – nie dymi, nie kopci, 120 tys km mniej i sporo $$$ zaoszczedzonej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
u mnie mialo sie skonczyc na uszczelniaczach...pozniej pierscienie... i inne takie... kwiatki wychodzili...maxim_wawa napisał(a):dlatego ja poszedłem w SWAP na drugi mlodszy – koszt 600 + 600 i tyle kosztów – nie dymi, nie kopci, 120 tys km mniej i sporo $$$ zaoszczedzonej
a trzeba bylo zrobic swapa...ale cóż...teraz mam auto na min. 4 lata...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Witam serdecznie kolegów po dłuższej przerwie :–)
Fajnie, że temat się rozwinął a nie zniknął w czeluściach forum
Ja od remontu (marzec 2012) zrobiłem 23 150 kilometrów, jak na razie (odpukać w niemalowane) wszystko jest git
coś tam delikatnie się poci spod uszczelki zaworów, ale olewam to
Widzę, że często piszecie o "dymieniu" choć moja Magda już pod koniec spalała ponad litr na 1000 km to nie dymiła nic.
Puszczała chmurę tylko w jednym przypadku
na postoju
powolne wkręcanie do 6000/obr/min > noga z gazu> spadek do 2000 obr ...i gaz w podłogę, wtedy była dosłownie mgła, ale tak przy odpalaniu to nic.
olej zmieniam co 10k , jeżdżę bardzo bardzo ekonomicznie ( w zasadzie nigdy nie przekraczam 3000 obrotów)
staram się bardzo dbać o mazdę i robię jej nawet dodatkowy przegląd w ciągu roku
Pozdrawiam wszystkich i zycze szerokiej drogi
Fajnie, że temat się rozwinął a nie zniknął w czeluściach forum
Ja od remontu (marzec 2012) zrobiłem 23 150 kilometrów, jak na razie (odpukać w niemalowane) wszystko jest git
coś tam delikatnie się poci spod uszczelki zaworów, ale olewam to
Widzę, że często piszecie o "dymieniu" choć moja Magda już pod koniec spalała ponad litr na 1000 km to nie dymiła nic.
Puszczała chmurę tylko w jednym przypadku
na postoju
powolne wkręcanie do 6000/obr/min > noga z gazu> spadek do 2000 obr ...i gaz w podłogę, wtedy była dosłownie mgła, ale tak przy odpalaniu to nic.
olej zmieniam co 10k , jeżdżę bardzo bardzo ekonomicznie ( w zasadzie nigdy nie przekraczam 3000 obrotów)
staram się bardzo dbać o mazdę i robię jej nawet dodatkowy przegląd w ciągu roku
Pozdrawiam wszystkich i zycze szerokiej drogi
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
Floyd jaki masz przebieg?
po remoncie jakim olejem zalałeś ? pełen syntetyk czy półsyntetyk? Jestes z Żar lubuskie? Bo ostatnio widziałem w Żarach sedana szampański metalik .
Pozdrawiam
po remoncie jakim olejem zalałeś ? pełen syntetyk czy półsyntetyk? Jestes z Żar lubuskie? Bo ostatnio widziałem w Żarach sedana szampański metalik .
Pozdrawiam

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6