Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM

Postprzez zawisza gruszka » 29 paź 2012, 19:38

katalizator mam
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez 3astec » 29 paź 2012, 23:32

Prawdopodobnie nasze Mazdy uznają tylko pierscienie RIK lub NPR, na innych nawet po remoncie ciągną olej i kopcą.

Z aukcji Carspeed:

"UWAGA!

W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."

PS
Jeśli ktos potrzebuje to mam do sprzedania pierścienie tłokowe nominał 0.00 firmy NPR do silników Mazdy FS/FP , Mazda 323F, 626 GE/GF/GW, MX6, PROBE. Pierścienie nowe w oryginanym opakowaniu. NPR= OEM MAZDA

Atrakcyjna cena 200zł za komplet (katalogowo 305zł )– ponieważ musiałem kupić nadwymiarowe
Tel 667773235
bastec22@wp.pl
Ostatnio edytowano 14 lis 2012, 23:52 przez 3astec, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez zawisza gruszka » 30 paź 2012, 09:23

katalizator

Dopisano 30 paź 2012, 14:04:

?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez 3astec » 12 lis 2012, 18:50

Jak docieraliscie swoje FS po remontach? Na ostro czy na delikatnie? Bo słyszałem że na delikatnie jest jeszcze gorzej niz przed wymianą, pije jeszcze wiecej oliwy.
Ostatnio edytowano 14 lis 2012, 23:53 przez 3astec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez wedkarz85 » 13 lis 2012, 16:58

witam umnie było tak
piersze 1,000 km niewięcej jak 2 2,5 tyś obrotów
tak do 5 tyś km bez szaleństw jak umnie jest wszystko ok
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez Piotrek_wroc » 13 lis 2012, 21:48

Witam Wszystkich,
mam pytanie dot. remontu silnika Mazdy jak w temacie... konkretnie o cisnienie oleju...

aktualnie mam problem, ponieważ po złożeniu silnika i sprawdzenia ciśnienia manometrem – wyszło, że cisnienie po odpaleniu wynosi prawie 0 wg manometru...wskazówka lekko drga... po dodaniu troche gazu, jakby zaczęło łapać ciśnienie i juz normalnie utrzymuje sie na poziomie ok. 1,5 a przy 3000 obrotów – 4,5 z kawalkiem..
martwi mnie bardzo ten poczatkowy stan... czyli po odpaleniu jakby nie łapał cisnienia :(
jakieś pomysły co to może być?

to co zostało zrobione:
– głowica (wymiana kilku zaworów, regulacja zaworów – wymiana plytek, docieranie zaworów/gniazd, wymiana uszczelniaczy, planowanie)
– blok (szlif na 0,5; nowe tłoki 0,5, pierscienie 0,5 NPR, nowe panewki głowne i korbowe, oporowe...)
– caly zestaw uszczelek oringów itp..
– komplet rozrządu
– inne (sprzęgło, czyszczenie całości itp... )
– nowy czujnik ciśnienia, filtry paliwa, oleju, pow., świece, przewody
– zalany ELFem 10w40

dodam, że po wyłączeniu silnika, i po krótkiej chwili uruchomieniu – cisnienie trzyma,
ale jak poczeka sie 2-5min i uruchomi to znow trzeba dodac gazu by "zalapal" cisnienie :(

już załamuje ręce.... chciałem Mazde zrobić pod siebie ale juz mam jej powoli dość... ciągle coś wychodzi....
choc plus jest jeden – przed remontem miałem parowóz ... po – nawet dymka nie puszcza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez zawisza gruszka » 13 lis 2012, 23:32

dziwna sprawa dla mnie jak nie ma ciśnienia po odpaleniu to tak jak by nie był odpalony jak jest odpalony to musi mieć jakieś ciśnienie na pewno nie 0 . u mnie było robione raz normalnie na lejcie ok 2500 obr
jak brał dalej olej to też po wymianie pierścieni i uszczelniaczy robiłem na ostro ale też nic z tego przypomnę jeszcze raz co robiłem:
1. głowica: planowanie sprawdzenie całej głowicy razem z prowadnicami uszczelniacze zaworowe itd
2. blok: planowanie bloku szlif cylindrów nowe tłoki nadmiarowe szlif wału nowe panewki i dalej bierze 1l na 1000 od przeczyszczona silnik był sprawdzany u kilku specjalistów i nic nie są wstanie powiedzieć dymi z rana jakby uszczelniacze albo prowadnice ale prowadnice sprawdzane uszczelniacze 4 racy wymieniane były też takomy wkładane teraz są geitza ma ktoś pomysły zawory też były docierane dwa razy i sprawdznae <glupek2> <glupek2> <glupek2> ;P ;P <cisza> <cisza>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez Piotrek_wroc » 14 lis 2012, 12:54

jeszcze nowy obiaw ... po mocniejszym dodaniu gazu – cisnienie wzrasta do 5-6 atm... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez grzech_z » 14 lis 2012, 15:50

Piotrek_wroc napisał(a):jeszcze nowy obiaw ... po mocniejszym dodaniu gazu – cisnienie wzrasta do 5-6 atm... :(


Polecił bym sprawdzenie zaworów bo innej drogi nie ma (uszczelką by raczej tyle nie uciekało).
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez 3astec » 15 lis 2012, 00:00

zawisza gruszka napisał(a):dziwna sprawa dla mnie jak nie ma ciśnienia po odpaleniu to tak jak by nie był odpalony jak jest odpalony to musi mieć jakieś ciśnienie na pewno nie 0 . u mnie było robione raz normalnie na lejcie ok 2500 obr
jak brał dalej olej to też po wymianie pierścieni i uszczelniaczy robiłem na ostro ale też nic z tego przypomnę jeszcze raz co robiłem:
1. głowica: planowanie sprawdzenie całej głowicy razem z prowadnicami uszczelniacze zaworowe itd
2. blok: planowanie bloku szlif cylindrów nowe tłoki nadmiarowe szlif wału nowe panewki i dalej bierze 1l na 1000 od przeczyszczona silnik był sprawdzany u kilku specjalistów i nic nie są wstanie powiedzieć dymi z rana jakby uszczelniacze albo prowadnice ale prowadnice sprawdzane uszczelniacze 4 racy wymieniane były też takomy wkładane teraz są geitza ma ktoś pomysły zawory też były docierane dwa razy i sprawdznae <glupek2> <glupek2> <glupek2> ;P ;P <cisza> <cisza>


Pierścienie pewnie masz inne niż RIK i NPR? Nie wiem ile jest w tym prawdy ale Carspeed i Jaksa twierdzą ze jeśli wymiana to tylko na tych producentów, na innych i tak będzie palił olej.
Przez uszczelniacze nie bedzie brał takich ilosci oleju, skłaniał bym się się do w/w teori że olej przechodzi przez uszczelnienie pierścień cylinder.


Piotrek_wroc napisał(a):Witam Wszystkich,
mam pytanie dot. remontu silnika Mazdy jak w temacie... konkretnie o cisnienie oleju...

aktualnie mam problem, ponieważ po złożeniu silnika i sprawdzenia ciśnienia manometrem – wyszło, że cisnienie po odpaleniu wynosi prawie 0 wg manometru...wskazówka lekko drga... po dodaniu troche gazu, jakby zaczęło łapać ciśnienie i juz normalnie utrzymuje sie na poziomie ok. 1,5 a przy 3000 obrotów – 4,5 z kawalkiem..
martwi mnie bardzo ten poczatkowy stan... czyli po odpaleniu jakby nie łapał cisnienia
jakieś pomysły co to może być?



A na wkręconym czujniku jak szybko kontrolka ciśnienia gaśnie. Powinno się kręcić przed odpaleniem silnika po remoncie rozrusznikiem bez wkręconych świec aż zgaśnie kontrolka. Jeśli nie gasnie tzn że gdzieś cisnienie ucieka, może na oringach przy pompie olejowej- oring trzeba zawsze wymienić na nowy i posmarować go tawotem, możliwe też że sylikon którym uszczelnia sie obudowe pompy przy dokrecaniu zmniejszył przepustowość tego otworu z oringiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez zawisza gruszka » 15 lis 2012, 18:09

aktualnie są wsadzone rik pierścienie a uszczelniacze geitza
na tych pierścieniach też były wsadzone tacomy
jeszcze wcześniej pierścienie geitza uszczelniacze pierwsze nie wiem jakie były potem był szlif cylindrów tłoki nadmiarowe i pierścienie rik i tak zostało
był sprawdzany u dwóch mechaników wszyscy mówią że ucieka górą głowica była sprawdzana w trzech warsztatach (tam gdzie naprawiają głowice) i wszędzie jest ok prowadnice są ok zawory były dwa razy docierane i sprawdzane te auto to jest jakaś pie..... zagadka <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Dopisano 15 lis 2012, 17:09:

dymi rano podczas rozruchu mam jeszcze jedno pytanie które nasunęło mi się jak przejechałem autostradę A1 zauważyłem że niknie mi płyn z chłodnicy tzn znajomy swont przepalanego płynu nad kanałem okazało się że przewód z chłodnicy jest dziurawy może być tak?? że po zagżaniu się głowicy ( jak niema dobrego chłodzenia) olej ucieka uszczelniaczami i to od samego początku ??
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez rumunn95 » 15 lis 2012, 19:41

ale żeś sie zająkał popraw posta
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez dmercedes » 20 lis 2012, 17:28

Witam..jestem tutaj nowy ale mazdami jezdze od 7 lat. Aktualnie mam mazde 626gf 1997 rok 2.0fs 115KM. bierze olej 1litr na 1000km. Wlałem liquly moly ceratec 2 miesiace temu. nie widze zadnej poprawy.Rano zadymi przez 10sek i dalej nie dymi tylko przy przygazówce troszke zadymi na niebiesko.leje najtanszy olej Mam pytanko ile czasu mozna jezdzic dolewajac tylko olej.Sytuacja bedzie sie pogarszac czy z 2 lata moge smigac?. Jestem mechanikiem ale jeszcze nie mam takiego doswiadczenia. Jednak dodatki do oleju nie zrobią szlifu i nie wymienia pierscieni.pozdrawiam i czekam na odp(ile czasu mozna jezdzic z takim spalaniem oleju.)
Początkujący
 
Od: 16 gru 2010, 09:08
Posty: 5
Skąd: Legnica
Auto: Mazda GF 115KM 1997rok hatchback

Postprzez rumunn95 » 20 lis 2012, 17:55

dopuki silnik nie padnie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez zawisza gruszka » 20 lis 2012, 18:25

ja po remoncie mam tak samo i to było robione kompletna kapa silnika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez Piotrek_wroc » 20 lis 2012, 22:29

dmercedes napisał(a):Witam..jestem tutaj nowy ale mazdami jezdze od 7 lat. Aktualnie mam mazde 626gf 1997 rok 2.0fs 115KM. bierze olej 1litr na 1000km. Wlałem liquly moly ceratec 2 miesiace temu. nie widze zadnej poprawy.Rano zadymi przez 10sek i dalej nie dymi tylko przy przygazówce troszke zadymi na niebiesko.leje najtanszy olej Mam pytanko ile czasu mozna jezdzic dolewajac tylko olej.Sytuacja bedzie sie pogarszac czy z 2 lata moge smigac?. Jestem mechanikiem ale jeszcze nie mam takiego doswiadczenia. Jednak dodatki do oleju nie zrobią szlifu i nie wymienia pierscieni.pozdrawiam i czekam na odp(ile czasu mozna jezdzic z takim spalaniem oleju.)


mój podobnie zaczynał od 1l / 1000 km... za wczasu powiem – nie lej najtanszego oleju...szczegolnie NIE lotosa :P
po ok 1 roku... zaczal coraz wiecej kopcic... az pewnego dnia nie przestal... doslownie parowóz... przez to czekala mnie kapitalka...

dziś odebralem auto... po ponad 2,5 miesiaca... kapitalka kosztowo ... jak drugie auto... ale za to ani jednego dymka... :) jakie spalanie oleju – to sie okaze ale licze ze bedzie zerowe... bo nie ma juz prawa brac :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez maxim_wawa » 20 lis 2012, 23:06

dlatego ja poszedłem w SWAP na drugi mlodszy – koszt 600 + 600 i tyle kosztów – nie dymi, nie kopci, 120 tys km mniej i sporo $$$ zaoszczedzonej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Piotrek_wroc » 20 lis 2012, 23:10

maxim_wawa napisał(a):dlatego ja poszedłem w SWAP na drugi mlodszy – koszt 600 + 600 i tyle kosztów – nie dymi, nie kopci, 120 tys km mniej i sporo $$$ zaoszczedzonej
u mnie mialo sie skonczyc na uszczelniaczach...pozniej pierscienie... i inne takie... kwiatki wychodzili...
a trzeba bylo zrobic swapa...ale cóż...teraz mam auto na min. 4 lata...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Floyd » 28 lis 2012, 22:47

Witam serdecznie kolegów po dłuższej przerwie :–)

Fajnie, że temat się rozwinął a nie zniknął w czeluściach forum ;)

Ja od remontu (marzec 2012) zrobiłem 23 150 kilometrów, jak na razie (odpukać w niemalowane) wszystko jest git
coś tam delikatnie się poci spod uszczelki zaworów, ale olewam to

Widzę, że często piszecie o "dymieniu" choć moja Magda już pod koniec spalała ponad litr na 1000 km to nie dymiła nic.
Puszczała chmurę tylko w jednym przypadku
na postoju

powolne wkręcanie do 6000/obr/min > noga z gazu> spadek do 2000 obr ...i gaz w podłogę, wtedy była dosłownie mgła, ale tak przy odpalaniu to nic.

olej zmieniam co 10k , jeżdżę bardzo bardzo ekonomicznie ( w zasadzie nigdy nie przekraczam 3000 obrotów)
staram się bardzo dbać o mazdę i robię jej nawet dodatkowy przegląd w ciągu roku

Pozdrawiam wszystkich i zycze szerokiej drogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez gerz50 » 29 lis 2012, 00:37

Floyd jaki masz przebieg?
po remoncie jakim olejem zalałeś ? pełen syntetyk czy półsyntetyk? Jestes z Żar lubuskie? Bo ostatnio widziałem w Żarach sedana szampański metalik .

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6