klamka zewnętrzna 323f BA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzechu_rwk » 25 lis 2012, 00:44

właśnie mi się zwarło to przy drzwiach ale żarówki całe sprawdzałem bezpieczniki tez wszystkie ok.
Obrazek
Obrazek
Wiec tak ta kostka jest od tego co widać na zdjęciu (to chyba załączało światło jak się za klamkę pociągało) czarny i czerwony kabel a do żarówki idzie do tej kostki żółty i niebieski. Jak próbówka dotknąłem do żółtego i niebieskiego to nic, do zółtego i czerwonego się świeciła a jak dotknąłem do niebieskiego i czarnego to bezpiecznik wywalało. Wygląda to tak jak by masa się nie załączała próbowałem na krótko czarny i czerwony ale to nic nie dawało.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez puznies0 » 25 lis 2012, 01:12

Grzechu_rwk napisał(a):właśnie mi się zwarło to przy drzwiach ale żarówki całe sprawdzałem bezpieczniki tez wszystkie ok.
Obrazek
Obrazek
Wiec tak ta kostka jest od tego co widać na zdjęciu (to chyba załączało światło jak się za klamkę pociągało) czarny i czerwony kabel a do żarówki idzie do tej kostki żółty i niebieski. Jak próbówka dotknąłem do żółtego i niebieskiego to nic, do zółtego i czerwonego się świeciła a jak dotknąłem do niebieskiego i czarnego to bezpiecznik wywalało. Wygląda to tak jak by masa się nie załączała próbowałem na krótko czarny i czerwony ale to nic nie dawało.


niebieski kabel powinien mieć na sobie prąd... masę przykładaj na drzwi gdziekolwiek i potem do końcówek w kostce... tak to musisz podpiąć.. żółty i niebieski idzie do diody nad wkładką... czerwony i czarny do włącznika... u mnie niebieski miał na sobie prąd cały czas i wszystko hula... rozłącza się tak jak podświetlenie stacyjki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Grzechu_rwk » 25 lis 2012, 01:29

Wiem ze tak samo, chodzi tylko o to ze przestało mi dziać tez nad stacyjką. Zmierzyłem dziś wszystko miernikiem przykładałem go do kabli po kolei i tak co dziwne i żółty i niebieski miałby prąd zółty 11,80V niebieski 12,12 czerwony tez miał prąd 0,22V czarny 0,0 wiec juz zgłupiałem i nie wiem co mogło sie stac.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez puznies0 » 25 lis 2012, 12:11

Grzechu_rwk napisał(a):Wiem ze tak samo, chodzi tylko o to ze przestało mi dziać tez nad stacyjką. Zmierzyłem dziś wszystko miernikiem przykładałem go do kabli po kolei i tak co dziwne i żółty i niebieski miałby prąd zółty 11,80V niebieski 12,12 czerwony tez miał prąd 0,22V czarny 0,0 wiec juz zgłupiałem i nie wiem co mogło sie stac.


odepnij kostkę i jeszcze raz sprawdź dokładnie w środku kostki (tej od strony wiązki, nie od klamki) na którym pinie jest prąd... jak ja u siebie sprawdzałem to miałem tylko jeden plus na pinie łączącym się z niebieskim przewodem... i to był stały plus... nawet na czerwonym nie pokazało mi nic... u ciebie zrobiła się odwrotność i nadal jest zwarcie.... musisz iść po kablu i szukać przyczyny... a dostałeś się do diody pod kierownicą???? zobacz czy nie upaliło jej kabelka przez tę zwarę wcześniejszą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Grzechu_rwk » 25 lis 2012, 14:01

no właśnie tak zrobiłem ze sprawdzałem nie na kablach tylko na kostce, odpiąłem ta od strony klamki i sprawdzałem na tej drugiej. Ale może coś w tym jest sprawdzę czy się gdzieś nie przytopiły kable i nie stykają i może przez to mam dwa '+' a co do czerwonego to tam małe napięcie jest wiec żarówka by się od takiego nie zaświeciła. niestety do samochodu będę miał dostęp dopiero za tydzień ale pójdę za twoja radą o obejrzę te kable pokolei...
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez Grzechu_rwk » 1 gru 2012, 18:53

Jeśli ktoś mógłby to niech sprawdzi jakie napięcie ma na poszczególnych kabelkach w tej kostce z góry dzięki za pomoc..
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez Andrzej414 » 13 sty 2017, 21:11

Witajcie. Nadszedł czas odgrzać kotleta.
Tak nawiasem to admina proszę od poprawienie tematu, bo wątek zawiera info o podświetleniu wkładki zamka drzwi.

Za grosze kupiłem sobie taką klamkę z podświetleniem. Plan był taki żeby przełożyć krańcówkę i żarówkę do mojej klamki bez zbędnego rozbierania. Zanim jednak do tego przystąpiłem to sprawdziłem czy żarówka i krańcówka działa. Żarówka spalona, krańcówka nie łączy. Wymiana żarówki bez większych problemów natomiast z krańcówką był problem, bo w środku styki były pośniedziałe, a blaszka zwierająca jest tak wątła, że mi się złamała. Włożyłem więc w obudowę nową krańcówkę. Działa elegancko. Zwiera po pociągnięciu za klamkę.
Włożyłem ten bajer do mojej klamki, podłączyłem kostkę no i żaróweczka ładnie świeci. Po zamknięciu drzwi po około 20s gaśnie razem z żarówką przy stacyjce. No i jest problem bo przy zaryglowanych drzwiach po pociągnięciu za klamkę żaróweczka nie odpala. Sprawdzałem na kostce od instalacji czy po pociągnięciu za klamkę zamyka obwód no i zamyka. Co może być zatem nie tak? Urządzenie sterujące zwane na poniższym temacie z niemieckiego jako Steuergerat? Od czego zacząć sprawdzanie? Od przewodów najpierw?

Obrazek

Dopisano So, 14 stycznia 2017, 19:16:

Po dzisiejszych pomiarach jestem w stanie powiedzieć, że jest to wina tego sterownika. Pomiar na kostce przy sterowniku wykazał że wszystko działa ok bo po pociągnięciu za klamkę miernik piszczał. Kiedyś przy tej wtyczce w drzwiach grzebałem ale to już było dawno dawno temu i tam zrobiłem małą spinkę i zaiskrzyło. Prawdopodobnie już wtedy coś się poddało w tym sterowniku.
Na dzień dzisiejszy odkładam sprawę na później. W planie jest rozebranie sterownika i dojście do przyczyny. Nie wiem czy to może jakiś rezystor, tranzystor czy coś ale jeśli coś tego typu to się naprawi ale jeżeli tam będzie jakiś mikroprocesorek no to wtedy kupię nowy sterownik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323