[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez art_olsztyn » 20 lis 2012, 21:29

sylwo napisał(a):Odcinek od splotu do kata, może dalej.


Nie lepiej owinąć kolektor? Często spotykam się z motorami, w których sa poowijane kolektory a dalej idą gołe rury. Koszt bandaży termicznych nie jest wcale taki niski więc po co owijać tak daleko?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Rzmudzior » 20 lis 2012, 21:56

Marcin napisał(a):Musisz pamiętać o tym, że jak wstawisz
Rzmudzior napisał(a):ok. pół metra rury

to możesz mieć problemy podczas kontroli przy przeglądzie (to jeszcze pół biedy) oraz podczas wycieczek zagranicznych, szczególnie Niemcy-tam z tego co wiem zwracaja uwagę na to czy mamy katalizator.
Dlatego zakłada sie takie coś--->
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 89014.html
I po problemie.
Kupisz to za cene sprzedanego swojego starego kata i może jeszcze cos Ci zostanie ;)
EDIT:
Aha, i żeby nie było ,że robie reklamę sprzedającemu z alledrogo.pl -to czysty przypadek że podałem linki do tego samego sprzedajacego!

art_olsztyn napisał(a):
Rzmudzior napisał(a):e wiem, jakiej


jak chcesz leży u mnie strumienica zamiast tego kata – chciałem ją wstawić do siebie ale wyszło na to że już miałem przerobiony katalizator i nie było sensu wspawywać nowej.

Mogę oddać strumienicę za dobre piwo bo leży i się kurzy:)

a i nauczony doświadczeniem wiem, że ludzie są bardzo pomysłowi i możesz mieć inną średnicę rury niż ta, którą masz w katalogu . . . więc suwmiarka w dłoń!


Ano mam suwmiarkę i sprawdzę przy okazji zmiany tarcz.
Auto mamy 7 lat i ostatnio 5 lat temu było faktycznie na przeglądzie, a po Niemczech raczej nikt nie ma zamiaru nim jeździć, z Hrubieszowa jest tak daleko, że taniej wyszło by na miejscu auto kupić :P A strumienica "serce" czy "łuska"? Generalnie nie jestem przekonany do strumienic (chrzanią przeplyw), ani do tłumików-zamienników (wypala się wkład szybko w tym miejscu), dlatego chciałem rurę, najmniej psuje przepływ. Ale za dobre piwo to rozważę :) Kata miałbym już trzeciego (dwa z mam Alf, z 1.4 16V i 2.0 8V) i poszły by hurtem trzy :)

A co do owijania, to kolektor od głowicy, maks. do kata. W Alfie to jest popularne, bo przy wysokiej temp. pod maską, sterowniki cofają zapłon i jest lipa, jeżeli tak jest w Maździe, to warto to zrobić.
Mazda Xedos 6 '94 1.6 B6 CA 113KM
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:33
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Hrubieszów/Lublin
Auto: Xedos 6 CA 1.6 B6 113KM '94/AR 145 '00

Postprzez krzysiek251189 » 21 lis 2012, 20:03

Witam mam takie pytanko czy pompa z Milleni 2.3 V6 ma takie same parametry co w Xedosie 2.0 v6?
Z góry dzięki za odpowiedź :)
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 13:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez sylwo » 21 lis 2012, 22:27

art_olsztyn napisał(a):Nie lepiej owinąć kolektor? Często spotykam się z motorami, w których sa poowijane kolektory a dalej idą gołe rury. Koszt bandaży termicznych nie jest wcale taki niski więc po co owijać tak daleko?


Kolektor sam w sobie jest wytłumiony (przynajmniej w oryginale) podwójna rura a między jej warstwami jakaś wata... chyba nie miało by to sensu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bandyta » 22 lis 2012, 21:38

a może ma ktoś jakiś manual do xeda i może udostępnić do ściągnięcia? może coś w stylu autodata tylko żeby chodziło na win7 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez tiger918 » 23 lis 2012, 10:34

krzysiek251189 napisał(a):Witam mam takie pytanko czy pompa z Milleni 2.3 V6 ma takie same parametry co w Xedosie 2.0 v6?
Z góry dzięki za odpowiedź :)

Pompa od kj jest inna...od kl będzie Ci pasować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez AGADAR » 23 lis 2012, 10:36

Bandyta napisał(a):a może ma ktoś jakiś manual do xeda i może udostępnić do ściągnięcia? może coś w stylu autodata tylko żeby chodziło na win7 :)



viewtopic.php?f=97&t=129855
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Siw-y » 23 lis 2012, 10:44

tiger918 napisał(a):
krzysiek251189 napisał(a):Witam mam takie pytanko czy pompa z Milleni 2.3 V6 ma takie same parametry co w Xedosie 2.0 v6?
Z góry dzięki za odpowiedź :)

Pompa od kj jest inna...od kl będzie Ci pasować

Jeszcze jaka pompa? Bo jak cieczy to się różnią kołami pasowymi w zależności od rocznika.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez art_olsztyn » 23 lis 2012, 14:53

Ma ktoś może rozpiskę poszczególnych elementów tylnego zawieszenia – jakiś rysunek techniczny? szczególnie interesuje mnie 6 gumowych tulei.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sylwo » 23 lis 2012, 14:59

Dołączam się do pytania. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez art_olsztyn » 23 lis 2012, 15:22

Może zadam łatwiejsze

http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=48_983_2058_4719

Czy, aby wymienić wszystkie gumy w tylnym zawieszeniu trzeba kupić każdą tulejkę z tej str x2 ?:))
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sylwo » 23 lis 2012, 15:24

Tak, wszystkie x2


Moim zdaniem poliuretany to lepszy wybór: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mazda
Stąd to pytanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez art_olsztyn » 23 lis 2012, 15:30

A mój X przejeżdża w rok z 15 tysięcy więc nie ma sensu wykosztowywać się na poliuretany ;) Ale dzięki za linke
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez KiRi » 23 lis 2012, 20:33

Bandyta napisał(a):a może ma ktoś jakiś manual do xeda i może udostępnić do ściągnięcia? może coś w stylu autodata tylko żeby chodziło na win7 :)


Kilka stron temu też pytałem o jakaś serwisówkę, choćby pdf, ale tu większość to pijawy – prawie każdy korzysta, ale nikt nie udostępni. Kiedyś GofNet miał link w podpisie, ale już zniknęło. A w co drugim temacie "przeczytaj w serwisówce" ;–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Marcin » 23 lis 2012, 20:40

Ja akurat tez nie mam i tez bym skorzystał.
Ale pijawy <diabełek> sie nie odzywają :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Bandyta » 23 lis 2012, 20:43

Hej, ja już jakąś znalazłem... jak masz konto na chomikuj to link:
http://chomikuj.pl/jacktpsa/Mazda+xedos ... 142058.pdf
ja jakby coś to już ściągnąłem, więc jak nie masz konta i powiesz gdzie i jak mogę to wrzucić żebyś mógł ściągnąć to dawaj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez Lowiec » 24 lis 2012, 01:02

Wiecie, rozumiecie...to bardzo rozbudowane forum i niejeden tu rozebrał złoma do śrubki. Zasday są takie same przy każdym aucie. Trzeba szukać po pokrewnych tematach ale właśnie sobie pomyślałem, że wrzucę na gdysk to co mi pomagało albo sam zrobiłem, jak wrzucę, będę miał w podpisie.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez KiRi » 24 lis 2012, 10:36

Pamięta ktoś może z jakim momentem należy dokręcać świece w V6?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Piotr_ » 24 lis 2012, 13:41

KiRi napisał(a):Pamięta ktoś może z jakim momentem należy dokręcać świece w V6?


Tak zeby nie urwac <lol> <lol>
A tak na powaznie to z czuciem.Ja jeszcze nigdy nie dokrecalem swiec kluczem dynamometrycznym I nawet nie spotkalem mechanika ktory by go uzywal do dokrecania swiec.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 24 lis 2012, 14:17

Wydaje mi się, że klucz dynamometryczny przydaje się przy nowych silnikach gdzie są nowe śrubki i wszystko jest zgrane z dużą precyzją a w starych silnikach to raczej nie ma wielkiego znaczenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6