Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)
co do zamiany kabli to jest zbyt duza kombinacja kablami, z tydzien by mi to zajelo. kazda zamiana to test.
- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
iwi napisał(a):Czy ktoś się orientuje czy kierownice od Mazdy6 (2002-2007) podejdą do Mazdy5?
Kiedyś widziałem M5 z kierownicą od szóstki, jednak czy to działało – nie mam pojęcia
No to chyba lipa.
Podpiąłem kierownicę z tempomatem i nic. Zrobiłem test żarówek i wygląda tak
i takie moje spostrzeżenie. Kolega wyżej pewnie ma benzynkę bo nie ma kontrolki grzania świec żarowych i innych, które są u mnie.
Podpiąłem kierownicę z tempomatem i nic. Zrobiłem test żarówek i wygląda tak
i takie moje spostrzeżenie. Kolega wyżej pewnie ma benzynkę bo nie ma kontrolki grzania świec żarowych i innych, które są u mnie.
iwi napisał(a):Podpiąłem kierownicę z tempomatem i nic
tempomatu nie ma w kierownicy... tam sa tylko "przyciski" i diody LED je podswietlajace...
iwi napisał(a):Kolega wyżej pewnie ma benzynkę
zgadza sie... ale nie zmienia to faktu, ze musisz sam znalezc kontrolke...
zdejmij tarcze i zrob zdjecia plytki drukowanej i maskownicy zegarow
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wracam jeszcze do tematu różnych zegarów lub różnych programów w BSI. Kolega tutaj zapodał zegary od benzynowego samochodu. Zupełnie inny układ ikonek niż w samochodach DIESLA, co prawda to jest wersja od poliftowego, ale gdyby na teście miały świecić się wszystkie diody to zobaczyłby też od swiec zarowych i innych.układów. Albo po prostu w BSI ustawia się gdzieś co w danym aucie jest włączone i w przypadku testu tylko to sprawdza.
Czy ktoś z Was ma dojście do interfejsu i oprogramowania i mógłby sprawdzić czy jest taka opcja aktywacji tempomatu jak w VAG-COMie w grupie VW?
na aukcji znalazłem taki interfejs
Interfejs FORD MAZDA VCM IDS MINI USB OBD2 96-2011
który w Chasis ma napisane że obsługuje
CCM- Cruise Control
Czy ktoś z Was ma dojście do interfejsu i oprogramowania i mógłby sprawdzić czy jest taka opcja aktywacji tempomatu jak w VAG-COMie w grupie VW?
na aukcji znalazłem taki interfejs
Interfejs FORD MAZDA VCM IDS MINI USB OBD2 96-2011
który w Chasis ma napisane że obsługuje
CCM- Cruise Control
Ostatnio edytowano 22 lis 2012, 23:47 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
iwi napisał(a):czy jest taka opcja aktywacji tempomatu jak w VAG-COMie w grupie VW?
nie ma...
ps. rozbieralem juz rozne zegary... glownie z M6 i jest tam wszystko przygotowane... jedynie moze nie byc podlaczonego "zasilania" aby wlaczyc kontrolke...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
widzę że szybciej odpisałeś niż zdążyłem wyedytować post.
A czy dużo roboty ściągnąć zegary? czy trzeba wyciągać radio i konsolę od monitora nawigacji?
i co to znaczy podłączyć zasilanie?
A czy dużo roboty ściągnąć zegary? czy trzeba wyciągać radio i konsolę od monitora nawigacji?
i co to znaczy podłączyć zasilanie?
Wojtek napisał(a):zdejmij tarcze i zrob zdjecia plytki drukowanej i maskownicy zegarow
dla przykladu takie:
a jak sie dobrac do zegarow, to idz do dzialu Tuning Optyczny...
i tam jest watek o zmianie podswietlenia zegarow w M6
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dziękuję serdecznie.
Niestety w M5 nie jest tak dobrze jak w M5. Nie ma żadnych śrubek w "podsufitce" – tylko zatrzaski albo ukryte śrubki po ściągnięciu kokpitu całego.
Zastanawiam się teraz czy ściągać obudowę kierownicy (tak się robiło w Peugeocie), żeby dostać się do tych śrubek czy ściągać radio i stamtąd będzie dojście.
Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia jak mi się uda to zrobić.
I jeszcze pytanie do tych co mają tempomat. Czy na postoju można włączyć/wyłączyć tempomat? Chodzi mi o to czy kontrolka się świeci po włączeniu On/Off?
Niestety w M5 nie jest tak dobrze jak w M5. Nie ma żadnych śrubek w "podsufitce" – tylko zatrzaski albo ukryte śrubki po ściągnięciu kokpitu całego.
Zastanawiam się teraz czy ściągać obudowę kierownicy (tak się robiło w Peugeocie), żeby dostać się do tych śrubek czy ściągać radio i stamtąd będzie dojście.
Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia jak mi się uda to zrobić.
I jeszcze pytanie do tych co mają tempomat. Czy na postoju można włączyć/wyłączyć tempomat? Chodzi mi o to czy kontrolka się świeci po włączeniu On/Off?
Dziękuję.
Rozkręcenie zegarów to nie takie trudne. Gorzej że nie ma diód w pozycji CRUISE oraz CRUISE MAIN.
Jakie tam przychodzą diody? 12V czy "normalne". Miernikiem mierząc istniejące diody wychodzi że mają 1,6V napięcia
Tak wyglądają zdjęcia z mojego licznika:
Rozkręcenie zegarów to nie takie trudne. Gorzej że nie ma diód w pozycji CRUISE oraz CRUISE MAIN.
Jakie tam przychodzą diody? 12V czy "normalne". Miernikiem mierząc istniejące diody wychodzi że mają 1,6V napięcia
Tak wyglądają zdjęcia z mojego licznika:
normalne... szukaj takich kolorow jakie sa w oryginale... wtedy napiecia powinny pasowac... 
a najlepiej, to podlacz zegary i miernik w reke... i zobacz czy po "wlaczeniu" tempomatu przyciskiem pojawia sie napiecie... ja ktoryms polu diody...
a najlepiej, to podlacz zegary i miernik w reke... i zobacz czy po "wlaczeniu" tempomatu przyciskiem pojawia sie napiecie... ja ktoryms polu diody...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Napięcie na innych diodach to 2V
W miejscu CRUISE oraz CRUISE main nie ma napięcia żadnego. Ani podczas włączania przyciskiem TEMPOMAT ani podczas testu.
Co dziwne – w czasie testu nie swiecą te 3 diody obok CRUISE MAIN (na lewo) z ikonkami świateł przeciwmgielnych itp.
Mówiłeś coś Wojtku że zasilanie nie jest doprowadzone – możesz to rozwinąć?
W miejscu CRUISE oraz CRUISE main nie ma napięcia żadnego. Ani podczas włączania przyciskiem TEMPOMAT ani podczas testu.
Co dziwne – w czasie testu nie swiecą te 3 diody obok CRUISE MAIN (na lewo) z ikonkami świateł przeciwmgielnych itp.
Mówiłeś coś Wojtku że zasilanie nie jest doprowadzone – możesz to rozwinąć?
iwi napisał(a):Mówiłeś coś Wojtku że zasilanie nie jest doprowadzone – możesz to rozwinąć?
trzeba pomierzyc miernikiem "przejscie" od diody LED do wtyczki i w druga strone... do masy...
wtedy bedziesz wiedzial czy masz (czy nie masz) wlutowane elementy na plytce...
iwi napisał(a):Co dziwne – w czasie testu nie swiecą te 3 diody obok CRUISE MAIN (na lewo) z ikonkami świateł przeciwmgielnych itp.
to akurat jest normalne... one sa zasilane z przekaznika swiatel... u mnie w tescie tez nie swieca... (tylko od dlugich)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):trzeba pomierzyc miernikiem "przejscie" od diody LED do wtyczki i w druga strone... do masy...
wtedy bedziesz wiedzial czy masz czy nie masz elementoe wlutowanych na plytce...
Już to zrobiłem i nie ma przejścia. Ani na masie, ani na zasilaniu,
Ani dla CRUISE anie dla CRUISE MAIN
Sprawdzałem najpierw miernikiem "dźwiękowym" na czyste przejście a potem omomierzem i nijak nie mam przejścia.
Pliki z zdjęciami płytki zamieszczam pod adresem – trochę to waży (40MB), ale chciałem, żebyś miał dobre zdjęcia.
Trochę się różnią od Twoich zegarów – pewnie przed i poliftowa wersja.
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/mazda/106_PANA.rar
Trochę się różnią od Twoich zegarów – pewnie przed i poliftowa wersja.
http://www.wyposazeniemieszkan.com.pl/mazda/106_PANA.rar
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości