Spryskiwacze szyby przedniej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tomek79 » 26 mar 2012, 08:19

No to pojawiły się pierwsze (nie)żyjątka na szybie – w końcu wiosna :)
Ale niestety na autostradzie spryskiwacze sikają tylko lekko ponad wycieraczki i cały ten syf zostaje rozmazany po szybie zamiast zostać "zmyty". radzi89 milczy, pomóc chyba nie chce. Składam reklamację na te siuracze bo w takim aucie nie może być tak, żeby się zatrzymywać na każdej stacji i zmywać szybę... Tragedia, a robali będzie coraz więcej.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez radzi89 » 26 mar 2012, 10:16

Hej,

Sorry, ostatnio mam tyle na głowie, że o połowie rzeczy zapominam.
Niestety byłem w ASO bo mieliśmy kolejną mini awarię i przy okazji wypytałem o co chodzi ze spryskami.
Więc tak – akcji serwisowej Mazda nie ogłosiła ale, że jest tak znaczna ilość zgłoszeń o wadliwych spryskach to praktycznie każdemu bez większego gadania je wymieniają, że mnie już dobrze znają wymienili bez sprawdzania tego. Spryskiwacze, które miałem były mżawkowe, i te które teraz mam również takie są ale mam wrażenie, że trochę bardziej "skupiają" strumień.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 27 mar 2012, 00:59

Dzięki za info – w takim razie zapytam w swoim ASO raz jeszcze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 6 lis 2012, 08:17

No dobra, miarka się przelała :|
Zaczęła się "bardziej syfiasta" część sezonu i kiepskie spryskiwacze już mnie pokonały :(
Zamówiłem w klubowym sklepiku dysze do CX5. Będę informował jak sprawa wygląda jak dojadą.
– ale że Mazda z tym nic nie robi .... sic! ehhhh
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 6 lis 2012, 22:16

Miałem Cię zapytać – nie próbowałeś reklamować tych fabrycznych(?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 7 lis 2012, 09:05

Próbowałem, zamontowano nowe dysze, sikały tak samo "...owo", nie miały regulacji i w ASO stwierdzono, że tak to po prostu jest w tym modelu :( No ale zobaczymy co dadzą te z CX5. Dam znać, ale dopiero po 17 listopada bo aktualnie jestem "w trasie" ;)
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 8 lis 2012, 01:12

Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem…wiem, bo pisałeś, że zakładali Ci takie same fabryczne, tylko nowe i nic to nie dało. Byłem natomiast ciekaw czy, wiedząc że są inne spryskiwacze, co to je niektórzy szczęśliwcy z tego forum otrzymali w ramach gwarancji (reklamacji), prosiłeś ASO o wymianę właśnie na takie(?) Czy w ogóle wiedzieli coś na ten temat?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 8 lis 2012, 08:49

Byłem w ASO gdzie kupowałem auto, ale tam powiedziano mi, że w instrukcjach/procedurach nic nie ma na ten temat a w komputerze figurują tylko takie dysze do tego modelu jakie mam w aucie zamontowane i nic to nie zmieni. Natomiast oni posiadają własny sposób na poprawienie "sprawności" zraszania szyby ale nie powiedzą mi jaki bo to ich tajny trick. Ja się w takie tajne tricki nie bawię i nie godzę się na naprawy w stylu np. pan Kaziu coś tam pogrzebie i będzie lepiej. Jak nie powiedzą co chcą z moim autem zrobić to nie będą robić, sic!

Byłem również tam gdzie Radzi, w Szczecinie, po drodze było nad morze :P – bo On pisał że mu tam wymienili... no i w sumie wymienili ale właśnie na takie same :( efekt znany. Pytałem również o te z CX5 ale powiedziano mi, że gdyby mieli na placu auto to by się sprawdziło czy pasują a tak do reklamacji zamówić ich nie mogą bo nie ma jak tego numeru do systemu wpisać – inny model, rocznik etc. i w razie wtopy to oni pokrywają koszty całej akcji. Także lipa.

Cóż, za tydzień sam się dowiem i najwyżej utopię 90zł – z przesyłką – albo będę się cieszył regulowanymi dyszami i w końcu domytą szybką :D
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 9 lis 2012, 00:34

Tomek79 napisał(a):Byłem w ASO gdzie kupowałem auto, ale tam powiedziano mi, że w instrukcjach/procedurach nic nie ma na ten temat a w komputerze figurują tylko takie dysze do tego modelu jakie mam w aucie zamontowane i nic to nie zmieni. Natomiast oni posiadają własny sposób na poprawienie "sprawności" zraszania szyby ale nie powiedzą mi jaki bo to ich tajny trick. Ja się w takie tajne tricki nie bawię i nie godzę się na naprawy w stylu np. pan Kaziu coś tam pogrzebie i będzie lepiej. Jak nie powiedzą co chcą z moim autem zrobić to nie będą robić, sic!

Nie chcieli zdradzić swojego „patentu”, bo zapewne kasują za to. Prawdopodobnie unoszą spryskiwacze do góry i blokują je w takiej pozycji, może coś podkładając, bo tak to się robi – to najprostsze rozwiązanie. Można by pompę zmienić na wydajniejszą o większym ciśnieniu, ale to już nieopłacalna zabawa.

Tomek79 napisał(a):Byłem również tam gdzie Radzi, w Szczecinie, po drodze było nad morze :P – bo On pisał że mu tam wymienili... no i w sumie wymienili ale właśnie na takie same :( efekt znany. Pytałem również o te z CX5 ale powiedziano mi, że gdyby mieli na placu auto to by się sprawdziło czy pasują a tak do reklamacji zamówić ich nie mogą bo nie ma jak tego numeru do systemu wpisać – inny model, rocznik etc. i w razie wtopy to oni pokrywają koszty całej akcji. Także lipa.

Dziwne...to w końcu radzi89 ma te nowe spryskiwacze, nowe tzn. regulowane czy nowe "stare"?

Tomek79 napisał(a):Cóż, za tydzień sam się dowiem i najwyżej utopię 90zł – z przesyłką – albo będę się cieszył regulowanymi dyszami i w końcu domytą szybką :D

Obstawiam, że jednak będziesz się cieszył <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 9 lis 2012, 08:35

Ja zrozumiałem, że Radzi89 dostał nieregulowane dysze :| siurające wyżej/lepiej.

Obstawiam, że jednak będziesz się cieszył <jupi>

Mam nadzieję, że się Kolega ZOOMik nie myli <glupek2>
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 10 lis 2012, 00:22

Tomek79 napisał(a):Ja zrozumiałem, że Radzi89 dostał nieregulowane dysze :| siurające wyżej/lepiej.

Z poniższej wypowiedzi wynika co innego...

radzi89 napisał(a):Generalnie wielkiej różnicy w działaniu nie ma. Podstawowa to taka, że jest w nich drobna regulacja.


Tomek79 napisał(a):Mam nadzieję, że się Kolega ZOOMik nie myli <glupek2>

Wkrótce się dowiemy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 17 lis 2012, 21:09

<rotfl>
Chłopaki, komu przeszkadzają lub nie zraszają szyby oryginalne dysze spryskiwaczy szyby przedniej w M3 to spokojnie może je sobie wymienić na dysze z CX5 – niestety po kosztach własnych, ponieważ ASO nie ma w wykazie części zamiennych do Mazdy 3 części z CX5 i nie zrobimy tego w ramach gwarancji.
Trudno natomiast połączyć im dwa punkty lub – słyszałem, że MMPOL nawet śledzi fora internetowe (...?) – skorzystać z doświadczeń użytkowników aut marki Mazda i zaimplementować odpowiednie procedury lub choćby partycypować w kosztach takich napraw skoro Mazda nie ma odpowiednich procedur – a przecież im łatwiej sprawdzić czy coś pasuje czy nie... ehhh
Obawiam się jednak – chociaż to i tak pikuś w stosunku do awarii które się zdarzają w innym użytkownikom w okresie gwarancji – że MMPOL woli wyciągać nasze pieniądze niż dbać o klientów i fanów marki Mazda. Wnioski wyciągnięte.
Dysze pasują, sikają elegancko :D jeden minus, leją więcej płynu, ale mi akurat o to chodziło ;P
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez Ścibi85 » 18 lis 2012, 03:27

Tomek79 napisał(a):<rotfl>
Dysze pasują, sikają elegancko :D jeden minus, leją więcej płynu, ale mi akurat o to chodziło ;P


W takim razie nie ma minusów :) Chyba że to "minus dodatni" jak mawiał klasyk :) U mnie standartowe dają radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 18 lis 2012, 16:38

Tomek79 napisał(a):Dysze pasują, sikają elegancko :D

<spoko>

Ścibi85 napisał(a):U mnie standartowe dają radę.

Ja również jakoś nie odczuwam dyskomfortu na tym polu, ale jak mnie coś najdzie to "nowe" przetestuję :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 19 lis 2012, 09:07

ZOOM'ik bo Ty po mieście tylko jeździsz ;P
Żarty, żartami, ale te dysze powinni montować seryjnie, w końcu mam wybór – i to bez pomocy ASO :P mnie w szkole uczono, że nie wystarczy czytać książki żeby rozwiązać problem, trzeba je jeszcze zrozumieć !! a jeśli w książce brak rozwiązania to trzeba wiedzieć gdzie je znaleźć... niestety ASO tylko czyta "książki" – czy ma mi sikać na czoło czy na brodę <rotfl>
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 24 lis 2012, 00:40

Nie tylko po mieście, ale głównie – to fakt ;)
Te dysze do CX5 zamawiałeś przez klubowy sklep...jak się okazało, że jednak pasują to widzę pojawiła się stosowna adnotacja w opisie, ba nawet trafiły do działu z częściami 3BL. Nic tylko kupować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez maestro » 22 gru 2012, 23:05

Tomek79, a ciężko było wymienić te dysze ?
Sam je wymieniłeś czy jakiś warsztat Ci zrobił to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Tomek79 » 26 gru 2012, 22:14

Wymienisz samemu, delikatnie musisz podważyć i zaczepy puszczą.
Jedna uwaga, wężyk od spryskiwacza po stronie kierowcy jest bardzo krótki – "jest na styk" – uważaj żeby Ci nie uciekł... <rotfl>
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez VHD » 28 sty 2013, 10:09

Tomek79 napisał(a):Wymienisz samemu, delikatnie musisz podważyć i zaczepy puszczą.
Jedna uwaga, wężyk od spryskiwacza po stronie kierowcy jest bardzo krótki – "jest na styk" – uważaj żeby Ci nie uciekł... <rotfl>


Ja też kupiłem dysze w naszym sklepiku. Pierwsze podejście zakończyło się porażką :/ Wyjąć stare dysze z gniazda było prosto ale nie bardzo wiem jak zdjąć wężyki bez ich uszkadzania. "Siedzą" na wcisk i ani drgną... Jak je zdjąć?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 22:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Postprzez tomek-waw » 28 sty 2013, 10:20

VHD napisał(a):
Tomek79 napisał(a):Wymienisz samemu, delikatnie musisz podważyć i zaczepy puszczą.
Jedna uwaga, wężyk od spryskiwacza po stronie kierowcy jest bardzo krótki – "jest na styk" – uważaj żeby Ci nie uciekł... <rotfl>


Ja też kupiłem dysze w naszym sklepiku. Pierwsze podejście zakończyło się porażką :/ Wyjąć stare dysze z gniazda było prosto ale nie bardzo wiem jak zdjąć wężyki bez ich uszkadzania. "Siedzą" na wcisk i ani drgną... Jak je zdjąć?

Przetnij je. Kup w sklepie zoologicznym wężyk "akwariowy" i zmień je. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323