Próba przelewowa wg specyfikacji ASO
1. Umieścić przyrząd do badania przelewów poniżej linii wtryskiwaczy.
2. Uruchomić silnik. (Temperatura silnika powinna wynosić min 70st.C)
3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 4 minuty.
4. Zatrzymać silnik.
5. Odłącz przyrząd od z wtryskiwaczy paliwa a paliwo z przewodów zlać do zbiorniczków.
6. Widok na przyrząd
7. Zanotować odczyty ze zbiorniczków.
8. Przeprowadzić analizę.
Pomnożyć wartość najniższą z zarejestrowanych przez 1,4 do obliczania maksymalnej dopuszczalnej wartości (maksymalna dopuszczalna wartość = minimum odnotowanych wartości + 40%).
Przykład:
* Najniższa odnotowana ilość = 10ml
* Mnożymy 10 x 1,4 = 14ml
* Otrzymujemy maksymalną dopuszczalną wartość = 14ml
Ocena próby przelewowej
Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?
TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).
Nie
Jeżeli jeden lub więcej pojemników zawiera ilość paliwa powyżej maksymalnej dopuszczalnej wartości, używając WDS modułu Routine INPUT dokonaj ponownego wprowadzenia kodów wtryskiwaczy dla wtrysków które wykroczyły poza obliczoną wartość maksymalną.
Ponownie przeprowadź test przelewowy aby zweryfikować korektę.
Jeżeli nie ma poprawy można przypuszczać, że wtryskiwacz niedomaga.
Cytat(forum fordclubpolska)
"...Reasumując- próba przelewowa to prosty i ważny test. Ale pozytywny wynik tej próby nie świadczy o tym, że wtryskiwacz jest dobry bo nadal nic nie wiemy o stanie końcówki wtrysku. A kalibracją/kodowaniem możemy korygowac tylko dawkowanie paliwa do cylindrów,.. i to też na krótko,.. bo silnik (komputer) i tak zaraz zaczyna procedure samoadaptacji i wszystko zaczyna żyć swoim życiem. Samoadaptacja będzie minimalna pod warunkiem, że mamy nowy wtryskiwacz ( lub regenerowany ) z nadanym kodem i silnik w stanie idealnym czyli nowy. A zdaje się, że nikt tu nie robi próby przelewowej w nowym silniku i przy nowych wtryskach..."
i jeszcze jeden:
"...Przykro mi to mówić ( pisać ) ale zbyt wiele sobie obiecujecie po zrobieniu testu przelewowego wtryskiwaczy. A bardzo dużo zależy w pracy naszych silników od stanu końcówki wtrysku. A tego nie jest w stanie stwierdzić jednoznacznie nawet diagnostyka komputerowa. Jedynie test wymontowanego wtryskiwacza na odpowiedniej maszynie..."