Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2012, 13:46

znalazłem coś takiego na forum fordclubpolska,może się komuś przyda ;)

Próba przelewowa wg specyfikacji ASO

1. Umieścić przyrząd do badania przelewów poniżej linii wtryskiwaczy.

2. Uruchomić silnik. (Temperatura silnika powinna wynosić min 70st.C)

3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 4 minuty.

4. Zatrzymać silnik.

5. Odłącz przyrząd od z wtryskiwaczy paliwa a paliwo z przewodów zlać do zbiorniczków.

6. Widok na przyrząd

7. Zanotować odczyty ze zbiorniczków.

8. Przeprowadzić analizę.
Pomnożyć wartość najniższą z zarejestrowanych przez 1,4 do obliczania maksymalnej dopuszczalnej wartości (maksymalna dopuszczalna wartość = minimum odnotowanych wartości + 40%).


Przykład:

* Najniższa odnotowana ilość = 10ml

* Mnożymy 10 x 1,4 = 14ml

* Otrzymujemy maksymalną dopuszczalną wartość = 14ml


Ocena próby przelewowej
Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?

TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).

Nie
Jeżeli jeden lub więcej pojemników zawiera ilość paliwa powyżej maksymalnej dopuszczalnej wartości, używając WDS modułu Routine INPUT dokonaj ponownego wprowadzenia kodów wtryskiwaczy dla wtrysków które wykroczyły poza obliczoną wartość maksymalną.

Ponownie przeprowadź test przelewowy aby zweryfikować korektę.

Jeżeli nie ma poprawy można przypuszczać, że wtryskiwacz niedomaga.


Cytat(forum fordclubpolska)

"...Reasumując- próba przelewowa to prosty i ważny test. Ale pozytywny wynik tej próby nie świadczy o tym, że wtryskiwacz jest dobry bo nadal nic nie wiemy o stanie końcówki wtrysku. A kalibracją/kodowaniem możemy korygowac tylko dawkowanie paliwa do cylindrów,.. i to też na krótko,.. bo silnik (komputer) i tak zaraz zaczyna procedure samoadaptacji i wszystko zaczyna żyć swoim życiem. Samoadaptacja będzie minimalna pod warunkiem, że mamy nowy wtryskiwacz ( lub regenerowany ) z nadanym kodem i silnik w stanie idealnym czyli nowy. A zdaje się, że nikt tu nie robi próby przelewowej w nowym silniku i przy nowych wtryskach..."

i jeszcze jeden:

"...Przykro mi to mówić ( pisać ) ale zbyt wiele sobie obiecujecie po zrobieniu testu przelewowego wtryskiwaczy. A bardzo dużo zależy w pracy naszych silników od stanu końcówki wtrysku. A tego nie jest w stanie stwierdzić jednoznacznie nawet diagnostyka komputerowa. Jedynie test wymontowanego wtryskiwacza na odpowiedniej maszynie..."
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 2 mar 2012, 19:57

dobrzyn22 napisał(a):...Jedynie test wymontowanego wtryskiwacza na odpowiedniej maszynie..."

ja swego czasu przetestowalem kilka firmy reklamujacych sie jako "diesel service itp"
i po oplaceniu ich roznorodnych testow i prob na roznach maszynach stwierdzilem,
ze to nie ma to nic wspolnego z testem wtryskow z prawdziwego zdarzenia.
wg. mnie najbardziej miarodajny jest proces kalibracji i odczyt przelewowy tj. w przedlifcie przy pomocy menzurek a w polifcie ori. testerem.
te procedury potwierdzaja sprawnosc wtryskow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2012, 20:28

dzięki Enduro...Ja to znalazłem i wstawiłem właśnie po to,aby rozwiać większość wątpliwości dot.ww. tematu <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Jaksa » 4 mar 2012, 19:35

Robert , gdzie w IDS ( auto po lifcie ) mozesz przeprowadzic test wtrysków , mozna jedynie właczac i wyłaczac poszczegolne wtryski , w przed lifcie mozna cos tam sprawdzic ale w/g mnie to lipa . jedynym testem jest wymontowanie ich i wrzucenie na maszyne w Denso .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 4 mar 2012, 22:42

na ori. testerze, po tescie ogólnym można odczytac wartosci przelewowe wtrysków, ktore to stwierdzają stan wtrysków.
w sumie nikt nie wie, co one dokładnie oznaczają, ale mazda określa optymlną wartość na "0" (puls/minus 100).
powyżej tych granic wtrysk należy wymienić
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 3 lis 2012, 18:35

Witam
Dzisiaj wykonalem test przelewowy (dwukrotnie) test trwal 4min na wolnych obrotach, wyniki widoczne na zdjeciu od lewej:
1. 82 ml
2. 46,5 ml
3. 68 ml
4. 53 ml

Pytanie podstawowe, ktore wtryski sa dobre? i co dalej... :(
Jestem przed wymiana podkladek, wiec czy jest sens je wymieniac czy trzeba najpierw wtryskow poszukac? Czy taki test swiadczy definitywnie o tym ze wtryskiwacz jest do wymiany???
Załączniki
IMG_20121103_152741.jpg
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez smile » 3 lis 2012, 21:26

Wtrysk 1 i 3 są poza granicą normy ( granica normy to najniższy wynik pomnożony przez 1,4 a więc 46,5 x 1,4 = 65,1 ). Więc można przyjąć, że dwa wtryski niedomagają. Najpewniejsza jest wymiana na nowe :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kingiru » 3 lis 2012, 22:03

Czy potraktowanie takich wtryskiwaczy srodkiem do czyszczenia wtryskow, podlaczajac na osobnym zbiorniku (zeby wtryski wypalaly tylko ten preparat) ma sens??? Czy to tylko strata czasu?
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez smile » 3 lis 2012, 22:08

Jaki preparat masz na myśli?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kingiru » 3 lis 2012, 22:22

nie mam konkretnego na mysli, ale wiem ze sa takowe ;) magiczne srodki. Jest tego cala masa na innych forach, odnosnie jak wykonac osobne podlacznie zeby silnik pracowal tylko na preparacie.
Zastanawia mnie tylko czy to ma sens, a raczej czy wydane 100zl na preparat i 2-3 godz. zabawy, odsunie nieuniknione czyli zakup 2 uzywek za niemale pieniadze :(
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Enduro » 4 lis 2012, 02:07

wtrysk to elemet ekspltacyjny, ktory sie wyciera, przez co staje sie m.in. nieszczelny..
i zadne eksprymenty nie przedluzą jego zywotnosci jeśli jest uszkodzony.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 4 lis 2012, 10:15

Dobrze.... wiec co dalej...

Test przelewowy pokazal ze dwa wtryski niedomagaja wiec sa do wymiany :(

Nasuwają sie pytania:
1. Gdzie mozna kupic sprawdzone wtryski? zeby nie trafic na takie same...
2. Na co zwrocic uwage kupujac wtryski do silnika RF5C (wiem tyle ze kazdy ma swoj nr na "talerzu" i powinien pasowac do kabla oporowego)
3. Czy po takiej wymianie trzeba jechac komputer... zeby cos przypisac, ustawic... <faja>

Pozdr. Piotr
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez smile » 4 lis 2012, 10:16

kingiru napisał(a): zakup 2 uzywek za niemale pieniadze

A jaką masz pewność, że używki będą w lepszym stanie? Sprzedający wciśnie Ci jakąś bajkę o ich superstanie a za rok będzie to samo... Lepiej powoli odkładaj na nowe...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 4 lis 2012, 13:00

kingiru napisał(a):Czy po takiej wymianie trzeba jechac komputer... zeby cos przypisac, ustawic... <faja>

<ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 4 lis 2012, 14:23

smile napisał(a):
kingiru napisał(a): zakup 2 uzywek za niemale pieniadze

A jaką masz pewność, że używki będą w lepszym stanie? Sprzedający wciśnie Ci jakąś bajkę o ich superstanie a za rok będzie to samo... Lepiej powoli odkładaj na nowe...

to bedzie jednak potwierdzeniem ze byly dobre, a niewielu zdaje sobie sprawe ze sa to eksplatacyjne czesci takie jak: klocki hamulcowe czy opony
kingiru napisał(a):Dobrze.... wiec co dalej...
Test przelewowy pokazal ze dwa wtryski niedomagaja wiec sa do wymiany :(
Nasuwają sie pytania:
1. Gdzie mozna kupic sprawdzone wtryski? zeby nie trafic na takie same...
2. Na co zwrocic uwage kupujac wtryski do silnika RF5C (wiem tyle ze kazdy ma swoj nr na "talerzu" i powinien pasowac do kabla oporowego)
3. Czy po takiej wymianie trzeba jechac komputer... zeby cos przypisac, ustawic... <faja>
Pozdr. Piotr

1. nowe najpewniejsze.
2. numerek powinnien pasowac z numerem wtyczki
3. trzeba skalibrowac ustawienia dawki paliwa, absolutnie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 4 lis 2012, 14:32

Oczywiscie zgadzam sie ze nowe najpewniejsze ale cena kosmiczna...
Znalazlem na aukcjach uzywki 500-600zl (z gwarancja rozruchowa i teoretycznie sprawdzone na stole) i to chyba bedzie jedyne rozwiazanie na dzien dzisiejszy...
Pozdr.
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Jaksa » 4 lis 2012, 18:12

Jak widze zero ryzyka , jak to mowią " stól prawde Ci powie " :) Fakt jest faktem ze ciezko jest znalezc dobre uzywki ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kingiru » 4 lis 2012, 20:10

A ile jest olgoszen z wtryskami do RF5C po regeneracji ;) Przyznam ze to mnie zaciekawilo, a w szczegolnosci ze wyczytalem na forum ze ich sie nie regeneruje...
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Jaksa » 5 lis 2012, 00:49

Bo to bzdura , Denso dopiero pracuje nad tym tematem ale polacy sa sprytniejsi haha....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez smile » 5 lis 2012, 01:20

kingiru napisał(a):Oczywiscie zgadzam sie ze nowe najpewniejsze ale cena kosmiczna...

zapytaj Rikiego z http://www.mazdaparts.pl ile teraz wtryski kosztują, u niego będziesz miał dobrą cenę :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6