Nieefektywne działanie układu hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez len » 3 lis 2012, 23:59

Witam,

Mam problem z hamulcami. Ostatni tydzień jeździłem innych samochodem i przesiadłem się do swojejgo.
Pierwsze wrażenie aby zahamować muszę wciskać do końca pedał hamulca.

Byłem u mechanika aby szybko sprawdził i ocenił co jest nie tak, a więc:
– na desce rozdzielczej nie mam żadnej lampki zaświeconej odnośnie awarii
– z hamulcy nie cieknie po wciskaniu hamulca i włączonym silniku jak i podczas jazdy na kilku metrach
– powietrza nie mam w przewodach bo mechanik powiedział, że po szybkim pompowaniu hamulca ostatecznie pedał by nie "szedł" do końca a idzie.
– klocki mam dobre, od kilku miesięcy
– płyn hamulcowy mi nie ubywa
– słychać chroboranie czasem/rzadko jak mocno i szybko wcisnę jakby abs łapał (na suchej nawierzchni)



Prawdopodobnie jest to pompa hamulcowa, ale czy ktoś mógłby to potwierdzić lub doradzić?

Przeglądałem forum ale jedynie co znalazłem to:
"samoregulatory w [jakich?] bebnach i szczeki musiały rozchylac sie na max gdyź nie blokowały się w pierwotnej pozycji"
– ale ja mam tarcze w przodzie i tyle



Samochód niby hamuje, ale jak przyjdzie nagle,awaryjnie zahamować to nie wiem jak będzie...
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:05

Na początek wymień płyn hamulcowy. Nie wiadomo kiedy był ostatnio wymieniany ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:09

Napewno nie był wymieniany przez ostatni rok, co jeszcze mogę zrobić?
Jeżeli płyn to jaki DOT3 tylko czy mogę też DOT4 i DOT5.1?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez cbr » 4 lis 2012, 00:11

DOT 3 albo 4, DOT5 nasze pompy nie tolerują.

Dopisano 3 lis 2012, 23:12:

Ja w kwietniu zalewałem MOTUL RBF600 dot4
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:17

Dot5 to wiem bo na silikonie, ale jest jeszcze DOT5.1 – ktoś już lał tego specyfika?
Jaką ilość będę potrzebował, ktoś się orientuję?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:18

1l Ci wystarczy na dużym luzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:23

Dobra to kupię płyn, myślisz że wymiana płynu wystarczy czy może być coś z pompą?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:25

Zmień, dobrze niech przepuszczą go przez układ i sprawdź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:27

Przy włączonym silniku mam rozumieć?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:27

len napisał(a):Przy włączonym silniku mam rozumieć?

Nie, wymiana jest bez udziału silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:32

Czyli spuścić stary i lać nowy od razu czy dać jakiś specyfik przed nalaniem nowego?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:34

Wykonać klasyczne odpowietrzanie, ale czekać na każdym z kół na pojawienie sie nowego płynu.
Kontrolować i dolewać ciągle do zbiorniczka wyrównawczego. Nie dopuścić aby zassało powietrze przez zbiorniczek.

Manual:
http://forum.samnaprawiam.com/podwozie- ... w-vt45.htm
Ostatnio edytowano 4 lis 2012, 00:38 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:37

No to dobra, tak zrobię i dam znać jaki efekt.
Dzięki za podpowiedź!!!
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:45

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lukaszm » 4 lis 2012, 00:51

tomek-waw zwątpiłem już w te poradniki który jest poprawny... W jednym każą pompować przed na wyłączonym, w innym znów każą na włączonym zapłonie odpowietrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 00:56

Oś tylna tylko na włączonym zapłonie. Tak ja to wyczytałem i rozumiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez len » 4 lis 2012, 00:58

To ja też już nie wiem jak zrobić, dodam tylko że mam ABS i mam auto UK to też zaczynem od lewego przedniego czy też prawego przedniego jeżeli ma to jakieś znaczenie?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 01:40
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004

Postprzez tomek-waw » 4 lis 2012, 01:00

len napisał(a):To ja też już nie wiem jak zrobić, dodam tylko że mam ABS i mam auto UK to też zaczynem od lewego przedniego czy też prawego przedniego jeżeli ma to jakieś znaczenie?

Od najbliższego od pompy.
Jak widać w opisach sa różne rodzaje pomp hamulcowych. Najlepiej jest w tym przypadku zadzwonic do ASO, niech sie wypowiedzą.

Dopisano 4 lis 2012, 00:01:

Dodam jedynie, że jak u mnie był wymieniany płyn, to nie widziałem aby mechanik włączał zapłon podczas odpowietrzania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez cbr » 4 lis 2012, 01:08

Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez marcin255 » 4 lis 2012, 09:50

cbr napisał(a):Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.

dokładnie , odkręcasz śrubkę – lewy przód pompujesz dolewasz jednocześnie -jak płyn czysty to prawy przód , potem lewy tył i prawy tył 30 min i po robocie.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323