Nieefektywne działanie układu hamulcowego
		
				1, 2
			
	
	Witam,
Mam problem z hamulcami. Ostatni tydzień jeździłem innych samochodem i przesiadłem się do swojejgo.
Pierwsze wrażenie aby zahamować muszę wciskać do końca pedał hamulca.
Byłem u mechanika aby szybko sprawdził i ocenił co jest nie tak, a więc:
– na desce rozdzielczej nie mam żadnej lampki zaświeconej odnośnie awarii
– z hamulcy nie cieknie po wciskaniu hamulca i włączonym silniku jak i podczas jazdy na kilku metrach
– powietrza nie mam w przewodach bo mechanik powiedział, że po szybkim pompowaniu hamulca ostatecznie pedał by nie "szedł" do końca a idzie.
– klocki mam dobre, od kilku miesięcy
– płyn hamulcowy mi nie ubywa
– słychać chroboranie czasem/rzadko jak mocno i szybko wcisnę jakby abs łapał (na suchej nawierzchni)
Prawdopodobnie jest to pompa hamulcowa, ale czy ktoś mógłby to potwierdzić lub doradzić?
Przeglądałem forum ale jedynie co znalazłem to:
"samoregulatory w [jakich?] bebnach i szczeki musiały rozchylac sie na max gdyź nie blokowały się w pierwotnej pozycji"
– ale ja mam tarcze w przodzie i tyle
Samochód niby hamuje, ale jak przyjdzie nagle,awaryjnie zahamować to nie wiem jak będzie...
			
			
		Mam problem z hamulcami. Ostatni tydzień jeździłem innych samochodem i przesiadłem się do swojejgo.
Pierwsze wrażenie aby zahamować muszę wciskać do końca pedał hamulca.
Byłem u mechanika aby szybko sprawdził i ocenił co jest nie tak, a więc:
– na desce rozdzielczej nie mam żadnej lampki zaświeconej odnośnie awarii
– z hamulcy nie cieknie po wciskaniu hamulca i włączonym silniku jak i podczas jazdy na kilku metrach
– powietrza nie mam w przewodach bo mechanik powiedział, że po szybkim pompowaniu hamulca ostatecznie pedał by nie "szedł" do końca a idzie.
– klocki mam dobre, od kilku miesięcy
– płyn hamulcowy mi nie ubywa
– słychać chroboranie czasem/rzadko jak mocno i szybko wcisnę jakby abs łapał (na suchej nawierzchni)
Prawdopodobnie jest to pompa hamulcowa, ale czy ktoś mógłby to potwierdzić lub doradzić?
Przeglądałem forum ale jedynie co znalazłem to:
"samoregulatory w [jakich?] bebnach i szczeki musiały rozchylac sie na max gdyź nie blokowały się w pierwotnej pozycji"
– ale ja mam tarcze w przodzie i tyle
Samochód niby hamuje, ale jak przyjdzie nagle,awaryjnie zahamować to nie wiem jak będzie...

- Od: 1 lip 2012, 01:40
 - Posty: 19
 - Auto: Mazda 3 1.6 Benzyna Saloon 2004
 
DOT 3 albo 4, DOT5 nasze pompy nie tolerują.
Dopisano 3 lis 2012, 23:12:
Ja w kwietniu zalewałem MOTUL RBF600 dot4
			
			
		Dopisano 3 lis 2012, 23:12:
Ja w kwietniu zalewałem MOTUL RBF600 dot4
- 
					
						
					
						2+2=5
 
- Od: 27 mar 2011, 01:01
 - Posty: 2823 (0/26)
 - Skąd: Białystok
 - Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była) 
Wykonać klasyczne odpowietrzanie, ale czekać na każdym z kół na pojawienie sie nowego płynu.
Kontrolować i dolewać ciągle do zbiorniczka wyrównawczego. Nie dopuścić aby zassało powietrze przez zbiorniczek.
Manual:
http://forum.samnaprawiam.com/podwozie- ... w-vt45.htm
			
			
				Kontrolować i dolewać ciągle do zbiorniczka wyrównawczego. Nie dopuścić aby zassało powietrze przez zbiorniczek.
Manual:
http://forum.samnaprawiam.com/podwozie- ... w-vt45.htm
Ostatnio edytowano 4 lis 2012, 00:38 przez tomek-waw, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315610
http://motofocus.pl/nowosci/4511/strona/2
Tutaj jest opisany sposób na wymianę płynu z ABS-em
			
			
		http://motofocus.pl/nowosci/4511/strona/2
Tutaj jest opisany sposób na wymianę płynu z ABS-em
tomek-waw zwątpiłem już w te poradniki który jest poprawny... W jednym każą pompować przed na wyłączonym, w innym znów każą na włączonym zapłonie odpowietrzać.
			
			Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
		Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]


- Od: 21 mar 2008, 21:04
 - Posty: 1902 (6/4)
 - Skąd: Siemianowice Śląskie
 - Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999 
len napisał(a):To ja też już nie wiem jak zrobić, dodam tylko że mam ABS i mam auto UK to też zaczynem od lewego przedniego czy też prawego przedniego jeżeli ma to jakieś znaczenie?
Od najbliższego od pompy.
Jak widać w opisach sa różne rodzaje pomp hamulcowych. Najlepiej jest w tym przypadku zadzwonic do ASO, niech sie wypowiedzą.
Dopisano 4 lis 2012, 00:01:
Dodam jedynie, że jak u mnie był wymieniany płyn, to nie widziałem aby mechanik włączał zapłon podczas odpowietrzania.
Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.
			
			
		- 
					
						
					
						2+2=5
 
- Od: 27 mar 2011, 01:01
 - Posty: 2823 (0/26)
 - Skąd: Białystok
 - Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była) 
cbr napisał(a):Jak u mnie zmieniał to sam pompowałem i na żadnym nie włączałem zapłonu.
dokładnie , odkręcasz śrubkę – lewy przód pompujesz dolewasz jednocześnie -jak płyn czysty to prawy przód , potem lewy tył i prawy tył 30 min i po robocie.
		
				1, 2
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
-horz.jpg)