Ubywa płynu chlodniczego [BA Z5]

Postprzez Hisem91 » 29 paź 2012, 18:44

Witam, mam Mazde 323f 1.5 16v
i w tym problem, ze mialem prawdopodobnie dzurawą chlodnice i wymienilem na nową. No odpowietrzal sie kilka dni i bylo w miare ok... i znowu zaczyna ubywac co dwa lub jeden dzien tylko jakby polowa paznokcia malego palca... czyli doslownie milimetry ale ubywa. Samochod kopci na bialo jak ruszam na jedynce ale tak, ze prawie mgle zostawiam za sobą. Obroty delikatnie falują, ale mnie to nie przeszkadza...

nagrzewnica i pompa wody i kable odpadaja byly sprawdzane, mysle ze to moze byc uszczelka pod glowica?

co o tym myslicie Panie i Panowie?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Andrzej414 » 29 paź 2012, 20:53

Ja też tak myślę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Hisem91 » 29 paź 2012, 21:02

mechanik moj mowilz e to koszt okolo 1000 zł moze troche mniej czy to dobra cena?

on zaklada uszczelke, tylko daje glowice gdzies tam, zeby zeszlifowali
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Andrzej414 » 29 paź 2012, 21:13

O Boże. To ten mechanik ładnie bierze. On chce to planować. Ten koszt można zbić nawet o połowe. Poszukaj innego mechanika. Uszczelka 170zł. Planowanie nie musi być. I rozrząd rozpiąć i żłożyć. w 400-500zł powinno się zamknąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Hisem91 » 29 paź 2012, 21:31

nie musi byc planowanie? a co grozi jesli sie nie "splanuje" ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 29 paź 2012, 22:04

Andrzej414 napisał(a):Planowanie nie musi być.
Po pomiarze płaskości głowicy i bloku jeśli się zmieści w tolerancji to nie trzeba wyrównywać płaszczyzny. Ale przy uszkodzonej uszczelce głowica nigdy nie będzie idealnie płaska i należy ją "zabielić"-koszt naprawdę niewielki. A w Z5 dodatkowo warto od razu sprawdzić luzy zaworowe oraz szczelność zawór-gniazdo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 29 paź 2012, 22:15

rider143 napisał(a):
Andrzej414 napisał(a):Planowanie nie musi być.
Po pomiarze płaskości głowicy i bloku jeśli się zmieści w tolerancji to nie trzeba wyrównywać płaszczyzny. Ale przy uszkodzonej uszczelce głowica nigdy nie będzie idealnie płaska i należy ją "zabielić"-koszt naprawdę niewielki. A w Z5 dodatkowo warto od razu sprawdzić luzy zaworowe oraz szczelność zawór-gniazdo.



a sa jakies skutki jakby byly nieszlne zawory-gniazdo albo luzy by mialy ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 29 paź 2012, 22:26

Hisem91 napisał(a):nieszlne zawory-gniazdo
większe spalanie, mniejsza moc, zmniejszająca się żywotność silnika, problemy z uruchomieniem silnika, nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów na biegu jałowym....
Hisem91 napisał(a):albo luzy by mialy
nieodpowiednie luzy zaworowe-j.w. do tego hałas z pod pokrywy zaworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez puznies0 » 29 paź 2012, 22:45

Hisem91 napisał(a):Witam, mam Mazde 323f 1.5 16v
i w tym problem, ze mialem prawdopodobnie dzurawą chlodnice i wymienilem na nową. No odpowietrzal sie kilka dni i bylo w miare ok... i znowu zaczyna ubywac co dwa lub jeden dzien tylko jakby polowa paznokcia malego palca... czyli doslownie milimetry ale ubywa. Samochod kopci na bialo jak ruszam na jedynce ale tak, ze prawie mgle zostawiam za sobą. Obroty delikatnie falują, ale mnie to nie przeszkadza...

nagrzewnica i pompa wody i kable odpadaja byly sprawdzane, mysle ze to moze byc uszczelka pod glowica?

co o tym myslicie Panie i Panowie?


zanim wpakujesz się w koszty roboty uszczelki pod głowicą poradzę ci sprawdzić sobie wszystkie obejmy, opaski i wymienić je najlepiej nowe na wszystkich wężach wodnych... od strony chłodnicy i od strony króćców ... i przy termostacie czy nie ma białego nalotu na bloku silnika... poza tym odpowietrz dokładnie układ... ustaw sobie w aucie temperaturę na max i nie włączaj nawiewu... potem uruchom silnik i naciskaj węże żeby poszły wszystkie bąble powietrza.... czekaj aż się uruchomi wentylator chłodnicy... dla pewności niech załączy 2 razy... wtedy masz pewność że układ nie ma w sobie powietrza i potem obserwuj czy ubywa płynu... być może po wymianie chłodnicy gdzieś został jakiś bąbel powietrza i układ jeszcze zasysa ze zbiorniczka niedobory płynu i wypiera sobie powietrze...
obydwa węże mają być gorące...

zasłona dymna może być przez różnicę temperatur albo przez to że bierze oliwę i puszcza dymka... to norma w mazdach... zaczynaj od najmniejszych kosztów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez rider143 » 29 paź 2012, 22:51

Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu chłodzenia to najłatwiej będzie jeśli przód auta będzie nieco w górze-np jak zaparkujesz na jakiejś górce. Korek chłodnicy powinien być najwyższym elementem układu chłodzenia.
W celu weryfikacji stanu uszczelki pod głowicą można zrobić test na zawartość gazów pochodzących ze spalin w płynie chłodniczym-koszt również nie duży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 11:37

ale to narazie stanelo. dzisiaj nic juz nie ubylo. zobacze po robocie po 16. i dam znac. kurka wodna co tu robic? T_T
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Przemek323c » 30 paź 2012, 12:27

Zrob test na spaliny w plynie i powinno sie wyjasnic.
Przemek323c
 

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 18:03

gdzie w Łodzi moge to zrobic?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 30 paź 2012, 18:48

Hisem91 napisał(a):gdzie w Łodzi moge to zrobic?
na większości stacji diagnostycznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 19:42

i mam powiedziec ze chcialbym zrobic test na spaliny w plynie chlodniczym tak?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 30 paź 2012, 19:59

Hisem91 napisał(a):i mam powiedziec ze chcialbym zrobic test na spaliny w plynie chlodniczym tak?
z grubsza tak. Ci którzy dysponują takim sprzętem będą wiedzieli o co chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 21:28

ale jak zrobie ten test na spaliny w płynie chlodniczym to bedzie wiadomo czy uszczelka do wymiany czy nie? dobrze rozumiem?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez Andrzej414 » 30 paź 2012, 21:50

Jakie spaliny w środku chłodniczym?! Jak już to zawartość środka chłodniczego w wydalanych spalinach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 21:59

aha, czyli zle zrozumialem sorry. ale tak czy inaczej to wyniknie czy uszczelka czy nie?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 30 paź 2012, 22:00

Hisem91 napisał(a):ale jak zrobie ten test na spaliny w płynie chlodniczym to bedzie wiadomo czy uszczelka do wymiany czy nie? dobrze rozumiem?
Tak. Chociaż istnieje opcja pękniętej głowicy/bloku. Ale to rzadkość.
Można sprawdzić zarówno płyn chłodniczy na zawartość CO2 ze spalin jak i spaliny na zawartość płynu chłodniczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323