Klimatyzacja – Różne problemy.
koledzy, dobija sie tyle czynnika ile podaje specyfikacja... i... nie dobija sie pozniej juz nic...
...u nas jest to 500g czynnika (mozna dac np. 497g czynnika i 3g UV)
...u nas jest to 500g czynnika (mozna dac np. 497g czynnika i 3g UV)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Nie dostałem żadnego wydruku tylko coś w rodzaju karty gwarancyjnej na której gość napisał kiedy i co było robione gaz plus olej i data. Mówił że jakaś gwarancja jest. Bez odgrzybiania trwało to wszystko ok 40 min. Po nabiciu jeszcze kazał mi odpalić auto i włączyć klime i jeszcze chyba coś maszyna dorzuciła gazu. Byłem w polecanym zakładzie , ale i tak ponoć u nas w okolicy nie ma dobrych fachowców od klimy. Ja ten temat dopiero poznaje bo wcześniej miałem auto bez klimatyzacji
Dobra jestem po serwisie klimy. Mam wydruk, jutro jak mi sie uda to zeskanuje ale dużo na nim nie ma.
Czas próżni: 5 min
Olej naładowany: 010gr
Odessany gaz: 0,22kg
Naładowany gaz: 0,52kg
Ozonowanie 10 min, maszyne do tego mieli dosyć pokaźną, nie jakis kieszonkowy ozonatorek, wymieniłem nowy filtr kabinowy.
Jednynie do czego można sie przyczepic to troche krótki czas próżni. Chociaż opinie o tym są różne.
Czas próżni: 5 min
Olej naładowany: 010gr
Odessany gaz: 0,22kg
Naładowany gaz: 0,52kg
Ozonowanie 10 min, maszyne do tego mieli dosyć pokaźną, nie jakis kieszonkowy ozonatorek, wymieniłem nowy filtr kabinowy.
Jednynie do czego można sie przyczepic to troche krótki czas próżni. Chociaż opinie o tym są różne.
ja następnym razem kicham wszystkie grupony, mechaników którzy kupili maszynkę do klimy itd. tylko bede szukał kogoś, kto zajmuje się tylko i wyłącznie klimatyzacją w mojej okolicy. Poczytałem trochę na forum klimatyzacji samochodowej i włos się jeży co pseudo warsztaty typu "klinika klimatyzacji" w serwisie forda itd robią.
Zresztą powyższy przykład mój, próżnia 5 min
ale czegóż oczekiwać za 60 zeta.
Zresztą powyższy przykład mój, próżnia 5 min
skawin napisał(a):Zresztą powyższy przykład mój, próżnia 5 min
u mnie proznie sprawdzali cos kolo 20 minut
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mam piątkę z 2006 roku z klimą ręczną – czy jestem w stanie w domowych warunkach zmienić na automatyczną – jakie części oprócz panela sterowania należałoby wymienić?
-
piotr.jutrowski
szopen6 – może pierw wyciągni ten stary – nie powinien się różnić od wersji EU
viewtopic.php?p=2047420#p2047420 – tu masz nawet pokazany
viewtopic.php?p=2047420#p2047420 – tu masz nawet pokazany
Super o to mi chodziło
Dopisano 26 paź 2012 18:04:
Panowie jeszcze jedno pytanie chodzi mi o klimatronik jak włączam AUTOMAT to pokazuje się że wiele na szybę i na nogi a jak przełączam na nawiew z kratek to wyłącza się automat tak ma być czy coś mam zle ustawione
Dopisano 26 paź 2012 18:04:
Panowie jeszcze jedno pytanie chodzi mi o klimatronik jak włączam AUTOMAT to pokazuje się że wiele na szybę i na nogi a jak przełączam na nawiew z kratek to wyłącza się automat tak ma być czy coś mam zle ustawione
- Od: 29 lip 2008, 09:51
- Posty: 63
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG
Witam wszystkich,
do środka auta, podczas pracy dmuchawy, dopływa powietrze o dziwnych zapachu. Nie jest to zapach spalin, ani stęchlizny. Jest trochę dziwny i mniej więcej podobny do tego jaki panuje w komorze silnka w okolicy rozrządu/webasto itd.
Dodam, że zapach ten czuć po kilkuminutowym postoju lub tak jak dziś po 40 minutowej jeździe w korkach. Po zamknięciu obiegu zapach znika.
Przeczytałem kilka watków na forum, jednak nie znalazłem jednoznacznego rozwiżania.
– Zapach zauważyłem dosyć nie dawno, dopiero wtedy kiedy zacząłem używać ogrzewania.
– Przedtem wymieniłem filtr kabinony. Wczesniej mialem z węglem aktywnym, teraz nie. Zastnawiam się czy to moze być przyczyna. Niestety wystarczy że jakieś dymiące auto stoi przede mną na światłach i od razu czuje to w środku. Szybkośc przenikania zapachu jest bardzo duża. Mając stary filtr bylo wszystko ok. Podczas wymiany za starym filtrem bylo trochę wody (na elemencie bliżej kabiny, nie jestem pewnien co tam jest, ale chyba nagrzewnica).
– Sprawdziłem czy silnik nie ma przedmuchów. Auto ma zrobione teraz 100 tys i po odkręceniu korka uleciał mały dymek, po czym powietrze jest czyste, nie chlapie olejem, choć trochę spalinami śmierdzi. Po zakręceniu korka nie czuć jednak w jego okolicy tego zapachu. wylatujące przez odkręcony korek powietrze ma zdecydowanie inny zapach niż ten z kabiny.
– dogrzewacz działą dobrze, nie dymi, śmierdzi tylko przez chwilę świeczką – czy podczas normalnej pracy on również pracuje – moze to jego spaliny czuć?
– Czy zapach ten może być wynikiem wypalania DPF?
– Czy któryś z kolegów wie gdzie znajduje się wlot powietrza i którędy przebiegają przewody doprowadzjące powietrze z zewnątrz. Rozumiem, że pierwszym elementem jest filtr kabinowy? Póżniej jest zawór zamykający obieg?
– Zastanawiam się czy jest sens przeczyścić nawiewy (ale jeśli po zamknięciu obiegu jest ok, to chyba nie ma sensu). Ewentualnie moze wyjąc filtr i zobaczyć jak on wygląda.
– Czy ktoś się zetknął z takim problemem? Dodam, że nie jest to intensywny zapach i generalnie nikomu nie przeszkadza. Jednak jesli kratki nawiewu skieruje na twrza ciepłe powietrze z tym dziwnym zapachem drażni nos – tak być nie powinno.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. Od oczego zacząć/co zrobić
pozdrawiam
do środka auta, podczas pracy dmuchawy, dopływa powietrze o dziwnych zapachu. Nie jest to zapach spalin, ani stęchlizny. Jest trochę dziwny i mniej więcej podobny do tego jaki panuje w komorze silnka w okolicy rozrządu/webasto itd.
Dodam, że zapach ten czuć po kilkuminutowym postoju lub tak jak dziś po 40 minutowej jeździe w korkach. Po zamknięciu obiegu zapach znika.
Przeczytałem kilka watków na forum, jednak nie znalazłem jednoznacznego rozwiżania.
– Zapach zauważyłem dosyć nie dawno, dopiero wtedy kiedy zacząłem używać ogrzewania.
– Przedtem wymieniłem filtr kabinony. Wczesniej mialem z węglem aktywnym, teraz nie. Zastnawiam się czy to moze być przyczyna. Niestety wystarczy że jakieś dymiące auto stoi przede mną na światłach i od razu czuje to w środku. Szybkośc przenikania zapachu jest bardzo duża. Mając stary filtr bylo wszystko ok. Podczas wymiany za starym filtrem bylo trochę wody (na elemencie bliżej kabiny, nie jestem pewnien co tam jest, ale chyba nagrzewnica).
– Sprawdziłem czy silnik nie ma przedmuchów. Auto ma zrobione teraz 100 tys i po odkręceniu korka uleciał mały dymek, po czym powietrze jest czyste, nie chlapie olejem, choć trochę spalinami śmierdzi. Po zakręceniu korka nie czuć jednak w jego okolicy tego zapachu. wylatujące przez odkręcony korek powietrze ma zdecydowanie inny zapach niż ten z kabiny.
– dogrzewacz działą dobrze, nie dymi, śmierdzi tylko przez chwilę świeczką – czy podczas normalnej pracy on również pracuje – moze to jego spaliny czuć?
– Czy zapach ten może być wynikiem wypalania DPF?
– Czy któryś z kolegów wie gdzie znajduje się wlot powietrza i którędy przebiegają przewody doprowadzjące powietrze z zewnątrz. Rozumiem, że pierwszym elementem jest filtr kabinowy? Póżniej jest zawór zamykający obieg?
– Zastanawiam się czy jest sens przeczyścić nawiewy (ale jeśli po zamknięciu obiegu jest ok, to chyba nie ma sensu). Ewentualnie moze wyjąc filtr i zobaczyć jak on wygląda.
– Czy ktoś się zetknął z takim problemem? Dodam, że nie jest to intensywny zapach i generalnie nikomu nie przeszkadza. Jednak jesli kratki nawiewu skieruje na twrza ciepłe powietrze z tym dziwnym zapachem drażni nos – tak być nie powinno.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. Od oczego zacząć/co zrobić
pozdrawiam
Witaj,
Jeśli masz na myśli ostry zapach, coś jakby nafta to ten zapach pojawia się u mnie tuż po załączeniu i po wyłączeniu się webasto i znika po jakiejś minucie. Zważając na to że w temperaturze poniżej +4 st. webasto włącza się samoczynnie, a wyłącza się też samoczynnie po nagrzaniu to może właśnie u Ciebie to występuje.
Problemem jest to, że rura odpowiadająca spaliny webasta znajduje się pod komorą silnika i cały smród trafia do nawiewów.
Ja sobie radzę z tym zamykając nawiew.
Jeśli masz na myśli ostry zapach, coś jakby nafta to ten zapach pojawia się u mnie tuż po załączeniu i po wyłączeniu się webasto i znika po jakiejś minucie. Zważając na to że w temperaturze poniżej +4 st. webasto włącza się samoczynnie, a wyłącza się też samoczynnie po nagrzaniu to może właśnie u Ciebie to występuje.
Problemem jest to, że rura odpowiadająca spaliny webasta znajduje się pod komorą silnika i cały smród trafia do nawiewów.
Ja sobie radzę z tym zamykając nawiew.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Dziekuje za odpowiedz, w zasadzie to nie o ten zapach chodzi – ten znam dość dobrze. muszę jeszcze to sprawdzić, ale przy włączonej klimatyzacji go nie ma. Czyli zapach moze pochodzić wlaśnie z klimatyzacji. Wymienie jeszcze moze ten filtr, zatanawiam sie czy z węglem aktywnym zatrzymuje te wszystkie zapachy z zewnątrz. Zawsze mialem własnie taki.
Mialem podobnie w Galncie – zrobilem pelną obsługę klimatyzacji z odgrzybianiem i ultradźwiękami i problem zniknął. Podjedź i zrób pełną dezynfekcję klimy – ja nie wyobrażam sobie nie zrobienia takiego zabiegu w przedziale corocznych zmian sezonów – po zimie i po lecie, zwłasza że wożę 2-kę dzieci....
Na początek, aby nie popadać w koszty spróbuj wykonać sam dezynfekcję stosując np taki środek
http://allegro.pl/plak-odgrzybia-klimatyzacje-w-10-min-i2836474048.html
i obserwuj czy nastąpiła zmiana...
Jeśli nie – musisz szukać dalej...
Na początek, aby nie popadać w koszty spróbuj wykonać sam dezynfekcję stosując np taki środek

i obserwuj czy nastąpiła zmiana...
Jeśli nie – musisz szukać dalej...
Mitsubishi Galant EA2A 2000 rok – sprzedany
Mitsubishi Galant EA5W 2001 rok – sprzedany
Ford Focus Kombi 1.6 Tdci 116KM 2011 rok
Mazda 5 CR 2.0 Sport, 2006 rok SPRZEDANA!!!

SEAT LEON R Edition 1.8 TSI 160 KM 260Nm, 2009 rok
Mitsubishi Galant EA5W 2001 rok – sprzedany
Ford Focus Kombi 1.6 Tdci 116KM 2011 rok
Mazda 5 CR 2.0 Sport, 2006 rok SPRZEDANA!!!

SEAT LEON R Edition 1.8 TSI 160 KM 260Nm, 2009 rok
- Od: 17 cze 2012, 10:35
- Posty: 33
- Skąd: Festung Breslau :)
- Auto: Mazda CX-7 (ER) / 2.2 MZR-CD AWD – 173 KM 2011 rok
Tylko uważaj z tymi środkami potrafią zalać elektronikę. Sam zalałem radio tym dziadostwem w astrze II
Jeśli już to chyba lepiej wyjąć filtr kabinowy i tam wstrzyknąć ten aerozol.
Najlepsze na usunięcie nieprzyjemnego zapachu jest ozonowanie.
Jeśli już to chyba lepiej wyjąć filtr kabinowy i tam wstrzyknąć ten aerozol.
Najlepsze na usunięcie nieprzyjemnego zapachu jest ozonowanie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość