Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez dobrzyn22 » 26 paź 2012, 09:40

Premium_83 napisał(a):jaki jest rozmiar klucza i jaki typ do korka w skrzyni biegów <co?> .

klucz oczkowy prosty lub odgięty 23mm
jaki typ do korka spustu oleju w silniku

19 mm...obojętnie jaki
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 26 paź 2012, 18:33

wymienilem dzis olej swiece i filtry, róznica w pracy silnika ogromna!!! stan swiec raczej przerazający ...
Obrazek

pytanie z innej beczki, podpytalem od razu ludków o konserwację podwozia, to mi typek opowiedzial ze trwa to 3 dni i kosztuje 400 zł. nigdy tego nie robilem w poprzednim aucie wiec nie wiem czy on prawde mowi czy raczej bajeczki opowiada zeby klienta sie pozbyc ??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 26 paź 2012, 20:55

A ja mam trochę inne pytanie. Zgrzypi mi coś w sprzęgle. Dokładniej, w momencie wciśnięcia pedału do końca wydobywa się taki dźwięk, czy ktoś mógłby mi doradzić jak to wyeliminować lub ewentualnie podać linka, gdzie mogę o tym doczytać?

Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez marex » 26 paź 2012, 22:27

matthies napisał(a):pytanie z innej beczki, podpytalem od razu ludków o konserwację podwozia, to mi typek opowiedzial ze trwa to 3 dni i kosztuje 400 zł.

Cena chyba ok na Podlasiu można i drożej zrobić :P a co do czasu to można w 2 dni się wyrobić 1 dzień mycie czyszczenie i suszenie drugi dzień malowanie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez seba1977 » 27 paź 2012, 15:51

No i ja mam szybkie pytanie szukałem na forum ale może kiepsko więc czy w M6 jest jakiś korek czy coś podobnego w ścianie grodziowej ? Potrzebuje pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do cb-radia .
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez dobrzyn22 » 27 paź 2012, 18:36

seba1977 napisał(a):czy w M6 jest jakiś korek czy coś podobnego w ścianie grodziowej ?

jest, a właściwie to są <spoko>
Masz np. główną wiązkę przewodów – to jest większy otwór(pod kierownicą)..natomiast nad nim(czyli bliżej szyby)też jest otwór...najprościej go zobaczyć, jak ściągniesz plastikowe osłony z podszybia(musisz odkręcić wycieraczkę)
Potrzebuje pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora do cb-radia

powiem Ci, że ja miałem na początku zasilanie z gniazda zapalniczki...były zakłócenia(słychać silnik,wycieraczki itp), więc pociągnąłem bezpośrednio z aku i...nie zmieniło się kompletnie nic :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez seba1977 » 27 paź 2012, 19:38

Ja nie mam zakłóceń chodzi mi tylko o to że radio pobiera sporo prądu i przygasa pod zapalniczką a radio to KPO-DX5000. Dzieki za odpowiedz .
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez andrzej1234 » 28 paź 2012, 10:13

jakie felgi stalowe pod te opony: http://allegro.pl/4x-nowe-zimowe-205-55 ... 57465.html ?
Mógłby ktoś podać link z allegro jakie felgi kupić pod te opony(do 500zł)? Nie znam się na tym i nie chce kupic złych... Z góry wielkie dzięki
A tak w ogole to na zime lepiej 15" czy 16" do 6 ?
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez matthies » 28 paź 2012, 10:24

andrzej, profil opony zimowej w duzym stopniu zalezy po jakich terenach bedziesz sie poruszac. jezeli tylko w duzym miescie gdzie sluzby w miare nadarzają z odsniezaniem i po prostu jezdzisz tylko po malej warstwei sniegu lub wogole bo np nie pada, to nawet 17 mozna zalozyc. inna sprawa jezeli masz pecha i bardzo czesto jezdzisz w kopnym sniegu lub blocie posniegowym, wtedy uwazam im wyzszy profil opony tym lepiej (czyli mniejsza ilość cali na średnicy) ja kupilem M6 z zimówkami 195x65R15 i uważam że to dość dobry rozmiar. jedyny ból to stalówki :x
jezeli juz chcesz 16" to w tym temacie viewtopic.php?f=60&t=11203 masz ladnie opisane jakie felgi i opony:
Dla opon zimowych:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 87Q
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 87Q
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 87Q
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez andrzej1234 » 28 paź 2012, 10:55

dzięki matthies

Z tego co widze to na allegro nie ma takich felg pod te 16"... Co do warunków w jakich będę się poruszał to powiem tak... pół tygodnia właśnie w takim większym mieście, a drugie na wsi, w której może być problem z odśnieżaniem przy większym śniegu...
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez seba1977 » 28 paź 2012, 12:46

Ja osobiście zostawiłem ori felgi (alu 16) na zime a na lato kupułem 17 Polecam to rozwiązanie :D
http://moto.allegro.pl/alufelgi-16-cali ... 28027.html tu z letnimi ale można zapytać o cene felg bez opon
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez andrzej1234 » 28 paź 2012, 14:06

Jak wyglądają alufelgi po zimie? Tracą połysk?Można je jakoś zabezpieczyc przed zimą?Chyba zrobie tak jak kolega wyżej, nałoże na ori tą dębice z linku. Dobry pomysł?Dodam, że latem na tych samych alusach...
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez marex » 28 paź 2012, 15:10

Alufelgi zabezpiecza się tak samo jak karoserię czyli woskiem :) Ja jeździłem w tamtym roku całą zimę i raczej nie zauważyłem jakiegoś specyficznego zniszczenia felg. Oczywiście trzeba być wówczas bardziej ostrożnym i nie zaliczać wszystkich dziur :). Planowałem sobie kupić na ten sezon alusy z przedlifta, ale sytuacja finansowa mi na to nie pozwiliła.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez matthies » 28 paź 2012, 16:31

owszem, takie rozwiazanie jest najbardziej estetyczne :P mysle tez ze i praktyczne, ale za razem nieco bardziej obciążające kieszeń. ja gdybym nie dostał zimówek z autem tez szukalbym jakichs alu 16" ale skoro mam , to po co doplacac jak cos mi dziala.
chyba ze po przelozeniu uznam ze sa obrzydliwe, wtedy na następną zimę będę może coś kombinować :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez KrzychuM6 » 28 paź 2012, 19:17

marex napisał(a):Ale jaka blokada na turbo bo nie rozumiem.
Turbo przecież chodzi cały czas jedynie w zależności od wysokości wytwarzanego ciśnienia zmienia się wówczas również geometria łopatek przez co na wyższych obrotach gdzie więcej dmucha z kolektora wylotowego pracuje jakby to ująć troszkę słabiej.
Po za tym taka blokada na turbo jest bez sensu sensu bo zimą silniki potrafią nagrzewać się i 20min i dłużej a przez 20 min na trasie to można zrobić z 30km, a jak jechać przez 20 min bez turbo (ja sobie tego nie wyobrażam)
Czy możesz coś więcej w tym temacie napisać ??


opowiadal mi to znajomy, ktory jezdzil takim autem. Podobno auto nie przekraczalo 2.5tys obrotow poki sie nie zagrzalo. Teraz probowalem cos znalezc w necie na ten temat ale niestety <płacze> nigdzie nic nie pisza o tym.

Moze mnie bajerowal, albo ktos jego :|
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez bmwmajster » 28 paź 2012, 23:01

Mam małe pytanko, jak dobrać się do lampek we wnętrzu auta? chodzi mi o wymianę żaróweczek na ledy.nie mam pojęcia jak wyjąć żarówkę z tych lampek czy wystarczy wyjąć same szkiełko czy trzeba całą lampę z podsufitki wyciągać?Jakie żarówki led polecacie?Czy wymiana tradycyjnych żaróweczek nie zaszkodzi?chodzi mi o te powolne ściemnianie po zamknięciu czy na ledach będzie działało?
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 23:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2,3 kombi 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 28 paź 2012, 23:06

bmwmajster napisał(a):trzeba całą lampę z podsufitki wyciągać?

<ok>
Jakie żarówki led polecacie?Czy wymiana tradycyjnych żaróweczek nie zaszkodzi?chodzi mi o te powolne ściemnianie po zamknięciu czy na ledach będzie działało?

zapraszam tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=82226&hilit=diody

EDIT:
o wyciągnięciu lamp masz przy okazji fotorelacji wygłuszania:
viewtopic.php?f=60&t=56128&hilit=demonta%C5%BC+podsufitki
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Premium_83 » 29 paź 2012, 11:32

dobrzyn22 napisał(a): jaki typ do korka spustu oleju w silniku


19 mm...obojętnie jaki


W moim przypadku był to rozmiar 17 mm
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 15:01
Posty: 10
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna GG\GY 2003r. + LPG Stag4

Postprzez matthies » 29 paź 2012, 19:16

koledzy podpowiedzcie, wstyd się przyznac, ale tylne hamulce w moje 6 wygladaja tak:
Obrazek

co ciekawe przednie są w idealnej kondycji, tylne sie tak zaszly dlatego ze auto troche stalo w szwajcari przed sprzedażą. jak najlepiej to zregenerować?
oczywiscie wezmę się za to po zimie bo wolałbym to sam zrobić, a teraz na takim wypizgajewe to raczej wole nie bo zmarzne :P (niestety brak garazu)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 29 paź 2012, 19:43

te zaciski już były malowane – stąd widać wyraźnie rudzielca

PS. po szczegóły zapraszam Cię do tego wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100809&hilit=malowanie+zacisk%C3%B3w
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6