Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy
Szczerze mówiąc, ja na Twoim miejscu poszukałbym oryginalnego pilota to tego sterownika. Ale jeśli chcesz się go pozbyć, to trzeba byłoby dorwać schemat instalacji poliftowej i zobaczyć, który sygnał gdzie idzie i dopasować je analogicznie do nowej centralki. Schematu takowego niestety nie posiadam, ale pewnie ktoś na forum będzie go miał.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Witam.
Na przewodzie zamykającym od centralki montujesz opornik 100komów i obydwa przewody otwieranie i zamykanie wetkniesz razem w miejsce po styku nr6 zasilanie nr3.Powinno działać.
Poprawiony po autopsji.
Na przewodzie zamykającym od centralki montujesz opornik 100komów i obydwa przewody otwieranie i zamykanie wetkniesz razem w miejsce po styku nr6 zasilanie nr3.Powinno działać.
Poprawiony po autopsji.
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 10:29 przez zita, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
No lucas – muszę jakoś zdobyć schemat poliftowej – a juz tyle szukałem, ze szok. Ciagle trafiłam na wersje co na forum schemat już jest ;(
Zita – dzięki za wskazówki. Niestety nie do końca rozumie o co chodzi
po co dawać w ogole ten opornik 1 kOhm na białym przewodzie? Na instrukcji od centralki nic na ten temat nie jest powiedziane. Jest to zatem potrzebne?
Z tych 6 pinow, które są, w mojej dziwnej kostce muszę wykorzystać wszystkie 6 kabelkow?
Co wiem na pewno: czerwony przewód z cz co kupiłem muszę do plusa podłączyć – ten kabel ma tez w sobie bezpiecznik 15 amperow. Czarny zaś podłączyć do masy (tu pytanie: czy mierzac napięcie tanim chińskim voltomierzem, czy jak sie to tam zwie, napięcie 0 oznacza wlasnie masę?).
Pozostały mi zatem 4 kabelki z cz kupionego. Pomarańczowy i pomarańczowy/czarny nie używam (bleibt frei). Żółty i żółty/czarny mam podłączyć do masy (czyli tam gdzie 0 V?) no i pozostaje mi jeszcze biały (otwieranie) oraz biały/czarny (zamykanie). W ogole myślałem, ze te kabelki muszą osobna iść do kostki a ty sugerujesz, ze muszą razem. Nie mowie, ze nie masz racji, ale cały czas byłem świecie przekonany, ze jak jeden kabelek otwiera a drugi zamyka, to podłączona je razem zamki nie bedą wiedziały, czy wlasnie zamykam czy otwieram drzwi – ale to nie moje wykształcenie, więc chyba datuje sobie "chłopskie myślenie"
Nie wiem czy to pomoże, ale tym chińskim woltomierzem zmierzylem napięcie i tak:
1 – 0V
2 – 4,59V
3 – 12,54V
4 – 12,55V
5 – 0V
6 – 4,58V
Czy dobrze rozumie, ze kabelki 1 i 5 to masa a 3 oraz 4 to zasilanie (+)? W takim razie 2 i 4 to miejsce, gdzie moge wpiac kabelki biały (otwieranie) i biały/czarny (zamykanie)? Niestety dziś juz ciemno i nie moge sam sprawdzić, a tez stracha mam, ze cos pójdzie z dymem... :/
Rozumie, ze dla wielu ten post to wyraz ogromnej niewiedzy, ale chciałbym sie czegoś sam nauczyć i jednocześnie nie spierzyc, dlatego proszę i wyrozumiałość.
Zita – dzięki za wskazówki. Niestety nie do końca rozumie o co chodzi
Z tych 6 pinow, które są, w mojej dziwnej kostce muszę wykorzystać wszystkie 6 kabelkow?
Co wiem na pewno: czerwony przewód z cz co kupiłem muszę do plusa podłączyć – ten kabel ma tez w sobie bezpiecznik 15 amperow. Czarny zaś podłączyć do masy (tu pytanie: czy mierzac napięcie tanim chińskim voltomierzem, czy jak sie to tam zwie, napięcie 0 oznacza wlasnie masę?).
Pozostały mi zatem 4 kabelki z cz kupionego. Pomarańczowy i pomarańczowy/czarny nie używam (bleibt frei). Żółty i żółty/czarny mam podłączyć do masy (czyli tam gdzie 0 V?) no i pozostaje mi jeszcze biały (otwieranie) oraz biały/czarny (zamykanie). W ogole myślałem, ze te kabelki muszą osobna iść do kostki a ty sugerujesz, ze muszą razem. Nie mowie, ze nie masz racji, ale cały czas byłem świecie przekonany, ze jak jeden kabelek otwiera a drugi zamyka, to podłączona je razem zamki nie bedą wiedziały, czy wlasnie zamykam czy otwieram drzwi – ale to nie moje wykształcenie, więc chyba datuje sobie "chłopskie myślenie"
Nie wiem czy to pomoże, ale tym chińskim woltomierzem zmierzylem napięcie i tak:
1 – 0V
2 – 4,59V
3 – 12,54V
4 – 12,55V
5 – 0V
6 – 4,58V
Czy dobrze rozumie, ze kabelki 1 i 5 to masa a 3 oraz 4 to zasilanie (+)? W takim razie 2 i 4 to miejsce, gdzie moge wpiac kabelki biały (otwieranie) i biały/czarny (zamykanie)? Niestety dziś juz ciemno i nie moge sam sprawdzić, a tez stracha mam, ze cos pójdzie z dymem... :/
Rozumie, ze dla wielu ten post to wyraz ogromnej niewiedzy, ale chciałbym sie czegoś sam nauczyć i jednocześnie nie spierzyc, dlatego proszę i wyrozumiałość.
- Od: 3 mar 2012, 12:42
- Posty: 22
- Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS
Witam.
Nie dawało mi to spokoju i poszedłem rozebrać mój samochód.Sprawa ma się tak opornik jest zamontowany na przewodzie od zamykania.Obydwa potem spięte razem i włożone do nr 6 niebieski.Masa do masy samochodu a zasilanie do nr 3.Błąd polegał na tym, że nie popatrzyłem jak jest położona kostka.
Przewody połączone razem ale za opornikiem
Nie dawało mi to spokoju i poszedłem rozebrać mój samochód.Sprawa ma się tak opornik jest zamontowany na przewodzie od zamykania.Obydwa potem spięte razem i włożone do nr 6 niebieski.Masa do masy samochodu a zasilanie do nr 3.Błąd polegał na tym, że nie popatrzyłem jak jest położona kostka.

Przewody połączone razem ale za opornikiem

Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
Postep! Zrobilem jak mowiles (oprocz opornika 100 Ohm, bo mam na stanie tylko 120 i wieksze – podlaczylem zatem 120 ale tez i bez niego probowalem). Postep polega na tym, ze moge juz auto otwierac z pilota, ale przycisk "zamykanie" tez mi je otwiera. W czym moze lezec problem? Probowalem podlaczyc opornik do kabelka "otwieranie", ale nie pomoglo. Zastanawiam sie, czy blad nie lezy gdzies w samej centralce?
Z nia mam taki malutki problem, ze kabelki opisane w instrukcji (ostatnia fotka na poprzednej stronie) sa podane w kolejnosci:
pomaranczowy / zolty / bialy / pomaranczowo-czarny / zolto-czarny / bialo-czarny
a w kostce kabelki, ktore wychodza z nowej centralki mam zamieniony zolty z bialym i zolto-czarny z bioalo-czarnym, czyli kabelki mam:
pomaranczowy / bialy /zolty / pomaranczowo-czarny / bialo-czarny / zolto-czarny
Podlaczenie wykonalem wg opisu kolorow, jednak jak zamykanie nie dzialalo, to zrobilem na odwrot, czyli zolty i zolto-czarny jako zamykanie i otwieranie a bialy i bialo-czarny do masy. Efekt ten sam, czyli otwieranie dziala a przycisk zamykanie tez otwiera
Z nia mam taki malutki problem, ze kabelki opisane w instrukcji (ostatnia fotka na poprzednej stronie) sa podane w kolejnosci:
pomaranczowy / zolty / bialy / pomaranczowo-czarny / zolto-czarny / bialo-czarny
a w kostce kabelki, ktore wychodza z nowej centralki mam zamieniony zolty z bialym i zolto-czarny z bioalo-czarnym, czyli kabelki mam:
pomaranczowy / bialy /zolty / pomaranczowo-czarny / bialo-czarny / zolto-czarny
Podlaczenie wykonalem wg opisu kolorow, jednak jak zamykanie nie dzialalo, to zrobilem na odwrot, czyli zolty i zolto-czarny jako zamykanie i otwieranie a bialy i bialo-czarny do masy. Efekt ten sam, czyli otwieranie dziala a przycisk zamykanie tez otwiera
- Od: 3 mar 2012, 12:42
- Posty: 22
- Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS
Witam.
To co napisałem wyżej dotyczy kostki w samochodzie.Jak ma być od centrali to musisz sam sprawdzić.
Nie znam niemieckiego.Czy ma to być kabel sygnał czy leitung? Jak nie działa na jednym oporniku to weź dwa szeregowo(może był za mały spadek na jednym) nie pamiętam dokładnie jaki miał dokładnie opór.
Ale nr w kostce samochodu są dobre ja mam taką sama z 2000r.
To co napisałem wyżej dotyczy kostki w samochodzie.Jak ma być od centrali to musisz sam sprawdzić.
Nie znam niemieckiego.Czy ma to być kabel sygnał czy leitung? Jak nie działa na jednym oporniku to weź dwa szeregowo(może był za mały spadek na jednym) nie pamiętam dokładnie jaki miał dokładnie opór.
Ale nr w kostce samochodu są dobre ja mam taką sama z 2000r.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
No wiem, ze twoj opis tyczyl sie kostki w aucie – ta kostke z centralki sa zrozumiale dla mnie (ich opis), tylko zastanawialem sie, czy producent sie nie pomylil, ze na rysunku mam inna kolejnosc kabelkow niz w rzeczywistosci w kostce od centralki nowej, ale mniejsza teraz o to.
Najwazniejsze, ze wlasnie mi otwiera i zamyka!
Zita, jestes wielki. Nie wiem jak sie moge odwdzieczyc. Jak podlaczylem opornik 470 Ohm to dopiero udalo mi sie auto zamknac. Wiec pozniej lub jutro podlacze to wszystko ladnie (obecnie jest na slowo honoru) i jeszcze poszukam tylko kabelkow od migaczy – wiesz moze gdzie najblizej nog pasazera moge obydwa kierunkowskazy znalezc?
Jeszcze raz dzieki za poswiecony czas – nie czesto sie zdaza, zeby ktos poszedl do swojego auta, rozkrecil co trzeba i popatrzal co i jak, zeby pomoc na forum. Moja wdziecznosc nie zna granic
Najwazniejsze, ze wlasnie mi otwiera i zamyka!
Jeszcze raz dzieki za poswiecony czas – nie czesto sie zdaza, zeby ktos poszedl do swojego auta, rozkrecil co trzeba i popatrzal co i jak, zeby pomoc na forum. Moja wdziecznosc nie zna granic
- Od: 3 mar 2012, 12:42
- Posty: 22
- Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS
Witam.
Ja nie podłączałem jeszcze kierunków.Na początku chciałem przez włącznik awaryjnych ale nie chciało mi się rozbierać panela i tak zostałem bez światełek.Zastanawiałem się czy nie trzeba by dać jakiejś diody na ten kabelek.
Ja nie podłączałem jeszcze kierunków.Na początku chciałem przez włącznik awaryjnych ale nie chciało mi się rozbierać panela i tak zostałem bez światełek.Zastanawiałem się czy nie trzeba by dać jakiejś diody na ten kabelek.

Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
zlutowałem sobie już przewód z diodami zgodnie ze schematem ze strony 3: viewtopic.php?p=1786091#p1786091
ale nie mogę znaleźć tej kostki w kierownicy, gdzie ona jest?
a może po prostu podłączyć się pod przycisk tam gdzie jest przycisk awaryjnych?
mam jeszcze problem bo nie mogę wyjąć wtyczki ze sterownika od centralnego (pod schowkiem po prawej stronie).
na dworze jeszcze zimno jak w
chyba dam sobie spokój z tym 
ale nie mogę znaleźć tej kostki w kierownicy, gdzie ona jest?
a może po prostu podłączyć się pod przycisk tam gdzie jest przycisk awaryjnych?
mam jeszcze problem bo nie mogę wyjąć wtyczki ze sterownika od centralnego (pod schowkiem po prawej stronie).
na dworze jeszcze zimno jak w

Znalazłem w swojej Mazdzie centralkę taką jak pokazał Kolega Papke na wcześniejszej stronie
Keyless Unit:
Obrazek
Dodany przez papke » 22 sie 2012, 14:03
Niestety nie posiadam do niej żadnego pilota i muszę się "bujać" z kluczykiem do otwierania i zamykania drzwi, na allegro znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/kluczyk-mazda-pilot-s ... 52460.html
Myślicie że jakbym kupił takiego pilota to udałoby się go zaprogramować do mojej centralki??
Robił ktoś taki manewr??
Dopisano 13 paź 2012, 00:22:
A tak dla pewności czy ten Key-les moduł to na pewno centrala od pilota?? Bo na allegro znalazłem takie
http://allegro.pl/mazda-626-gf-97-02-32 ... 57566.html
sprzedawane jako IMMOBILAJZER
Keyless Unit:
Obrazek
Dodany przez papke » 22 sie 2012, 14:03
Niestety nie posiadam do niej żadnego pilota i muszę się "bujać" z kluczykiem do otwierania i zamykania drzwi, na allegro znalazłem coś takiego:

Myślicie że jakbym kupił takiego pilota to udałoby się go zaprogramować do mojej centralki??
Robił ktoś taki manewr??
Dopisano 13 paź 2012, 00:22:
A tak dla pewności czy ten Key-les moduł to na pewno centrala od pilota?? Bo na allegro znalazłem takie

sprzedawane jako IMMOBILAJZER

- Od: 27 wrz 2012, 10:43
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 2000r.
W kwestii dopasowania pilota do sterownika centralnego zamka powiedziano już wiele
Poszukaj w tym dziale:
viewforum.php?f=104
Natomiast jeśli chodzi o drugą sprawę, to sprzedający nie wie co sprzedaje
viewforum.php?f=104
Natomiast jeśli chodzi o drugą sprawę, to sprzedający nie wie co sprzedaje
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Radex napisał(a):zlutowałem sobie już przewód z diodami zgodnie ze schematem ze strony 3: viewtopic.php?p=1786091#p1786091
ale nie mogę znaleźć tej kostki w kierownicy, gdzie ona jest?
a może po prostu podłączyć się pod przycisk tam gdzie jest przycisk awaryjnych?
mam jeszcze problem bo nie mogę wyjąć wtyczki ze sterownika od centralnego (pod schowkiem po prawej stronie).
na dworze jeszcze zimno jak wchyba dam sobie spokój z tym
Radex zeby dobrac sie do kostki w kierownicy trzeba odkrecic obudowe (srubki sa od strony nog kierowcy, u mnie byly 3 srubki nie wiem jak w poliftowej) pozniej trzeba rozpolowic gorny i dolny plastik (jest na wciski, delikatnie szarpnac i wyskoczy), jak zdejmiesz dolny to bedziesz mial kostke na wierzchu-jest podpieta pod "raczke"

u mnie ta kosta wyglada tak –>
ja sie podpinalem z kierunkami w zielono czarny i zielono bialy kabel. pamietaj zeby dobra strona dac diody bo one puszaczaja napiecie tylko w jedna strone
co do wyciagniecia wtyczki od sterownika to ja odkrecilem ta srubke co trzyma caly uchwyt ze sterownikiem i wtedy z drugiej strony trzeba koste wcisnac i powinna wyskoczyc.
a co do pogody to juz ci nie pomoge
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Radex napisał(a):dzięki wielkie
jeszcze tylko jakbyś tak samo wytłumaczył gdzie mam się wlutować do centralnego bo nie mam zielonego pojęcia
za schowkiem pasażera po prawej stronie mam przezroczyste pudełko. to chyba to?
nie wiem czy cie dobrze zrozumialem... ale ja oryginalny sterownik od centralnego wypiolem odciąłem kostke i wlutowalem sie z kablami od nowego sterownika zakupionego z 2 pilotami.
tu na aukcji

masz zdj jak to wyglada (na aukcji jest od m6 ale prawie takie samo, tyle ze u naszych 626 jest jedna kostka)
a jaki masz sterownik kupiony?
bo ja akurat trafilem na taki sterownik jak byl podany w tym temacie i wlutowalem tak jak podal Krzychu_W viewtopic.php?f=104&t=117848
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Radex napisał(a):ja nie kupowałem nic. mam centralny oryginalnie. coś takiego:http://moto.allegro.pl/mazda-626-immobi ... 93073.html
to ja juz ci nie pomoge bo elektrykiem samochodowym nie jestem


- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Postaram się sprawdzić jak wygląda to u mnie, gdzie co jest podpięte, centralki chyba nie mam oryginalnej ale przy zamykaniu auta z pilota mruga 2 razy, a przy otwieraniu raz 
witam koledzy , mam problem z centralnym zamkiem w mojej gf , jak zamykam drzwi kluczykiem od strony kierowcy , to nie zamyka mi tylnych lewych i przedniech prawych drzwi myslice ze ta metoda z wyjęciem blaszki pomoże ?, i jeszcze dorwałem pilota od innej mazdy , zaprogramowałem go z instrukcji z forum , i działa , tylko zamyka mi jedne prawe tylne drzwi i bagaznik, czyli wyglada na to ze mam 3 zamki zepsute , moze trzeba cos w nich przeczyscic , albo te blaszki wyjąć ,
- Od: 14 sty 2011, 22:55
- Posty: 62
- Skąd: libiąż
- Auto: Mazda 626 gf 2.0 136
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6