Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bandit » 28 cze 2010, 22:41

no i jak udało wam się dojść czemu centralny nie mruga? U mnie też nie mruga myslalem, że tak ma być, ale tu widzę że cos trzeba wymienic. Dajcie znac czy udało się sprawę rozwiązać
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Krzychu_W » 28 cze 2010, 22:46

Rozgrzebałem cały sterownik na części pierwsze, próbowałem wszelkie możliwe podłączenia każdego pinu z każdym w centralce (oczywiście z wykorzystaniem żaróweczki)... i nic. Moje wnioski są następujące – moja centralka nie obsługuje mrygania światłami. I już.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Bandit » 28 cze 2010, 23:12

i tej odp. Się bałem w GW u Siegu też nie mruga i kilka innych które widziałem też nie mrugały więc kicha trzeba mruganie samemu zrobić :|
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Krzychu_W » 28 cze 2010, 23:16

No i tu się zaczyna problem.

Bo skoro centralka w ogóle nie ma wyjść na mrugałki, to praktycznie ja nie widzę możliwości zrobienia mrugania. Trzeba by montować nową centralkę.

Ale ja się na elektronice aż tak nie znam, może ktoś kumaty coś wymyśli ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez kwiatu5 » 14 lip 2010, 22:28

no niestety nie mam też mrugania co mnie strasznie irytuje, kiedy muszę nasłuchiwać czy samochód się zamknął/otworzył ;/

btw. mam taką centralkę do opchnięcia gdyby ktoś potrzebował,
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez kazio0 » 25 lip 2010, 08:51

czy wie ktoś do czego są poszczególne kabelki w tym białym złączu? bo to czarne okrągłe to domyślam się że antenka do pilota. Czy da się tu sterować drzwiami?
kolory kabli:
szary z czarnym paskiem
czarny
czarny z niebieskim paskiem
czarno niebieski
czarny z żółtym (czy jasno zielonym) paskiem
Mazda 626 97r 2.0FS 115KM
Początkujący
 
Od: 1 lip 2010, 14:45
Posty: 6
Skąd: Kobierniki
Auto: Mazda 626 97r 2.0FS 115KM

Postprzez Marcin Anglia » 30 lip 2010, 22:49

ja kupilem sterownik na allegro po podlaczeniu okazalo sie ze moge tylko otwierac auto z pilota ale zamknac juz nie tez nie mam bladego pojecia co to moze byc jesli ktos wie czemu tak jest bylbym wdzieczy sterownik to steeli men do 626 gf 2001 rok
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 22:24
Posty: 6

Postprzez rumunn95 » 30 lip 2010, 23:32

podpiales sygnal zamykania pod ten sam kabel co otwieranie przez rezystor 1kohm i diode ?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marcin Anglia » 1 sie 2010, 22:41

wlasnie nie i bo nie wiedzialem ze tak trzeba sprobuje i zobaczymy
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 22:24
Posty: 6

Postprzez Krzychu_W » 2 sie 2010, 14:10

Hejka.

Zacząłem ten temat i dalej kontynuuję :)
Mój pilot niedomaga już dość mocno. Rzadko kiedy udaje mi się zamknąć auto z pilota – najprawdopodobniej zjechany już przycisk w pilocie. Myślałem, że może wymienię ten przycisk, ale niestety nigdzie nie mogę dostać takiego ustrojstwa.

Pilot niedomaga, a do tego brak sygnalizacji światłami, brak opcji SAFE, konieczność otwierania bagażnika z kluczyka. To wszystko skłania mnie ku wymianie sterownika od centralnego.

Upatrzyłem sobie na alledrogo TAKIE CUDO albo jeszcze TAKIE CUDO.

Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ze zmianą takiego sterownika jest dużo roboty? Czy wystarczy po prostu podmiana przewodów czy trzeba jeszcze kombinować z jakimiś rezystorami itp.

Z góry dzięki za info.

Pozdro.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez vilkolak » 2 sie 2010, 14:12

ja w GE sie tylko powpinalem w przewody od starego przewodnika i wszystko chula

ten drugi to jakis bardziej zaawansowany jest, ale co do trwalosci i pracy to nie wiem, bo ja za swoj dalem 130 zl a nie ma domykania szyb ani zadnych innych bajerow, ale dziala bez zarzutu
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez k_ewa » 4 sie 2010, 08:54

Podpinam się pod temat, chociaż problem z centralnym zamkiem mam trochę inny.
Nie chcą się otwierać normalnie tylne drzwi. Jak solidnie popada – otwierają się prawe. Jak już wszystko wyschnie – albo otwierają się tlko lewe (prawe ani drgną), albo żadne. Z lewymi jest o tyle dobrze, że można je otworzyć od środka. Prawych nic nie ruszy !
Podejrzewam, że może jakieś styki zaśniedziały albo się zużyły, tylko nie bardzo wiem, gdzie one mogą być.
A może coś innego ?
Ma ktoś jakiś pomysł ? Najlepiej, żeby nie trzeba było rozbierać pół auta...
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez Krzychu_W » 4 sie 2010, 10:03

Mam jeszcze jedno pytanie.

W instrukcji wyczytałem o "podwójnym ryglowaniu auta". Chodzi o to, żeby po zamknięciu auta z zewnątrz nie dało się go otworzyć ze środka. I żeby to zrobić trzeba dwukrotnie w ciągu 3 sekund zamknąć auta (albo z pilota albo z kluczka). Próbowałem to uruchomić w swojej madzi, ale niestety ciągle da się otworzyć auto od środka.

Działa to u Was? Jeśli tak, to jak zachowuje się zamek podczas drugiego wciśnięcia przycisku zamykania auta (ewentualnie przekręcenia kluczyka)? Słychać jakąś kolejną próbę zamknięcia czy coś takiego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Emliano » 4 sie 2010, 11:57

witam

U mnie jest tak pierwsze nacisnięcie – słychać trzask zamykanych zamków, drugie – dziwięk jest podobny ale dodatkowo słychać jescze rygle. Po tym można sobie do woli ciągnąć za klamki wewnątrz ale nie da się otworzyć. Ponadto nie da się odryglować żadnym zamkiem wewnątrz, tylko pilot lub kluczyk.

Taki bajer dla utrudnienia życia włamywaczom...

PZDR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez kwiatu5 » 4 sie 2010, 18:03

Krzychu_W napisał(a):W instrukcji wyczytałem o "podwójnym ryglowaniu auta". Chodzi o to, żeby po zamknięciu auta z zewnątrz nie dało się go otworzyć ze środka. I żeby to zrobić trzeba dwukrotnie w ciągu 3 sekund zamknąć auta (albo z pilota albo z kluczka). Próbowałem to uruchomić w swojej madzi, ale niestety ciągle da się otworzyć auto od środka.


I tak dokładnie to u mnie działa. Drugie ryglowanie jest dużo głośniejsze i dodatkowo jak zajrzysz sobie przez szybę na tablicę rozdzielczą na około 3 sekundy zaświeci się kontrolka immobilizera (chyba) – taki samochod z kluczykiem w srodku (czerwona).
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez Krzychu_W » 4 sie 2010, 19:42

A w mojej madzi to nie działa. Jak wciskam drugi raz guzik zamykania auta, to słychać, że siłownik próbuje zamknąć, ale że jest już zamknięte, to nie dzieje się nic. Próbowałem zamykać też z kluczyka, ale z takim samym rezultatem. Ktoś wie co może być przyczyną?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Piotrek_wroc » 17 sie 2010, 01:06

Krzychu_W napisał(a):A w mojej madzi to nie działa. Jak wciskam drugi raz guzik zamykania auta, to słychać, że siłownik próbuje zamknąć, ale że jest już zamknięte, to nie dzieje się nic. Próbowałem zamykać też z kluczyka, ale z takim samym rezultatem. Ktoś wie co może być przyczyną?
z tego co się orientuję to wesje GF – "special edition" np. nie maja podwójnego ryglowania... (moja nie ma)

szwagier za to ma i ryglowanie, potwierdzenie zamknięcia kierunkowskazami itp....tylko że on ma wersje bodajże exclusive ... a ja niet :|

jakiś tydzień temu montowałem zestaw BX60s (kupiłem autko bez pilotów, a taniej kupić zestaw centralnego z dwoma pilotami niż jeden oryginalny pilot :|) ...całkiem fajnie działa, teraz zostało mi podłączenie kierunków i bagażnika...ale to w wolnej chwili...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez tadziomaru1 » 17 sie 2010, 18:54

U mnie to działa, też special edition, zamknąłem moją Helenę i siedziała, póki czegoś nie obiecała <lol>
Jak nie może zaryglować po drugim wciśnięciu pilota, to któreś cięgło trzeba podregulować, może tylko przesmarować, ale które i w których drzwiach? Trzebaby się pobawić...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez gnat74 » 5 wrz 2010, 14:15

Witam
I ja podepnę się pod temat.Chodzi o mrygnięcie kierunkami przy zamykaniu auta.Dwa dni kombinacji i :( Jedyne co osiągnąlem to mruganie ale w garażu.Znalazłem w centralnym przewód,który daje impuls do siLowników,odpiąłem przewód zasilający do przerywacza w to miejsce wpiąłem mostek z przewodu do siłowników i nie działało.Zadziałało jak do tego włączyłem awaryjne..Pięknie zamrugał..
Ale żeby jakoś na stałe zrobic to nie mam już siły..
Ma może ktoś pomysł na to??
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Piotrek_wroc » 5 wrz 2010, 17:24

ja też miałem problem z podłączeniem kierunków...
zrobiłem to przez podpięcie się pod przełączniki w kierownicy i za pomocą dwóch diod prostujących (1n4007).

widok kostki przełączników w kierownicy:
Obrazek

przewód z centralki z sygnalizacji kierunków – podłączasz pod Q i M przez diody
jak na rys. :
Obrazek
gdyby podłączyć bez diod, to przy skręcaniu kierunki działałyby jak awaryjne (wszystkie włączone)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6