
Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
Witam,kieruje moje pytanie do forumowiczów odnośnie obniżenia madzi 323s
czy jest możliwość ucięcia 1 zwoju seryjnej sprężyny i jak to się będzie sprawować? 

- Od: 13 paź 2012, 21:23
- Posty: 14
- Skąd: Czarnocin
- Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5
Nie w każdym aucie można to zrobić, tak naprawde wogóle nie można tego robić. W 323f BA da się po dokładnym wymierzeniu sprężyny, bo ona nie jest ani stożkowa, a odległości od zwoi są takie same, lecz po ucięciu zmienia się sprężystość. W przypadku gdy źle się obliczy może skończyć się to tragiczne. Miałem swoje auto na sprężynach Apex -40mm. Firma dobra ale nie polecam gdyż Mazdy są na ogół sztywne i po obniżeniu nie jest fajnie moim zdaniem, a każdy kto ze mną jęździł mówił że jest za twardo. Kupiłem ori sprężyny zrobiłem przeróbkę na przednich sprężynach tak aby przód był lekko niżej niż tył około 1.5cm i auto wygląda bardzo fajnie i jeździ się dobrze. Obniżających nie założyłbym. Jedynie zadzwonił do firmy co produkuje takie sprężyny i poprosił by zrobili o 1 cm krótsze lub miekksze aby przód bardziej opad.
Rozumiem,a powiedzcie czy przy takim alu będzie to jakoś konkretnie wyglądało?wiecie,chodzi mi o to żeby nie wydać kasy w błoto,a żeby to ładnie wyglądało
- Od: 13 paź 2012, 21:23
- Posty: 14
- Skąd: Czarnocin
- Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5
No na przodzie mam 205/55/15 a na tyle 185/55/15.Wypatrzyłem sprężyny obniżające
http://allegro.pl/sprezyny-sport-mts-ma ... 78476.html ogólnie podoba mi się taka madzia na glebie+rant
ciekawe czy coś z tego będzie


- Od: 13 paź 2012, 21:23
- Posty: 14
- Skąd: Czarnocin
- Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5
Ale uprzedzam o komforcie jazdy. Skoro masz felgi 15, domyślam się że alu, to kup 4 opony w rozmiarze odpowiednim do auta tak jak pisałem.
Marcis napisał(a):. Miałem swoje auto na sprężynach Apex -40mm. Firma dobra ale nie polecam gdyż Mazdy są na ogół sztywne i po obniżeniu nie jest fajnie moim zdaniem, a każdy kto ze mną jęździł mówił że jest za twardo. .
Co Ty za bajki opowiadasz, ja mam APEX -40 I jest prawie tak miękko jak na seryjnej sprężynie, do tego mam 205/40/17 i jeździ sie bardzo przyjemnie, a porównując prowadzenie jest o wiele lepiej jak na ori springach
-
Lantis 89
Marcis napisał(a):Żeby ładnie wyglądało i nie robić licznik nie oszukiwał to załóż 195/50/15
No


luki_92_92 napisał(a):Marcis napisał(a):Żeby ładnie wyglądało i nie robić licznik nie oszukiwał to załóż 195/50/15
Noniestety bo to nie jest odpowiedni rozmiar
Koło ma mniejszą średnicę niż mieć powinno na takim rozmiarze opon i licznik pokazuje że jedziesz więcej niż w rzeczywistości, wiem bo sprawdzałem z giepeesem
Nie masz do końca racji. Jak narazie nie jechałem samochodem z którym prędkość GPS zgrywa się licznikiem na różnych nawigacjach. Nie podaje dokładnie z tego powodu że GPS nie uwzględnia tego że jedziemy pod górkę, lub po zakręcie i do tego zasięg utrudnony przez chmury itp. Jadąc pod górkę z prędkością 100km/h o pochyleniu 10% nawigacja pokaże Ci wolniej o ileś km z tego powodu że ona widzi prostą linię a nie górki. Navi działa poprawnie na równej nawierzchni. Sprawdzając w pracy nawet w nowym aucie nawigacja nie pokazuje zgodnej prędkości. A rozmiar opon jest odpowiedni zastępująć seryjne 13"
A co do osoby Lantis 89 mam przeciwne zdanie. Gdy kupowałem auto miałem auto tak nisko że butelka od piwa pod silnikiem nie przechodziła. Później kupiłem Apex -40mm było troche lepiej i wyżej. Na równej drodze i zakręcie masz racje prowadzi się lepiej, tyle że w polsce tak nie ma. A jeśli są wyboje i na tym samym zakręcie Ty możesz wypaść bo zamiast amortyzować nierówności auto podskakuje i może być nie bezpiecznie. Nie wiem jakie autostrady masz w Łodzi ale na podlasiu i na wschodzie nie ma dobrych dróg i brak jakiej kolwiek autostrady. Gdy założyłem serie z przeróbką przodu różnica jest ogromna i te same osoby co jeździły przed i po mówią to samo. Żałuje że od razu po zakupie nie założyłem serii. Robie około 300km tyg i po różnych drogach i nie sprzeczaj się ze mną że brak różnicy bo to bzdura. Tam gdzie kiedyś musiałem na wyboju zwalniać do 60 teraz mogę spokojnie jechać 100. Bo sprężyna mi pracuje i amortyzator. A amory mam nowe KYB kupione razem z spręzynami Apex. Prosty przykład – apex – 40mm co przez to idzie? schowany amortyzator o 4cm i jego praca jest bardzo mała bo nie ma dużego skoku amortyzacji bo jest w dole. Na ori ma całą długość do wykorzystania. Więc jadę w wybój i co bach bo koniec amora, a na ori zwykłe ugięcie. Weź strzykawkę w rekę i wysuń ją do końca zatkaj palcem końcem i naciskaj, będzie miekko się uginać bo duży zbiorniczek masz, a teraz wsuń do połowy i naciskaj jest twardziej bo mniejszy zbiorniczek i ciężej ściskać.
A to ciekawe, bo zawyża mi licznik na kołach 195/50R15 (i nie na żadnych górkach i w chmurach, tylko na płaskiej ulicy w idealnie bezchmurną pogodę, i mierzone różnymi programami) – gdy na liczniku mam 50 jadę 45 wg nawigacji, im większa prędkość na liczniku tym większe przekłamanie (podałem przykład dla 50 bo to akurat mi utkwiło w pamięci)
Zgadza sie,na wybojach mozna sie wyje... sprawność seryjnego amortyzatora,nowego ze sprężyną np -40mm wynosi maksymalnie 60!!!!
Sam sprawdzałem taki zestaw zaraz po założeniu,nowe KYB i nowe APEX-y
Lecz mi to nie przeszkadza bo większość dróg mam bardzo dobrym stanie wiec można ciąć
PS jeżdżąc w max dwie osoby amor nigdy nie dobije do końca, lecz z kompletem na tyle różnie może to być
Sam sprawdzałem taki zestaw zaraz po założeniu,nowe KYB i nowe APEX-y
Lecz mi to nie przeszkadza bo większość dróg mam bardzo dobrym stanie wiec można ciąć
PS jeżdżąc w max dwie osoby amor nigdy nie dobije do końca, lecz z kompletem na tyle różnie może to być
-
Lantis 89
U mnie na ori amorach i sprężynkach jest po prostu tak twardo że nie do zniesienia,każdą,nawet najmniejszą dziurę można wyczuć,po prostu jedzie się jak jakimiś taczkami na żelaznych kołach.A na sprężynach -40 jest jakaś odczuwalna różnica w twardości autka? chociaż myślę że gorzej już być nie może niż jest
- Od: 13 paź 2012, 21:23
- Posty: 14
- Skąd: Czarnocin
- Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5
jest twardziej, zależy jakie masz drogi wokół siebie i jak dużo jeździsz. Pomyśl też o zimie czy w Twoim rejonie odśnieżają drogi:)
Ooo wlasnie nie od sniezone drogi to zmora dla twradych sprezyn:/ Kurna nie dosc ze nisko to tlucze paka jak szlak, a jeszcze jak jakim traktorkiem przejedzie narobi tych odbic w tym lodzie mozna sobie zeby wyprac tak trzesie
a jak dobrze dopie..oli wrazenie jakby kielich mial wejsc do srodka auta:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Na -60mm nie będziesz miał wogóle komfortu jazdy, amortyzator będzie praktycznie całkowicie schowany. Przejazd przez próg jest niemożliwy, a jeśli butelka od piwa będzie leżała na jezdni to Ci pod autem nie przejdzie. Gorzej jeśli to kamień i dostanie silnik. Już nie mowa o kraweżniku:P Jeśli Chodzi ci o to że źle wygląda bo przód stoi wyżej niż tył? Jeśli tak to może lepiej zadzwoń do firmy która je robi i zapytaj czy jest możliwość zrobienia na życzenie że przód będzie 1cm niżej niż tył od tych obniżających np -40mm
Ja mialem -65mm przod i -40mm tyl. komfort tak czy inaczej schodzi na 2 paln lesli chodzi o obnizenie.
Ale fakt faktem przejchac czy progi zwalniajace to jest problem, ale tez zalezy jakie masz kola do mazdy. w jakim stanie amory i jaka firma sprezyn. Wg mnie jak mialem na glebie nie bylo az tak tragicznie jesli chodzi o komfort. ale to juz kto co lubi
Ale fakt faktem przejchac czy progi zwalniajace to jest problem, ale tez zalezy jakie masz kola do mazdy. w jakim stanie amory i jaka firma sprezyn. Wg mnie jak mialem na glebie nie bylo az tak tragicznie jesli chodzi o komfort. ale to juz kto co lubi
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Pomysł dobry z -60 lecz ze sprężynami możesz mieć problem jedyne jakie znam to K.A.W cena ponad 600zł z tego co pamiętam.
Bartg ma takie w swojej C,zerknij sobie.
Bartg ma takie w swojej C,zerknij sobie.
-
Lantis 89
Cetka i tak jest nisko juz w standardzie a co dopiero na -60. W ogole nie na polskie drogi chyba ze do lansu.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje