Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Ja do swojej Madzi 3 kupiłem Vartę Blue D47, pasuje bez problemów.
Mój Panasonic po 7 latach zakończył żywot. Co ciekawe przy -18C auto odpaliło, niestety następnego dnia przy -9C już nie. Przy odpalaniu zegary na desce zaczeły wariować co świadczyło zbyt małym pradzie potrzebnym do rozruchu. Jako, że w niedzielę wszystko pozamykane znalazłem tylko BOSCH-a 70Ah 630A S4 027 (czyli + z lewej strony). Po obruceniu akumulatora jakimś cudem starczyło kabla plusowego do podłczenia bieguna. Auto jeździ i ma się dobrze. Tak więc w ostateczności można założyć aku z odwrotnymi biegunami.
Art310 napisał(a):Kolego Vanquish a powiedzieli ci że jak tan aku ci padnie w trasie i przyjadą to i tak będziesz płacił bo aku nie jest dedykowany do Twojego autka?.
Art310 napisał(a):Przeczytaj kartę gwarancyjną ktorą powinieneś dostać z akumulatorem.Tam jest to napisane,fakt,małym druczkiem.
Art310 napisał(a):najczęściej reklamacja nie może być uznana za zasadną z pododu zastosowania akumulatora niezgodnego z wymaganiami producenta pojadu bez względu na to jaka wada w nim wystąpiła
Co za stek bzdur


Do m3 1,6 Diesel 109KM Y6 najlepiej pasuje:
Bosh S4026 70AH/630A
VARTA BLUE 70Ah 630A E23
Jedno i drugie to to samo, BOSCH troszkę tańszy ale zależy gdzie się kupi
Cena na allegro od 275zł, w intercars'sie 427zł
Bosh S4026 70AH/630A
VARTA BLUE 70Ah 630A E23
Jedno i drugie to to samo, BOSCH troszkę tańszy ale zależy gdzie się kupi
Cena na allegro od 275zł, w intercars'sie 427zł
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
jest to napisane stronę wcześniej
zamontowałem wczoraj boscha, rozrusznik kręci jak należy.
zamontowałem wczoraj boscha, rozrusznik kręci jak należy.
W lutym w te najwieksze mrozy praktycznie nie jezdzilem, raz zostałem zmuszony do przejechania trasy i bez jekniecia odpalil ( LukoilON) a bylo wtedy ok -20. Od tygodnia zauwazam ze co 2-3rozruchy, odpalenie trwa troszeczke dluzej, okazalo sie ze ladowanie jest w normie, ale rozruch to ledwie 60% a za oknem +20. Tylko dlaczego klęka w lato a nie w zimowe poranki?
Wspominany wyżej Bosch i Varta w InterCarsie po 305zł:/
Ktoś wyszukał jakie jeszcze modele pasują do naszych 3 1.6 w dieslu?
Wspominany wyżej Bosch i Varta w InterCarsie po 305zł:/
Ktoś wyszukał jakie jeszcze modele pasują do naszych 3 1.6 w dieslu?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Było jeszcze coś z centry (katalog na stronie) ale o ile pamiętam trochę słabsze parametry.
Sprawdzałeś pobór prądu jałowego (przez max 30 min jest wyższy, potem spada to katalogowej wartości) ? Akumulator się zwyczajnie zużywa, więc może już nadchodzi jego czas
Sprawdzałeś pobór prądu jałowego (przez max 30 min jest wyższy, potem spada to katalogowej wartości) ? Akumulator się zwyczajnie zużywa, więc może już nadchodzi jego czas

Witam, nie chce nikomu mieszać ale podobnie sie zastanawiałem jak koledzy I postapilem w mysl pierwowzoru czyli PANASONIC......
z autopsji wiem ze PANASONIC wytrwa wiecej niż inne baterie, mimo że przeważnie PANASONIC ma mniejsze wartości to i tak lepiej kręci i na dłużej starcza..... Polecam PANASONIC i głowa spokojna.
z autopsji wiem ze PANASONIC wytrwa wiecej niż inne baterie, mimo że przeważnie PANASONIC ma mniejsze wartości to i tak lepiej kręci i na dłużej starcza..... Polecam PANASONIC i głowa spokojna.
Mam prośbę, jeśli ktoś jest po wymianie AKU, może podać jaką ma wartość prądu rozruchowego? Kilka postów wyżej pisałem iż mój ma 60% i wg sprzedawcy/elektryka to bardzo mało. Rozmawiałem z kumplem i on mówi, że to spokojnie wystarcza, że nowe maja ok 70-75%. Kto jest bliżej prawdy?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To nie do kończa tak wygląda.Twoje auto potrzebuje akumulator 70 Ah i prąd rozruchu 540/630 A ,bo takie są dostępne przy tej pojemnośco.zakładając że silnik potrzebuje na rozruch ok.300 do 400 A , to te 60% wystarcza w zupelności(latem przy sprawnej instalacji) ale potrzebna jest jeszcze jego wydajność(czyli jak dlugo jest on w stanie wydać z siebie te 300A).Trzeba więc sprawdzić wydajność akumulatora pod obciązeniem testerem typu opornica i wtedy już będziesz wiedział czy jeszcze pojeździsz czy trzeba szykować kasę na nowy akumulator.Przy obciążeniu 300A przez 10 sekund wartość napięcia nie powinna spaść poniżej 10V.(przy calkowicie naladowanym aku)Jeśli spadnie poniżej i dalej będzie spadać to musisz szykować kasę na nowy aku.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
normy badania aku określają chyba w jakiej temp dostępny jest taki prąd rozruchowy, zimą będzie tylko część z tego, więc jeśli teraz masz 60% to może być klops przy mocnym mrozie.
Prądy rozruchu wszystkich akumulatorów podawane na naklejce akumulatora wskazują maksymalny prąd rozruchowy akumularora w temperaturze minus 18 stopni Celsjusza.Inną sprawą jest to które akumulatory (producenci) podają rzeczywistą wartość a które chciałyby taką mieć(powiedzenie:tanie mięso psy jedzą w tym wypadku ma idealne zastosowanie).
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Pewnie nie uwierzycie, ale ja w mojej wersji silnikowej mam aku 50Ah 450A. Wiem, że to bardzo mało, niestety handlarz od którego zakupiłem auto musiał pewnie jeszce przed oględzinami zrobić podmiankę na własny interes. Jedyny plus, to to że jest nowy, wiec puki co daję radę! Jedną zimę wytrzymał i odpukac narazie mnie jeszcze nie zawiódł 
Kolejny napewno będzie min. firmowe 60Ah.
Kolejny napewno będzie min. firmowe 60Ah.
Nuno
A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?
radzi89 napisał(a):A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?
Ktoś wspominał na forum że zalecane to 60ah
Mój raczej nie, zważywszy na mniejsze wymiary niż obudowa przewiduje
Dopisano 13 paź 2012, 10:36:
radzi89 napisał(a):A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?
Ktoś wspominał na forum że zalecane to 60ah
Mój raczej nie, zważywszy na mniejsze wymiary niż obudowa przewiduje
Nuno
Cześć,
stanąłem przy masce od strony kierowcy. U mnie plus jest z lewej strony , załączam foto.
mam nadzięję, że foto się załączyło. Jak nie to ja mam aku BOSCH S4 005 – troche jest za niski.
Jak na niego patrzysz z góry, tak aby przeczytać nazwę BOSCH to plus jest z prawej na dole.
stanąłem przy masce od strony kierowcy. U mnie plus jest z lewej strony , załączam foto.
mam nadzięję, że foto się załączyło. Jak nie to ja mam aku BOSCH S4 005 – troche jest za niski.
Jak na niego patrzysz z góry, tak aby przeczytać nazwę BOSCH to plus jest z prawej na dole.
- Od: 4 kwi 2011, 19:14
- Posty: 15
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości