Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcin255 » 5 lut 2012, 14:46

Ładować albo wymienić .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez zor-ro1970 » 5 lut 2012, 15:07

Ja do swojej Madzi 3 kupiłem Vartę Blue D47, pasuje bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez Jerryz » 5 lut 2012, 15:51

Mój Panasonic po 7 latach zakończył żywot. Co ciekawe przy -18C auto odpaliło, niestety następnego dnia przy -9C już nie. Przy odpalaniu zegary na desce zaczeły wariować co świadczyło zbyt małym pradzie potrzebnym do rozruchu. Jako, że w niedzielę wszystko pozamykane znalazłem tylko BOSCH-a 70Ah 630A S4 027 (czyli + z lewej strony). Po obruceniu akumulatora jakimś cudem starczyło kabla plusowego do podłczenia bieguna. Auto jeździ i ma się dobrze. Tak więc w ostateczności można założyć aku z odwrotnymi biegunami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 21:29
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-3 SkyPassion – 120KM – Soul Red – manual

Postprzez ZOOMik » 5 lut 2012, 19:54

Art310 napisał(a):Kolego Vanquish a powiedzieli ci że jak tan aku ci padnie w trasie i przyjadą to i tak będziesz płacił bo aku nie jest dedykowany do Twojego autka?.

Art310 napisał(a):Przeczytaj kartę gwarancyjną ktorą powinieneś dostać z akumulatorem.Tam jest to napisane,fakt,małym druczkiem.

Art310 napisał(a):najczęściej reklamacja nie może być uznana za zasadną z pododu zastosowania akumulatora niezgodnego z wymaganiami producenta pojadu bez względu na to jaka wada w nim wystąpiła

Co za stek bzdur <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Rybol77 » 7 lut 2012, 15:19

Do m3 1,6 Diesel 109KM Y6 najlepiej pasuje:
Bosh S4026 70AH/630A
VARTA BLUE 70Ah 630A E23

Jedno i drugie to to samo, BOSCH troszkę tańszy ale zależy gdzie się kupi
Cena na allegro od 275zł, w intercars'sie 427zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez akostarek » 7 lut 2012, 16:14

jest to napisane stronę wcześniej ;)
zamontowałem wczoraj boscha, rozrusznik kręci jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 9 cze 2012, 12:13

W lutym w te najwieksze mrozy praktycznie nie jezdzilem, raz zostałem zmuszony do przejechania trasy i bez jekniecia odpalil ( LukoilON) a bylo wtedy ok -20. Od tygodnia zauwazam ze co 2-3rozruchy, odpalenie trwa troszeczke dluzej, okazalo sie ze ladowanie jest w normie, ale rozruch to ledwie 60% a za oknem +20. Tylko dlaczego klęka w lato a nie w zimowe poranki?

Wspominany wyżej Bosch i Varta w InterCarsie po 305zł:/
Ktoś wyszukał jakie jeszcze modele pasują do naszych 3 1.6 w dieslu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 9 cze 2012, 12:43

Było jeszcze coś z centry (katalog na stronie) ale o ile pamiętam trochę słabsze parametry.
Sprawdzałeś pobór prądu jałowego (przez max 30 min jest wyższy, potem spada to katalogowej wartości) ? Akumulator się zwyczajnie zużywa, więc może już nadchodzi jego czas <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Janusz626 » 6 lip 2012, 22:04

Witam, nie chce nikomu mieszać ale podobnie sie zastanawiałem jak koledzy I postapilem w mysl pierwowzoru czyli PANASONIC......
z autopsji wiem ze PANASONIC wytrwa wiecej niż inne baterie, mimo że przeważnie PANASONIC ma mniejsze wartości to i tak lepiej kręci i na dłużej starcza..... Polecam PANASONIC i głowa spokojna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez widmo82 » 9 lip 2012, 09:37

Mam prośbę, jeśli ktoś jest po wymianie AKU, może podać jaką ma wartość prądu rozruchowego? Kilka postów wyżej pisałem iż mój ma 60% i wg sprzedawcy/elektryka to bardzo mało. Rozmawiałem z kumplem i on mówi, że to spokojnie wystarcza, że nowe maja ok 70-75%. Kto jest bliżej prawdy?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Art310 » 9 lip 2012, 14:18

To nie do kończa tak wygląda.Twoje auto potrzebuje akumulator 70 Ah i prąd rozruchu 540/630 A ,bo takie są dostępne przy tej pojemnośco.zakładając że silnik potrzebuje na rozruch ok.300 do 400 A , to te 60% wystarcza w zupelności(latem przy sprawnej instalacji) ale potrzebna jest jeszcze jego wydajność(czyli jak dlugo jest on w stanie wydać z siebie te 300A).Trzeba więc sprawdzić wydajność akumulatora pod obciązeniem testerem typu opornica i wtedy już będziesz wiedział czy jeszcze pojeździsz czy trzeba szykować kasę na nowy akumulator.Przy obciążeniu 300A przez 10 sekund wartość napięcia nie powinna spaść poniżej 10V.(przy calkowicie naladowanym aku)Jeśli spadnie poniżej i dalej będzie spadać to musisz szykować kasę na nowy aku.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez akostarek » 12 lip 2012, 11:39

normy badania aku określają chyba w jakiej temp dostępny jest taki prąd rozruchowy, zimą będzie tylko część z tego, więc jeśli teraz masz 60% to może być klops przy mocnym mrozie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Art310 » 12 lip 2012, 15:36

Prądy rozruchu wszystkich akumulatorów podawane na naklejce akumulatora wskazują maksymalny prąd rozruchowy akumularora w temperaturze minus 18 stopni Celsjusza.Inną sprawą jest to które akumulatory (producenci) podają rzeczywistą wartość a które chciałyby taką mieć(powiedzenie:tanie mięso psy jedzą w tym wypadku ma idealne zastosowanie).
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez alwin » 11 paź 2012, 12:01

Dzisiaj wymieniłem akumulator w swojej M3, wybór padł na Varta Blue Dynamic zobaczymy jak się będzie sprawował. Niby dedykowany do samochodów z Japan :P
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 11:21
Posty: 55 (2/4)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Z6 105 KM, 2004
Mazda 6 GH 2.0 147 KM 2008

Postprzez Nuno » 11 paź 2012, 18:23

Pewnie nie uwierzycie, ale ja w mojej wersji silnikowej mam aku 50Ah 450A. Wiem, że to bardzo mało, niestety handlarz od którego zakupiłem auto musiał pewnie jeszce przed oględzinami zrobić podmiankę na własny interes. Jedyny plus, to to że jest nowy, wiec puki co daję radę! Jedną zimę wytrzymał i odpukac narazie mnie jeszcze nie zawiódł :)
Kolejny napewno będzie min. firmowe 60Ah.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez radzi89 » 13 paź 2012, 10:20

A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Nuno » 13 paź 2012, 10:34

radzi89 napisał(a):A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?

Ktoś wspominał na forum że zalecane to 60ah
Mój raczej nie, zważywszy na mniejsze wymiary niż obudowa przewiduje :)

Dopisano 13 paź 2012, 10:36:

radzi89 napisał(a):A czy przypadkiem 50ah to nie zalecany model ?

Ktoś wspominał na forum że zalecane to 60ah
Mój raczej nie, zważywszy na mniejsze wymiary niż obudowa przewiduje :)
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez miamivice » 8 lis 2012, 11:37

Panowie ratujcie stoje w sklepie a auto 12 km ode mnie – Mazda 2.0 plus w aku jest prawy czy lewy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 18:44
Posty: 29
Skąd: Wawa
Auto: M3 BK 2.0 Top Sport 2005

Postprzez taisho1982 » 8 lis 2012, 12:28

Cześć,

stanąłem przy masce od strony kierowcy. U mnie plus jest z lewej strony , załączam foto.

IMAG0268.jpg


mam nadzięję, że foto się załączyło. Jak nie to ja mam aku BOSCH S4 005 – troche jest za niski.
Jak na niego patrzysz z góry, tak aby przeczytać nazwę BOSCH to plus jest z prawej na dole.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 19:14
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005

Postprzez Tolek » 8 lis 2012, 12:44

taisho-przymocuj go jakoś. Przy mocnym hamowaniu możesz go mieć na chłodnicy. <płacze>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323