Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)

Postprzez Riki » 24 wrz 2012, 13:21

Hubix napisał(a):Coś tani jest...


a to z fakturą ewentualnie paragonem?

patrząc po sprzedawcy to sprzedaje chyba wszystko <lol>

Hubix napisał(a):wymieniłem rozrząd bo się okazało, że tamta strona gdzie jest pasek była mocno zaolejona i bałem się, że zalało rozrząd i strzeli pasek.


Zawsze przy wymianie paska winno się wymienić uszczelniacze na wałku i na wale OE MAZDA i sprawdzic uszczelkę pokrywy zaworów pod kątem wycieków – jeśli się poci to wymienić i dać trochę sylikonu na zakrętach :)
u siebie np. nie dałem ostatnio sylikonu i nic nie cieknie ale profilaktycznie można,
Wychodzę z założenia, że im mniej tego kolorowego syfu w postaci sylikonu w silniku tym lepiej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dobrzyn22 » 24 wrz 2012, 17:20

Riki napisał(a):Zawsze przy wymianie paska winno się wymienić uszczelniacze na wałku i na wale

hmm a czemu nikt o tym jasno nie pisał ?? (nie, żebym miał pretensje ;) ) Zawsze to zwracano uwagę na napinacz,rolki, ory pasek i ew. pompę wody...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 24 wrz 2012, 17:25

dobrzyn22 napisał(a):hmm a czemu nikt o tym jasno nie pisał


nie wiem :P

jak ktoś pisze mi na firmowego maila z zapytaniem to zawsze sugeruję zdjać michę, sprawdzić uszczelniacze, podkładki :P

to już jest napisane w takim razie <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dobrzyn22 » 24 wrz 2012, 17:25

Riki napisał(a):to już jest napisane w takim razie <spoko>

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 24 wrz 2012, 19:11

Mi z kolei maxkls z Mazvagtech powiedział, że simmeringu na wale korbowym nie trzeba wymieniać, bo on jest "dożywotni". Tak mi powiedział przed wymianą rozrządu, w momencie, gdy się na nią z Panem Mariuszem umawiałem. Można wymienić na wałku rozrządu, ale też niekoniecznie. No chyba, że Pan Mariusz ma zbyt małe doświadczenie w tej kwestii..
Ja akurat nie musiałem, ze względu na to, że wałek wraz z simmeringiem miałem wymieniany rok wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Riki » 24 wrz 2012, 22:19

I teraz będzie.... wymieniać albo nie :D

można zawsze zostawić stary ale mi by się nie chciało przez oszczednośc 70PLN zdejmować rozrząd.
Prawda jest taka, że jak jest pierwsza wymiana po 120.000km to można zostawić ale kiedy uszczelniacz ma blisko 250.000km.... zdrowy rozsądek.....
:)
pomijam fakt, że połowa silników w tym kraju była remontowana i pewnie uszczelniacze mają drugie życie, codziennie niemal słysze od MECHANIKÓW "a są zamienniki?" no i co poradzisz.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł » 25 wrz 2012, 12:54

Ogólnie w kwestii uszczelniaczy, lepiej wymieniać przy każdej okazji, ale są dwie szkoły i druga mówi, żeby nie dotykać jak nie cieknie. Jeśli uszczelniacz wytarł sobie zagłębienie na półosi/wale/wałku/etc, to zawsze jest ryzyko wycieków po jego wymianie. Czasem lepiej nie ruszać, właśnie szczególnie przy dużych przebiegach.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Riki » 25 wrz 2012, 15:03

Paweł napisał(a):zawsze jest ryzyko wycieków po jego wymianie


temat dotyczy silników diesla 2.0 – nie mam z nimi takich doświadczen....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 25 wrz 2012, 18:23

Paweł napisał(a):nie dotykać jak nie cieknie

Po co wymieniać dobre na dobre :)
Mój DITD ma prawie 290 tyś i uszczelniacze nie ciekną, a znów jak komuś się profilaktycznie wymieni przy okazji wymiany rozrządu to powie, że się go naciąga.... od Polska, piękny kraj...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 25 wrz 2012, 18:30

smile napisał(a):a znów jak komuś się profilaktycznie wymieni przy okazji wymiany rozrządu to powie, że się go naciąga.... od Polska, piękny kraj...


też prawda <lol>

a jak zacznie ciec za 20.000km to powie "dlaczego Pan mi go nie wymienił?"

u mnie nie cieknie – bo go wymieniam co wymianę nierządu <czarodziej>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 4 paź 2012, 21:43

Witam

Wymieniałem dziś uszczelkę pokrywy zaworów i mam zapytanie:

Jest pokrywa zaworów, uszczelka no i z przodu jest ten element metalowy do którego wchodzą rurki do wtrysków. Ten element jest przykręcony śrubami na klucz 10 do głowicy. Tam powinna być jakaś uszczelka ?? U mnie jest to położone na jakimś silikonie, jest mokre w tym miejscu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dokręciłem te śruby, tylko właśnie teraz nie wiem czy ciekło mi z pod uszczelki pokrywy zaworów czy z pod tego elementu do którego są przykręcone rurki do wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 4 paź 2012, 22:02

1. jezeli cieknie olej spod "tych" oslon plastikowych, to sprawdz czy nie jest wyszczerbiona peknieta...

2. jezeli cieknie ON (ropa) , to polaczenie CR z wtryskiem puscilo, albo jest zle skrecone (jast to uszczelnianie na gladz powierzchni)...

pozwolilem sobie opisac to polaczenie:

uszcz2aaaaaaaaaaaaa.jpg
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 4 paź 2012, 22:09

Dzięki za zaangażowanie, ale mi chodzi o wyciek:

Obrazek

No i tu było mokro, i nie wiem czy to spływało z pod uszczelki pokrywy zaworów czy tej "blachy" do której wchodzą rurki wtrysków. To gdzie piszę: "coś w rodzaju" to chodzi o "coś w rodzaju silikonu".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 4 paź 2012, 23:48

ta czesc ( doprowadzenie paliwa do wtryskow) uszczelnia sie na silikon, ale jeszcze sie nie spotkalem z wyciekiem w tym miejscu...
szybciej by cieklo (jak napisalem wczesniej) spod oslon plastikowych... i mam tu na mysli slady oleju silnikowego...

Dopisano Cz, 4 paź 2012, 23:07:

tutaj dokladny instruktaz :)

mocowanie wprowadzenia paliwa.jpg


opis mocowania scianki bocznej.jpg


ps. nie przykrec za mocno tych srub... bo bedzie cieklo...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 5 paź 2012, 08:57

Dziękuje, wszystko już wiem, bardzo mi pomogłeś.
Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i będę co jakiś czas kontrolował czy nie pojawia się wyciek. Pech chciał, że ciekło przy rozrządzie.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 5 paź 2012, 11:13

Hubix napisał(a):...ten element metalowy do którego wchodzą rurki do wtrysków. Ten element jest przykręcony śrubami na klucz 10 do głowicy. [b]Tam powinna być jakaś uszczelka ?? U mnie jest to położone na jakimś silikonie[...

i to jest abs. poprawny montaz.!
byc moze ktos to odkrecal i nie doszczelnil jak nalezy.
i tam nie ma zadnej uszczelki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzychotron » 10 paź 2012, 11:43

Witam wszystkich

no a ja uśmierciłem moją mazdę poprzez wiarę w to co powiedział poprzedni właściciel i naklejkę w komorze silnika

4.10.2012 pękł pasek rozrządu <płacze> silnik po za autem dla łatwiejszego dostępu do podzespołów

jak na razie:

– głowica w trakcie sprawdzania – wyglądała przyzwoicie, zawory na swoich miejscach – zobaczymy co fachowiec od głowic na to
– połamane dźwigienki zaworowe 2 szt – na szczęście nic nie wpadło na tłok
– na tłoku nie ma mocnego śladu uderzenia w zawór

teraz prosił bym o poradę osób które nie będą mówiły że:
trzeba wymieniać bla bla bla ...
takie są skutki ......
nie wierzy się sprzedawcy .....


fakt zamordowania silnika jest dość dołujący tym bardziej że działał bez zarzutu wcześniej
miałem wcześniej wiele aut i zawsze po zakupie wymiana rozrządu była wykonana a tym razem nie wiem ... po prostu nie wiem dlaczego tego nie zrobiłem <glupek2> nie ważne, teraz auto trzeba ożywić.

pisze ten post nie po to by chwalić się swoją głupotą ale ku przestrodze dla innych użytkowników tego wspaniałego auta, będzie obraz sytuacji jaki jest koszt naprawy po takiej imprezie.

do administratora – jeśli uznacie że ten post nadaje się do podklejenia ku przestrodze innym użytkownikom – jestem za, nie mam nic przeciw

moje pytania do mądrzejszych ode mnie:

– czy powinienem wymienić wszystkie dźwigienki profilaktycznie czy może dokładnie obejrzeć i zamówić te co są uszkodzone?
– czy to samo się tyczy regulatorów? – elementy ze śrubą regulującą zawory w kształcie litery "T"
– czy jeszcze coś warto sprawdzić oprócz tego co napisałem poniżej?


zestaw rozrządu oczywiście pójdzie oryginał tylko i wyłącznie razem z nową pompą – wyczytałem już gdzie się takie rzeczy zamawia http://www.mazdaparts.pl/ i http://www.carspeed.pl/
zapytania już poszły.

oczywiście następny krok to wszystkie uszczelki nowe do okoła głowicy – tylko oryginał

oraz profilaktyczne sprawdzenie panewek i stanu zapchania smoka olejowego

wycieków dookoła silnika nie było więc uszczelniacze zostają na swoich miejscach

sprawdzimy również stan kanału na którym jest EGR i cały dolot – jak już jest na wierzchu to wszystko czyścimy

no i oczywiście nowe podkładki pod wtryski

z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 11:23
Posty: 5
Skąd: Milicz
Auto: Mazda MPV 2003r. 2.0 diesel 136KM

Postprzez Wojtek » 10 paź 2012, 12:49

Witaj,
Popytaj jeszcze w sklepie naszym forumowym... Wyslij PW do Pawla... Prrzesa...
Dalej zapytaj sie smirnofa I rikiego...

Tapatalk2
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 10 paź 2012, 23:26

krzychotron napisał(a):....
pisze ten post nie po to by chwalić się swoją głupotą ale ku przestrodze dla innych użytkowników ....

– czy powinienem wymienić wszystkie dźwigienki profilaktycznie czy może dokładnie obejrzeć i zamówić te co są uszkodzone?
– czy to samo się tyczy regulatorów? – elementy ze śrubą regulującą zawory w kształcie litery "T"
– czy jeszcze coś warto sprawdzić oprócz tego co napisałem poniżej?[/b]
...

nie ty pierwszy i ostatni.. <glupek2>
niewielu ma odwage, aby do swoich bledow sie publicznie przyznac, bo wiadomo, ze na takie nowinki bardzo wielu czeka z niecierpliwoscia, aby plawic sie w takowych wiadomosciach
w sumie lepiej wymienic te podzespoly, ktore w wyniku tej awarii skolidowaly z tlokiem, dla pewnosci
i koniecznie sprawdz czy nie ma kawalow na glowicy i misce!

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzychotron » 11 paź 2012, 00:36

i koniecznie sprawdz czy nie ma kawalow na glowicy i misce!


sprawdzone – nie jest źle, coś tam się znalazło podejrzewam że spłynęło kanalikami wraz z olejem

3 dźwigienki połamane w tym jedna całkiem w kilku częściach

zawiozłem dzisiaj reszte gratów do sprawdzenia, czyli ocalałe dźwignie i mostki

jutro mam mieć wycene naprawy głowicy a raczej dzisiaj patrząc na zegar
tak samo będe wiedział w jakim stanie są panewki

ceny wstępnie porównane
fachura od głowic ma mi załatwić dźwignie

a najbardziej mnie dzisiaj zaskoczyła cena uszczelniacza na wałek rozrządu – gość w sklepie mi strzelił cene 5,50 zł brutto ale nawet nie chciałem znać producenta docelowo pójdzie erling za 25 zł

opiszę kosztorys później jak już wszystko skompletuje i dowiem się co i jak z moją głowicą
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 11:23
Posty: 5
Skąd: Milicz
Auto: Mazda MPV 2003r. 2.0 diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6