Mazda 323 bg 1,8 gt ciezko pali

Postprzez yonyga » 27 wrz 2012, 16:27

Witam mam mazde 323 1,8 gt
wymieniłem świece na ngk, Zauważyłem że auto lepiej jeżdzi ale odpala tak samo ciężo jak przed wymianą świec czyli trzeba krecic tak z 6 sekund

Czy jak bym wyciął katalizator to coś by było lepiej?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 27 wrz 2012, 19:36

sprawdź najpierw kody błędów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tekkenfan » 27 wrz 2012, 21:39

jak wyżej oraz zaworek i wężyki do regulatora ciśnienia na listwie paliwowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez benny88 » 27 wrz 2012, 21:44

Można sprawdzić też akumulator może być słaby i dlatego są problemy
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez yonyga » 27 wrz 2012, 23:08

Akumulator nowy.
Te kody błędów to dam do serwisu żeby sprawdzili bo ja nie zabardzo wiem o co chodzi .
A te węzyki to ktore to dokładnie?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 27 wrz 2012, 23:11

viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w – to odnośnie kodów.
jeśli kręcisz i auto jakby chciało zaskoczyć tak prawie prawie ale jakby mu brakowało paliwa i dopiero po chwili odpala do tego obroty na ciepło około 500 i spadek mocy to aparat zapłonowy do pupy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tekkenfan » 27 wrz 2012, 23:16

yonyga napisał(a):Te kody błędów to dam do serwisu żeby sprawdzili bo ja nie zabardzo wiem o co chodzi .

bez jaj, pod maską przy grodzi od strony kierowcy jest złącze diagnostyczne, robisz zworkę między GND i TEN, a między FEN i B+ umieszczasz diodę na 12V. Przekręcasz kluczyk na zapłon dioda mignie na chwilę a później pokaże błędy. Kolejny krok to uruchomienie silnika i wtedy odczytujesz błędy ponownie.
yonyga napisał(a):A te węzyki to ktore to dokładnie?

zdjęć nie mam ale z kolektora ssącego wychodzi wężyk do elektrozaworka a z elektrozaworu idzie na regulator ciśnienia paliwa który znajduje się na listwie wtryskowej (po stronie rozrządu).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez yonyga » 28 wrz 2012, 09:14

Jak odpali to przez jakis czas ma 1,5 tys obrotow
potem jak sie rozgrzeje to ok 1tys
zauwazyłem tez spadek mocy od 5 tys obrotow
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez yonyga » 30 wrz 2012, 15:30

A może być to wina kabli zapłonowych? Dodam że jak auto odpali to pracuje równo
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez yonyga » 27 paź 2012, 18:32

Wyregulowałem zpałon i dalej źle odpala.
Może to być wina dziurawej rury od wlewu paliwa?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 27 paź 2012, 23:25

Nie ma to nic wspólnego jak dla mnie aparat zapłonowy lub świece kable
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez yonyga » 28 paź 2012, 01:19

świece są nowe, kable nie mają przebicia. (jak odpala to równo chodzi)
A wydaje mi sie że jak jest dziurawa rura od wlewu to może nie wytwarzać podciśnienia. I dlatego pali za 3 razem
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 28 paź 2012, 13:01

sprawdziłeś kody błędów jak cie prosiłem ? masz pewność że aparat zapłonowy jest sprawny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez yonyga » 28 paź 2012, 20:55

tzn nie moge dostać tej diodki aby sprawdzić błedy, a aparat widać że jest nie szczelny
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 28 paź 2012, 21:23

nie o szczelność chodzi tylko on w mazdach jest wadliwy i z czasem daje iskre bardzo słabą. a dioda w każdym elektronicznym do tego opornik i jest koszt około 2 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez yonyga » 29 paź 2012, 00:16

Dobra to kupie tą diodke
A jak aparat będzie dawał małą iskre to komputer to wykarze?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 18:02
Posty: 21
Skąd: Wrpcław
Auto: Mazda 323 1992 bg
1,8 gt

Postprzez adriano2747 » 29 paź 2012, 19:12

tak powinien pokazywać uszkodzony czujnik położenia wału lub hallotron
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323