Co sadzicie o usuwaniu filtra DPF???

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Wojtek » 29 wrz 2012, 06:18

Marianek napisał(a): jeśli przegląd techniczny wykaże ze został wycięty,usunięty auto traci homologacje i nadaje się na złom.

niestety nie jeden bedzie plakac... nie mowie tu o sytuacjach, ze takie "sprawne" auto zostanie sprzedane, a nabywca je straci lub zostanie to wykryte...
i przyjdzie pan prawnik z listem "prosba" o naprawe szkod...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marex » 29 wrz 2012, 13:20

Gdzieś wcześniej czytałem w jakimś poście, że w zanim w PL zaczną sprawdzać skład spalin to miną wieki. W sierpniu byłem na przeglądzie i została mi wpakowana sonda w tłumik, zapytałem diagnostę o co chodzi, a on do mnie "A co masz pan coś do ukrycia auto powinno spełniać normę EURO4" po czym dodał, że mają wytyczne i że muszą sprawdzać wyrywkowo auta czy normy spalin są poprawne. Wiec na razie to jest wyrywkowo, ale spodziewajmy się, że może stać się to normalne przy badaniu technicznym. Poza tym ja np. wiedząc że auto ma wypruty DPF, a powinno go mieć to bym takiego auta nie kupił. Żebym nie został poinformowany przez byłego właściciela o usunięciu to później pociągnąłbym go do odpowiedzialności. Sam mam delikatne problemy z DPF, ale nie przyszło mi do głowy usunięcie jego (podejrzewam, że przez niewłaściwy olej na jaki mi wymienili) (jeszcze wtedy za mało czytałem forum i nie zareagowałem odpowiednio).
Podsumowując: Problemom sami jesteśmy winni szukając pozornych oszczędności i sami je sobie robimy. Jednym z tych problemów jest wywalenie DPF. Co prawda też nie pochwalam tego wynalazku, osobę która to wymyśliła to powiesić tylko na suchej gałęzi, jednak modyfikacji typu usunięcie DPF również nie pochwalam i jestem przeciw.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez holek5t » 30 wrz 2012, 02:10

Na północy Włoch w okolicach dużych miast dość skrupulatnie kontroluje się zawartość pyłów zawieszonych w powietrzu (PM2,5 – PM10 – TSP) Gdy stężenie tych związków przekracza dopuszczalne wartości w niektórych obszarach, gminach zostaje ogłoszony zakaz używania samochodów które produkują najwięcej zanieczyszczeń czyli EURO0, EURO1, EURO2, EURO3 oraz diesel EURO4 bez filtra. Gdyby te związki nie szkodziły ludziom i środowisku podobne zakazy nie miały by sensu.

Między innymi z tego powodu „jestem zadowolony” z obecności tego elementu. Ponieważ nie muszę się martwic czy dzisiaj mogę jechać czy nie....
A po drugie, kiedy zabieram moją M6 na małą „przebierzke” a nie „leniwy spacer” ci którzy zostają z tyłu nigdy nie wiedzą czy to ON czy PB bo nie zostawiam za sobą czarnej chmury dymu. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 21:07
Posty: 27
Skąd: Mediolan
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D

Postprzez Lsz » 14 lis 2012, 21:41

Panowie jak czytam wasze wypowiedzi to widzę samych ekologów, no i jeszcze jeden dbający o zdrowie swojej żony w korkach. Gratulacje. Panowie a może pozatykać kominy na ŚLĄSKU ?. Na szrot wszystkie ropniaki !!!!!!!. A może z za jakiś czas, kiedy zaczną się problemy z waszymi filtrami DPF wrócicie na niniejsze forum i opiszecie wasze niezmierne szczęście jak podczas jazdy włączą się fajne kontrolki. Jak silnik będzie przełączał się w tryb awaryjny, jak ASO zaśpiewa za wypalenie i wymianę oleju (Koszty naprawy nie dotyczą tego Krezusa, którego stać na wszystko a nam karze kupować hulajnogi). Panowie nie wciskajcie ludziom kitów, że samochody z DPF-em nadają się do miasta. Ludziska zaprawdę powiadam wam a piszę to z własnego doświadczenia OMIJAJCIE Z DAAAAALEKA SAMOCHODY, które posiadają to wspaniałe urządzenie dbające o nasze płuca. <rotfl>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2011, 19:37
Posty: 7
Auto: M6 MZR-CD 143 KM

Postprzez Wojtek » 14 lis 2012, 22:10

Lsz napisał(a):Ludziska zaprawdę powiadam wam a piszę to z własnego doświadczenia OMIJAJCIE Z DAAAAALEKA SAMOCHODY, które posiadają to wspaniałe urządzenie dbające o nasze płuca.

amen <rotfl>
koniec piesni XXIII ...

a tak powaznie, to postepu technicznego sie nie zatrzyma... a jezdzic dieslem sprzed 2005roku, przez cale zycie, tez sie nie da... <diabełek>
moze warto nauczyc sie jezdzic nowoczesnym CR Mazdy i odpowiednio dbac o niego? :>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 15 lis 2012, 16:50

Lsz napisał(a):Panowie nie wciskajcie ludziom kitów, że samochody z DPF-em nadają się do miasta.

hahaha hahaha hahaha naprawde się ubawiłem hahaha ,ciekawe co na to Belgowie którzy w 80% jeżdżą dieslami (tak benzynowe to 20% aut) po miastach.
Juz gdzieś mówiłem mój serwis nie odnotował ani jednego przypadkowo problemu z DPF, trzeba czytać instrukcje i eksploatować auto zgodnie z nią.

Lsz napisał(a):Panowie a może pozatykać kominy na ŚLĄSKU ?

Te kominy mało już maja wspólnego z kominami z lat 80-90 i tez już posiadają filtry itd, marny przykład.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dobrzyn22 » 15 lis 2012, 17:06

Marianek napisał(a):trzeba czytać instrukcje

trzeba najpierw informować potencjalnych klientów, że auto może sprawiać problemy przy jeździe wyłącznie miejskiej – a o uczciwych dealerach aut jakoś mało słychać (zresztą nic dziwnego – to ich pieniądz...) i tak koło się zamyka ...

PS. lubię tego typu wątki – zupełnie odmienne zdania i każdy ma swoje argumenty...a prawda jak zwykle siedzi po środku ;)

PS.2.
marny przykład
Polecam lekturę "Auto Świat", jakieś 2 numery wstecz,o DPFach...tam już mają lepsze przykłady/argumenty <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Marianek » 15 lis 2012, 17:54

dobrzyn22 napisał(a):trzeba najpierw informować potencjalnych klientów, że auto może sprawiać problemy przy jeździe wyłącznie miejskiej – a o uczciwych dealerach aut jakoś mało słychać (zresztą nic dziwnego – to ich pieniądz...) i tak koło się zamyka ...


Zauważ ze 99% problemów osób z DPF ma kupując auto używane, dlatego powinni czytać instrukcje
handlarz już im tego na 100% nie powie a wręcz zachwali pod niebiosa.
Jak postępują polscy dilerzy nie wiem ale wiem ze w DE i BE klienci są szczegółowo informowani a zanim wyjedzie się z salonu trwa to wszystko 2 godziny.
Do Auto Świata się nie odniosę bo nie mam do niego dostępu :/ może i maja lepsze argumenty ale kominy są marnym ;P .

dobrzyn22 napisał(a):PS. lubię tego typu wątki – zupełnie odmienne zdania i każdy ma swoje argumenty...a prawda jak zwykle siedzi po środku ;)

Dokładnie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

PostTen post został usunięty przez Gość 29 cze 2013, 21:19.
Powód: dubel... ten post juz jest... na forum

Postprzez smile » 13 paź 2013, 13:30

Borewicz napisał(a):Takie filtry powinny być wymieniane gratis jako akcja serwisowa a nie kosztować ponad 8000zł!

Takie filtry wytrzymują 200-300 tyś km ( i więcej...) jeśli użytkownik "poświęci się" i przeczyta instrukcję obsługi samochodu... No ale wiadomo, po co czytać taką nudną lekturę... <cisza> <cisza> <cisza>
Zamiast wycinać DPF można go przecież zregenerować... Usuwanie DPF-u jest nielegalne! Coś mi się wydaje, że z DPF-ami będzie podobnie jak z dopalaczami... Na tę chwilę jest to monitorowane, zbierane dane... a przyjdzie dzień, w którym zostanie to ukrócone i to w taki sposób, aby przyniosło jak najwięcej dochodu.... Auto musi posiadać wszystkie elementy wyposażenia fabrycznego... zwłaszcza coś, co decyduje o normie czystości spalin... Powodzenia wszystkim z DPF-ami papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Marianek » 13 paź 2013, 14:15

Pan archeolog odkopał temat żeby zrobić sobie reklamę bo to on usuwa te filtry, leci do kosza zawodnik.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto