[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez radar88 » 26 wrz 2012, 22:27

noxes napisał(a):Dzięki za odpowiedź. W sumie to mała strata jak się pourywają bo skrzynia i tak popsuta, ale chcę najpierw sprawdzić czy to nie aby wina filtra.

Zależy jakie masz objawy swojej ASB.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez noxes » 26 wrz 2012, 22:54

Normalnie da się ruszyć tylko na wstecznym. Po właczeniu pierwszego biegu czasem załapie i ruszy.
Natomiast jak po odpaleniu wcisne guzik i zapali się HOLD to z jedynki ruszy normalnie, póxniej ręcznie zmieniam do 3 a przy trzecim biegu wyłaczam holda i sama sobie zmieni na czwórkę. To tak w skrócie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sylwo » 27 wrz 2012, 16:04

Jakie będą objawy zepsutych sond? mruganie błędów pomińmy – bo 4 błędy z sond mi wywala a spalanie jest w normie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Kacpero » 27 wrz 2012, 16:14

Nie wiem czy Ci pomoge ale w poprzednim samochodzie jak padła mi sonda to tez spalanie bylo w normie, tylko ze auto w ogole nie chcialo jechac, ledwno ledwo sie rozpędzało, nie mialo mocy do 4 tys obrotów. wskakiwalo 4 tys i momentalnie pełna moc (prawie jak nitro :D ). Po wymianie sondy było wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez sylwo » 27 wrz 2012, 16:19

No nie chciałem mówić ale takie właśnie objawy mam <oczy> podejrzewam też przewody – ale niecałe 20 tyś km mają (NGK) :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Kacpero » 27 wrz 2012, 16:21

Wydaje mi sie ze jak przewody to w całym przedziale obrotów bedzie tak chodzil. Najlepiej odłącz sondy, przejedz sie kawalek na odłaczonych. jak bedzie poprawa, no to sondy, jak nie.... trzeba szukac dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2012, 02:28
Posty: 224
Skąd: Czarnowąsy
Auto: Była: Mazda Xedos 6 2.0 V6
Tymczasowo: Honda Civic EG4
d15b2

Postprzez AGADAR » 27 wrz 2012, 22:53

Ktoś sie orientuje czy tłumik końcowy Bosala wart jest swojej ceny w stosunku do innych producentów?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez radar88 » 27 wrz 2012, 22:56

noxes napisał(a):Normalnie da się ruszyć tylko na wstecznym. Po właczeniu pierwszego biegu czasem załapie i ruszy.
Natomiast jak po odpaleniu wcisne guzik i zapali się HOLD to z jedynki ruszy normalnie, póxniej ręcznie zmieniam do 3 a przy trzecim biegu wyłaczam holda i sama sobie zmieni na czwórkę. To tak w skrócie.
Olej może pomoże ale wątpliwa sprawa, lecz na początek możesz spróbować, lecz wiedz o tym że to będzie wymiana w połowie, ponieważ do skrzyni wchodzi coś ponad 8L ATFII/III więc wymienisz tylko coś koło 4, wiedz też że po spuszczeniu oliwy i zaczęciu uzupełniania skrzyni należy odpalić silnik i dolewać olej na biegu jałowym.
Elektro zaworki są w skrzyni, które mogą szwankować, więc to może być problemem nie załączania biegu, lecz wydaje mi się że to będą 2 pierwsze tarczki, ponieważ AT chodzi jak by na półbiegach, jedynka jest połączona z dwójką,dwójka z trójką, trójka z czwórką i dopiero przy odpowiedniej prędkości załącza się ostateczny 4 bieg. A tak zapytam, czy mruga Ci HOLD ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Siw-y » 27 wrz 2012, 23:34

Polećcie jakiś dobry i nie za drogi zamiennik kopułki i palca do KF'a w Xedzie :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez tommyb » 28 wrz 2012, 12:57

Witam.

To znowu ja z moją rozwydrzoną Mazduchą
Nie działają prędkościomierz ,obrotomierz ,kontrolki -Abs-u ,ładowania ,ciśnienia oleju ,poduszek,imobiliezera .Bezpieczniki wszystkie pokolei sprawdzone co do jednego -są ok.
Awaryjne ,migacze ,przeciwmgielne dają jeszcze radę :] ,podswietlanie jest ok .

Macie jakieś pomysły co to może być ,może ktoś miał podobny problem ?


Edit:
Dziś jakiś feralny dzień ,pojechałem do pracy i przy pracy rozerwało mi górny wąż idący od termostatu do chłodnicy
Dostane gdzieś jakis zamiennik czy szukać orginału ?
Ostatnio edytowano 28 wrz 2012, 22:52 przez tommyb, łącznie edytowano 1 raz
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez noxes » 28 wrz 2012, 22:29

radar88 napisał(a):Olej może pomoże ale wątpliwa sprawa, lecz na początek możesz spróbować, lecz wiedz o tym że to będzie wymiana w połowie, ponieważ do skrzyni wchodzi coś ponad 8L ATFII/III więc wymienisz tylko coś koło 4, wiedz też że po spuszczeniu oliwy i zaczęciu uzupełniania skrzyni należy odpalić silnik i dolewać olej na biegu jałowym.Elektro zaworki są w skrzyni, które mogą szwankować, więc to może być problemem nie załączania biegu, lecz wydaje mi się że to będą 2 pierwsze tarczki, ponieważ AT chodzi jak by na półbiegach, jedynka jest połączona z dwójką,dwójka z trójką, trójka z czwórką i dopiero przy odpowiedniej prędkości załącza się ostateczny 4 bieg. A tak zapytam, czy mruga Ci HOLD

Hmmm Jeśli nie zapalę HOLDA ręcznie to po właczeniu pierwszego biegu nie ruszę samochodem. obroty będą rosły a on będzie stał, co jakis czas tylko szarpnie i tak jest na każdym z trzech biegów. Wsteczny działa ok.
Natomiast jeżeli po uruchonieniu silnika załaczę HOLDA wajcha w pozycji P, później normalnie właczę pierwszy bieg auto ruszy normalnie, ale muszę zmieniać biegi ręcznie aż do 3 biegu. Gdy mam na trzecim biegu wtedy wyłaczam HOLDA i przy około 100km/h załaczy sie czwarty bieg. Jak dam gwałtownie więcej gazu to tak jakby pośliźnie się obroty urosnął i zacznie migać HOLD i wtedy dopuki się nie zatrzymam będzie jechać. Jak się zatrzymam to muszę zgasić silnik i powtórzyć procedurę zapalenia holda.
czy to możliwe aby to były te tarczki, skoro na zapalonym(ręcznie) holdzie samochód jedzie, a jak go nie zapale to nie ruszę. Olej wymienić to nie problem, chociaż ładny jest. Bardziej myślałem że filtr może być zasyfiały.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez radar88 » 28 wrz 2012, 22:33

noxes napisał(a):Hmmm Jeśli nie zapalę HOLDA ręcznie to po właczeniu pierwszego biegu nie ruszę samochodem. obroty będą rosły a on będzie stał, co jakis czas tylko szarpnie i tak jest na każdym z trzech biegów. Wsteczny działa ok.
Natomiast jeżeli po uruchonieniu silnika załaczę HOLDA wajcha w pozycji P, później normalnie właczę pierwszy bieg auto ruszy normalnie, ale muszę zmieniać biegi ręcznie aż do 3 biegu. Gdy mam na trzecim biegu wtedy wyłaczam HOLDA i przy około 100km/h załaczy sie czwarty bieg. Jak dam gwałtownie więcej gazu to tak jakby pośliźnie się obroty urosnął i zacznie migać HOLD i wtedy dopuki się nie zatrzymam będzie jechać. Jak się zatrzymam to muszę zgasić silnik i powtórzyć procedurę zapalenia holda.
czy to możliwe aby to były te tarczki, skoro na zapalonym(ręcznie) holdzie samochód jedzie, a jak go nie zapale to nie ruszę. Olej wymienić to nie problem, chociaż ładny jest. Bardziej myślałem że filtr może być zasyfiały.

Tarczki na 99%, szarpnięcia, uślizgi tak jak u mnie w X9. Moja wypluła z 3lity oleju na trawę i jechała i HOLD nawet nie mrugnął.Wątpię aby filtr coś zmienił.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez noxes » 28 wrz 2012, 22:51

No dobra, ale dlaczego na zapalonym holdzie jedzie, a jak go nie zapale to nie ruszy? Hold się zapala i miga w pewnych okreslonych warunkach.
Ile takie tarczki mogą kosztowac?
Skrzynię trzeba wyciągać do ich zmiany?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez radar88 » 29 wrz 2012, 13:15

HOLD blokuje konkretną tarczę, tak jak pisałem, pierwszy bieg współgra z drugim,drugi z trzecim itd, HOLD powoduje to że elektrozawór nie pozwoli przełączyć mechanizmowi biegu wyższego niż wybierasz więc i pewnie dla tego możesz ruszyć.
W jakich określonych warunkach mruga ten HOLD ??

Ile tarczki kosztują...na to pytanie Cie nie odpowiem ponieważ sam nie wiem gdzie można ja będzie kupić.
Czy skrzynię trzeba wyciągać, z tego co widziałem to nie, ponieważ obudowa koła zamachowego jak i sprzęgła hydrokinetycznego może pozostać przy silniku, a tarczki znajdują się w dalszej części skrzyni , którą da się odkręcić bez problemu.

Dla zainteresowanych i tych co będą się zastanawiali co to sprzęgło hydrokinetyczne,bądź mówili że piszę bzdury to tak one wygląda:
Obrazek
I występuje one w mazdach z Automatycznymi skrzyniami biegów takimi jak Xedos6,Xedos9,929,626 itp
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sylwo » 29 wrz 2012, 13:38

Siw-y napisał(a):Polećcie jakiś dobry i nie za drogi zamiennik kopułki i palca do KF'a w Xedzie :)

Chyba używkę najbardziej warto kupić. Albo nowe: 100 palec i 100 kopułka ;) (mitsubishi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Lowiec » 29 wrz 2012, 14:27

Dziś jakiś feralny dzień ,pojechałem do pracy i przy pracy rozerwało mi górny wąż idący od termostatu do chłodnicy
Dostane gdzieś jakis zamiennik czy szukać orginału ?

Oryginał 160 plus przeysłka wiadomo gdzie. Ponoć pasuej coś od jakiegos saaba. Sam wymieniałem bo mój "sikał" i tym samym moczył się trochę. Generalnie wciąż mam ten wąż.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lukkil » 29 wrz 2012, 17:38

ponoć od Audi 80 pasuje ten wąż tylko trzeba go przyciąć – koszt ok 30zł :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez AGADAR » 30 wrz 2012, 08:09

AGADAR napisał(a):Ktoś sie orientuje czy tłumik końcowy Bosala wart jest swojej ceny w stosunku do innych producentów?


Może przebiję się ze swoim pytaniem.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Hazu » 30 wrz 2012, 08:37

Pewnie nikt do tych starych trupów już nie kupuje tłumików bosala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez AGADAR » 30 wrz 2012, 09:14

Hazu napisał(a):Pewnie nikt do tych starych trupów już nie kupuje tłumików bosala.


Pewnie tak ale miałem nadzieję, że ktoś się szarpnął na to.

Jak tak się zastanowiłem to pewnie masz rację ale zależy jak się traktuje Xeda. Nie chcę tutaj mówic o jakiejś wyjątkowości tego auta ale jak się chce jeszcze pojeździć i doczekać czasów yountimera a nie traktować tylko jako czasowe wozidełko to można zaszaleć.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2012, 13:11 przez AGADAR, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6