
porysowane boczne szyby
Ja mam przednia od kierowcy taka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1c ... 8ae80.html
pozniej od pasazeraw duzo lepszym stanie jak widac.
pozniej od pasazeraw duzo lepszym stanie jak widac.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Ja mam przednia od kierowcy taka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1c ... 8ae80.html
pozniej od pasazeraw duzo lepszym stanie jak widac.
U mnie z obu stron tak samo jak u Ciebie od strony kierowcy :/
- Od: 31 lip 2012, 21:37
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG
Witam drodzy klubowicze!
Otóż mam problem, ponieważ zauważyłem, że coraz bardziej zaczynają mi się rysować szyby, i zastanawiam się co z tym fantem zrobić, czy szyby da się spolerować ? Czy wymienić na inne. I pytanie jak już to zrobię to co należy wymienić jeszcze, aby ten proces się nie ponawiał.
Na zdjęciu zaznaczone miejsce
Pozdrawiam

Otóż mam problem, ponieważ zauważyłem, że coraz bardziej zaczynają mi się rysować szyby, i zastanawiam się co z tym fantem zrobić, czy szyby da się spolerować ? Czy wymienić na inne. I pytanie jak już to zrobię to co należy wymienić jeszcze, aby ten proces się nie ponawiał.
Na zdjęciu zaznaczone miejsce
Pozdrawiam

- Od: 17 lip 2012, 18:20
- Posty: 4
- Auto: 323f 1.5 BA 95'
Każda BA ma to samo. Przeważnie w każdej są porysowane boczne szyby, dlatego że są bez ramek i uszczelka w środku już "z twardniała"a ziarenka piasku robią swoje. Z polerką musisz szukać i może delikatne ryski ci spolerują, ale tych grubych to nie. na forum gdzieś czytałem że fachowiec powiedział że trzeba byłoby zebrać na grubości szyby a tego nie można robić. Kupując używkę może być tak samo porysowana, jedyne rozwiązanie to kupić szybę nową w ASO (nie wiem czy są dostępne) i wymienić tą uszczelkę też ASO. Możesz też spowolnić ten proces co jakiś czas czyszcząc uszczelki, ja to otwieram okna szmatka w benzynę ekstrakcyjną na śrubokręt i delikatnie jeżdżę po uszczelkach zbierając brud.
Niestety chyba większość borykała się z tym problemem :/ Trzeba regularnie czyścić uszczelki w drzwiach. Jedni polerują, ale nie zawsze wychodzi i pozostaje wymiana na nową szybę.
Tutaj podobny temat w sumie założony prze zemnie bo nie dawno przechodziłam to samo.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=140693
Tutaj podobny temat w sumie założony prze zemnie bo nie dawno przechodziłam to samo.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=140693
- Od: 31 lip 2012, 21:37
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG
waldii napisał(a):to fajne info dostalesMi polerowal znajomek,ktory zajmuje sie polerowaniem lakierow i szyb od ok.12lat.Sprzet nie jest prozniowy,raczej wyglada jak duzy flex.I nie jest to ten sam sprzet co do lakieru.Z tego co pamietam to mial 600obr/min a pasta byla hmmm magiczna i chcial powiedziec jakiej firmy.Boczne zrobil na lusterko a przednich nie rusza,bo ponoc moze powodowac inne odbicia swiatla w nocy.
a tak btw jak mozna oslabic szybe zdzierajac 18mikronow warstwy szyby??To po polerowaniu lakieru tez jest opcja,ze blotnik odpadnie????
Ta magiczna pasta to pewnie tlenek ceru.
Tu macie linka do chyba najbardziej rozbudowanego tematu o polerowaniu szyb:
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0
Są zdjęcia i opisy, co i jak robić.
Sam nie praktykowałem, ale się nad tym zastanawiam
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
A ja mam Mazde C i mam święty spokój z tym
zero rys. Szkoda że tak mało Cetek jest 
też zauważyłem że prawa szyba rysowała mi się stopniowo i uporałem się z tym problemem. Otóż opuściłem szybę, zdjełem boczek z drzwi i na drzwiach są dwie uszczelki jedna to ta czarna na drzwiach a ta druga między szybą a tą czarną uszczelką. Była bardzo twarda i chropowata. Pojeździłem cienkim papierem ściernym aż była bardzo śliska. 2 lata po zabiegu i problem nie wraca jak u mnie:)
Marcis napisał(a):też zauważyłem że prawa szyba rysowała mi się stopniowo i uporałem się z tym problemem. Otóż opuściłem szybę, zdjełem boczek z drzwi i na drzwiach są dwie uszczelki jedna to ta czarna na drzwiach a ta druga między szybą a tą czarną uszczelką. Była bardzo twarda i chropowata. Pojeździłem cienkim papierem ściernym aż była bardzo śliska. 2 lata po zabiegu i problem nie wraca jak u mnie:)
jaka gradacja papieru?
najpierw lepiej grubszym aby zetrzec warstwę brudu i kamieni z tej uszczelki, później możesz 160 lub 220. Aby było w miarę śliska.
Witam,
Przymierzam się do wymiany porysowanych szyb w moim autku i jak mi wiadomo jest to problem wszystkich BA.
Jednak zanim zabiorę się za wymianę zadałem sobie pytanie skąd biorą się te rysy.
Odpowiedz "ten typ tak ma" jakoś mnie nie usatysfakcjonowała, oczywiście winny jest piasek coś chlapnie zawieje ect... rozwiązanie pilnować i czyścic... rada dobra ale jak pokazuje życie gorzej w praktyce.
Problem polega na tym ze Mazda zastosowała ten sztywny plastik w który piasek po prostu się wbija i zakleszcza.
Problemu nie było by gdyby użyta została GUMA połączona z takim welurowym podobnym materiałem nie wiem jak on się nazywa coś takiego zostało zastosowane w jakimś modelu BMW który tez nie ma ramek i tego problemu.
Szukając po internecie znalazłem taka firmę:
http://www.guma.com.pl/
Z tego co czytałem byli by w stanie zrobić odpowiednie listwy bez jakiś większych problemow.
Żeby to się jednak opłaciło trzeba by zamówić jakaś konkretna ilość.
I teraz pytanie do was forumowiczy co myślicie na ten temat i czy znalazło by się dość chętnych???
Przymierzam się do wymiany porysowanych szyb w moim autku i jak mi wiadomo jest to problem wszystkich BA.
Jednak zanim zabiorę się za wymianę zadałem sobie pytanie skąd biorą się te rysy.
Odpowiedz "ten typ tak ma" jakoś mnie nie usatysfakcjonowała, oczywiście winny jest piasek coś chlapnie zawieje ect... rozwiązanie pilnować i czyścic... rada dobra ale jak pokazuje życie gorzej w praktyce.
Problem polega na tym ze Mazda zastosowała ten sztywny plastik w który piasek po prostu się wbija i zakleszcza.
Problemu nie było by gdyby użyta została GUMA połączona z takim welurowym podobnym materiałem nie wiem jak on się nazywa coś takiego zostało zastosowane w jakimś modelu BMW który tez nie ma ramek i tego problemu.
Szukając po internecie znalazłem taka firmę:
http://www.guma.com.pl/
Z tego co czytałem byli by w stanie zrobić odpowiednie listwy bez jakiś większych problemow.
Żeby to się jednak opłaciło trzeba by zamówić jakaś konkretna ilość.
I teraz pytanie do was forumowiczy co myślicie na ten temat i czy znalazło by się dość chętnych???
- Od: 26 mar 2013, 14:16
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 98r
Opcja dobra. Tylko co to znaczy konkretna ilość? Lepiej byłoby wiedzieć ile kosztuje np. przy 10 kompletach na wszystkie 4 szyby, a dopiero wtedy pozbierać te 10 osób. Nikt się nie zdeklaruje nie znając kosztów.
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Proszę tematy pisać w działach przeznaczonych do tego – polecam lekturę: Nowy podział działu BA/BH
Temat przenoszę i łączę z innym o podobnej tematyce.
Temat przenoszę i łączę z innym o podobnej tematyce.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości