Wymiana rozrządu – specyfikacja
Ten zestaw nie jest do Twojego auta.
PS: uzupełnij podpis pod awatarem.
PS: uzupełnij podpis pod awatarem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Ja u siebie dla świętego spokoju wymieniłem przy 140k km na:
pasek: Continental CT 1092, 137z
napinacz: RUVILLE 55954
rolka: RUVILLE 55953
pompa: HEPU P803
pasek: Continental CT 1092, 137z
napinacz: RUVILLE 55954
rolka: RUVILLE 55953
pompa: HEPU P803
Ostatnio edytowano 11 sie 2013, 15:28 przez Ralf2107, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
sugerując się polecanymi warsztatami w wielkopolsce dodzwoniłem się do: (ceny brutto robocizna + sprzęt)
1. Auto Masan Service – 1200zł (robione na ruville)
2. ASO Wache – 1400 zł (nie dzowniłem ale przy przeglądzie przedzakupowym pytałem)
3. LB Japan Serwis – Leszek Bąbolewski – ma oddzwonić ale robi na mazdowskich ori bo podobno ruville padają.
4. Serwis Mazdy przy Voyager Club – 1861zł – śmiech na sali.
(pas – 200zł, koło z pas rozrz – 109zł, napinacz – 154zł, pompa wody – 378 zł, napinacz pas. klinowego – 279zł, pasek – 91zł, robocizna – 650zł, razem = 1861zł)
co począć ?
1. Auto Masan Service – 1200zł (robione na ruville)
2. ASO Wache – 1400 zł (nie dzowniłem ale przy przeglądzie przedzakupowym pytałem)
3. LB Japan Serwis – Leszek Bąbolewski – ma oddzwonić ale robi na mazdowskich ori bo podobno ruville padają.
4. Serwis Mazdy przy Voyager Club – 1861zł – śmiech na sali.
(pas – 200zł, koło z pas rozrz – 109zł, napinacz – 154zł, pompa wody – 378 zł, napinacz pas. klinowego – 279zł, pasek – 91zł, robocizna – 650zł, razem = 1861zł)
co począć ?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Okolice Poznania jak widzę...
zadzwoń sobie tutaj, http://www.gawlak.net
pierwszy rozrząd jaki robili w Maździe – już kilka lat temu, od tej pory zrobili tego krocie więc mogę polecić. Polecam z własnego (i innych forumowiczów) doświadczenia.
możesz się powołać na mnie.
zadzwoń sobie tutaj, http://www.gawlak.net
pierwszy rozrząd jaki robili w Maździe – już kilka lat temu, od tej pory zrobili tego krocie więc mogę polecić. Polecam z własnego (i innych forumowiczów) doświadczenia.
możesz się powołać na mnie.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Witam. Czy do wymiany rozrządu potrzebne są jakieś blokady, czy nie są one potrzebne?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
markos007
Wystarczy wymienić do tego pasek, ponieważ go powinno się zakładać tylko raz.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
No tak 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Sama pompa CR na bank nie musi być w fazie z rozrządem, ale jeśli przy kole jest jakiś czujnik położenia to pozycja koła musi być zablokowana. W tym silniku wsadzali różne pompy CR i może sprawa nie zawsze wyglądać tak samo, ale w serwisówce diesla 1.6 HDI z FAPem jest trzpien do blokowania kola pompy CR.
a w samej instrukcji wymiany rozrządu jest już mowa o blokadzie
http://www.mediafire.com/view/?oy9xrjnqhfwag6d
Rola pompy wysokiego ciśnienia paliwa :
· Wytwarzanie wysokiego ciśnienia paliwa
· Zasilać wtryskiwacze diesla z kolektora ciśnieniowego ("common rail")
Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia jest napędzana paskiem napędu rozrządu.
UWAGA : Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia nie jest pompą rozrządczą i nie wymaga
ustawiania.
a w samej instrukcji wymiany rozrządu jest już mowa o blokadzie
http://www.mediafire.com/view/?oy9xrjnqhfwag6d
"akostarek" dzięki za pomoc, ja mam silnik z fapem , wymieniłem już pasek ale jednak dla pewności sprawdzę bo koło na pompie wysokiego ciśnienia było założone bez blokady a wydaje mi się jak by silnik raz głośniej kłapał raz ciszej, moc jest, pali na dotyk, tylko to głośniejsze kłapanie.
- Od: 3 maja 2012, 20:21
- Posty: 10
- Skąd: Przemyśl Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005
Witam,
nie wiem gdzie pisać ten wątek więc napisałem tutaj. Mam pytanie: Czy rzeczywiście jest tak jak mówią w ASO i piszą na stronach o silnikach 1.6 HDI , że rozrząd jest wymieniany przy 240 tys? Czy warto pomyśleć o wcześniejszej wymianie tego paska? Podobno rolki czy coś są na łancuszku i wtedy wiadomo kiedy można szybko wymienić pasek? Moj przebieg to 200 000 i do tej pory jeszcze nie wymienialem paska. Pomocy!
nie wiem gdzie pisać ten wątek więc napisałem tutaj. Mam pytanie: Czy rzeczywiście jest tak jak mówią w ASO i piszą na stronach o silnikach 1.6 HDI , że rozrząd jest wymieniany przy 240 tys? Czy warto pomyśleć o wcześniejszej wymianie tego paska? Podobno rolki czy coś są na łancuszku i wtedy wiadomo kiedy można szybko wymienić pasek? Moj przebieg to 200 000 i do tej pory jeszcze nie wymienialem paska. Pomocy!
-
carlosss
[quote="carlosss"]nie wiem gdzie pisać ten wątek [/quote
w dziale mazda 3 – chyba
Zajrzyj do rozrządu, wypada wcześniej, bo najwcześniej "siada" pompa wodna – wytrzymała 200.000, to sporo.
Weź pod uwagę, że przebieg 240.000km (wygórowany nieco) nie jest jedynym interwałem ale także wiek, z którego roku masz auto?
w dziale mazda 3 – chyba
Zajrzyj do rozrządu, wypada wcześniej, bo najwcześniej "siada" pompa wodna – wytrzymała 200.000, to sporo.
Weź pod uwagę, że przebieg 240.000km (wygórowany nieco) nie jest jedynym interwałem ale także wiek, z którego roku masz auto?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości