Mazda 2.0i FS 97 nie chce zgasnąć / zadusić się przy hamowaniu silnikiem

Postprzez inzmbl » 8 wrz 2012, 21:27

Witam ponownie ;] cyrków ciąg dalszy.

Tym razem mam pytanie – czy moje roczniki z tempomatem (ostatnie w linii czyli z najnowszym FS, aparat S9 i w moim przypadku tempomat) mają taki cudowny program w ECU, który zatrzymuje obroty na 1000 RPM na kilka sekund na luzie – owszem, ale także podczas jazdy???

Prosta sprawa – wrzucam 2 bieg – kręcę do 2000 RPM i puszczam :) wskazówka zatrzymuje się na lub poniżej 1000 i auto jedzie w nieskończoność :) czy to normalne?

Jak wciskam sprzęgło lub wrzucę luz podczas jazdy to wskazówka także staje najpierw na 1000 na 2 sekundy a potem opada do wolnych, czasem jak go zduszę na siłę hamulcem to podskoczy także do 1000 i wraca do wolnych. Ale o czymś takim, żeby auto nigdy nie zgasło po odpuszczeniu gazu i hamowaniu samym silnikiem to nie słyszałem ;]

Mam nadzieję, że ktoś się z tym spotkał.

Od razu naprostuję, że kwestia TPS lub czujnika otwarcia przepustnicy to nie jest, bo auto normalnie odcina zapłon po puszczeniu gazu i sobie hamuje – tyle, że do 1000 obrotów :) a potem jedzie... jedzie... i jedzie :) czasem spadnie do 800, ale nadal jedzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 8 wrz 2012, 22:40

Jakie masz obroty w serwisowym?
Ja też jak puszczę gaz na biegu to będzie jechać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 8 wrz 2012, 22:43

Haha dobre :) moze nasze modele maja tak w ECU

wolne mam minimalnie powyzej 750 ale jutro w serwisowym obnize. Pasek mi trzepoce pod obciazeniem dlatego zostawilem wyzsze ale to raczej bez znaczenia :)

Fajnie ze Ty tez tak masz hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez roccomistrz » 8 wrz 2012, 23:53

ale noxes ma FS'a z '92 roku, czyli napewno w tym czasie zaszły delikatne zmiany :P
Ostatnio edytowano 8 wrz 2012, 23:55 przez roccomistrz, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez inzmbl » 8 wrz 2012, 23:55

No więc może wszystkie FS tak mają – lub w ogóle Madzie, tylko nie zwróciłem na to uwagi :) zrobię test FP ale dopiero koło środy bo czeka jeszcze u mechanika na kilka części :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 9 wrz 2012, 00:11

nie sądzę aby zmiany były tak daleko posunięte.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 9 wrz 2012, 00:13

No jest inny aparat, inny EGR, inne podciśnienia bez gumowych węży, inna przepustnica, czujniki temperatury cieczy i wentylatora są zawarte w jednym, inny rezonator i dolot :) trochę tego jednak jest.

czujnik biegu jałowego np mam zaślepiony w FP na skrzyni, nie mam też bezpośredniego czujnika pompy wspomagania jak w FS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 9 wrz 2012, 08:02

We wszystkich autach którymi jeździłem jak się jechało na niskich obrotach i puściło gaz to do pewnego momentu auto zwalniało, a potem samo jechało na jakichś tam obrotach.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 9 wrz 2012, 16:43

moze ci sie krokowy przywiesza :) w zakresie ok 1000 :D
Moj fs ciagnie na 750... ale na 3jce ledwo co i zdlawia go do momentu zgaszenia jak jade pod minimalne wzniesienie.. na 2jce idzie patrolowac miasto na 750 obrotach ale tez czoly jest i zmula go nizej.. na 1nce to juz smiec :D bo auto nie wie czy jechac czy odcinac paliwo :D

ty albo ssanie ci sie nie wylacza ;> ? i na zakresie 1000 stoi bo objaw taki jak bys jechal ciagle na zimnym zassysajacym silniku :)
Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, 16:47 przez szumki44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez inzmbl » 9 wrz 2012, 16:44

Korkowy działa tylko na biegu jałowym lub przy wciśniętym sprzęgle.

Poza tym jak widać, inni też tak mają :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 9 wrz 2012, 17:10

W mojej maździe na pewno na 1, 2 i 3 auto samo będzie jechać i wg mnie jest to normalne :) a w cytrynie mam tak że nawet na piątce pojedzie samo płynnie, ale nie pamiętam jaka to jest prędkość bo nigdy z tego nie korzystam. Na 1-7km/h, 2-12, 3-17 i nie ma żadnego szarpania.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 10 wrz 2012, 00:15

temat zamkniety bo wszystko dziala jak nalezy :) po prostu kolega nie spotkal sie z tym nigdzie albo uwagi nie zwrocil :)

jest ok <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez inzmbl » 10 wrz 2012, 01:15

:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 10 wrz 2012, 06:25

A ja wczoraj specjalnie sprawdzałem ile cytryna pójdzie na 5ce :D i poszła 28 :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez inzmbl » 10 wrz 2012, 16:17

heh :) masakra. naprawdę nie wiedziałem, że tak jest.

Obniżyłem sobie w serwisowym obroty trochę i teraz już bardziej rzuca niż jedzie na 2jce :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez szumki44 » 11 wrz 2012, 01:40

no to teraz troszke paliwka zaoszczedzisz :) co prawda nie wiele ale zawsze cos :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Bartek1986 » 11 wrz 2012, 13:32

Przecież auto na wolnych obrotach dostaje paliwo, żeby nie zgasło i jakąś moc posiada więc po prostym będzie jechać. Na tej samej zasadzie można ruszyć bez wciskania gazu. Przy hamowaniu silnikiem z tego co pamiętam od 1200 RPM zaczyna dostawać już paliwa trochę. Dlatego jak wciśniesz gaz na luzie, puścisz i obroty będą spadały to właśnie gdzieś na ponad 1000 lekko przyhamują.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez inzmbl » 11 wrz 2012, 17:09

A to Ci :)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Człowiek sie uczy całe życie i głupi umiera :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6