Mazda 323C BA BP '95r 1.8 16V
andrzej-w mega dzięki, mam nadzieję, że sobie poradzę;d
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
a jak bardzo na moc, bo akurat dziś miałem jechać na hamownie... Bez takiej regulacji jak pisał andrzej-w nie ma sensu robić pomiaru?
Trochę pytań odnośnie tej regulacji:
ten wentylator od razu sam się załączy jak czujnik położenia przepustnicy będzie w odpowiednim położeniu, czy to trochę trwa. tj włączy się dopiero jak silnik się nagrzeje?
nie wystarczy jeśli przy normalnej pracy silnika na jałowym bez naciskania gazu podkręcę te obroty? Wtedy akurat odcięcie było by też o ten kawałeczek wyżej i byłoby tak jak pierwotnie. Bo tak poza odkręceniem przepustnicy nie luzowałem linki gazu itd. Auto dobrze śmiga tylko to odcięcie się przesunęło
Trochę pytań odnośnie tej regulacji:
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubości 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubości 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
ten wentylator od razu sam się załączy jak czujnik położenia przepustnicy będzie w odpowiednim położeniu, czy to trochę trwa. tj włączy się dopiero jak silnik się nagrzeje?
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
nie wystarczy jeśli przy normalnej pracy silnika na jałowym bez naciskania gazu podkręcę te obroty? Wtedy akurat odcięcie było by też o ten kawałeczek wyżej i byłoby tak jak pierwotnie. Bo tak poza odkręceniem przepustnicy nie luzowałem linki gazu itd. Auto dobrze śmiga tylko to odcięcie się przesunęło
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
okazało się, że wszystko jest ok. Wcześniej testowałem Cetkę na PB, a teraz na LPG które jest kiepsko dostrojone. Hamowania na PB pokazała 101hp, odcięcie 7050obr. Potem może wrzucę wykresik. I wraca moje pytanie. Dlaczego mam w dowodzie wbite 76kW –>103hp. Gazówka jest Kolteca seryjnie od holendrów. Albo była taka praktyka ze do zagazowango silnika obcięli koniki i hamownia wyszła pozytywnie i jest praktycznie seria. Albo zwyczajnie sporo mi uszło od serii 114hp typowo dla BP.
Jak ucięli to gdzie mogę tego szukać? Jakaś zmodyfikowana mapa paliwa np?
Słyszałem ze w Belgii, Holandii były takie praktyki że np coś w dolocie modyfikowali delikatnie żeby było mniej koni i mniejszy próg się łapał na tańsze ubezpieczenie, może mi się trafiła taka wersja?
Ktoś w trójmieście by z tym pomógł?
Jak ucięli to gdzie mogę tego szukać? Jakaś zmodyfikowana mapa paliwa np?
Słyszałem ze w Belgii, Holandii były takie praktyki że np coś w dolocie modyfikowali delikatnie żeby było mniej koni i mniejszy próg się łapał na tańsze ubezpieczenie, może mi się trafiła taka wersja?
Ktoś w trójmieście by z tym pomógł?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Z kolektorem faktycznie się machnąłem, bo zawsze mi się wydawało że te nowsze mają jakiś inny co było jedną z przyczyn mniejszej mocy.
Co do Twojego silnika to i tak jest to co najmniej wersja czyli 114, bo nie znam innej wersji BP która miała by mniej mocy. Wersja 103 to było B8 a u Ciebie ewidentnie było BP.
Piszę co najmniej bo z oznaczenia głowicy wydają mi się znajome z mojej. Najlepiej jakby ktoś kto ma nowszą wersje BP (tą 114KM) sprawdził jakie oznaczenie ma głowica (znajduje się nad termostatem), co by pomogło rozwikłać ten rebus.
Co do Twojego silnika to i tak jest to co najmniej wersja czyli 114, bo nie znam innej wersji BP która miała by mniej mocy. Wersja 103 to było B8 a u Ciebie ewidentnie było BP.
Piszę co najmniej bo z oznaczenia głowicy wydają mi się znajome z mojej. Najlepiej jakby ktoś kto ma nowszą wersje BP (tą 114KM) sprawdził jakie oznaczenie ma głowica (znajduje się nad termostatem), co by pomogło rozwikłać ten rebus.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Gdzieś w Osowie robią Holederskie instalacje, spytam się czy spotkali się z takim czymś żeby obcinano kucyki. Mam nadzieję, że uda się je jakoś przywrócić i że aż tyle mi nie uciekło;p
EDIT:
Gaziarz potwierdził, dokładnie tak jak mi kumpel mówił, obcinali konie dla tańszego ubezpieczenia. Wstawiali jakieś dławki w dolocie itp. Niestety miał obcykane gdzie to robili w hondach, a w maździe nie ma pojęcia. Wstawię niedługo kilka fotek z elementami dolotu i mam nadzieję, że ktoś z tym samym silnikiem znajdzie chwilkę, żeby spojrzeć czy ma tak samo. Macie dojście na jakieś zagraniczne fora mazdy żeby się podpytać?
To moja przepływka, ma taki dziwny kołnierz na moje raczej utrudniajacy dostęp powietrza, macie tak samo? Może ktoś obczaić? Wystarczy otworzyć puszkę i zobaczyć pod filtrem /porównać numery... Pliss
Fotki poniżej, więcej tutaj: https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/PrzepYwkaMazda323c18#



https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/PrzepYwkaMazda323c18#
EDIT:
Gaziarz potwierdził, dokładnie tak jak mi kumpel mówił, obcinali konie dla tańszego ubezpieczenia. Wstawiali jakieś dławki w dolocie itp. Niestety miał obcykane gdzie to robili w hondach, a w maździe nie ma pojęcia. Wstawię niedługo kilka fotek z elementami dolotu i mam nadzieję, że ktoś z tym samym silnikiem znajdzie chwilkę, żeby spojrzeć czy ma tak samo. Macie dojście na jakieś zagraniczne fora mazdy żeby się podpytać?
To moja przepływka, ma taki dziwny kołnierz na moje raczej utrudniajacy dostęp powietrza, macie tak samo? Może ktoś obczaić? Wystarczy otworzyć puszkę i zobaczyć pod filtrem /porównać numery... Pliss



https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/PrzepYwkaMazda323c18#
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Rozebrałem cały dolot i chyba nic nie znalazłem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Puszka obudowa dolotu ma w sobie takie otwory

- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Jak już się bawiłeś w rozbieranie dolotu to mogłeś wyciągnąć przepustnicę i sprawdzić jej średnicę wew. od strony kolektora ssącego bo może wstawili jakąś małą. Jak nie to sprawdź kompresję może najzwyczajniej stado koniów Ci uciekło?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Niedługo sprawdzę, chciałem to zrobić już od początku, wszystko wyjdzie wtedy.
No ale się i tak szarpnąłem na stożek, nie mając pewności czy mój dolot był jakoś zmodyfikowany czy nie. Niedługo też wrzucę trochę fotek z wnętrza i komory silnika, jeszcze trochę trzeba nad tym popracować
Kata będę osuwał niedługo przy okazji łatania wydechu. Na holenderskim forum nie mają pojęcia o wstawianiu zdławek żeby obnizyć moc...;/
No ale się i tak szarpnąłem na stożek, nie mając pewności czy mój dolot był jakoś zmodyfikowany czy nie. Niedługo też wrzucę trochę fotek z wnętrza i komory silnika, jeszcze trochę trzeba nad tym popracować
Kata będę osuwał niedługo przy okazji łatania wydechu. Na holenderskim forum nie mają pojęcia o wstawianiu zdławek żeby obnizyć moc...;/
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Hej sprawdziłem ciśnienie na cylindrach.
No i wyszło 13; 13,2; 12,2; 13;8 bara.
Jak się odnosić do tego wyniku?
Powinno być chyba w zakresie 9,6-12,8 bara prawda (tak kojarzę z autodaty)? Nie mam jej u siebie na pc to nie sprawdzę. Znowu tu http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/323/AdjustmentData/Mazda32318i16VBP.pdf jest 12,8 bar normalne podane, ale to typ BG nie BA, choć to będzie to samo?
To jeśli dobre dane pamiętam/wyszukałem to mam na 3 garach za dużo, czyli chyba super. A na jednym co nieco za mało i jest różnica 1bara +/– w stosunku do pozostałych. To bardzo źle?
Czy mam się martwić spalaniem 0,5-1l oleju na 1000km? Jeśli pierścienie są szczelne bo ładnie trzymają ciśnienie, to może pierścienie zbierające do pupy?
Pomiar porządnym manometrem, wkręcanym, dawał dwukrotnie te same wyniki także raczej błąd pomiarowy praktycznie brak
No i wyszło 13; 13,2; 12,2; 13;8 bara.
Jak się odnosić do tego wyniku?
Powinno być chyba w zakresie 9,6-12,8 bara prawda (tak kojarzę z autodaty)? Nie mam jej u siebie na pc to nie sprawdzę. Znowu tu http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/323/AdjustmentData/Mazda32318i16VBP.pdf jest 12,8 bar normalne podane, ale to typ BG nie BA, choć to będzie to samo?
To jeśli dobre dane pamiętam/wyszukałem to mam na 3 garach za dużo, czyli chyba super. A na jednym co nieco za mało i jest różnica 1bara +/– w stosunku do pozostałych. To bardzo źle?
Czy mam się martwić spalaniem 0,5-1l oleju na 1000km? Jeśli pierścienie są szczelne bo ładnie trzymają ciśnienie, to może pierścienie zbierające do pupy?
Pomiar porządnym manometrem, wkręcanym, dawał dwukrotnie te same wyniki także raczej błąd pomiarowy praktycznie brak
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Dzięki;p
okazało się że pali ok 1,5l oleju na 500km, muszę jeszcze dokładnie sprawdzić co 100km bo tak to mi ze skali uciekł poziom oleju. Trzeba uważać...
Tu na forum nikt nic nie podpowie, nie napisze, modami też już za bardzo nie chce mi się dzielić
okazało się że pali ok 1,5l oleju na 500km, muszę jeszcze dokładnie sprawdzić co 100km bo tak to mi ze skali uciekł poziom oleju. Trzeba uważać...
Tu na forum nikt nic nie podpowie, nie napisze, modami też już za bardzo nie chce mi się dzielić
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
małe spy foto
Ale do uruchomienia jeszcze daleka droga... Ale to cudo ma tyle funkcji, że niektóre seryjne w nowych autach się chowają


- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Serio?asterf napisał(a):okazało się że pali ok 1,5l oleju na 500km
www.vizdesign.pl – wizualizacje wnętrz
- Od: 15 lis 2008, 19:43
- Posty: 31
- Skąd: Bdg
- Auto: Mazda 6 GJ '17 2.0
sprawdzam teraz dokładniej na jakieś 320km było jakieś 0,4 l spalone...
niby 1l to norma na taki stary silnik i mazdę, a może ja za dużo cisnę, ale tak czy siak nie chcę żeby tyle spalał oleju...
Kopcić nie kopci na LPG, a na PB tylko trochę tyle co normalnie, więc też dziwne...
Potrafi tylko zostawić chmurę jak dłużej stoi (parę dni) i w wilgotne dni po całym dniu stania.
A nie wspomnę już jaka kompresja wyszła mega dobra, kumpel gdzieś wyczytał że jak są pierścienie mocno zużyte to pokazuje właśnie kompresję ponad normę, bo olej uszczelnia przeciekając na pierścieniach, ciekawe czy tak może być, to było w opisie jakiegoś ceramizera. jak myślicie?
niby 1l to norma na taki stary silnik i mazdę, a może ja za dużo cisnę, ale tak czy siak nie chcę żeby tyle spalał oleju...
Kopcić nie kopci na LPG, a na PB tylko trochę tyle co normalnie, więc też dziwne...
Potrafi tylko zostawić chmurę jak dłużej stoi (parę dni) i w wilgotne dni po całym dniu stania.
A nie wspomnę już jaka kompresja wyszła mega dobra, kumpel gdzieś wyczytał że jak są pierścienie mocno zużyte to pokazuje właśnie kompresję ponad normę, bo olej uszczelnia przeciekając na pierścieniach, ciekawe czy tak może być, to było w opisie jakiegoś ceramizera. jak myślicie?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Ja mam 323c z 96r i nie muszę nic dolewać miedzy wymianami więc nie wiem czy taka norma 
www.vizdesign.pl – wizualizacje wnętrz
- Od: 15 lis 2008, 19:43
- Posty: 31
- Skąd: Bdg
- Auto: Mazda 6 GJ '17 2.0
1,3 czy 1,4 to trochę inny charakter, ale pewnie masz zdrowiutki silnik, a z moim to ciężko. Nic tylko pogratulować 
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
a zna ktoś stronę z częsciami tuningowymi do cetek? wszędzie efy i efy ;/ do c nic nie ma czy jak to jest? kilka rzeczy na allegro
słaby wybór ogólnie 
może i silniczek malutki ale dusza wielkości titanica
- Od: 18 lip 2012, 15:55
- Posty: 37
- Skąd: Słubice
- Auto: MAZDA 323 V C 1.3i 16V 80KM Anno Domini'96
JEEP GRAND CHEROKEE WJ 3.1TD 140KM Anno Domini'99
187Piru napisał(a):a zna ktoś stronę z częsciami tuningowymi do cetek? wszędzie efy i efy ;/ do c nic nie ma czy jak to jest? kilka rzeczy na allegrosłaby wybór ogólnie
A co tam chcesz "tuningować"
-
Lantis 89
wszystko co sie da... na poczatek optyka. mam stosowac dokladki z laguny? nie ma nic do c? na ebaju sa jakies bzdety ale w cenach ktorych normy unijne nie obejmuja nawet ;/
może i silniczek malutki ale dusza wielkości titanica
- Od: 18 lip 2012, 15:55
- Posty: 37
- Skąd: Słubice
- Auto: MAZDA 323 V C 1.3i 16V 80KM Anno Domini'96
JEEP GRAND CHEROKEE WJ 3.1TD 140KM Anno Domini'99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości