Mazda 323C BA BP '95r 1.8 16V

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez asterf » 28 lip 2012, 00:59

andrzej-w mega dzięki, mam nadzieję, że sobie poradzę;d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez wilusjdm » 28 lip 2012, 07:03

To sobie roboty narobiłeś . Odkręcenie przepustnicy, a ma wpływ na całokształt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez asterf » 28 lip 2012, 08:30

a jak bardzo na moc, bo akurat dziś miałem jechać na hamownie... Bez takiej regulacji jak pisał andrzej-w nie ma sensu robić pomiaru?

Trochę pytań odnośnie tej regulacji:
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubości 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubości 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

ten wentylator od razu sam się załączy jak czujnik położenia przepustnicy będzie w odpowiednim położeniu, czy to trochę trwa. tj włączy się dopiero jak silnik się nagrzeje?


14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

nie wystarczy jeśli przy normalnej pracy silnika na jałowym bez naciskania gazu podkręcę te obroty? Wtedy akurat odcięcie było by też o ten kawałeczek wyżej i byłoby tak jak pierwotnie. Bo tak poza odkręceniem przepustnicy nie luzowałem linki gazu itd. Auto dobrze śmiga tylko to odcięcie się przesunęło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 29 lip 2012, 19:33

okazało się, że wszystko jest ok. Wcześniej testowałem Cetkę na PB, a teraz na LPG które jest kiepsko dostrojone. Hamowania na PB pokazała 101hp, odcięcie 7050obr. Potem może wrzucę wykresik. I wraca moje pytanie. Dlaczego mam w dowodzie wbite 76kW –>103hp. Gazówka jest Kolteca seryjnie od holendrów. Albo była taka praktyka ze do zagazowango silnika obcięli koniki i hamownia wyszła pozytywnie i jest praktycznie seria. Albo zwyczajnie sporo mi uszło od serii 114hp typowo dla BP.

Jak ucięli to gdzie mogę tego szukać? Jakaś zmodyfikowana mapa paliwa np?
Słyszałem ze w Belgii, Holandii były takie praktyki że np coś w dolocie modyfikowali delikatnie żeby było mniej koni i mniejszy próg się łapał na tańsze ubezpieczenie, może mi się trafiła taka wersja?
Ktoś w trójmieście by z tym pomógł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez tekkenfan » 29 lip 2012, 23:35

Z kolektorem faktycznie się machnąłem, bo zawsze mi się wydawało że te nowsze mają jakiś inny co było jedną z przyczyn mniejszej mocy.
Co do Twojego silnika to i tak jest to co najmniej wersja czyli 114, bo nie znam innej wersji BP która miała by mniej mocy. Wersja 103 to było B8 a u Ciebie ewidentnie było BP.
Piszę co najmniej bo z oznaczenia głowicy wydają mi się znajome z mojej. Najlepiej jakby ktoś kto ma nowszą wersje BP (tą 114KM) sprawdził jakie oznaczenie ma głowica (znajduje się nad termostatem), co by pomogło rozwikłać ten rebus.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 30 lip 2012, 11:25

Gdzieś w Osowie robią Holederskie instalacje, spytam się czy spotkali się z takim czymś żeby obcinano kucyki. Mam nadzieję, że uda się je jakoś przywrócić i że aż tyle mi nie uciekło;p

EDIT:
Gaziarz potwierdził, dokładnie tak jak mi kumpel mówił, obcinali konie dla tańszego ubezpieczenia. Wstawiali jakieś dławki w dolocie itp. Niestety miał obcykane gdzie to robili w hondach, a w maździe nie ma pojęcia. Wstawię niedługo kilka fotek z elementami dolotu i mam nadzieję, że ktoś z tym samym silnikiem znajdzie chwilkę, żeby spojrzeć czy ma tak samo. Macie dojście na jakieś zagraniczne fora mazdy żeby się podpytać?

To moja przepływka, ma taki dziwny kołnierz na moje raczej utrudniajacy dostęp powietrza, macie tak samo? Może ktoś obczaić? Wystarczy otworzyć puszkę i zobaczyć pod filtrem /porównać numery... Pliss :) Fotki poniżej, więcej tutaj: https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/PrzepYwkaMazda323c18#
Obrazek
Obrazek
Obrazek
https://picasaweb.google.com/102369248873163345844/PrzepYwkaMazda323c18#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 31 lip 2012, 22:15

Obrazek
Rozebrałem cały dolot i chyba nic nie znalazłem :] , ale poznałem trochę samochodu. Cała konstrukcja dolotu wydaje mi się co najmniej dziwna, tam nie wpada powietrze z jakimś pędem. Do miejsca gdzie zaczyna się dolot są dwa otwory spod maski o średnicy 1cm, śmiesznie. Jest zabudowane z każdej strony blachą i zaczyna się w błotniku.
Puszka obudowa dolotu ma w sobie takie otwory Obrazek Ale to pewnie wszystko standard, już nie wiem gdzie mam szukać, spróbuję coś naskrobać na jakimś holenderskim forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez tekkenfan » 31 lip 2012, 22:36

Jak już się bawiłeś w rozbieranie dolotu to mogłeś wyciągnąć przepustnicę i sprawdzić jej średnicę wew. od strony kolektora ssącego bo może wstawili jakąś małą. Jak nie to sprawdź kompresję może najzwyczajniej stado koniów Ci uciekło?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 3 sie 2012, 10:54

Niedługo sprawdzę, chciałem to zrobić już od początku, wszystko wyjdzie wtedy.
No ale się i tak szarpnąłem na stożek, nie mając pewności czy mój dolot był jakoś zmodyfikowany czy nie. Niedługo też wrzucę trochę fotek z wnętrza i komory silnika, jeszcze trochę trzeba nad tym popracować :)
Kata będę osuwał niedługo przy okazji łatania wydechu. Na holenderskim forum nie mają pojęcia o wstawianiu zdławek żeby obnizyć moc...;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 21 sie 2012, 18:49

Hej sprawdziłem ciśnienie na cylindrach.
No i wyszło 13; 13,2; 12,2; 13;8 bara.
Jak się odnosić do tego wyniku?
Powinno być chyba w zakresie 9,6-12,8 bara prawda (tak kojarzę z autodaty)? Nie mam jej u siebie na pc to nie sprawdzę. Znowu tu http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/323/AdjustmentData/Mazda32318i16VBP.pdf jest 12,8 bar normalne podane, ale to typ BG nie BA, choć to będzie to samo?

To jeśli dobre dane pamiętam/wyszukałem to mam na 3 garach za dużo, czyli chyba super. A na jednym co nieco za mało i jest różnica 1bara +/– w stosunku do pozostałych. To bardzo źle?

Czy mam się martwić spalaniem 0,5-1l oleju na 1000km? Jeśli pierścienie są szczelne bo ładnie trzymają ciśnienie, to może pierścienie zbierające do pupy?

Pomiar porządnym manometrem, wkręcanym, dawał dwukrotnie te same wyniki także raczej błąd pomiarowy praktycznie brak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez xx3martus » 8 wrz 2012, 11:44

ladna ta twoja cetka:) zycze powodzenia w dalszych modach i bezawaryjnosci:)
Martus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2012, 13:42
Posty: 91
Skąd: Żyrardów
Auto: byla 323 c;)civic białe jajko:D,

jest 323f....

w poszukiwaniach 323 c;)

Postprzez asterf » 8 wrz 2012, 11:50

Dzięki;p

okazało się że pali ok 1,5l oleju na 500km, muszę jeszcze dokładnie sprawdzić co 100km bo tak to mi ze skali uciekł poziom oleju. Trzeba uważać...
Tu na forum nikt nic nie podpowie, nie napisze, modami też już za bardzo nie chce mi się dzielić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 13 wrz 2012, 09:47

małe spy foto ;P Ale do uruchomienia jeszcze daleka droga... Ale to cudo ma tyle funkcji, że niektóre seryjne w nowych autach się chowają :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez LukasJogaBonito » 13 wrz 2012, 15:17

asterf napisał(a):okazało się że pali ok 1,5l oleju na 500km
Serio?
www.vizdesign.pl – wizualizacje wnętrz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:43
Posty: 31
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 6 GJ '17 2.0

Postprzez asterf » 13 wrz 2012, 19:38

sprawdzam teraz dokładniej na jakieś 320km było jakieś 0,4 l spalone...
niby 1l to norma na taki stary silnik i mazdę, a może ja za dużo cisnę, ale tak czy siak nie chcę żeby tyle spalał oleju...
Kopcić nie kopci na LPG, a na PB tylko trochę tyle co normalnie, więc też dziwne...
Potrafi tylko zostawić chmurę jak dłużej stoi (parę dni) i w wilgotne dni po całym dniu stania.

A nie wspomnę już jaka kompresja wyszła mega dobra, kumpel gdzieś wyczytał że jak są pierścienie mocno zużyte to pokazuje właśnie kompresję ponad normę, bo olej uszczelnia przeciekając na pierścieniach, ciekawe czy tak może być, to było w opisie jakiegoś ceramizera. jak myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez LukasJogaBonito » 13 wrz 2012, 22:03

Ja mam 323c z 96r i nie muszę nic dolewać miedzy wymianami więc nie wiem czy taka norma <faja>
www.vizdesign.pl – wizualizacje wnętrz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:43
Posty: 31
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 6 GJ '17 2.0

Postprzez asterf » 13 wrz 2012, 23:39

1,3 czy 1,4 to trochę inny charakter, ale pewnie masz zdrowiutki silnik, a z moim to ciężko. Nic tylko pogratulować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez 187Piru » 16 wrz 2012, 17:29

a zna ktoś stronę z częsciami tuningowymi do cetek? wszędzie efy i efy ;/ do c nic nie ma czy jak to jest? kilka rzeczy na allegro :( słaby wybór ogólnie :(
może i silniczek malutki ale dusza wielkości titanica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2012, 15:55
Posty: 37
Skąd: Słubice
Auto: MAZDA 323 V C 1.3i 16V 80KM Anno Domini'96

JEEP GRAND CHEROKEE WJ 3.1TD 140KM Anno Domini'99

Postprzez Lantis 89 » 16 wrz 2012, 18:00

187Piru napisał(a):a zna ktoś stronę z częsciami tuningowymi do cetek? wszędzie efy i efy ;/ do c nic nie ma czy jak to jest? kilka rzeczy na allegro :( słaby wybór ogólnie :(

A co tam chcesz "tuningować" :>
Lantis 89
 

Postprzez 187Piru » 16 wrz 2012, 18:18

wszystko co sie da... na poczatek optyka. mam stosowac dokladki z laguny? nie ma nic do c? na ebaju sa jakies bzdety ale w cenach ktorych normy unijne nie obejmuja nawet ;/
może i silniczek malutki ale dusza wielkości titanica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2012, 15:55
Posty: 37
Skąd: Słubice
Auto: MAZDA 323 V C 1.3i 16V 80KM Anno Domini'96

JEEP GRAND CHEROKEE WJ 3.1TD 140KM Anno Domini'99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy