Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez gesekfus » 21 sie 2012, 19:19

przez Myjk » dzisiaj, 10:38
heheh, a chociaż ciepłą wodą?

chyba nie ;P ale zrobił to i działa. I tylko 250f a nie 3500....
na razie dziala i trzymam kciuki że będzie dalej działać! Następnym razem jak będę w Pl to postaram sie wygenerować czas by pojechać do np myjka lub innego znawcy który dobrze sprawdzi mi samochód.
Na razie czekam na 3 buteleczki Forte i bede dolewal do co 2go zbiornika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez muniekwawa » 2 wrz 2012, 22:34

Witam,mam problem z DPF-em tzn.cos w nim lata i strasznie mnie to wnerwia.Jadac od ok 1800obr/min zaczyna sie straszna grzechotka .Auto troche zrobilo sie mulowate mysle,ze wklad filtra sie rozsypal i jakies fragmenty blokuja ujscie spalin.Co wy o tym myslicie? :(
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez marex » 3 wrz 2012, 09:55

DPF sam z siebie nie powinien się rozsypać. Turbina sprawna ?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez muniekwawa » 3 wrz 2012, 20:12

marex napisał(a):DPF sam z siebie nie powinien się rozsypać. Turbina sprawna ?

Turbina jest sprawna jak wlazlem pod auto i popukalem w filtr DPF to ewidentnie cos tam w srodku jest luzne.Szczerze to nie wiem co robic wywalic go i wsadzic emulator ?Widzialem gdzies w necie foto relacje z usuwania tego ustrojstwa w GY bodajze i caly srodek byl pogiety od temperatury.
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez WarunekPL » 4 wrz 2012, 16:49

Na netjuszu widziałęm też jak ten cały filtr ludzie długimi wiertłami rozwiercali taki przelot robili hehe
Wczoraj przepaliłem DPF bo kontrolka się zapaliła.
W trakcie nie zauważyłem jakiegoś konkretnego dymienia z rury, czuć było że coś inaczej śmierdzi ale kurzawy nie zaobserwowałem.


ps. U mnie też właśnie przy takich obrotach jakaś taka grzechotka się uruchamia ewidentnie spod maski ale na ciut większych obrotach już nic nie słychać. Obcy > <rotfl> ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez kulca » 4 wrz 2012, 22:19

Czy lampka podczas wypalania zapala się u każdego? Ja widzę że jest wypalanie po zwiększonym spalaniu chwilowym, co około 100-150km, lampka nigdy mi nie miga i nie zapala się (jedynie po odpaleniu i zaraz gaśnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2012, 23:06

kulca napisał(a): lampka nigdy mi nie miga i nie zapala się (jedynie po odpaleniu i zaraz gaśnie)

i niech tak zostanie... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarek_pl » 11 wrz 2012, 19:12

Cześć. Mam nastepujacy problem. samochód nagle stracił moc- podczas jazdy, przestał przyśpieszać. troche później wyskoczyły zółte lampki.
Komputer widzi tylko 1 błąd i jest to błąd P242f – Serwis mazdy powiedział, że filtr jest zapchany i trzeba go wymienić (uwierzyłem bo to wkońcu serwis Mazdy) więc wymieniłem w zwykłym warsztacie bo wyszło 4x taniej. Problem jest taki, że błąd pozostał i somochód nadal jeździ w trybie awaryjnym a ja mam za to pusty portfel <glupek2>

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 00:58
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 143 hatchback 2007

Postprzez Wojtek » 11 wrz 2012, 19:18

jarek_pl napisał(a):Problem jest taki, że błąd pozostał i somochód nadal jeździ w trybie awaryjnym a ja mam za to pusty portfel

jedz do kogos, kto ma IDS'a... trzeba zrobic porzadek w kompie ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WarunekPL » 11 wrz 2012, 22:08

Wojtek napisał(a):jedz do kogos, kto ma IDS'a... trzeba zrobic porzadek w kompie

ta, bo komp ciągle mysli, że masz ten stary filtr.
Tylko tak się zastanawiam- dlaczego nie próbowałeś wypalić DPFa tylko od razu zmienić <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Wojtek » 11 wrz 2012, 22:26

WarunekPL napisał(a):dlaczego nie próbowałeś wypalić DPFa tylko od razu zmienić <co?>

bo ...
jarek_pl napisał(a):Serwis mazdy powiedział, że filtr jest zapchany i trzeba go wymienić (uwierzyłem bo to wkońcu serwis Mazdy) więc wymieniłem
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WarunekPL » 11 wrz 2012, 22:41

Wojtek napisał(a):jarek_pl napisał(a):
Serwis mazdy powiedział, że filtr jest zapchany i trzeba go wymienić (uwierzyłem bo to wkońcu serwis Mazdy) więc wymieniłem

ja poczytałem forum jak miałem z tym problem i ogarnąłem wsio na cacy :)
sram na tych serwisowych "fachowców" <jupi> <peace>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

PostTen post został usunięty przez bieski 12 wrz 2012, 22:25.
Powód: reklama

Postprzez kulca » 12 wrz 2012, 22:19

Hans napisał(a):a nowy przy jezdzie po miescie maks 5-10 tys i sie zapcha ponownie ;)
pozdr

aż tak źle to nie jest, ja miałem wymieniony DPF na gwarancji w 2008 roku, zrobiłem już około 80000km i narazie jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez jarek_pl » 13 wrz 2012, 17:26

Wymieniłem bo w serwisie kazali, pytałem czy może być inna przyczyna, np zepsuty jakiś sensor itd. W zeszłym roku przepalali mi już kompem DPF wiec stwierdziłem, że raczej mnie nie próbują naciagać... Już tam nie pojadę. Tylko szukaj teraz po Anglii fachowca:/ dzięki za podpowiedz. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 00:58
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 143 hatchback 2007

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2012, 17:39

jarek_pl napisał(a):Tylko szukaj teraz po Anglii fachowca

a kto potrzebuje fachowca w UK?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 14 wrz 2012, 10:36

Hans napisał(a):a nowy przy jezdzie po miescie maks 5-10 tys i sie zapcha ponownie ;)

Przejechałem 95 tys. km po samej tylko Warszawie i nic mi się nie zpchało. Filtr, wg odczytu parametrów z czujników, jest idealnie czysty. Tj. parametry są praktycznie identyczne jak w nowym filtrze tuż po wyjeździe auta z salonu. Stąd, krótko mówiąc, bezczelnie zmyślasz...

Hans napisał(a): jak by ktos byl zainteresowany zapraszamy ;)

...ale przynajmniej wiadomo czemu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez J@K » 17 wrz 2012, 20:12

Już mam dosyć przepalania, wypalania, wymiany oleju itp Chce sie pozbyć tego g....a. Szukam profesional serwis blisko Radomia który mi to wywali. W ASO w ciągu roku trzy cztery wizyty – masakra. Dajcie namiary. W sieci jest niejaki BS Molendowski. Miał ktoś do czynienia z ową firmą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez konrad1235 » 18 wrz 2012, 07:31

ja usuwałem DPF w firmie http://jbtuning.pl/ razem z chipem 1700 zł . Okazało się że DPF był pęknięty i cały czas przechodził proces przepalenia. Po usunięcia spalanie spadło o około 1,5 litra na 100km i cały czas jeżdżę na krótkich odcinkach, do tego nie przybywa oleju jak wcześniej w silniku i jeszcze wrzuciłem chip co dało moc 154KM ze 121KM i dodatkowy prawie litr na 100km. Trawało to może 5h ( w tym czasie byłem w galerii w Oświęcimiu gdzie mnie zawieźli i przywieźli co bym się nie nudził ) dostałem gwarancje i sprawdzili na swojej hamowni moc przed i po operacji. teraz jazda za darmo i to z jaka mocą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez duch1604 » 8 paź 2012, 22:54

Swoją Mazdę mam od 4miesięcy (2.0 MZR-CD, 121KM, 2006r, DPF). Przejechałem ją około 3 tys.km bez Zadnych problemów. Przebieg wskoczył na 140,000km także postanowiłem zmienić olej w Aso w Białymstoku. Całkowity koszt 420zł. Po wymianie przejechałem 100km i zaczął mrugać DPF. Wkurzyłem sie strasznie i troche pocisnełem zeby przepalic to i owo. Nic to nie dało. A dodatkowo po paru następnych kilometrach zaświecił sie check i kontrola trakcji. Lipa. Pojechałem na serwis. Check i trakcje wykasowano i żadnych błedów wiecej nie wykryto. Pewno temu ze DPF mruga dopiero po pewnym czasie od odpalenia, prawdopodobnie po nagrzaniu silnika. Kazano mi tylko wymienić akumulator bo pech chciał ze mi akurat padł i auto na serwis musieliśmy wepchać, a tam je dopiero odpalono i po wymianie akumulatora(stary tylko na złom) miało być wszystko ok.
No akumulator wymieniłem. Przejezdzam 100km i znów mruga DPF. Gasze silnik. Zapalam DPF mruga+trakcja+check. Odłączam akumulator zeby komputer sie zresetował ale tym razem juz nic to nie daje. 3-4km i mruga DPF, po chwili check i trakcja.
Pytanie, co teraz zrobić??? jeszcze raz do ASO??? Nie jestem kretynem, wiem co nieco o mechanice ale te komputery to jakaś masakra!!!
Teraz myśle ze może mój ojciec miał racje mówiąc że jak raz pojade na sewis to będe jeździł tam co tydzień? bo skąd taki zbieg okoliczności ze wszystko ok ok, a tu nagle po wizycie w sewisie zaczyna się chrzanić.
Może ktoś, coś słyszał lub widział podobnego i mi coś podpowie bo jutro sprzedaje stare auto i pieszo będe musiał chodzić chyba.........
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6