Rzut okiem na nowy dieslowski silnik Mazdy o oznaczeniu SH:
Poza obniżoną kompresją, kształtem i lekkością tłoków, podwójnym turbo, napędem rozrządu łańcuchem, w oczy rzuca się nowa kanapkowa konstrukcja (taka sama jak w benzynowym SKYACTIV-G PE). Silnik jest/będzie montowany do CX-5 i nowej "szóstki".
Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.
Kolektor wydechowy zintegrowany w głowicy, do której bezpośrednio jest przymocowany zespół sprężarek:
Zawory wydechowe o zmiennym skoku. Widać dwie krzywki na wałku i mechanizm przestawiający dźwigienki. Podczas nagrzewania silnika SH, w fazie ssania uchylane są zawory wydechowe, przez które następuje zassanie części gorących spalin. Na pierwszym zdjęciu widać wypukłość po "przeciwnej" stronie krzywki, która lekko uchyla zawory.
Porównanie wału korbowego z R2 i SH:
Nowy silnik Diesla – SKYACTIV-D (SH)
Strona 1 z 1
przy obniżonej kompresji będzie cichutki jak benzyna
eee niektóre RF5C też widziały takie obroty
jakiś dane co do mocy i momentu?
Paweł napisał(a):Lżejsze tłoki i korbowody. SH kręci się do 5300 obr/min.
eee niektóre RF5C też widziały takie obroty

jakiś dane co do mocy i momentu?
Neonixos666 napisał(a):...
jakiś dane co do mocy i momentu?
na prospekcie interesujace,
150 KM...i w praktyce tez jedzie dobrze,
i auto jest lzejsze szczegolnie w przodzie, ale niestety pod koniec obrotow uzytkowych silnika,
silnik jest wyczuwalnie "gumowy", jest to efekt diesla, ktory jest lekko niedopracowany, prawdopodobnie na oprogramowaniu lub czasach na rozrzadzie i dlatego pod koniec,
czuc jakby go "guma" trzymala i jakos niemrawie kreci...
w porownaiu z RF5/7 w tym zakresie, wg. moich odczuc, jest gorszy, choc jezdzielem CX5 w wersji 150 KM i moze mocniejsza wersja, okaze sie bardziej dopracowana.
niskiej spalanie, dobra kultura pracy jednoski i bardzo cicha, szczegolnie na wolnych mozna pomylic sie , ze to jednostka "Otto"
Riki napisał(a):1.ciekawy jestem trwałości....
2.pokażna komora spalania na tłoku!
1.na podstawie GH mozna wywnioskowac, ze japonce cos efektywnego w tym kierunku juz poczynili
2. ale ewidennie plytsza..co powoduje inny przebieg zapalenia mieszanki i rozkladu sil.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6