Regulacja hamulca ręcznego / demontaż pojemnika na kubki
1, 2
Ponieważ poprzedni autor tego tematu usunął swoja relacje przy okazji ponownej regulacji u siebie zrobiłem fotki.
Potrzebujemy klucz plaski 10 oraz jakieś 20min wolnego czasu.
Upewnijmy się ze samochód stoi w pewnym miejscu, najlepiej nie na żadnym wzniesieniu.
Otwieramy pojemnik na kubki i delikatnie chwytamy palcami z tyłu klapki. Podciągamy delikatnie do góry, nie za mocno, jak puszcza zatrzaski przechodzimy dalej dookoła obudowy.
Ukaże się nam przy dźwigni śruba do regulacji;
Upewnijmy się ze mamy włączony bieg i spuszczamy ręczny. Regulujemy podkręcając śrubę
w prawa stronę- naciągamy lub lewa-opuszczamy.
Upewniamy się ze ręczny chwyta, powinien łapać na 3 ząbku a na 4 na wzniesieniu auto nie powinno nawet ruszyć. Sprawdzamy po regulacji czy tarcze nie są zbytnio cieple, może to oznaczać ze ręczny jest podciągnięty za mocno.
Montaż obudowy jest odwrotnością demontażu.
Pozdrawiam
Marian.
Potrzebujemy klucz plaski 10 oraz jakieś 20min wolnego czasu.
Upewnijmy się ze samochód stoi w pewnym miejscu, najlepiej nie na żadnym wzniesieniu.
Otwieramy pojemnik na kubki i delikatnie chwytamy palcami z tyłu klapki. Podciągamy delikatnie do góry, nie za mocno, jak puszcza zatrzaski przechodzimy dalej dookoła obudowy.
Ukaże się nam przy dźwigni śruba do regulacji;
Upewnijmy się ze mamy włączony bieg i spuszczamy ręczny. Regulujemy podkręcając śrubę
w prawa stronę- naciągamy lub lewa-opuszczamy.
Upewniamy się ze ręczny chwyta, powinien łapać na 3 ząbku a na 4 na wzniesieniu auto nie powinno nawet ruszyć. Sprawdzamy po regulacji czy tarcze nie są zbytnio cieple, może to oznaczać ze ręczny jest podciągnięty za mocno.
Montaż obudowy jest odwrotnością demontażu.
Pozdrawiam
Marian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wojtek napisał(a):swietna relacja...![]()
Marianek napisał(a):Tomek dzięki
glowasiek napisał(a):Relacja na 5+

Wojtek, dzięki za dodanie relacji do FAQ
Marianek napisał(a):Jak będzie na drugim ząbku kobita będzie się cieszyć,teraz mam na 4-5.
Będzie jej dużo wygodniej, bo jak łapie na 4-5 ząbku to już nie ma praktycznie żadnej dozowalności. A tak na dłuższym postoju na światłach czy przejeździe kolejowym, można sobie przyłapać koła i dać odpocząć nodze
glowasiek napisał(a):Testowalem dzisiaj reczny i u mnie na 3cim zabku juz nawet ruszyc nie moge
I tak ma być

- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
melduje, ze reczny podciagniety
Na drugim zabku trzyma jak trzeba a na trzecim juz sie nie ruszy
dzieki Tomek za motywacje
Na drugim zabku trzyma jak trzeba a na trzecim juz sie nie ruszy
dzieki Tomek za motywacje
zielony110 napisał(a):melduje, ze reczny podciagniety![]()
Przyjąłem. Dobra robota UK Division

zielony110 napisał(a):Na drugim zabku trzyma jak trzeba a na trzecim juz sie nie ruszy![]()
Czyli tak jak u mnie. Myślę, że to jest najpraktyczniejsze ustawienie. Panel łatwo się poddał czy miałeś jakiś kryzys, że połamiesz?
Czekam teraz na wieści od rajka i Marianka
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Panel łatwo się poddał czy miałeś jakiś kryzys, że połamiesz?
powiem tak: to nie byl jego "pierwszy raz" wiec poszlo jak z platka

Jedna reka rozbieralem i regulowalem, a druga na telefonie wisialem

Czas operacji: jakies 5 minut
zielony110 napisał(a):powiem tak: to nie byl jego "pierwszy raz" wiec poszlo jak z platka![]()
Rozumiem
zielony110 napisał(a):Czas operacji: jakies 5 minut
Słusznie, muszę skorygować podany w pierwszym poście czas
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Kamil napisał(a):Czyli po prostu zamiast się brać konkretnie za robotę to sie opier****ałeś
no tak, typowe



Tomek6 napisał(a):chodziłem w tym czasie po klucze do garażu obok, bawiłem się w trakcie radiem, piłem soczek
to to jeszcze rozumiem, bo to trzeba bylo sobie prace urozmaicic ale
Tomek6 napisał(a):nakładałem wosk z wypełniaczami na listwy
to juz lekka przesada



Pracy na 5 minut
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
A ja dzisiaj musialem troche "odpuscic" reczny, bo po przejechaniu 200km tylne felgi byly gorace
szybkie wyjecie klucza, rozbiorka konsoli, jeden obrot i od razu lepiej
czas operacji jakas minuta
Teraz reczny trzyma na 4-tym zabku, ale nic sie nie grzeje
szybkie wyjecie klucza, rozbiorka konsoli, jeden obrot i od razu lepiej
czas operacji jakas minuta
Teraz reczny trzyma na 4-tym zabku, ale nic sie nie grzeje
Tomek6 napisał(a):Jak się w tym połapałeś? Specjalnie sprawdzałeś?
po takiej czynnosci nalezy sprawdzac... to dobry nawyk
Podepnę się do tematu, na nie temat.
Trzeszczące plastiki w okolicach radia, okolicach podszybia, oraz w słupku, sporo czasu zeszło mi, żeby zdiagnozować trzeszczenie. Dziś z rana oparłem się o dźwignie hamulca ręcznego i taki sam odgłos jak trzeszczących plastików. Ruszyłem jadę, po betonowych płytach na moim zakładzie pracy, trzeszczy jak zawsze, zaciągnołem ręczny na drugi ząbek cisza
no więc na drodze, przy nierównościach gdzie zaczynało się skrzypić, zaciągałem ręczny lekko i cisza.
No więc dziś chciałem rozebrać obudowę ręcznego, no i wg. instrukcji Marianka podwarzam palcami kolejno wszystkie zatrzaski. No i doszłem do ostatniego od strony podłokietnika, za Chiny ludowe nie mogę tego odczepić z tamtej strony, wszystko ładnie poszło, a tam nic. Próbowałem kilka minut, ale bardzo się zdenerowowałem i postanowiłem zostawić to narazie, żeby nic nie oberować. Panowie czy tam jakoś trzeba podważyć czy co? Naprawdę i próbowałem delikatnie i z lewej i z prawej strony, i siła, i nic.
Pozdrawiam..
Trzeszczące plastiki w okolicach radia, okolicach podszybia, oraz w słupku, sporo czasu zeszło mi, żeby zdiagnozować trzeszczenie. Dziś z rana oparłem się o dźwignie hamulca ręcznego i taki sam odgłos jak trzeszczących plastików. Ruszyłem jadę, po betonowych płytach na moim zakładzie pracy, trzeszczy jak zawsze, zaciągnołem ręczny na drugi ząbek cisza
No więc dziś chciałem rozebrać obudowę ręcznego, no i wg. instrukcji Marianka podwarzam palcami kolejno wszystkie zatrzaski. No i doszłem do ostatniego od strony podłokietnika, za Chiny ludowe nie mogę tego odczepić z tamtej strony, wszystko ładnie poszło, a tam nic. Próbowałem kilka minut, ale bardzo się zdenerowowałem i postanowiłem zostawić to narazie, żeby nic nie oberować. Panowie czy tam jakoś trzeba podważyć czy co? Naprawdę i próbowałem delikatnie i z lewej i z prawej strony, i siła, i nic.
Pozdrawiam..
Spróbuj złapać z lewej i z prawej i podciągaj. Od strony podłokietnika zatrzask z trudem puszcza, można odnieść wrażenie ze zaraz się połamie. Identycznie z montażem, ciężko tam włożyć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jeszcze raz jutro bedę próbował na spokojnie. No ale jak łapię własnie tak jak pisałeś, to boje się, że ta strona tego plastiku, ta cieniutka się złamię. Może jakoś podważę jeszcze śrubokrętem płaskim, żeby siła się rozlożyła na całości.
Marianek ma racje – pociagnij a wyskoczy.
Jak robisz to pierwszy raz to ciezko wychodzi – pozniej idzie juz lekko
Jak robisz to pierwszy raz to ciezko wychodzi – pozniej idzie juz lekko
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6