Diagnoza z ASO i podjęcie decyzji.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bjorm » 3 wrz 2012, 17:45

witam

http://otomoto.pl/mazda-3-1-6-diesel-10 ... 56946.html

diagnoza ASO,

układ hamulcowy, przód, tył – B/U
zawieszenie – B/U
układ kierowniczy – B/U
stan ogumienia – B/U
układ wydechowy – B/U
tapicerka/wnętrze – B/U
lakier wszędzie w normie.

z bolączek:

wycieki z odmy, z kolektora ssącego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów – ASO powiedziało "ten frnacuski diesel tak ma" – napisane wycieki lecz później określono to jako naloty

przy diagnozie komputerowej błędy z EGR ale nigdy nie było kontrolki na desce,

przetarte linki zmiany biegów (rzeczywiście biegi chodzą ciężko ale nie tragicznie).

przednie dolne krańce progów robione z rdzy ale wedle ASO dobrze zrobione, za maks rok ponowna robota.

do tego zwykłe ślady użytkowania, jakieś mikro otarcia i jedna większa wgniotka z prawego końca (za nadkolem) auta.

ceny ewentualnych napraw wg ASO (materiały+robocizna) :
EGR – 1800
Rozrząd – 1400
Pancerz od linki zmiany biegów – 1200
Pasek osprzętu – 150

tyle się dowiedziałem za 400zł. co o tym sądzicie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez akostarek » 3 wrz 2012, 22:00

bjorm napisał(a):wycieki z odmy, z kolektora ssącego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów – ASO powiedziało "ten frnacuski diesel tak ma" – napisane wycieki lecz później określono to jako naloty

to norma w tym silniku jeśli są ułamane mocowani odmy ;) można to w łatwy sposób zabezpieczyć domowymi sposobami, cena nowego mocowania 100 zł, całego przewodu elastycznego ~300

bjorm napisał(a):przy diagnozie komputerowej błędy z EGR ale nigdy nie było kontrolki na desce,

może być do czyszczenia, jakby był zacięty w otwartej pozycji to by samochód mulił itd. Wszystko zależy jakie błędy i jak samochód się zachowuje. Wymiana dość prosta, cena z ASO trochę kosmos.

bjorm napisał(a):przednie dolne krańce progów robione z rdzy ale wedle ASO dobrze zrobione, za maks rok ponowna robota.

norma, nadkole jest dość kijowo zrobione, bez chlapaczy po naszych drogach mamy piaskowanie tych okolic

Ceny jak to w ASO ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bjorm » 3 wrz 2012, 22:34

akostarek napisał(a):
bjorm napisał(a):wycieki z odmy, z kolektora ssącego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów – ASO powiedziało "ten frnacuski diesel tak ma" – napisane wycieki lecz później określono to jako naloty

to norma w tym silniku jeśli są ułamane mocowani odmy ;) można to w łatwy sposób zabezpieczyć domowymi sposobami, cena nowego mocowania 100 zł, całego przewodu elastycznego ~300

Dziękuję, a co z nalotami z kolektora i pomiędzy skrzynią a silnikiem?

bjorm napisał(a):przy diagnozie komputerowej błędy z EGR ale nigdy nie było kontrolki na desce,

może być do czyszczenia, jakby był zacięty w otwartej pozycji to by samochód mulił itd. Wszystko zależy jakie błędy i jak samochód się zachowuje. Wymiana dość prosta, cena z ASO trochę kosmos.

Samochód zachowuje się dosyć normalnie, na 5 biegu stabilnie przyspiesza od 100 do 180.

bjorm napisał(a):przednie dolne krańce progów robione z rdzy ale wedle ASO dobrze zrobione, za maks rok ponowna robota.

norma, nadkole jest dość kijowo zrobione, bez chlapaczy po naszych drogach mamy piaskowanie tych okolic

tak, tak to wiem, dziękuję

Ceny jak to w ASO ;)


A wg Twojej oceny samochodu i jego przeglądu zakup jest warty ryzyka?

Dopisano 3 wrz 2012, 22:36:

bjorm napisał(a):
akostarek napisał(a):
bjorm napisał(a):wycieki z odmy, z kolektora ssącego, pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów – ASO powiedziało "ten frnacuski diesel tak ma" – napisane wycieki lecz później określono to jako naloty

akostarek napisał(a): to norma w tym silniku jeśli są ułamane mocowani odmy ;) można to w łatwy sposób zabezpieczyć domowymi sposobami, cena nowego mocowania 100 zł, całego przewodu elastycznego ~300


Dziękuję, a co z nalotami z kolektora i pomiędzy skrzynią a silnikiem?

bjorm napisał(a):przy diagnozie komputerowej błędy z EGR ale nigdy nie było kontrolki na desce,

akostarek napisał(a):może być do czyszczenia, jakby był zacięty w otwartej pozycji to by samochód mulił itd. Wszystko zależy jakie błędy i jak samochód się zachowuje. Wymiana dość prosta, cena z ASO trochę kosmos.


Samochód zachowuje się dosyć normalnie, na 5 biegu stabilnie przyspiesza od 100 do 180.

bjorm napisał(a):przednie dolne krańce progów robione z rdzy ale wedle ASO dobrze zrobione, za maks rok ponowna robota.

akostarek napisał(a): norma, nadkole jest dość kijowo zrobione, bez chlapaczy po naszych drogach mamy piaskowanie tych okolic


tak, tak to wiem, dziękuję

Ceny jak to w ASO ;)


A wg Twojej oceny samochodu i jego przeglądu zakup jest warty ryzyka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez akostarek » 3 wrz 2012, 23:08

cena nie najgorsza, jeśli przebieg jest prawdziwy. Ta kierownica po wew stronie jest tak wytarta? czy to tylko na zdjęciu tak wygląda? albo ktoś miał dość dziwny styl trzymania kiery, albo przebieg jest "nieco" większy.
Jeśli samochód jeździ OK, a tylko czasami zdarzają się mu "slabsze" chwile to EGR pewnie do czyszczenia i jeszcze pojeździ. Przedni zderzak chyba pryśnięty – nie było tam nic większego ?
Skoro auto przetrzepane i nic większego nie wyszło to raczej można brać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bjorm » 4 wrz 2012, 08:50

akostarek napisał(a):cena nie najgorsza, jeśli przebieg jest prawdziwy. Ta kierownica po wew stronie jest tak wytarta? czy to tylko na zdjęciu tak wygląda? albo ktoś miał dość dziwny styl trzymania kiery, albo przebieg jest "nieco" większy.

dokładnie o tym samym pomyślałem. bardzo dziwnie wytarta kierownica po prawym, dolnym rogu. bardzo dziwnie ale czy bardzo wytarta ? jak na 165 tys km ? samochód po przyjeździe do polski był serwisowany w toyocie więc tam mam wgląd w kilometry...

akostarek napisał(a):Jeśli samochód jeździ OK, a tylko czasami zdarzają się mu "slabsze" chwile to EGR pewnie do czyszczenia i jeszcze pojeździ. Przedni zderzak chyba pryśnięty – nie było tam nic większego ?
Skoro auto przetrzepane i nic większego nie wyszło to raczej można brać.

ASO powiedziało że lakier w normie i jeśli psikane było to dobrze psikane. wartości grubości:

błotnik lewy przód – 85-95
błotnik prawy przód – 80-100

możliwe że coś z nim było bo po prawej stronie spasowanie pod lampą nie jest idealne...

rozumiem że te "wycieki" z kolektora i spomiędzy silnika i skrzyni to nie jest "nic większego" ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Zigi86 » 4 wrz 2012, 09:00

bjorm napisał(a):
akostarek napisał(a):cena nie najgorsza, jeśli przebieg jest prawdziwy. Ta kierownica po wew stronie jest tak wytarta? czy to tylko na zdjęciu tak wygląda? albo ktoś miał dość dziwny styl trzymania kiery, albo przebieg jest "nieco" większy.

dokładnie o tym samym pomyślałem. bardzo dziwnie wytarta kierownica po prawym, dolnym rogu. bardzo dziwnie ale czy bardzo wytarta ? jak na 165 tys km ? samochód po przyjeździe do polski był serwisowany w toyocie więc tam mam wgląd w kilometry...

akostarek napisał(a):Jeśli samochód jeździ OK, a tylko czasami zdarzają się mu "slabsze" chwile to EGR pewnie do czyszczenia i jeszcze pojeździ. Przedni zderzak chyba pryśnięty – nie było tam nic większego ?
Skoro auto przetrzepane i nic większego nie wyszło to raczej można brać.

ASO powiedziało że lakier w normie i jeśli psikane było to dobrze psikane. wartości grubości:

błotnik lewy przód – 85-95
błotnik prawy przód – 80-100

możliwe że coś z nim było bo po prawej stronie spasowanie pod lampą nie jest idealne...

rozumiem że te "wycieki" z kolektora i spomiędzy silnika i skrzyni to nie jest "nic większego" ?


80-100 to moim zdaniem wartości mieszczące się w normie, ewentualnie jakaś druga bardzo cienka warstwa, na pewno bez szpachli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez bjorm » 4 wrz 2012, 12:13

w ASO napisali, że wyniki są ok:

85-100 maska
90-100 drzwi lewy przód
80-100 drzwi prawy przód
85-105 drzwi lewy tył
80-100 drzwi prawy tył
85-95 błotnik lewy przód
95-105 błotnik lewy tył
80-105 błotnik prawy tył
80-100 błotnik prawy przod
65-100 klapa tylna
50-65 dach

na rozrząd mam jeszcze trochę czasu, na początku chciałbym te biegi zrobić, na dobrych zamiennikach + robocizna ile powinno mnie to wyjść ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Marianek » 4 wrz 2012, 14:41

bjorm napisał(a):na rozrząd mam jeszcze trochę czasu,

Na to przeważnie czasu nie ma,chyba ze jest 100% pewność ze był wymieniony o czasie i przebieg pewny.
Każda wątpliwość to wymiana.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez bjorm » 4 wrz 2012, 14:55

Marianek napisał(a):
bjorm napisał(a):na rozrząd mam jeszcze trochę czasu,

Na to przeważnie czasu nie ma,chyba ze jest 100% pewność ze był wymieniony o czasie i przebieg pewny.
Każda wątpliwość to wymiana.


jeszcze nigdy rozrządu nie wymieniałem ale wiem że nie ma co na nim oszczędzać a pisząc, że mam czas, miałem na myśli maks 2 miesiące :) mimo to dziękuję za uwagę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez lukaszm » 5 wrz 2012, 23:36

jeśli chodzi o kierownice to ja też ją wytarłem w jednym miejscu tak na godzinie 7, przez to że ręce miałem niezbyt dobrze umyte po dotknięciu substancji chemicznych, więc różne mogą być tego przypadki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bjorm » 6 wrz 2012, 09:48

lukaszm napisał(a):jeśli chodzi o kierownice to ja też ją wytarłem w jednym miejscu tak na godzinie 7, przez to że ręce miałem niezbyt dobrze umyte po dotknięciu substancji chemicznych, więc różne mogą być tego przypadki.


cenna uwaga, mało prawdopodobny scenariusz ale nie niemożliwy.

panowie a co z tym pancerzem do linek skrzyni biegów ? szukam go szukam ale nie mogę znaleźć, ani jako osłona ani jako obudowa. ma to jakąś specyficzną nazwę (w ASO podano "pancerz") ? czy może wymienia się to razem z całymi linkami ?

rozrząd Ruville'a będzie dobry ? 530zł z pompą wody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez akostarek » 6 wrz 2012, 10:30

bjorm napisał(a):rozrząd Ruville'a będzie dobry ? 530zł z pompą wody.

viewtopic.php?f=91&t=95066

bjorm napisał(a):panowie a co z tym pancerzem do linek skrzyni biegów ?

nowe dostępne tylko w ASO:
Obrazek

używki na allegro w znośnej cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bjorm » 6 wrz 2012, 11:44

akostarek napisał(a):viewtopic.php?f=91&t=95066


wielkie dzięki, tak więc szukam tego co opisane w wątku.

akostarek napisał(a):nowe dostępne tylko w ASO, używki na allegro w znośnej cenie.

ASO zawołało niecałe 900zł. lecz nie widzę ich na allegro, tak jak pisałem różnie szukałem, po opisach także. a tak poza tematem, czy te obudowy to najprawdopodobniej powód niezbyt ostrych biegów ? szukałem na forum problemów z biegami lecz nie było nic podobnego do moich odczuć. chodzi po prostu żeby nie wydać kasy na coś może nie pomóc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez akostarek » 6 wrz 2012, 11:59

trudno mi cokolwiek powiedzieć, z moich odczuć wynika, że w maździe po prostu nieco ciężej chodzi lewarek niż w moim poprzednim samochodzie, przy okazji wymiany włącznika światła cofania próbowałem bezpośrednio przy skrzyni zmieniać biegi i chodziło elegancko – musiałbyś chyba też w ten sposób sprawdzić, żeby się upewnić. Nikt chyba takiego problemu na forum jeszcze nie miał, jak nie linka to skrzynia.

http://allegro.pl/mazda3-mazda-3-linki- ... 50996.html
http://allegro.pl/linka-ciegno-biegow-m ... 48461.html

itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bjorm » 6 wrz 2012, 13:15

aa to trzeba z linkami szukać :) same linki widziałem i myślałem że to oddzielnie się szuka :)

masz zdecydowanie rację, zostawię te biegi na razie, poczekam na jakiś zjazd lubuski lub wielkopolski i wtedy porównam u innych użytkowników. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron