Różne problemy z instalacją elektryczną w M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2012, 23:49

łączę z odpowiednim wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez chinol » 3 cze 2012, 21:03

Elo. Pany poradźcie mi gdzie szukać przyczyny mojego problemu tzn. dlaczego na krańcówce na kablu przy drzwiach kierowcy mam 12V? Przecież tam taki prąd nie powinien się pojawiać. Główny problem to mam że jak otworzę drzwi kierowcy to sygnalizuje mi w zegarach że są otwarte lecz nie zapalają się lampki w podsufitówce. Jak otworzę każde inne drzwi lampki zapalają się lecz nie mam kontrolki w zegarach że są otwarte. Centralny zamek zamyka mimo otwartych drzwi kierowcy jak i bagażnika. W bagażniku lampka działa poprawnie. Chłopaki gdzie szukać przyczyny? Moduł wygląda ok, nie widać spalenia któregoś z podzespołów. Czy zamek w sumie elektronika szwankuje w drzwiach kierowcy? Co mogło się upalić :D Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez menio997 » 11 cze 2012, 21:38

nie swieca mi sie kontrolki swiatel drogowych i mijania, czy mozliwe zeby sie przepalily czy moze bezpiecznik/?? jak je sie wogole wymienia lub gdzie znajduje sie bezpiecznik do tych kontrolek ???
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

Postprzez dobrzyn22 » 11 cze 2012, 21:59

przenoszę

menio997 napisał(a):czy mozliwe zeby sie przepalily czy moze bezpiecznik/??

oczywiście, że możliwe...od tego ZAWSZE należy rozpocząć poszukiwania ewentualnych problemów...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez menio997 » 12 cze 2012, 00:34

a ktory bezpiecznik odpowiada za te dwie kontrolki ??
EDIT
albo macie linka do instrukcji po pl do mazdy 6 po lifcie??
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 12 cze 2012, 21:46.
Powód: POST POD POSTEM

Postprzez dobrzyn22 » 12 cze 2012, 21:49

menio997 napisał(a):macie linka do instrukcji po pl do mazdy 6 po lifcie??

proszę o odrobinę samodzielności...na forum są wszystkie potrzebne materiały <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez karol556 » 16 lip 2012, 16:01

Jak wyzej. Dzis wymienilem zarowki W5W sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, przekaznik cyka, tylko pozycyjne sie wlaczaja, ale przednie nie daja znaku zycia. Po sprawdzeniu miernikiem okazuje sie ze nawet prad tam nie dochodzi do pozycyjnych. Mial ktos juz podobny problem? trzeba mostkowac (np z kablem od tylnych lub prosto od bezpiecznika) czy poprostu jakies inne uszkodzenie jest?

EDIT(moderator) – przeniosłem do odpowiedniego działu
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 21:56
Posty: 45
Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM

Postprzez adam_b96 » 24 sie 2012, 22:23

Ello
mam pytanie dotyczące napięcia w instalacji w maździe 6 2.0 benzyna z roku 2006.
Zmierzyłem napięcie w instalacji podczas pracy z wyłączonymi odbiornikami i wynosi 13.8V na ciepłym silniku i około 13.6V na rozgrzanym. Podczas załączania klimatyzacji lub innych odbiorników (podgrzewane siedzenia i szyba tylna) potrafi spaść na sekundę do 13.3V.

Z widoku alternatorów na allegro widzę, że te z mazdy do diesla i benzyny są zupełnie inne.
Te z benzyny mają jakby więcej pinów co może świadczyć o tym, że to sterownik silnika również wpływa na napięcie jakie generuje regulator napięcia w alternatorze. Widocznie to jakiś alternator ze "zmienną wydajnością".

Teoretycznie w pozostałych samochodach napięcie oscyluje w granicach 14-14,4V. Czy może ktoś zmierzyć napięcia w swojej maździe w benzynie poliftowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez dobrzyn22 » 25 sie 2012, 13:16

łączę z wątkiem o instalacji elektr.

mam pytanie dotyczące napięcia w instalacji w maździe 6 2.0 benzyna z roku 2006.

dopisz proszę te dane do swojego profilu, żeby za każdym razem tego nie powtarzać w przysłości <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Xinu » 28 sie 2012, 12:12

Witam wszystkich użytkowników madzi.
Mam pytanie/problem/zagwozdke. Otóż gdy włączę przełącznik na pozycje świateł mijania to na desce rozdzielczej pojawia mi się zielona ikonka ale wygląda ona jak do świateł przeciwmgielnych (trzy poziome na ukos kreski z zygzakiem po środku). czy to tak ma być ? czy coś jest nie tak z moja madzia ? :(

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/befe3b15441e22a9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/159dc45d9d3c5e7a.html

Oczywiscie przelacznik jest wtedy w pozycji swiatel mijania. Zaznacze ze nie mam zamontowanych halogenow w zderzak.
Xinu
 

Postprzez rdy » 28 sie 2012, 15:06

W tym miejscu(albo bardzo blisko) jest kontrolka od przeciwmgielnych, może ktoś przerobił
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez darekpaw » 28 sie 2012, 15:51

Światła przeciwmgielne są w lampach,sprawdż manetkę do przełączania świateł.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 53
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.

Postprzez Wojtek » 28 sie 2012, 15:55

ech... nie masz swiatel przeciwmgielnych przednich w swoim aucie... a kontrolka ich sie pali...
proponuje odwiedzic elektryka... i tyle...

lacze z klopotami z instalacja elektryczna
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dariusz49 » 3 wrz 2012, 20:50

witam.mam nadzieje ze trafilem na odpowiedni temat. wiec tak mam powazny problem z moja mazda 6 2.0 benzyna+gaz. Na wstepie, glupota i lenistwo nie ida w parze i z tego sa tylko problemy.wczoraj postanowilam spuscic benzyne z 6stki(bo byl pelen zbiornik +gaz) do innego auta bo nie chcialo mi sie jechac zatankowac(tu lenistwo) i za rada kolegi znalazlem przekaznik ktory po przekraceniu kluczyka podaja paliwo na listwe by pompa paliwowacaly czas pompowala paliwo do banki,zmostkowalem go i wtedy nic! (tu ta glupota) po wlozeniu spowrotem przekaznika auto nie pali po przekreceniu kluczyka rozrusznik nie kreci,pompa nie daje paliwa a radio gasnie(zzerowalo sie radio i licznik od przejechanych km.)Zamienilem przekazniki o takich samych symbolach z innego miejsca,sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i pod maska,wszystkie dobre. sprawdzilem prad na wsuwach od tego przekaznika i jest,wiec go rozebralem, wsadzilem bez obudowy i przy mojej malej pomocy(przytrzymalem blaszke do gory,gdzie sama powinna przyciagnac)pompa ruszyla,auto pali ale gdy puszcze ta blaszke,gasnie i znow nic.mialem nadzieje ze na gazie bedzie chodzil ale nie.jesli ktos jest mi w stanie pomoc to br.prosze o porade bede wdzieczny.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2012, 09:02
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna rok.prod.2006

Postprzez miro62 » 4 wrz 2012, 06:53

Złóż wszystko do kupy tak jak było, zdejmij klemę z akumulatora na jakieś 10 minut i spróbuj – to tak na szybko. A na przyszłość to nie kombinuj takich pierdół to nie auta z czasów PRL-u że w jedno po południe można było wszystko rozebrać, złożyć i działało ;)
miro62
 

Postprzez dariusz49 » 4 wrz 2012, 20:01

no niestety odlaczylem akumulator na 2godz.i nic nie pomoglo.
moze jeszcze jakies pomysly?
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2012, 09:02
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna rok.prod.2006

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2012, 21:46

dariusz49 napisał(a):mam nadzieje ze trafilem na odpowiedni temat.

polaczylem z wlasciwym watkiem... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dariusz49 » 6 wrz 2012, 16:27

Czyli mam rozumieć że nie jesteście w stanie mi pomóc? <nie>
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2012, 09:02
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna rok.prod.2006

Postprzez Mandey » 6 wrz 2012, 17:15

dariusz49 napisał(a):sprawdzilem prad na wsuwach od tego przekaznika i jest,wiec go rozebralem, wsadzilem bez obudowy i przy mojej malej pomocy(przytrzymalem blaszke do gory,gdzie sama powinna przyciagnac)pompa ruszyla,auto pali ale gdy puszcze ta blaszke,gasnie i znow nic.

W takim przypadku, musi być coś z cewką przekaźnika albo jego stykiem. Sprawdź jeszcze, czy prąd jest prawidłowo podawany, na cewkę. Bo skoro wszystko działa jeżeli trzymasz ręcznie styk, a sam nie przełącza to musi być niedziałająca cewka.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6