temperatura nie dochodzi do 90 stopni mazda 6

Postprzez hienahiena » 22 sie 2012, 19:45

po przejechamniu 50 km temperatura podniesie sie nie duzo.natomiast po takiej trasie jak zgasze silnik na 15 min i potem sprawdzam to od razu jest 90 stopni póki nie odpale silnika bo wtęczas wskazówka delikatnie spadnie w dół w ciągu 3-4 minut oczywiscie na postoju.wentylator wogóle sie nie zalancza no chyba ze włącze klimatyzacje..tak wiec jest sprawny.wymienilem juz termostat zalecany przez mazda ktorego sprawdzalem predzej w garneczku i byl ok .zreszt stary term. tez . następny krok wymiana czujnika temperatury i dalej to samo.plyn chlodniczy na full i go nie ubywa.sprawdzal mechanik takrze napięcie + podawane z komputera do czujnika.pokazalo 5 czyli prawidłowo.dodam ze te wszyskie testy robiłem w temperaturze otoczenia 25-30 stopni tak wiec ciepło.komputer błędów nie pokazuje.prosze o pomoc

Dopisano 22 sie 2012, 19:51:

Zapomnialem dodac ze wymienialem silnik.wszystko przekładalem z mojego starego silnika wraz z czujnikami i termostatem.na tamtym silniku było ok. a na silniku który kupilem tez robilem testy bo byl po dachowaniu i temperatura była normalna 90 stopni na polowie
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez hienahiena » 24 sie 2012, 18:25

prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez smile » 24 sie 2012, 20:31

Może przy przekładaniu gdzieś popełniłeś błąd??
Może podłączyłeś czujnik temp silnika do czujnika temp otoczenia a otoczenia do czujnika temp?
Zagadkowy temat... szukaj a znajdziesz :)
A jak nie znajdziesz, to do Tadziola jedź – Katowice Ochojec jak dobrze pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hienahiena » 25 sie 2012, 13:14

no niestety nie jest pomylone
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez Enduro » 25 sie 2012, 16:07

smile napisał(a):...
Może podłączyłeś czujnik temp silnika do czujnika temp otoczenia a otoczenia do czujnika temp?
....

sorry, za moje trzy grosze, ale to nie jest mozliwe, absolutnie.
to kpl. inne wtyczki a i dlugosc kabli jest niewystarczajaca..
ponadto kable musialy by sie krzyzowac sie na przednim wzmocenieniu lub byc przepchane pod lub bokami chlodnic.
raczej niewykonalne, nie mowiac o pomylce przy montazu
pzdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 26 sie 2012, 16:51

każde 3 grosze mile widziane ;)
Ja widziałem zamienione czujniki temperatury chyba paliwa i silnika, przez co DPF się nie regenerował. Sterownik jako temperaturę silnika odczytywał rzeczywistą temperaturę paliwa ( ok 30 st C ) , która była zbyt niska aby uruchomić proces regeneracji. Za to temp paliwa podawał 90 st C :) więc wolę się upewnić, że nie ma pomyłki w instalacji :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hienahiena » 27 sie 2012, 08:07

a czy to moze byc zle odpowietrzomny układ chłodniczy?moze woda nie sięga czujnika który jest w chłodnicy

Dopisano 27 sie 2012, 08:07:

a czy to moze byc zle odpowietrzomny układ chłodniczy?moze woda nie sięga czujnika który jest w chłodnicy
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez marex » 27 sie 2012, 09:28

źle odpowietrzony układ może być czujnika bezpośrednio w chłodnicy nie ma chyba to ten sam co obsługuje termostat.
Skoro wymieniałeś silnik to posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia czujników może gdzieś coś nie dociśnięte
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez hienahiena » 27 sie 2012, 16:18

witam.udało sięznalesc przyczyne;)za pompą wtryskową bokiem do silnika jest czujnik z taka samą wtyczką jak na głowicy silnika.wystrczyło zamienic wtyczki i jest juz ok.dziękuje wszystkim forumowiczą za pomoc.jeszce jedno mam pytanie.tenj drugi czujnik to jest od temperatury paliwa?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez smile » 27 sie 2012, 20:40

smile napisał(a):Może przy przekładaniu gdzieś popełniłeś błąd??
Może podłączyłeś czujnik temp silnika do czujnika temp otoczenia a otoczenia do czujnika temp?


hienahiena napisał(a):.wystrczyło zamienic wtyczki i jest juz ok


<piwo> <jupi> <rotfl> A jednak czynnik ludzki :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6