CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez iwi » 25 lip 2012, 22:06

Masz rację – nie mam pojęcia. Pojechałem w innym celu, a przy okazji zrobiłem tuning bo było przy tych naprawach prawie w cenie. Ale efekt jest. Pytanie tylko czy to dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Artiks » 30 lip 2012, 19:52

kmink napisał(a):auto się stroi na rolkach
Auto stroi się pod obciążeniem na drodze. Iwi wrzuć wykres i zaraz obadamy jak masz ten program rozpisany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez iwi » 30 lip 2012, 22:05

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez TuneFORCE » 30 lip 2012, 23:54

Artiks napisał(a):Auto stroi się pod obciążeniem na drodze..


na drodze to sobie może ewentualnie zweryfikować moda a nie stroić 143konnego diesla :D
no chyba że miałeś na myśli turbobenzyne strojoną na +600hp :P

ale co ja tam wiem <diabełek>

iwi co to była za hamownia?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez iwi » 31 lip 2012, 10:48

Firma rodzinna:
Tuning w jbtuning.pl w Łękach u ojca
a hamownia w Kętach u syna

http://jbtuning.pl/podstrona3.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez szoszon1983 » 8 sie 2012, 12:43

marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary


Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez nedd » 14 sie 2012, 11:30

Koledzy, czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć gdzie w Warszawie będę mógł zrobić dedykowany program silnika dla swojej madzi? Po przeczytaniu tego wątku skłaniam się w kierunku Kreatora Mocy (aktualnie 1500 zł) lub 44tuning- ale nie ukrywam że chciałbym modyfikację wykonać mniejszym kosztem. Czy możecie podpowiedzieć mi gdzie jeszcze warto zadzwonić dowiedzieć się (zależy mi na sprawdzonych firmach) ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez Riki » 16 sie 2012, 18:52

nedd napisał(a): Kreatora Mocy
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dirtyterror » 21 sie 2012, 21:41

Witam.

Jestem nowy na forum i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy mi pomogą.

Jakieś 1.5 miesiąca temu zakupiłem swoją 1 mazdę :) Jest to model 323s z 2003 roku z jednostką 2.0 DiTD o mocy 74 KW. Wcześniej jeździłem Seatem Toledo z 2001 1.4 16v 75km (:D) więc możecie sobie wyobrazić mój szok kiedy 1 raz przejechałem się Madzią i poczułem tą moc :P

Samochód właśnie wkroczył w 9 rok swojego "życia", data jego 1 rejestracji to 08.08.2003r (niedawno miała urodziny:P)
Jej przebieg wynosił 71.000 km ( obecnie ma 3.000 więcej tak lubię nią jeździć).
Nie była "piłowana", jej właścicielem był starszy Pan (rok ur. 1923), jest w prawie idealnym stanie. Jestem przed wymiana rozrządu (zrobię to na początku września). Sam też jej nie katuję, czasami tylko pozwalam sobie przyśpieszyć ale rzadko przekraczam 3.000 obrotów a jeśli nawet to może max o 200.

Jedyne co przy niej do tej pory robiłem to przyciemnienie szyb ale właśnie wpadłem na pomysł chip tunningu. I tu pojawia się moje pytanie:

Czy warto i czy można zchipować moją małą. Jakiego przyrostu mocy mogę się spodziewać. I gdzie mogę to zrobić w Poznaniu na dzień dzisiejszy? Wiem, że gdzieś wcześniej na 59 stronach mogło to być opisane ale posty sprzed 2-3 lat mogą nie być aktualne:/

Dzwoniłem już w kilka miejsc i w jednym z nich (tuneforce) powiedział mi facet, że generalnie można podnieść jej moc ale przez jakiś zawór czy coś ale nie przez chip. Po prostu zwiększy mi dawkę paliwa, wartość doładowania, zgra to na hamowni i powinno być o jakieś 20-25KM więcej i spalanie trochę mniejsze (powiedział trochę, nie podał jakichś wartości przybliżonych, ale czy większa dawka paliwa nie równa się większemu spalaniu?) A cena takiej usługi u nich do 800 zł (więc chyba nie tak dużo, chyba, że można taniej i dobrze jakościowo). Jeżeli mam wybierać tanio i nie pewnie a trochę drożej i być pewnym że zrobię nią jeszcze jakieś 100.000 km to wolę to drugie.

Proszę o jakieś rady i przepraszam za ew. offtop i chaos w poście :)

Pozdrawiam! :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez Badyl » 21 sie 2012, 22:46

viewtopic.php?f=102&t=102010
Druta nie popieram, ale to najtańsze rozwiązanie :)
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez dirtyterror » 21 sie 2012, 23:24

Ale jeśli można to piszcie tak żebym wiedział o czym piszecie i co macie na myśli :P
Mnie nie tyle chodzi o sam ten tunning co o potwierdzenie, że sam chip jest możliwy lub nie i gdzie ewentualnie to mogę zrobić :)

Na czym polega ten "drut" ?:P

Dopisano 21 sie 2012, 23:27:

Aha ok, zauważyłem odnośnik :P Doedukowywuję się :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez boczek86 » 22 sie 2012, 10:43

a po co ci takie modyfikacje jak nieprzekraczasz 3.000 ?? po co ci tyle mocy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez dobrzyn22 » 22 sie 2012, 13:24

boczek86 napisał(a):po co ci tyle mocy ??

mocy nigdy za wiele :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dirtyterror » 22 sie 2012, 15:15

Dziwne pytanie w dziale chip tunning :P Ja jestem w sumie laikiem ale zdaję sobie sprawę, że chip i remap daje więcej niż tylko moc :)
Zmienia się dynamika silnika, maks moment dostępny wcześniej i bardziej równomiernie, maleje spalanie, skróceniu ulegają czasy przyśpieszeń. Dynamiczna jazda turbodieslem nie wymaga kręcenia go do czerwonej skali :)

Poza tym nie muszę być świrniętym piratem drogowym żeby czasami korzystać z mocy jaką będzie miała po tuningu. Lepsze przyśpieszenie na trasie i w mieście oznacza większe bezpieczeństwo podczas wyprzedzania.

Czy mogę liczyć na jakieś fachowe rady, namiary na dobre warsztaty przeprowadzające takie mody? Byłoby fajnie :) Nie chcę przeprowadzać tuningu oporowego ale jeżeli wypowie się ktoś kto zrobił to powiedzmy 3 lata temu i nadal jeździ bezawaryjnie to może wezmę to pod uwagę.

Na razie jeżeli ktoś zna dobry warsztat, albo trudności które mogą wystąpić na drodze do chipowania mojej mazdy to proszę o info.

Pan z którym rozmawiałem do tej pory twierdzi, że 2.0 DiTD z RF4F nie da się po prostu chipować. Konieczne jest zmodyfikowanie dawki paliwa w komputerze i zwiększenie doładowania manualnie poprzez specjalny zawór a następnie diagnostyka i dobranie wartości tak żeby efekt był jak najlepszy. Domyślam się (chociaż może się mylę), że mój model ma turbinkę ze stałą geometrią a więc nie taką którą kieruje komputer a regulowaną przez Wastegate (czy coś takiego :P Tyle zdążyłem wywnioskować podczas czytania forum w pracy w wolnej chwili).

Może wypowie się ktoś doświadczony (moderator, czy może Forumowicze pokroju Badyla :)

Dopisano 22 sie 2012, 23:18:

Znikąd rady/pomocy ?:(
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez boczek86 » 22 sie 2012, 23:41

Badyl napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=102010
Druta nie popieram, ale to najtańsze rozwiązanie :)


prosze bardzo badyl juz wam podal :) czytajcie troche uwazniej tematy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2012, 23:47

dirtyterror napisał(a):mój model ma turbinkę ze stałą geometrią


w RF4F jest zmienna geometria.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dirtyterror » 23 sie 2012, 06:36

boczek86 napisał(a):
Badyl napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=102010
Druta nie popieram, ale to najtańsze rozwiązanie :)


prosze bardzo badyl juz wam podal :) czytajcie troche uwazniej tematy :)


No tak to widziałem :P
Ale nie ma innego sposobu podniesienia mocy i momentu i obniżenia spalania? Wiem, że taniej nie będzie ale nie o to chodzi :P

Dopisano 23 sie 2012, 06:44:

Neonixos666 napisał(a):
dirtyterror napisał(a):mój model ma turbinkę ze stałą geometrią


w RF4F jest zmienna geometria.


Ok. To już mam wyjaśnione :P Dziękuję.

Napisz mi proszę, co dokładnie chce zrobić facet z tuneforce. Powiedział, że zwiększy dawkę paliwa i wartość doładowania poprzez jakiś zawór który trzeba dokupić (koszt około 200zł + strojenie na hamowni). Moc wzrośnie o około 20-30 koni a spalenie "trochę" zmaleje.
Powiedział, że wyniesie mnie to max 800 zł a jest pewniejsze niż opornik. Co do boxa się nie wypowiadał a ja nie pytałem bo jeszcze nic nie wiedziałem na ten temat, ale gdybym chciał to robić to mam w Poznaniu V-tech więc pewnie bym się do nich zgłosił.

Czy to prawda, że przez denso nie da się zmienić wartości doładowania a dawkę paliwa tak w RF4F? (a może coś pokręciłem) Gdzieś w tym temacie czytałem, że rozgryziono jak to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez maestro » 28 sie 2012, 01:11

A czy ktoś słyszał kiedyś o "Sprint Booster" ? I przetestował to może?
Warto to montować ? Adres do strony: http://www.sprintbooster.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Bartoliniusz » 28 sie 2012, 18:38

jakas kolejna ściema. Jak coś jest do wszystkiego i obiecują złote góry to jest do niczego <cisza>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Irek.k » 28 sie 2012, 19:39

W większości współczesnych pojazdów wyposażonych zostało w „elektroniczny pedał gazu” ETC, który wykorzystując technologię ECM zamienia ruch pedału przyspieszenia (wcześniej mechaniczny system linek) w sygnał elektroniczny. Wadą stosowanych, standardowych systemów ETC są występujące, znaczące opóźnienia w reakcji silnika na polecania kierowcy.
W sygnale pochodzącym od pedału gazu nie ma żadnego opóźnienie, no jest opóźnienie powodowane prędkością przepływu prądu ale ta jest bliska prędkości światła.

Z opisu wynika, że jedyna co to urządzeni może robić to udawać że pedał jest mocniej wciśnięty. Może np. robić taką "sztuczkę", że po wykryciu wciśnięcia pedału przez chwilę zasymuluje całkowite wciśnięcie podał a następnie poda normalny sygnał. Może to mieć wpływ na odczycie szybszej reakcji silnika, ale też spowoduje większe zużycie paliwa.

Taką "sztuczkę" można równie dobrze zrobić samemu odpowiednio wciskając pedał gazu i to za darmo ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje