CHIP Tuning – DIESEL
Wykresik w pdf-ie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=4141
http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=4141
Artiks napisał(a):Auto stroi się pod obciążeniem na drodze..
na drodze to sobie może ewentualnie zweryfikować moda a nie stroić 143konnego diesla
no chyba że miałeś na myśli turbobenzyne strojoną na +600hp
ale co ja tam wiem

iwi co to była za hamownia?
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
Firma rodzinna:
Tuning w jbtuning.pl w Łękach u ojca
a hamownia w Kętach u syna
http://jbtuning.pl/podstrona3.htm
Tuning w jbtuning.pl w Łękach u ojca
a hamownia w Kętach u syna
http://jbtuning.pl/podstrona3.htm
marstef74 napisał(a):Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary
Ja troche ponad miesiac temu mialem remap zrobiony w swojej mazdzie w kreator mocy i wyszlo 143/168KM i 310/367Nm. Do tego moment narasta wczesniej i jazda jest generalnie przyjemniejsza. Spalanie i wypalanie DPFa bez zmian.
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
Koledzy, czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć gdzie w Warszawie będę mógł zrobić dedykowany program silnika dla swojej madzi? Po przeczytaniu tego wątku skłaniam się w kierunku Kreatora Mocy (aktualnie 1500 zł) lub 44tuning- ale nie ukrywam że chciałbym modyfikację wykonać mniejszym kosztem. Czy możecie podpowiedzieć mi gdzie jeszcze warto zadzwonić dowiedzieć się (zależy mi na sprawdzonych firmach) ?
- Od: 12 maja 2011, 21:20
- Posty: 26
- Skąd: W-wa/Pruszków
- Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna
Witam.
Jestem nowy na forum i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy mi pomogą.
Jakieś 1.5 miesiąca temu zakupiłem swoją 1 mazdę
Jest to model 323s z 2003 roku z jednostką 2.0 DiTD o mocy 74 KW. Wcześniej jeździłem Seatem Toledo z 2001 1.4 16v 75km (:D) więc możecie sobie wyobrazić mój szok kiedy 1 raz przejechałem się Madzią i poczułem tą moc
Samochód właśnie wkroczył w 9 rok swojego "życia", data jego 1 rejestracji to 08.08.2003r (niedawno miała urodziny:P)
Jej przebieg wynosił 71.000 km ( obecnie ma 3.000 więcej tak lubię nią jeździć).
Nie była "piłowana", jej właścicielem był starszy Pan (rok ur. 1923), jest w prawie idealnym stanie. Jestem przed wymiana rozrządu (zrobię to na początku września). Sam też jej nie katuję, czasami tylko pozwalam sobie przyśpieszyć ale rzadko przekraczam 3.000 obrotów a jeśli nawet to może max o 200.
Jedyne co przy niej do tej pory robiłem to przyciemnienie szyb ale właśnie wpadłem na pomysł chip tunningu. I tu pojawia się moje pytanie:
Czy warto i czy można zchipować moją małą. Jakiego przyrostu mocy mogę się spodziewać. I gdzie mogę to zrobić w Poznaniu na dzień dzisiejszy? Wiem, że gdzieś wcześniej na 59 stronach mogło to być opisane ale posty sprzed 2-3 lat mogą nie być aktualne:/
Dzwoniłem już w kilka miejsc i w jednym z nich (tuneforce) powiedział mi facet, że generalnie można podnieść jej moc ale przez jakiś zawór czy coś ale nie przez chip. Po prostu zwiększy mi dawkę paliwa, wartość doładowania, zgra to na hamowni i powinno być o jakieś 20-25KM więcej i spalanie trochę mniejsze (powiedział trochę, nie podał jakichś wartości przybliżonych, ale czy większa dawka paliwa nie równa się większemu spalaniu?) A cena takiej usługi u nich do 800 zł (więc chyba nie tak dużo, chyba, że można taniej i dobrze jakościowo). Jeżeli mam wybierać tanio i nie pewnie a trochę drożej i być pewnym że zrobię nią jeszcze jakieś 100.000 km to wolę to drugie.
Proszę o jakieś rady i przepraszam za ew. offtop i chaos w poście
Pozdrawiam!
Jestem nowy na forum i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy mi pomogą.
Jakieś 1.5 miesiąca temu zakupiłem swoją 1 mazdę
Samochód właśnie wkroczył w 9 rok swojego "życia", data jego 1 rejestracji to 08.08.2003r (niedawno miała urodziny:P)
Jej przebieg wynosił 71.000 km ( obecnie ma 3.000 więcej tak lubię nią jeździć).
Nie była "piłowana", jej właścicielem był starszy Pan (rok ur. 1923), jest w prawie idealnym stanie. Jestem przed wymiana rozrządu (zrobię to na początku września). Sam też jej nie katuję, czasami tylko pozwalam sobie przyśpieszyć ale rzadko przekraczam 3.000 obrotów a jeśli nawet to może max o 200.
Jedyne co przy niej do tej pory robiłem to przyciemnienie szyb ale właśnie wpadłem na pomysł chip tunningu. I tu pojawia się moje pytanie:
Czy warto i czy można zchipować moją małą. Jakiego przyrostu mocy mogę się spodziewać. I gdzie mogę to zrobić w Poznaniu na dzień dzisiejszy? Wiem, że gdzieś wcześniej na 59 stronach mogło to być opisane ale posty sprzed 2-3 lat mogą nie być aktualne:/
Dzwoniłem już w kilka miejsc i w jednym z nich (tuneforce) powiedział mi facet, że generalnie można podnieść jej moc ale przez jakiś zawór czy coś ale nie przez chip. Po prostu zwiększy mi dawkę paliwa, wartość doładowania, zgra to na hamowni i powinno być o jakieś 20-25KM więcej i spalanie trochę mniejsze (powiedział trochę, nie podał jakichś wartości przybliżonych, ale czy większa dawka paliwa nie równa się większemu spalaniu?) A cena takiej usługi u nich do 800 zł (więc chyba nie tak dużo, chyba, że można taniej i dobrze jakościowo). Jeżeli mam wybierać tanio i nie pewnie a trochę drożej i być pewnym że zrobię nią jeszcze jakieś 100.000 km to wolę to drugie.
Proszę o jakieś rady i przepraszam za ew. offtop i chaos w poście
Pozdrawiam!
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Ale jeśli można to piszcie tak żebym wiedział o czym piszecie i co macie na myśli
Mnie nie tyle chodzi o sam ten tunning co o potwierdzenie, że sam chip jest możliwy lub nie i gdzie ewentualnie to mogę zrobić
Na czym polega ten "drut" ?:P
Dopisano 21 sie 2012, 23:27:
Aha ok, zauważyłem odnośnik
Doedukowywuję się 
Mnie nie tyle chodzi o sam ten tunning co o potwierdzenie, że sam chip jest możliwy lub nie i gdzie ewentualnie to mogę zrobić
Na czym polega ten "drut" ?:P
Dopisano 21 sie 2012, 23:27:
Aha ok, zauważyłem odnośnik
a po co ci takie modyfikacje jak nieprzekraczasz 3.000
po co ci tyle mocy 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Dziwne pytanie w dziale chip tunning
Ja jestem w sumie laikiem ale zdaję sobie sprawę, że chip i remap daje więcej niż tylko moc
Zmienia się dynamika silnika, maks moment dostępny wcześniej i bardziej równomiernie, maleje spalanie, skróceniu ulegają czasy przyśpieszeń. Dynamiczna jazda turbodieslem nie wymaga kręcenia go do czerwonej skali
Poza tym nie muszę być świrniętym piratem drogowym żeby czasami korzystać z mocy jaką będzie miała po tuningu. Lepsze przyśpieszenie na trasie i w mieście oznacza większe bezpieczeństwo podczas wyprzedzania.
Czy mogę liczyć na jakieś fachowe rady, namiary na dobre warsztaty przeprowadzające takie mody? Byłoby fajnie
Nie chcę przeprowadzać tuningu oporowego ale jeżeli wypowie się ktoś kto zrobił to powiedzmy 3 lata temu i nadal jeździ bezawaryjnie to może wezmę to pod uwagę.
Na razie jeżeli ktoś zna dobry warsztat, albo trudności które mogą wystąpić na drodze do chipowania mojej mazdy to proszę o info.
Pan z którym rozmawiałem do tej pory twierdzi, że 2.0 DiTD z RF4F nie da się po prostu chipować. Konieczne jest zmodyfikowanie dawki paliwa w komputerze i zwiększenie doładowania manualnie poprzez specjalny zawór a następnie diagnostyka i dobranie wartości tak żeby efekt był jak najlepszy. Domyślam się (chociaż może się mylę), że mój model ma turbinkę ze stałą geometrią a więc nie taką którą kieruje komputer a regulowaną przez Wastegate (czy coś takiego
Tyle zdążyłem wywnioskować podczas czytania forum w pracy w wolnej chwili).
Może wypowie się ktoś doświadczony (moderator, czy może Forumowicze pokroju Badyla
Dopisano 22 sie 2012, 23:18:
Znikąd rady/pomocy ?:(
Zmienia się dynamika silnika, maks moment dostępny wcześniej i bardziej równomiernie, maleje spalanie, skróceniu ulegają czasy przyśpieszeń. Dynamiczna jazda turbodieslem nie wymaga kręcenia go do czerwonej skali
Poza tym nie muszę być świrniętym piratem drogowym żeby czasami korzystać z mocy jaką będzie miała po tuningu. Lepsze przyśpieszenie na trasie i w mieście oznacza większe bezpieczeństwo podczas wyprzedzania.
Czy mogę liczyć na jakieś fachowe rady, namiary na dobre warsztaty przeprowadzające takie mody? Byłoby fajnie
Na razie jeżeli ktoś zna dobry warsztat, albo trudności które mogą wystąpić na drodze do chipowania mojej mazdy to proszę o info.
Pan z którym rozmawiałem do tej pory twierdzi, że 2.0 DiTD z RF4F nie da się po prostu chipować. Konieczne jest zmodyfikowanie dawki paliwa w komputerze i zwiększenie doładowania manualnie poprzez specjalny zawór a następnie diagnostyka i dobranie wartości tak żeby efekt był jak najlepszy. Domyślam się (chociaż może się mylę), że mój model ma turbinkę ze stałą geometrią a więc nie taką którą kieruje komputer a regulowaną przez Wastegate (czy coś takiego
Może wypowie się ktoś doświadczony (moderator, czy może Forumowicze pokroju Badyla
Dopisano 22 sie 2012, 23:18:
Znikąd rady/pomocy ?:(
Badyl napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=102010
Druta nie popieram, ale to najtańsze rozwiązanie
prosze bardzo badyl juz wam podal
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
dirtyterror napisał(a):mój model ma turbinkę ze stałą geometrią
w RF4F jest zmienna geometria.
boczek86 napisał(a):Badyl napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=102010
Druta nie popieram, ale to najtańsze rozwiązanie
prosze bardzo badyl juz wam podalczytajcie troche uwazniej tematy
No tak to widziałem
Ale nie ma innego sposobu podniesienia mocy i momentu i obniżenia spalania? Wiem, że taniej nie będzie ale nie o to chodzi
Dopisano 23 sie 2012, 06:44:
Neonixos666 napisał(a):dirtyterror napisał(a):mój model ma turbinkę ze stałą geometrią
w RF4F jest zmienna geometria.
Ok. To już mam wyjaśnione
Napisz mi proszę, co dokładnie chce zrobić facet z tuneforce. Powiedział, że zwiększy dawkę paliwa i wartość doładowania poprzez jakiś zawór który trzeba dokupić (koszt około 200zł + strojenie na hamowni). Moc wzrośnie o około 20-30 koni a spalenie "trochę" zmaleje.
Powiedział, że wyniesie mnie to max 800 zł a jest pewniejsze niż opornik. Co do boxa się nie wypowiadał a ja nie pytałem bo jeszcze nic nie wiedziałem na ten temat, ale gdybym chciał to robić to mam w Poznaniu V-tech więc pewnie bym się do nich zgłosił.
Czy to prawda, że przez denso nie da się zmienić wartości doładowania a dawkę paliwa tak w RF4F? (a może coś pokręciłem) Gdzieś w tym temacie czytałem, że rozgryziono jak to zrobić.
A czy ktoś słyszał kiedyś o "Sprint Booster" ? I przetestował to może?
Warto to montować ? Adres do strony: http://www.sprintbooster.pl/
Warto to montować ? Adres do strony: http://www.sprintbooster.pl/
jakas kolejna ściema. Jak coś jest do wszystkiego i obiecują złote góry to jest do niczego 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
W sygnale pochodzącym od pedału gazu nie ma żadnego opóźnienie, no jest opóźnienie powodowane prędkością przepływu prądu ale ta jest bliska prędkości światła.W większości współczesnych pojazdów wyposażonych zostało w „elektroniczny pedał gazu” ETC, który wykorzystując technologię ECM zamienia ruch pedału przyspieszenia (wcześniej mechaniczny system linek) w sygnał elektroniczny. Wadą stosowanych, standardowych systemów ETC są występujące, znaczące opóźnienia w reakcji silnika na polecania kierowcy.
Z opisu wynika, że jedyna co to urządzeni może robić to udawać że pedał jest mocniej wciśnięty. Może np. robić taką "sztuczkę", że po wykryciu wciśnięcia pedału przez chwilę zasymuluje całkowite wciśnięcie podał a następnie poda normalny sygnał. Może to mieć wpływ na odczycie szybszej reakcji silnika, ale też spowoduje większe zużycie paliwa.
Taką "sztuczkę" można równie dobrze zrobić samemu odpowiednio wciskając pedał gazu i to za darmo
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje