EGT – 323 BJ FS Turbo

Postprzez check. » 7 sie 2012, 11:51

to miało być pytanie czy silnik jest zakuty czy nie.. <zawstydzony> bo padło stwierdzenie,że podzespoły są przygotowane na dużo większe mocy.. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez onyx » 7 sie 2012, 13:29

check. napisał(a):to miało być pytanie czy silnik jest zakuty czy nie.. <zawstydzony> bo padło stwierdzenie,że podzespoły są przygotowane na dużo większe mocy.. :]


mazdajdm napisał(a):323f sportive turbo 2.0 131hp seria

mazdajdm napisał(a): turbo td04hl-16t
wtryski rx 8 420cc


Widzi mi się że motor seria, jedynie osprzęt gotowy na 1 bara ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 7 sie 2012, 15:03

przy barze to powinno mieć jakieś 240-250 kuni, tak więc wtryski pewnie już będą chodziły na jakieś 100% (zakładając seryjne ciśnienie) no i pytanie ile seryjna pompa wydoi, tak więc też chyba nie do końca ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 7 sie 2012, 15:47

tekkenfan napisał(a):przy barze to powinno mieć jakieś 240-250 kuni, tak więc wtryski pewnie już będą chodziły na jakieś 100% (zakładając seryjne ciśnienie) no i pytanie ile seryjna pompa wydoi, tak więc też chyba nie do końca ;)


420cc w 2.0 L4 silniku??? No proszę, nie żartuj ;) Nie wiem czym to jest strojone, ale prędzej trzeba będzie zmienić seryjną gówienną przepływkę o małym zakresie niż te wtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez People_Hate_Me » 7 sie 2012, 17:23

koniec OT Panowie,
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez tekkenfan » 7 sie 2012, 17:26

onyx napisał(a):420cc w 2.0 L4 silniku??? No proszę, nie żartuj

yyy moje założenia są na podstawie jakiś tam uproszczonych kalkulatorów w necie i nigdy nie spotkałem się żeby pojemność silnika miała jakiś wpływ na wtryskiwacze, ilość cylindrów owszem i tak jakoś mi zawsze wychodziło że przy turbo to 420 zamykają się przy ok. 250KM (3barach na listwie paliwowej).
Jak walnąłem gafę to sorka i uprzejmie proszę o sposób oszacowania wtrysków dla danego zastosowania ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 7 sie 2012, 19:17

Te kalkulatory nie mają z rzeczywistością nic wspólnego ;) Przy poprzednim setupie miałem na 370cc w 2L L4 ok. 270hp i paliwa było aż nadto – seryjne ciśnienie paliwa (3 bary). Na takich wtryskach robi się bez problemu okolice 300hp. Zobacz sobie jakąkolwiek s14 i to ile wyciska się z seryjnego setupu. Tak jak wspomniałem, wszystko zależy od tego jakie jest napięcie na przepływce (czy się nie zamyka przedwcześnie), a tym samym jak jest emulowany sygnał. Pojemność owszem ma wpływ – im więcej powietrza sprężysz w cylindrze tym więcej paliwa jest potrzebne do zachowania odp. poziomu AFR. Inne dawki paliwa będą przy tym samym doładowaniu dla różnych pojemności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mazdajdm » 7 sie 2012, 23:11

panowie nie będe się tutaj spierał ale wydaje mi się że podzespoły spokojnie wystarczą mi na 300hp a co do silnika to nie zakuty ale zobaczymy co przyniesie przyszłość :D narazie wystarcza mi to co mam :] co do wtrusków to jak kolega pisał 420cc powinny wystarczyć do 300hp boje się o pompe która bije 3bary :( a mazda jest podłączona w fuel implant na map sensor przepływka out <cisza> bo seryjny komputer nie pozwolił nam podlać więcej paliwa więc łatwiej było ogarnąć wszystko na ecu niż kombinować z seryjnym kompem ... a co do egt jak odpręże silnik to powinno egt być w normie ? tyllko jaką norme ma ta mazda ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez onyx » 8 sie 2012, 00:09

Zależy jak będzie budowany boost ;) Jak będzie ci rosło doładowanie bez nagłych skoków to i nic się z korbami nie stanie :P

EGT nie ma nic wspólnego ze stopniem sprężania. W FS-DE i tak jest śmiesznie niski. Nie rozumiem Twoich obaw odnośnie EGT, przecież jest w normie.
Jeżeli chcesz coś zrobić to możesz zrobić:
– zmniejsz delikatnie przerwę na świecach (śmietnikowe miedziane świece zastąpił bym irydą – u mnie w stosunku do platyn, EGT spadło o 50st. przy miedzianych pewnie będzie większa różnica)
– możesz zrobić re-wiring pompy (sprawdź pod obciążeniem jakie masz napięcie na pompie przed tym zabiegiem. Może być za niskie i pompa nie pracuje na full swoich możliwości, ewentualnie jest już słaba i czas jej przeminął – sprawdź ciśnienie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez check. » 8 sie 2012, 00:43

A na jakie AFR masz obecnie zestrojone ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez tekkenfan » 8 sie 2012, 01:18

mazdajdm napisał(a):afr 11-11,5

zakładając że odczyt prawidłowy to paliwa jest wystarczająco.


mazdajdm napisał(a):zapłon jest też wydaje mi sie dużo cofnięty bo przy odcince 12stopni względem serii

Nie jest to trochę za duże cofnięcie jak na 0.5 bara?
Ja bym go deko przyspieszył ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mazdajdm » 8 sie 2012, 20:01

przerwe na orginalnych świecach do tego modelu zmniejszyłam na 0.8 co do bostu nie wiem wydaje mi się być dobrze ale znów padła mi cewka zapłonowa z czego to może wynikać ?? ma ktoś jakieś pomysły ,za duża temp pod maską panuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez onyx » 8 sie 2012, 23:22

Sprawdź jak masz podłączonego ecumastera do sterowania zapłonem. Tu bym szukał przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mazdajdm » 9 sie 2012, 17:38

a na co mam zwrócić uwage ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez onyx » 9 sie 2012, 23:37

Podobne przypadki bywały w instalacjach gazowych. Komputer gazowy był podłączony pod wszystkie 3 przewody z cewek (to przykład ze skody) i cewki dostawały przebić. Może to Ci pomoże rozwiązać sprawę. EcuMaster dużo od komputera lpg się nie różni – chodzi o zasadę działania.

Edit:
Może to Cię na coś naprowadzi ---> http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43669
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mazdajdm » 12 sie 2012, 15:21

a więc tak borykam się od początku projektu z błędem P0335 a teraz wyskoczył P1170 i nie wiem jak się z uporać jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez People_Hate_Me » 13 sie 2012, 00:20

to jest temat FS-T w BJ i moje problemy czy temat o EGT ?
jak masz wiecej pytań o aucie to załóż temat i tam zadawaj takowe pytania. tutaj trzymamy sie tematu EGT. chociaz i tak za duzo popłyneliście w inną stronę
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mazdajdm » 14 sie 2012, 19:17

spoko wrzuć na luz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje