![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
EGT – 323 BJ FS Turbo
1, 2
check. napisał(a):to miało być pytanie czy silnik jest zakuty czy nie..bo padło stwierdzenie,że podzespoły są przygotowane na dużo większe mocy..
mazdajdm napisał(a):323f sportive turbo 2.0 131hp seria
mazdajdm napisał(a): turbo td04hl-16t
wtryski rx 8 420cc
Widzi mi się że motor seria, jedynie osprzęt gotowy na 1 bara
przy barze to powinno mieć jakieś 240-250 kuni, tak więc wtryski pewnie już będą chodziły na jakieś 100% (zakładając seryjne ciśnienie) no i pytanie ile seryjna pompa wydoi, tak więc też chyba nie do końca 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):przy barze to powinno mieć jakieś 240-250 kuni, tak więc wtryski pewnie już będą chodziły na jakieś 100% (zakładając seryjne ciśnienie) no i pytanie ile seryjna pompa wydoi, tak więc też chyba nie do końca
420cc w 2.0 L4 silniku??? No proszę, nie żartuj
koniec OT Panowie,
onyx napisał(a):420cc w 2.0 L4 silniku??? No proszę, nie żartuj
yyy moje założenia są na podstawie jakiś tam uproszczonych kalkulatorów w necie i nigdy nie spotkałem się żeby pojemność silnika miała jakiś wpływ na wtryskiwacze, ilość cylindrów owszem i tak jakoś mi zawsze wychodziło że przy turbo to 420 zamykają się przy ok. 250KM (3barach na listwie paliwowej).
Jak walnąłem gafę to sorka i uprzejmie proszę o sposób oszacowania wtrysków dla danego zastosowania

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Te kalkulatory nie mają z rzeczywistością nic wspólnego
Przy poprzednim setupie miałem na 370cc w 2L L4 ok. 270hp i paliwa było aż nadto – seryjne ciśnienie paliwa (3 bary). Na takich wtryskach robi się bez problemu okolice 300hp. Zobacz sobie jakąkolwiek s14 i to ile wyciska się z seryjnego setupu. Tak jak wspomniałem, wszystko zależy od tego jakie jest napięcie na przepływce (czy się nie zamyka przedwcześnie), a tym samym jak jest emulowany sygnał. Pojemność owszem ma wpływ – im więcej powietrza sprężysz w cylindrze tym więcej paliwa jest potrzebne do zachowania odp. poziomu AFR. Inne dawki paliwa będą przy tym samym doładowaniu dla różnych pojemności.
panowie nie będe się tutaj spierał ale wydaje mi się że podzespoły spokojnie wystarczą mi na 300hp a co do silnika to nie zakuty ale zobaczymy co przyniesie przyszłość
narazie wystarcza mi to co mam
co do wtrusków to jak kolega pisał 420cc powinny wystarczyć do 300hp boje się o pompe która bije 3bary
a mazda jest podłączona w fuel implant na map sensor przepływka out
bo seryjny komputer nie pozwolił nam podlać więcej paliwa więc łatwiej było ogarnąć wszystko na ecu niż kombinować z seryjnym kompem ... a co do egt jak odpręże silnik to powinno egt być w normie ? tyllko jaką norme ma ta mazda ?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
Zależy jak będzie budowany boost
Jak będzie ci rosło doładowanie bez nagłych skoków to i nic się z korbami nie stanie 
EGT nie ma nic wspólnego ze stopniem sprężania. W FS-DE i tak jest śmiesznie niski. Nie rozumiem Twoich obaw odnośnie EGT, przecież jest w normie.
Jeżeli chcesz coś zrobić to możesz zrobić:
– zmniejsz delikatnie przerwę na świecach (śmietnikowe miedziane świece zastąpił bym irydą – u mnie w stosunku do platyn, EGT spadło o 50st. przy miedzianych pewnie będzie większa różnica)
– możesz zrobić re-wiring pompy (sprawdź pod obciążeniem jakie masz napięcie na pompie przed tym zabiegiem. Może być za niskie i pompa nie pracuje na full swoich możliwości, ewentualnie jest już słaba i czas jej przeminął – sprawdź ciśnienie).
EGT nie ma nic wspólnego ze stopniem sprężania. W FS-DE i tak jest śmiesznie niski. Nie rozumiem Twoich obaw odnośnie EGT, przecież jest w normie.
Jeżeli chcesz coś zrobić to możesz zrobić:
– zmniejsz delikatnie przerwę na świecach (śmietnikowe miedziane świece zastąpił bym irydą – u mnie w stosunku do platyn, EGT spadło o 50st. przy miedzianych pewnie będzie większa różnica)
– możesz zrobić re-wiring pompy (sprawdź pod obciążeniem jakie masz napięcie na pompie przed tym zabiegiem. Może być za niskie i pompa nie pracuje na full swoich możliwości, ewentualnie jest już słaba i czas jej przeminął – sprawdź ciśnienie).
mazdajdm napisał(a):afr 11-11,5
zakładając że odczyt prawidłowy to paliwa jest wystarczająco.
mazdajdm napisał(a):zapłon jest też wydaje mi sie dużo cofnięty bo przy odcince 12stopni względem serii
Nie jest to trochę za duże cofnięcie jak na 0.5 bara?
Ja bym go deko przyspieszył

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
przerwe na orginalnych świecach do tego modelu zmniejszyłam na 0.8 co do bostu nie wiem wydaje mi się być dobrze ale znów padła mi cewka zapłonowa z czego to może wynikać
ma ktoś jakieś pomysły ,za duża temp pod maską panuje ?
- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
Podobne przypadki bywały w instalacjach gazowych. Komputer gazowy był podłączony pod wszystkie 3 przewody z cewek (to przykład ze skody) i cewki dostawały przebić. Może to Ci pomoże rozwiązać sprawę. EcuMaster dużo od komputera lpg się nie różni – chodzi o zasadę działania.
Edit:
Może to Cię na coś naprowadzi ---> http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43669
Edit:
Może to Cię na coś naprowadzi ---> http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=43669
to jest temat FS-T w BJ i moje problemy czy temat o EGT ?
jak masz wiecej pytań o aucie to załóż temat i tam zadawaj takowe pytania. tutaj trzymamy sie tematu EGT. chociaz i tak za duzo popłyneliście w inną stronę
jak masz wiecej pytań o aucie to załóż temat i tam zadawaj takowe pytania. tutaj trzymamy sie tematu EGT. chociaz i tak za duzo popłyneliście w inną stronę
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje