Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez m323m » 12 maja 2012, 00:35

Witam, dzisiaj wypiąłem wtyczkę na module abs, i okazało sie że wtyczka wyszła razem z pinem zasilającym , więc problem rozwiązany coś na płytce drukowanej się działo , zamówiłem już drugą pompę z modułem , teraz pytanie , czy mam wymienić całą pompę czy tylko moduł ? jak odpowietrzyć pompę abs , jeśli będę wymieniał całą z modułem
.
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez emilios8 » 12 maja 2012, 11:56

m323m napisał(a):Witam, dzisiaj wypiąłem wtyczkę na module abs, i okazało sie że wtyczka wyszła razem z pinem zasilającym , więc problem rozwiązany coś na płytce drukowanej się działo , zamówiłem już drugą pompę z modułem , teraz pytanie , czy mam wymienić całą pompę czy tylko moduł ? jak odpowietrzyć pompę abs , jeśli będę wymieniał całą z modułem
.


Ja wymieniłem u siebie całą pompę z modułem dodatkowo nałożyłem silikon miedzy te elementy dla ochrony przed wilgocią. Wymieniając sam moduł trudno jest zadbać o dobre uszczelnienie. Może mało profesjonalne rozwiązanie ale skuteczne. W mojej maździe odpowietrzanie to standardowa procedura czyli jeden siedzi i "dusi" pedał hamulca w samochodzie a drugi przy kole odpowietrza zaczynając od najdłuższego przewodu od pompy aż całe powietrze zostanie usunięte. Przy okazji wymieniasz płyn hamulcowy na świeży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Piotr Raczkowski » 12 maja 2012, 22:11

emilios8 napisał(a):najdłuższego przewodu od pompy aż całe powietrze zostanie usunięte.

ABS odpowietrzamy od przodu a potem tył
to co napisałeś dotyczy "zwykłego układu"
poczytaj jest o tym na tym forum sporo
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez emilios8 » 12 maja 2012, 23:27

Piotr Raczkowski napisał(a):ABS odpowietrzamy od przodu a potem tył
to co napisałeś dotyczy "zwykłego układu"
poczytaj jest o tym na tym forum sporo


Faktycznie :| nie wiedziałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez bajer0 » 19 maja 2012, 16:42

Hej.

Mam dość nietypowy problem.
Od dłuższego czasu świecił mi się ABS – wszystko wskazywało na uszkodzony czujnik lewy tył.
Nie miałem do tej pory czsau usiąść do tego, ale już do braku ABSu się przyzwyczaiłem, jednak wczoraj stało się coś dziwnego: lampka ABSu zgasła, ale podczas delikatnego hamowania słychać dziwne "brzęczenie" jakby z pompy hamulcowej i po chwili ABS podbija pedał i blokuje hamulce! Hamowanie bardzo delikatne – przy niewielkiej prędkości. Zastanawiam, czy może się tak dziać przy uszkodzonym czujniku, czy tak naprawdę problem leży gdzie indziej – pompa, sterownik itp.

Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez xANDy » 19 maja 2012, 21:23

Po raz kolejny (nasty?) uprzejmie informuję, że mnóstwo błędów generowanych przez moduł ABS wynika nie tylko z padnięcia czujników (zazwyczaj najpierw tylnych) ale właśnie z powodu problemów z "trzymaniem kontaktu" we wtyczce. Prócz czujników proszę przeczyścić dobrze styki (i w module, i we wtyczce) a także ew. poruszać/podgiąć minimalnie piny w kompie – przy okazji możliwe, że któryś "wyjdzie" tak jak powyżej to opisane.
Słaby kontakt – szczególnie zasilania – powoduje przegrzewanie i puszczanie lutu – tam idzie 50-80A przez te styki więc ma jak się grzać...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rumunn95 » 20 maja 2012, 08:36

bajer0 napisał(a):Hej.

. Zastanawiam, czy może się tak dziać przy uszkodzonym czujniku??


Wlasnie odpowiedziales sobie na pytanie :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez bajer0 » 20 maja 2012, 11:42

Dzisiaj pomierzyłem czujniki z tyłu:

prawy tył:
Obrazek

lewy tył:
Obrazek

Jak widać przy tym samym ustawieniu miernika pokazuje jedynie 1
Dokladniejszą wartość uzyskujemy dopiero przy takim ustawieniu miernika :
Obrazek

Który obstawiacie jako uszkodzony? Wydaje mi się, że lewy tył...
P.S. Przepraszam za mój lakoniczny język ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez lucas83 » 20 maja 2012, 13:15

Lewy tył wykazuje Ci prawie nieskończoną rezystancję, więc wymieniaj go czym prędzej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 20 maja 2012, 20:50

mozesz jeszcze przecierz wymrugac ktora to czujka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kkrzyczki » 11 lip 2012, 15:31

Witam. Pozwole sobie podpiąć się ze swoim problemem.
Komputer wymigał mi błąd #14 (czujnik lewy tył), dodatkowo sprawdziłem go miernikiem i faktycznie padnięty. Dla pewności sprawdziłem prawy i z nim jest ok.
Kupiłem czujnik od fox-rzeszów i wymieniłem.
Po wymianie sprawdziłem miernikiem i jest ok.
Niestety kontrolki się świecą jak wcześniej.
Przejechałem 20 km i problem nie zniknął.
Skasowałem błędy z komputera i kontrolki zgasły, jednak po przejechaniu kilku metrów się zapaliły.
Sprawdziłem kody błędów i tym razem wyświetlił błąd #44.
Z tego co znalazłem w temacie to również błąd czujnika lewy tył.

Co możecie mi poradzić?
Wyjąć czujnik i jeszcze raz włożyć?
Z wymianą nie miałem problemu, nowy czujnik tylko lekko trzeba było puknąć gumowym młotkiem i wszedł.


[PROBLEM JUZ ROZWIĄZANY. OKAZAŁO SIĘ, ŻE PRZY WKŁADANIU CZUJNIKA NIE USTAWIŁ SIĘ ODPOWIEDNIO DO ZĘBATKI. WYJĄŁEM USTAWIŁEM PRAWIDŁOWO I ŚMIGA JAK NALEŻY.
A PRZY OKAZJI MAM PEWNE SPOSTRZEZENIE, PIERWOTNIE MIAŁEM BŁĄD #14, PO WYMIANIE CZUJNIKA I WYKASOWANIU STARYCH BŁĘDÓW POJAWIŁ SIĘ BŁĄD #44. JEDYNE CO ZNALAZŁEM NA FORUM TO TO, ZE 44 TEZ JEST OD CZUJNIKA W LEWYM TYLNYM KOLE, ALE Z TEGO WYNIKA, ZE NIE BYŁ TO PADNIĘTY CZUJNIK TYLKO JAKBY BŁĘDNY ODCZYT SPOWODOWANY ZŁYM MONTAZEM CZUJNIKA. ALBO BYŁ TO ZBIEG OKOLICZNOŚCI, ZE ZAMIAST ZNOWU WYMIGAĆ BŁĄD 14 WYMIGAŁ 44! <co?> ]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 20:50
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Łomianki
Auto: MAZDA 626 V Station Wagon (GW) 2.0

Postprzez Piotr Raczkowski » 12 lip 2012, 08:41

błąd 44 to jest tylna lewa KORONKA ABS
jak sam napisałeś źle zamontowałeś czujnik, a po poprawie jest o.k
na wszelki wypadek obejrzyj ją dokładnie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez seba626 » 12 lip 2012, 09:01

u mnie tez swieci kontrolka ABS, raz dziala a raz nie. teraz juz nie dziala bo ciagle pali mi bezpiecznik od ABS- zapewne do wymiany jest caly sterownik ABS skoro tak sie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kkrzyczki » 13 lip 2012, 14:02

Piotr Raczkowski napisał(a):błąd 44 to jest tylna lewa KORONKA ABS
jak sam napisałeś źle zamontowałeś czujnik, a po poprawie jest o.k
na wszelki wypadek obejrzyj ją dokładnie


Zębatka (koronka) jest ok. Dokładnie sprawdziłem wszystkie ząbki, więc chyba moge spać spokojnie:)
Jak szukałem informacji o błędzie 44 to znalazłem tylko to co pisałem wyżej.
Skoro piszesz, że 44 to błąd zębatki, to wszystko nabiera sensu.
Masz może pełny spis błędów abs'u do tego modelu?
Chętnie bym poznał wszystkie, tak na przyszłość:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 20:50
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Łomianki
Auto: MAZDA 626 V Station Wagon (GW) 2.0

Postprzez Piotr Raczkowski » 16 lip 2012, 09:00

kkrzyczki wszystko w manualu
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez madziano » 9 sie 2012, 18:12

Witam. Chłopaki a jak sie wypina wtyczke od komputera abs bo za diabla nie chcę mi wyjść.
madziano
 

Postprzez m323m » 20 sie 2012, 11:17

witam,za pierwszym razem jest trudno,trzeba odpiąć klamre od wtyczki do połowy ,poruszać wtyczką ,i próbować dalej klamre bardziej odtworzyć aż wyjdzie wtyk, jak by ktoś potrzebował to mam namiar na gościa który specjalizuje się w naprawie takich modułów ,ja swój stary naprawiłem i leży w zapasie ,


pozdro
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez bajer0 » 14 wrz 2012, 19:02

Witam.

U mnie sytuacja wygląda tak:
-błędy:
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
-wymienione czujniki tył oba (lew w maju/czerwcu; prawy – sierpien)

Podejrzewam moduł ABS – próbowałem zdjąć tą dużą wtyczkę, ale niestety nie jestm w stanie. Odpianam blokadę, staram się na siłę i nic z tego. Jakiś pomysł jak to wyjąć? Czy do demontażu modułu muszę wyjmować całą pompę?
Pompa z ów wtyczką wygląda jak ta:
Obrazek
Pozdrawiam serdecznie
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez xANDy » 15 wrz 2012, 20:52

Komputer ABS'u da się wymontować ale tylko mając dostęp z dołu (podnośnik albo kanał mile widziany). Trzy śruby mocują go do modułu pomp, uważać na uszczelki (nie zgubić ich).
Jeśli czujnik nawala – komputer będzie miał wskazania i koronki, i czujnika!

Blokada wtyczki – czyli jednocześnie jej ramię – powoduje zakleszczanie albo wyciąganie wtyczki. Nie umiem sobie wyobrazić jak to może być, że nie da się jej wyjąć – widocznie "wajcha" nie jest do końca otwarta. Zdejmowałem taką wtyczkę chyba z 8x i tyleż razy demontowałem komputer... Sama wtyczka chodziła luźno – dociskiem jest przesuwana blokada, która wciska i dociska (i odwrotnie – otwierałem blokadę do końca i wtyczka była praktycznie luźna).

<czytaj> Bardzo częstym problemem (o czym wspominam w tym wątku pewnie z szósty raz) jest kontakt na samych stykach. Wielokrotnie wyrzucano sprawny komputer, bo mnożyły się błędy a wszystko mijało w momencie poprawienia styków wtyczka/gniazdo (podgięcie, dogięcie, wyczyszczenie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bajer0 » 16 wrz 2012, 16:22

A zasadnicze pytanie, czy wtyczka ma wyjsc razem z ta "dzwignia", czy dzwignia pozostaje przy module?

Pozdrawiam
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6