Problemy z modułem ABS
Witam, dzisiaj wypiąłem wtyczkę na module abs, i okazało sie że wtyczka wyszła razem z pinem zasilającym , więc problem rozwiązany coś na płytce drukowanej się działo , zamówiłem już drugą pompę z modułem , teraz pytanie , czy mam wymienić całą pompę czy tylko moduł ? jak odpowietrzyć pompę abs , jeśli będę wymieniał całą z modułem
.
.
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
m323m napisał(a):Witam, dzisiaj wypiąłem wtyczkę na module abs, i okazało sie że wtyczka wyszła razem z pinem zasilającym , więc problem rozwiązany coś na płytce drukowanej się działo , zamówiłem już drugą pompę z modułem , teraz pytanie , czy mam wymienić całą pompę czy tylko moduł ? jak odpowietrzyć pompę abs , jeśli będę wymieniał całą z modułem
.
Ja wymieniłem u siebie całą pompę z modułem dodatkowo nałożyłem silikon miedzy te elementy dla ochrony przed wilgocią. Wymieniając sam moduł trudno jest zadbać o dobre uszczelnienie. Może mało profesjonalne rozwiązanie ale skuteczne. W mojej maździe odpowietrzanie to standardowa procedura czyli jeden siedzi i "dusi" pedał hamulca w samochodzie a drugi przy kole odpowietrza zaczynając od najdłuższego przewodu od pompy aż całe powietrze zostanie usunięte. Przy okazji wymieniasz płyn hamulcowy na świeży.
emilios8 napisał(a):najdłuższego przewodu od pompy aż całe powietrze zostanie usunięte.
ABS odpowietrzamy od przodu a potem tył
to co napisałeś dotyczy "zwykłego układu"
poczytaj jest o tym na tym forum sporo
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Hej.
Mam dość nietypowy problem.
Od dłuższego czasu świecił mi się ABS – wszystko wskazywało na uszkodzony czujnik lewy tył.
Nie miałem do tej pory czsau usiąść do tego, ale już do braku ABSu się przyzwyczaiłem, jednak wczoraj stało się coś dziwnego: lampka ABSu zgasła, ale podczas delikatnego hamowania słychać dziwne "brzęczenie" jakby z pompy hamulcowej i po chwili ABS podbija pedał i blokuje hamulce! Hamowanie bardzo delikatne – przy niewielkiej prędkości. Zastanawiam, czy może się tak dziać przy uszkodzonym czujniku, czy tak naprawdę problem leży gdzie indziej – pompa, sterownik itp.
Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
Mam dość nietypowy problem.
Od dłuższego czasu świecił mi się ABS – wszystko wskazywało na uszkodzony czujnik lewy tył.
Nie miałem do tej pory czsau usiąść do tego, ale już do braku ABSu się przyzwyczaiłem, jednak wczoraj stało się coś dziwnego: lampka ABSu zgasła, ale podczas delikatnego hamowania słychać dziwne "brzęczenie" jakby z pompy hamulcowej i po chwili ABS podbija pedał i blokuje hamulce! Hamowanie bardzo delikatne – przy niewielkiej prędkości. Zastanawiam, czy może się tak dziać przy uszkodzonym czujniku, czy tak naprawdę problem leży gdzie indziej – pompa, sterownik itp.
Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Po raz kolejny (nasty?) uprzejmie informuję, że mnóstwo błędów generowanych przez moduł ABS wynika nie tylko z padnięcia czujników (zazwyczaj najpierw tylnych) ale właśnie z powodu problemów z "trzymaniem kontaktu" we wtyczce. Prócz czujników proszę przeczyścić dobrze styki (i w module, i we wtyczce) a także ew. poruszać/podgiąć minimalnie piny w kompie – przy okazji możliwe, że któryś "wyjdzie" tak jak powyżej to opisane.
Słaby kontakt – szczególnie zasilania – powoduje przegrzewanie i puszczanie lutu – tam idzie 50-80A przez te styki więc ma jak się grzać...
Słaby kontakt – szczególnie zasilania – powoduje przegrzewanie i puszczanie lutu – tam idzie 50-80A przez te styki więc ma jak się grzać...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
bajer0 napisał(a):Hej.
. Zastanawiam, czy może się tak dziać przy uszkodzonym czujniku??
Wlasnie odpowiedziales sobie na pytanie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Dzisiaj pomierzyłem czujniki z tyłu:
prawy tył:

lewy tył:

Jak widać przy tym samym ustawieniu miernika pokazuje jedynie 1
Dokladniejszą wartość uzyskujemy dopiero przy takim ustawieniu miernika :

Który obstawiacie jako uszkodzony? Wydaje mi się, że lewy tył...
P.S. Przepraszam za mój lakoniczny język
prawy tył:

lewy tył:

Jak widać przy tym samym ustawieniu miernika pokazuje jedynie 1
Dokladniejszą wartość uzyskujemy dopiero przy takim ustawieniu miernika :

Który obstawiacie jako uszkodzony? Wydaje mi się, że lewy tył...
P.S. Przepraszam za mój lakoniczny język
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Witam. Pozwole sobie podpiąć się ze swoim problemem.
Komputer wymigał mi błąd #14 (czujnik lewy tył), dodatkowo sprawdziłem go miernikiem i faktycznie padnięty. Dla pewności sprawdziłem prawy i z nim jest ok.
Kupiłem czujnik od fox-rzeszów i wymieniłem.
Po wymianie sprawdziłem miernikiem i jest ok.
Niestety kontrolki się świecą jak wcześniej.
Przejechałem 20 km i problem nie zniknął.
Skasowałem błędy z komputera i kontrolki zgasły, jednak po przejechaniu kilku metrów się zapaliły.
Sprawdziłem kody błędów i tym razem wyświetlił błąd #44.
Z tego co znalazłem w temacie to również błąd czujnika lewy tył.
Co możecie mi poradzić?
Wyjąć czujnik i jeszcze raz włożyć?
Z wymianą nie miałem problemu, nowy czujnik tylko lekko trzeba było puknąć gumowym młotkiem i wszedł.
[PROBLEM JUZ ROZWIĄZANY. OKAZAŁO SIĘ, ŻE PRZY WKŁADANIU CZUJNIKA NIE USTAWIŁ SIĘ ODPOWIEDNIO DO ZĘBATKI. WYJĄŁEM USTAWIŁEM PRAWIDŁOWO I ŚMIGA JAK NALEŻY.
A PRZY OKAZJI MAM PEWNE SPOSTRZEZENIE, PIERWOTNIE MIAŁEM BŁĄD #14, PO WYMIANIE CZUJNIKA I WYKASOWANIU STARYCH BŁĘDÓW POJAWIŁ SIĘ BŁĄD #44. JEDYNE CO ZNALAZŁEM NA FORUM TO TO, ZE 44 TEZ JEST OD CZUJNIKA W LEWYM TYLNYM KOLE, ALE Z TEGO WYNIKA, ZE NIE BYŁ TO PADNIĘTY CZUJNIK TYLKO JAKBY BŁĘDNY ODCZYT SPOWODOWANY ZŁYM MONTAZEM CZUJNIKA. ALBO BYŁ TO ZBIEG OKOLICZNOŚCI, ZE ZAMIAST ZNOWU WYMIGAĆ BŁĄD 14 WYMIGAŁ 44!
]
Komputer wymigał mi błąd #14 (czujnik lewy tył), dodatkowo sprawdziłem go miernikiem i faktycznie padnięty. Dla pewności sprawdziłem prawy i z nim jest ok.
Kupiłem czujnik od fox-rzeszów i wymieniłem.
Po wymianie sprawdziłem miernikiem i jest ok.
Niestety kontrolki się świecą jak wcześniej.
Przejechałem 20 km i problem nie zniknął.
Skasowałem błędy z komputera i kontrolki zgasły, jednak po przejechaniu kilku metrów się zapaliły.
Sprawdziłem kody błędów i tym razem wyświetlił błąd #44.
Z tego co znalazłem w temacie to również błąd czujnika lewy tył.
Co możecie mi poradzić?
Wyjąć czujnik i jeszcze raz włożyć?
Z wymianą nie miałem problemu, nowy czujnik tylko lekko trzeba było puknąć gumowym młotkiem i wszedł.
[PROBLEM JUZ ROZWIĄZANY. OKAZAŁO SIĘ, ŻE PRZY WKŁADANIU CZUJNIKA NIE USTAWIŁ SIĘ ODPOWIEDNIO DO ZĘBATKI. WYJĄŁEM USTAWIŁEM PRAWIDŁOWO I ŚMIGA JAK NALEŻY.
A PRZY OKAZJI MAM PEWNE SPOSTRZEZENIE, PIERWOTNIE MIAŁEM BŁĄD #14, PO WYMIANIE CZUJNIKA I WYKASOWANIU STARYCH BŁĘDÓW POJAWIŁ SIĘ BŁĄD #44. JEDYNE CO ZNALAZŁEM NA FORUM TO TO, ZE 44 TEZ JEST OD CZUJNIKA W LEWYM TYLNYM KOLE, ALE Z TEGO WYNIKA, ZE NIE BYŁ TO PADNIĘTY CZUJNIK TYLKO JAKBY BŁĘDNY ODCZYT SPOWODOWANY ZŁYM MONTAZEM CZUJNIKA. ALBO BYŁ TO ZBIEG OKOLICZNOŚCI, ZE ZAMIAST ZNOWU WYMIGAĆ BŁĄD 14 WYMIGAŁ 44!

błąd 44 to jest tylna lewa KORONKA ABS
jak sam napisałeś źle zamontowałeś czujnik, a po poprawie jest o.k
na wszelki wypadek obejrzyj ją dokładnie
jak sam napisałeś źle zamontowałeś czujnik, a po poprawie jest o.k
na wszelki wypadek obejrzyj ją dokładnie
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
u mnie tez swieci kontrolka ABS, raz dziala a raz nie. teraz juz nie dziala bo ciagle pali mi bezpiecznik od ABS- zapewne do wymiany jest caly sterownik ABS skoro tak sie dzieje.
Piotr Raczkowski napisał(a):błąd 44 to jest tylna lewa KORONKA ABS
jak sam napisałeś źle zamontowałeś czujnik, a po poprawie jest o.k
na wszelki wypadek obejrzyj ją dokładnie
Zębatka (koronka) jest ok. Dokładnie sprawdziłem wszystkie ząbki, więc chyba moge spać spokojnie:)
Jak szukałem informacji o błędzie 44 to znalazłem tylko to co pisałem wyżej.
Skoro piszesz, że 44 to błąd zębatki, to wszystko nabiera sensu.
Masz może pełny spis błędów abs'u do tego modelu?
Chętnie bym poznał wszystkie, tak na przyszłość:)
kkrzyczki wszystko w manualu
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam. Chłopaki a jak sie wypina wtyczke od komputera abs bo za diabla nie chcę mi wyjść.
-
madziano
witam,za pierwszym razem jest trudno,trzeba odpiąć klamre od wtyczki do połowy ,poruszać wtyczką ,i próbować dalej klamre bardziej odtworzyć aż wyjdzie wtyk, jak by ktoś potrzebował to mam namiar na gościa który specjalizuje się w naprawie takich modułów ,ja swój stary naprawiłem i leży w zapasie ,
pozdro
pozdro
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Witam.
U mnie sytuacja wygląda tak:
-błędy:
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
-wymienione czujniki tył oba (lew w maju/czerwcu; prawy – sierpien)
Podejrzewam moduł ABS – próbowałem zdjąć tą dużą wtyczkę, ale niestety nie jestm w stanie. Odpianam blokadę, staram się na siłę i nic z tego. Jakiś pomysł jak to wyjąć? Czy do demontażu modułu muszę wyjmować całą pompę?
Pompa z ów wtyczką wygląda jak ta:

Pozdrawiam serdecznie
U mnie sytuacja wygląda tak:
-błędy:
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
-wymienione czujniki tył oba (lew w maju/czerwcu; prawy – sierpien)
Podejrzewam moduł ABS – próbowałem zdjąć tą dużą wtyczkę, ale niestety nie jestm w stanie. Odpianam blokadę, staram się na siłę i nic z tego. Jakiś pomysł jak to wyjąć? Czy do demontażu modułu muszę wyjmować całą pompę?
Pompa z ów wtyczką wygląda jak ta:

Pozdrawiam serdecznie
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Komputer ABS'u da się wymontować ale tylko mając dostęp z dołu (podnośnik albo kanał mile widziany). Trzy śruby mocują go do modułu pomp, uważać na uszczelki (nie zgubić ich).
Jeśli czujnik nawala – komputer będzie miał wskazania i koronki, i czujnika!
Blokada wtyczki – czyli jednocześnie jej ramię – powoduje zakleszczanie albo wyciąganie wtyczki. Nie umiem sobie wyobrazić jak to może być, że nie da się jej wyjąć – widocznie "wajcha" nie jest do końca otwarta. Zdejmowałem taką wtyczkę chyba z 8x i tyleż razy demontowałem komputer... Sama wtyczka chodziła luźno – dociskiem jest przesuwana blokada, która wciska i dociska (i odwrotnie – otwierałem blokadę do końca i wtyczka była praktycznie luźna).
Bardzo częstym problemem (o czym wspominam w tym wątku pewnie z szósty raz) jest kontakt na samych stykach. Wielokrotnie wyrzucano sprawny komputer, bo mnożyły się błędy a wszystko mijało w momencie poprawienia styków wtyczka/gniazdo (podgięcie, dogięcie, wyczyszczenie).
Jeśli czujnik nawala – komputer będzie miał wskazania i koronki, i czujnika!
Blokada wtyczki – czyli jednocześnie jej ramię – powoduje zakleszczanie albo wyciąganie wtyczki. Nie umiem sobie wyobrazić jak to może być, że nie da się jej wyjąć – widocznie "wajcha" nie jest do końca otwarta. Zdejmowałem taką wtyczkę chyba z 8x i tyleż razy demontowałem komputer... Sama wtyczka chodziła luźno – dociskiem jest przesuwana blokada, która wciska i dociska (i odwrotnie – otwierałem blokadę do końca i wtyczka była praktycznie luźna).

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
A zasadnicze pytanie, czy wtyczka ma wyjsc razem z ta "dzwignia", czy dzwignia pozostaje przy module?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6