Wymiana rozrządu

Postprzez m4rio » 5 lip 2012, 12:09

Cześć

przeczytałem wątek od początku i nie znalazłem odpowiedzi
wymieniam rozrząd komplet z pompą i czy poniższe pozycje też mam wymienić od razu?

– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 53zł/szt x2 =
106zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 53zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 69zł
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie OEM MAZDA – BANDO – 75zł/kpl ??

paski klinowe (2szt.) wymieniłem w marcu bo piszczały i zużyte były na nowe a oleju nie bierze, suchutko
Jakiej kwoty się spodziewać za robociznę ??
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:08
Posty: 17
Auto: 626 GF 1997 1.8 B+G

Postprzez MAT » 5 lip 2012, 12:41

oczywiście wg zaleceń należało by wymienić wszystko to co napisałeś żeby do tematu nie podchodzić dwa razy ale np paski jak zakładałeś nowe w marcu to wg mnie nie ma sensu znowu ich wymieniać.Co do reszty to uszczelkę jak masz starą a co gorsza jakiś zamiennik to należy dać nową, chyba że nie jest ostatnia to na silikon <oczko> a z uszczelniaczami ja osobiście na wałek dałem nowe zamienniki "payen" a wał korbowy zostawiłem stary, tak zadecydował mechanik. Za wymianę w Lbn biorą 200-300zł ale nie wiem skąd jesteś, uzupełnij profil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez m4rio » 5 lip 2012, 21:21

Ostatnia pozycja – paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie OEM MAZDA – BANDO – 75zł/kpl
to te 2 na zdjęciu (jeden łapie alternator a drugi nie wiem co, oba wymieniłem w marcu) czy jeszcze jakieś inne ?? ktoś pisał wcześniej o pasku "od wspomagania"
pogubiłem się deczko – bardzo proszę łopatologicznie :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:08
Posty: 17
Auto: 626 GF 1997 1.8 B+G

Postprzez MAT » 5 lip 2012, 22:03

pasków wielorowkowych jest dwa, jeden napędza alternator drugi pompę wspomagania + ewentualną klimę <spoko> innych pasków zewnętrznych nie ma <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez m4rio » 5 lip 2012, 22:21

MAT napisał(a):pasków wielorowkowych jest dwa, jeden napędza alternator drugi pompę wspomagania + ewentualną klimę <spoko> innych pasków zewnętrznych nie ma <oczko>


Obrazek

tłumacz googlowski podpowiada, że 1 obejmuje alternator i koła pasowe pompy wodnej i wału korbowego a 2 pompę olejową, wał korbowy i sprężarkę (?) :) ale to wszystko complicated <lol>
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:08
Posty: 17
Auto: 626 GF 1997 1.8 B+G

Postprzez MAT » 5 lip 2012, 22:32

tak zapomniałem o pompie wody <glupek2> ale ten nad sprężarką klimy to pompa wspomagania :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez rumunn95 » 17 lip 2012, 20:10

pompa wody czasem nie jest zasilana z rozrzadu?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 17 lip 2012, 22:11

Wygląda na to, że z rozrządu. Jak w takim razie wyjaśnić powyższy schemat? Błąd w manualu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 17 lip 2012, 22:36

moze to fotka nie z fsa
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 18 lip 2012, 08:18

Sprawdziłem w manualu i jest tak jak wyżej. Dziwne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 18 lip 2012, 21:00

a w dieslu jak jest?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez semov » 6 sie 2012, 13:04

Poruszałem już zagadnienie w temacie o wymianie silnika, ale pozwolę sobie tutaj uściślić.

Silnik był wymieniany po awarii, stary szlag trafił, olej wszędzie. Rozrząd był wymieniany 80.000 km temu, w 2008 r. przez poprzedniego właściciela – kompletny.

Obecnie mam alternatywę – albo wstrzymać się z wymianą do czasu uzupełnienia stanu konta (3000-4000 km przebiegu mniej więcej) albo wymienić sam pasek, albo – jeśli to by mogło skutkować poważną awarią – przesiąść się na komunikację publiczną :|

Co poradzicie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez szkodnik_byd » 6 sie 2012, 13:36

Kolego a jaki masz silnik
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez semov » 6 sie 2012, 14:01

FS, benzyna 2 litry 115 koni, LPG
Sam silnik był włożony bez osprzętu, z przebiegiem ponoć 160.000 km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez MAT » 6 sie 2012, 14:23

rumunn95 napisał(a):pompa wody czasem nie jest zasilana z rozrzadu?

a skąd taki pomysł <co?> w GF benzynowe mają pompe wodną pędzoną paskiem wielorowkowym co innego diesel gdzie pompa jest napędzana paskiem rozrządu <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez szkodnik_byd » 6 sie 2012, 15:34

Jak masz fs silnik to smialo możesz nie wymieniać rozrzadu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez kierownik » 7 sie 2012, 14:11

szkodnik_byd napisał(a):Jak masz fs silnik to smialo możesz nie wymieniać rozrzadu

dokładnie, bez stresu

kumpel ostatnio zmieniał po 150 kkm ale sam pasek i pompę wody, bo mu ciekła i dalej jeździ <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez semov » 8 sie 2012, 06:38

Dziękuję, uspokoiliście mnie. Tym bardziej, że pasek nie daje żadnych widocznych ani słyszalnych znaków zużycia.

Jeszcze pytanie na przyszłość – są jakieś sensowne (cenowe) alternatywy dla rozrządów OEM?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2012, 08:10
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: 626 GW 2.0 115 koni (FS)

Postprzez kierownik » 8 sie 2012, 10:02

ten rozrząd u kumpla, który wytrzymał 150kkm, to nie był ori... pasek Conti, rolki psiakieśtam, pompa GMB.
no i tak jak wspomniałem zmieniał tylko dlatego, że pompa ciekła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez MAT » 8 sie 2012, 10:15

w benzynie nie musi być OEM u mnie też Conti jeździ , tylko z moich doświadczeń warto doinwestować w napinacz co prawda wielkich szkód nie narobi ale trzeba bedzie od nowa rozbierać. Kupiłem dokuji niby sama rolka NTN a po 10tys km go skosiło i zaczął zrzucać pasek, brat w swoim Gf założyl taki sam i też go skosiło.Z perspektywy dłużej bym pojeździł gdybym zostawił stary OEM niż zakładał ten dokuji <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6