Jakie światła dzienne DRL w CX-5?
Owszem są ale w 99% za dopłatą
i to całkiem sporą
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
gnacz napisał(a):Na szczescie sa standardowe swiatla do jazdy dziennej – swieci ta czesc lampy najblizej grila.
a wiesz czym jest to realizowane? jakimi zarowkami?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wedlug instrukcji, ktora sciagnalem kiedys z netu (nie wiem z jakiego kraju to wersja, prawdopodobnie USA & Kanada) wynika:
1. Wersja bez xenonow ma jedna zarowke dla swiatel drogowych (dlugich) i do jazdy dziennej. Jest to zarowka: HB3 (60W).
Przy okazji zarowka swiatel mijania to: H11 (55W)
2. Wersja z xenonami ma zarowke do jazdy dziennej: P13W (13W).
Przy okazji zarowka do swiatel mijania i drogowych (xenon) to: D4S (35W)
Update:
W polskiej instrukcji sa takie informacje:
1a. Wersja bez xenonow i bez swiatel do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie – HB3 (60W)
1b. Wersja bez xenonow ale ze swiatlami do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie + do jazdy dziennej – H15 (55+15W)
2. Wersja z xenonami:
krotkie + dlugie (xenon) – D4S (35W)
do jazdy dziennej – P13W (13W)
1. Wersja bez xenonow ma jedna zarowke dla swiatel drogowych (dlugich) i do jazdy dziennej. Jest to zarowka: HB3 (60W).
Przy okazji zarowka swiatel mijania to: H11 (55W)
2. Wersja z xenonami ma zarowke do jazdy dziennej: P13W (13W).
Przy okazji zarowka do swiatel mijania i drogowych (xenon) to: D4S (35W)
Update:
W polskiej instrukcji sa takie informacje:
1a. Wersja bez xenonow i bez swiatel do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie – HB3 (60W)
1b. Wersja bez xenonow ale ze swiatlami do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie + do jazdy dziennej – H15 (55+15W)
2. Wersja z xenonami:
krotkie + dlugie (xenon) – D4S (35W)
do jazdy dziennej – P13W (13W)
- Od: 26 lip 2012, 10:59
- Posty: 6
- Auto: CX-5 SkyPassion 2.0 MT AWD
No to mam pytanko. Czy ktoś montował swiatła do jazdy dziennej LED. Znalazłem takie oto Ledówki
http://allegro.pl/prawdziwe-swiatla-jaz ... 94883.html
na allegro i zastanawiam czy samemu dałbym radę zamontować i co z gwarancją. Próbował ktoś

na allegro i zastanawiam czy samemu dałbym radę zamontować i co z gwarancją. Próbował ktoś
Osobiście wolałbym takie rozwiązanie: http://store.ijdmtoy.com/Mazda-CX-5-LED-Daytime-Running-Light-Kit-p/mazda-cx-5-drl.htm
w tym poście jest więcej rozwiązań: http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123825779-The-CX-5-LED-Lighting-Thread/page3
w tym poście jest więcej rozwiązań: http://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123825779-The-CX-5-LED-Lighting-Thread/page3
Witam
Zastanawiam się nad wymianą żarówk P13W na takie jak podałeś.
Tylko nigdzie w polsce ich nie znalazłęm, znacie jakiś pewny sklep?
Chodzi o to by kupić odpowiednie by nie posypały się błedy po wymianie.
Muszą mieć oczywiście odpowiednią rezystancje, moc.
Zastanawiam się nad wymianą żarówk P13W na takie jak podałeś.
Tylko nigdzie w polsce ich nie znalazłęm, znacie jakiś pewny sklep?
Chodzi o to by kupić odpowiednie by nie posypały się błedy po wymianie.
Muszą mieć oczywiście odpowiednią rezystancje, moc.
- Od: 9 lut 2014, 00:43
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))
Jeśli gdzieś dostępne są w polsce te żarówki to się na nie pisze. Wygląda na to że to najprostrze rozwiązanie. Niewymagające chyba zbyt dużego zachodu i ingerencji w elektryke. Natomiast moje pytanie brzmiało czy przeciętny człowiek da rade zamontować ledy (te montowane w oprawie przy halogenach) i co na to gwarancja producenta.
Mi też się wydaje, że to tylko kwestia wymiana samych żarówek na typu LED bez konieczności ingerencji w oryginalną instalację. Na allegro są takie dostępne, trzeba wyszukiwać wg hasła "LED"/ "DRL" i wpisać jednocześnie typ żarówki np. H15 lub P13W itd.
Czekamy na pioniera !
Czekamy na pioniera !
Na allegro są. Tylko które zakupić. Jedne są bez filtrów, oporników a drugie z opornikami dopasowanymi do układu can-bus (co kolwiek to znaczy). 6W, 7,5W. Brać wybierać i testować 

Jest ich troche na allego tylko. Nie pisze czy są dedykowane do danego modelu samochodu i tutaj problem bo z tego co wyczytałem to musi mięc odpowiednia rezystacje by włąsnie komputer nie walił błędami.
Dedykowane jakie znalalzem to na ebayu : http://www.ebay.com/itm/Mazda-CX-5-Dayt ... 1151758866
Niestety drogie wraz z przesylka są
Dedykowane jakie znalalzem to na ebayu : http://www.ebay.com/itm/Mazda-CX-5-Dayt ... 1151758866
Niestety drogie wraz z przesylka są
- Od: 9 lut 2014, 00:43
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))
Po naszych ulicach jeździ coraz więcej aut z domontowanymi LEDami, których jakość i sposób montażu pozostawia wiele do życzenia... w tej dżungli tandety wymiana samej żarówki w oryginalnym reflektorze nie powinna budzić podejrzeń i zwracać takiej uwagi, ale wiadomo – lepiej być ostrożnym i mieć porzadek w papierach.
Ciekaw jestem tylko jaka jest korzyść z zastosowania LEDów – czy jest to w ogóle warte zachodu ?
Ciekaw jestem tylko jaka jest korzyść z zastosowania LEDów – czy jest to w ogóle warte zachodu ?
Jest tak jak napisał Paweł.
piotrriv,
Komentarze tego rodzaju są wynikiem braku wiedzy lub chociażby wyobraźni, jakie skutki może przynieść samowolka, niedostosowanie wyposażenia auta (w tym wypadku oświetlenia) do określonych norm/konstrukcji pojazdu.
Blixten,
Jeździ, bo Polska to wciąż kraj pseudotuningowanych szrotów i bezrozumnych kombinatorów za kierownicą. Fakt, że inni tak robią nie oznacza, że Ty też musisz! Skoro producent przewidział w roli DRL klasyczne żarówki w reflektorze to pogódź się z tym lub jeśli koniecznie chcesz mieć ledowe światła dzienne, kup akcesoryjne. Czy warto? W praktyce pewno ani diagnosta ani policjant niestety się nie „przyczepi” do takiej modyfikacji, ale zamiana żarówek na ledowe, jako DRL nie przyniesie Ci wymiernych korzyści a wręcz może zaszkodzić, ponieważ nie wiadomo jak będzie świecić takie źródło światła w niedostosowanej do niego oprawie (reflektorze) – może np. oślepiać. W razie ewentualnego wypadku konsekwencje, w tym prawne, mogą być bardzo poważne. Warto ryzykować? Z kolei zakup DRL LED akcesoryjnych, moim zdaniem, mija się z celem z uwagi na absurdalne koszty no chyba, że z tymi się nie liczysz. Przewaga DRL ze źródłem światła w postaci LED nad żarowym objawia się przede wszystkim w lepszej widoczności tych pierwszych.
piotrriv,
Komentarze tego rodzaju są wynikiem braku wiedzy lub chociażby wyobraźni, jakie skutki może przynieść samowolka, niedostosowanie wyposażenia auta (w tym wypadku oświetlenia) do określonych norm/konstrukcji pojazdu.
Blixten,
Jeździ, bo Polska to wciąż kraj pseudotuningowanych szrotów i bezrozumnych kombinatorów za kierownicą. Fakt, że inni tak robią nie oznacza, że Ty też musisz! Skoro producent przewidział w roli DRL klasyczne żarówki w reflektorze to pogódź się z tym lub jeśli koniecznie chcesz mieć ledowe światła dzienne, kup akcesoryjne. Czy warto? W praktyce pewno ani diagnosta ani policjant niestety się nie „przyczepi” do takiej modyfikacji, ale zamiana żarówek na ledowe, jako DRL nie przyniesie Ci wymiernych korzyści a wręcz może zaszkodzić, ponieważ nie wiadomo jak będzie świecić takie źródło światła w niedostosowanej do niego oprawie (reflektorze) – może np. oślepiać. W razie ewentualnego wypadku konsekwencje, w tym prawne, mogą być bardzo poważne. Warto ryzykować? Z kolei zakup DRL LED akcesoryjnych, moim zdaniem, mija się z celem z uwagi na absurdalne koszty no chyba, że z tymi się nie liczysz. Przewaga DRL ze źródłem światła w postaci LED nad żarowym objawia się przede wszystkim w lepszej widoczności tych pierwszych.

pomijając, że mogą zabrać Ci dowód podczas kontroli, bądź nie podbić dowodu przy przeglądzie rejestracyjnym możesz mieć zapewne problemy podczas kolizji, nawet jeżeli nie będzie z Twojej winy...
Ktoś może stwierdzić, że został oślepiony światłami bez homologacji. I takie kombinacje w dzisiejszych czasach by mnie nie zdziwiły.....
Ktoś może stwierdzić, że został oślepiony światłami bez homologacji. I takie kombinacje w dzisiejszych czasach by mnie nie zdziwiły.....
- Od: 5 kwi 2008, 16:05
- Posty: 285 (30/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9