Jakie światła dzienne DRL w CX-5?

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 6 sie 2012, 19:10

WItam,
Byłem dzisiaj w ASO... ogladajac CX-5 zwrocilem uwage na istnienie oryginalnych świateł DRL:

2012-08-06 11.04.00.jpg


2012-08-06 11.04.47.jpg


2012-08-06 11.04.39.jpg


2012-08-06 11.04.27.jpg
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 6 sie 2012, 20:23

Owszem są ale w 99% za dopłatą :( i to całkiem sporą
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez gnacz » 7 sie 2012, 10:23

Witam,
Potwierdzam, ze te LEDowe sa dosyc drogie. Zacytuje odpowiedz z salonu Mazdy:
"Światła LED to koszt 2000PLN z montażem :–)"

Na szczescie sa standardowe swiatla do jazdy dziennej – swieci ta czesc lampy najblizej grila.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 10:59
Posty: 6
Auto: CX-5 SkyPassion 2.0 MT AWD

Postprzez Wojtek » 7 sie 2012, 10:33

gnacz napisał(a):Na szczescie sa standardowe swiatla do jazdy dziennej – swieci ta czesc lampy najblizej grila.

a wiesz czym jest to realizowane? jakimi zarowkami?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gnacz » 7 sie 2012, 12:05

Wedlug instrukcji, ktora sciagnalem kiedys z netu (nie wiem z jakiego kraju to wersja, prawdopodobnie USA & Kanada) wynika:
1. Wersja bez xenonow ma jedna zarowke dla swiatel drogowych (dlugich) i do jazdy dziennej. Jest to zarowka: HB3 (60W).
Przy okazji zarowka swiatel mijania to: H11 (55W)

2. Wersja z xenonami ma zarowke do jazdy dziennej: P13W (13W).
Przy okazji zarowka do swiatel mijania i drogowych (xenon) to: D4S (35W)

Update:
W polskiej instrukcji sa takie informacje:
1a. Wersja bez xenonow i bez swiatel do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie – HB3 (60W)

1b. Wersja bez xenonow ale ze swiatlami do jazdy dziennej:
krotkie – H11 (55W)
dlugie + do jazdy dziennej – H15 (55+15W)

2. Wersja z xenonami:
krotkie + dlugie (xenon) – D4S (35W)
do jazdy dziennej – P13W (13W)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 10:59
Posty: 6
Auto: CX-5 SkyPassion 2.0 MT AWD

Postprzez J@K » 8 lut 2014, 20:30

No to mam pytanko. Czy ktoś montował swiatła do jazdy dziennej LED. Znalazłem takie oto Ledówki
http://allegro.pl/prawdziwe-swiatla-jaz ... 94883.html
na allegro i zastanawiam czy samemu dałbym radę zamontować i co z gwarancją. Próbował ktoś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez Blixten » 8 lut 2014, 22:53

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez janikp80 » 9 lut 2014, 01:01

Witam
Zastanawiam się nad wymianą żarówk P13W na takie jak podałeś.
Tylko nigdzie w polsce ich nie znalazłęm, znacie jakiś pewny sklep?
Chodzi o to by kupić odpowiednie by nie posypały się błedy po wymianie.
Muszą mieć oczywiście odpowiednią rezystancje, moc.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 00:43
Posty: 13
Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))

Postprzez J@K » 9 lut 2014, 09:46

Jeśli gdzieś dostępne są w polsce te żarówki to się na nie pisze. Wygląda na to że to najprostrze rozwiązanie. Niewymagające chyba zbyt dużego zachodu i ingerencji w elektryke. Natomiast moje pytanie brzmiało czy przeciętny człowiek da rade zamontować ledy (te montowane w oprawie przy halogenach) i co na to gwarancja producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez Blixten » 9 lut 2014, 10:00

Mi też się wydaje, że to tylko kwestia wymiana samych żarówek na typu LED bez konieczności ingerencji w oryginalną instalację. Na allegro są takie dostępne, trzeba wyszukiwać wg hasła "LED"/ "DRL" i wpisać jednocześnie typ żarówki np. H15 lub P13W itd.

Czekamy na pioniera ! ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez J@K » 9 lut 2014, 10:13

Na allegro są. Tylko które zakupić. Jedne są bez filtrów, oporników a drugie z opornikami dopasowanymi do układu can-bus (co kolwiek to znaczy). 6W, 7,5W. Brać wybierać i testować <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez janikp80 » 9 lut 2014, 10:45

Jest ich troche na allego tylko. Nie pisze czy są dedykowane do danego modelu samochodu i tutaj problem bo z tego co wyczytałem to musi mięc odpowiednia rezystacje by włąsnie komputer nie walił błędami.

Dedykowane jakie znalalzem to na ebayu : http://www.ebay.com/itm/Mazda-CX-5-Dayt ... 1151758866

Niestety drogie wraz z przesylka są
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 00:43
Posty: 13
Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))

Postprzez ZOOMik » 11 lut 2014, 00:51

Mam nadzieję, że macie świadomość tego, iż montaż tych LED-owych zamienników żarówek w roli DRL będzie niezgodny z prawem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez piotrriv » 11 lut 2014, 07:28

Dlaczego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Paweł » 11 lut 2014, 07:37

Reflektor nie ma homologacji z taka żarówka. Sama żarówka najprawdopodobniej rownież.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piotrriv » 11 lut 2014, 08:45

Popieprzone czasy... :/.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Blixten » 11 lut 2014, 09:32

Po naszych ulicach jeździ coraz więcej aut z domontowanymi LEDami, których jakość i sposób montażu pozostawia wiele do życzenia... w tej dżungli tandety wymiana samej żarówki w oryginalnym reflektorze nie powinna budzić podejrzeń i zwracać takiej uwagi, ale wiadomo – lepiej być ostrożnym i mieć porzadek w papierach.
Ciekaw jestem tylko jaka jest korzyść z zastosowania LEDów – czy jest to w ogóle warte zachodu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez ZOOMik » 11 lut 2014, 14:45

Jest tak jak napisał Paweł.
piotrriv,
Komentarze tego rodzaju są wynikiem braku wiedzy lub chociażby wyobraźni, jakie skutki może przynieść samowolka, niedostosowanie wyposażenia auta (w tym wypadku oświetlenia) do określonych norm/konstrukcji pojazdu.

Blixten,
Jeździ, bo Polska to wciąż kraj pseudotuningowanych szrotów i bezrozumnych kombinatorów za kierownicą. Fakt, że inni tak robią nie oznacza, że Ty też musisz! Skoro producent przewidział w roli DRL klasyczne żarówki w reflektorze to pogódź się z tym lub jeśli koniecznie chcesz mieć ledowe światła dzienne, kup akcesoryjne. Czy warto? W praktyce pewno ani diagnosta ani policjant niestety się nie „przyczepi” do takiej modyfikacji, ale zamiana żarówek na ledowe, jako DRL nie przyniesie Ci wymiernych korzyści a wręcz może zaszkodzić, ponieważ nie wiadomo jak będzie świecić takie źródło światła w niedostosowanej do niego oprawie (reflektorze) – może np. oślepiać. W razie ewentualnego wypadku konsekwencje, w tym prawne, mogą być bardzo poważne. Warto ryzykować? Z kolei zakup DRL LED akcesoryjnych, moim zdaniem, mija się z celem z uwagi na absurdalne koszty no chyba, że z tymi się nie liczysz. Przewaga DRL ze źródłem światła w postaci LED nad żarowym objawia się przede wszystkim w lepszej widoczności tych pierwszych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ksylo » 11 lut 2014, 16:35

pomijając, że mogą zabrać Ci dowód podczas kontroli, bądź nie podbić dowodu przy przeglądzie rejestracyjnym możesz mieć zapewne problemy podczas kolizji, nawet jeżeli nie będzie z Twojej winy...
Ktoś może stwierdzić, że został oślepiony światłami bez homologacji. I takie kombinacje w dzisiejszych czasach by mnie nie zdziwiły.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez ZOOMik » 11 lut 2014, 16:43

No to też Krzychu napisałem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9