Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Capazo » 15 lip 2012, 23:47

Gib napisał(a):W zeszły wtorek gadałem z Janiszem przez chwilę i ogólnie mówił że opony to syf i ślizgają się gorzej niż te śmietniki na których jeździł na bemowie, stąd pytanie.


No asfalt na rykach to prawdziwy asfalt opony po dobrym rozgrzaniu ( moje ) start z 4,5 tys i zero uslizgu <czarodziej>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez janiszzz_mx3 » 15 lip 2012, 23:59

Jak zatankuje do pełna to przelewa się deklem od pompy paliwa(pare śrubek urwanych, uszczelka w strzępach), musze to złożyć na jakiś silikon.
Asfalt w rykach to coś niesamowitego! Pierwszy przejazd próbowałem ruszyć jak zawsze czyli ok 2tys obr i na zielonym gaz max do połowy, efekt – mało mi nie zgasło na starcie :D Drugi przejazd to strzał z ponad 5krpm i palenie sprzegła do 3 biegu. Optymalnie było z ok 3tyś obr. Gumy kleiły tak że nie było sensu ich rozgrzewać. A hamowanie po 400m takie że miałem zapasu z 15m a Młody mało mi głową szyby nie wybił :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Capazo » 16 lip 2012, 00:01

janiszzz_mx3 napisał(a):ak zatankuje do pełna to przelewa się deklem od pompy paliwa(pare śrubek urwanych, uszczelka w strzępach), musze to złożyć na jakiś silikon.
Asfalt w rykach to coś niesamowitego! Pierwszy przejazd próbowałem ruszyć jak zawsze czyli ok 2tys obr i na zielonym gaz max do połowy, efekt – mało mi nie zgasło na starcie :D Drugi przejazd to strzał z ponad 5krpm i palenie sprzegła do 3 biegu. Optymalnie było z ok 3tyś obr. Gumy kleiły tak że nie było sensu ich rozgrzewać. A hamowanie po 400m takie że miałem zapasu z 15m a Młody mało mi głową szyby nie wybił :D


Kupuj sprzeglo z KL exedy za 550 Kpl. i masz problem z glowy. No co do asfaltu to masakra.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 16 lip 2012, 00:11

janiszzz_mx3 napisał(a):hamowanie po 400m takie że miałem zapasu z 15m a Młody mało mi głową szyby nie wybił :D

<rotfl> ja to praktycznie na trawie lądowałem :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 16 lip 2012, 00:12

jarek.ZE napisał(a):<rotfl> ja to praktycznie na trawie lądowałem :D


Jak ma sie klocki z drewna i tarcze z plexi to co tu sie dziwic <lol>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez mlody1921 » 16 lip 2012, 08:07

To fakt bosaczek jechał a janisz jak depnął to mało mnie nie wysadziło szybą czołową :)

janisz KL wakłądaj turbo wieksze i slicki będą miały co robić :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Seraf » 16 lip 2012, 08:58

MX jak na taki drut fajnie dawał sobie radę :D no i tak jak pisał Szyna :D pozbywanie się balastu (paliwa) na starcie daje niezapomniane wrażenia :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Bosaczek55 » 16 lip 2012, 20:25

janiszzz_mx3 napisał(a):
Bosaczek55 kurcze straszny pech! Daleko od domu to się stało?
Tu nasz wyścig:

no niewyszlo ;) ale pieknie Ci ta madzia idzie ;) choc ja sie dopiero do kl'a pod maska przyzwyczajam to juz mi chodzi cos wiecej po glowie ;)
a co do pompy wspomy to na koleczku z wieloklinu zrobil sie gladki walek zaczelo bic jak szalone i zerwalo pasek... moze z 60 km do domu mielismy...ale bylo mega wesolo ;) Pompa w niedziele wymieniona bo k8 lezy w garazu i juz Madziula smiga ;)

ale fakt faktem ze tego dnia z mlodym1921 mielismy dosc przygód ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez MIRU » 16 lip 2012, 22:03

Brawo <spoko> dałes tej maździe drugie zycie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Jacek176 » 30 lip 2012, 09:21

janiszzz_mx3 napisał(a):Nie wiem. Może walce z przodu odebrały jej trochę pałera. Strzelić z wysokich obrotów nie mogłem bo oponki kleiły jak szalone i sprzęgło się ślizgało. Ruszałem z ok 3tyś to było ok. Na półslikach 195 może by było lepiej tzn lepszy kompromis przyczepność – opory toczenia.

A jak mówiłem, że na zjechanych slikach będą gorsze czasy niż na zwykłych oponach to nikt mnie nie słuchał :P
Jak widać każdy musi to sprawdzić osobiście ;)
Do tego chyba faktycznie przy takich mocach przez takie szerokie walce więcej się traci niż zyskuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez janiszzz_mx3 » 30 lip 2012, 19:09

No stary opony spisały się rewelacyjnie, kleiły meeegadobrze i na pewno ich nie zmienie! Jak nikt nie kupi autka to wywalam przepływkę, jak się nie uda zrobić standalone z smt6 to wjeżdża megasquirt, kupuje wskaźniki egt i afr i ewentualnie zmienie turbo na ciut większe. Trochę przeraża mnie rzeźba listwy na nissanowskie sikacze ale może 280cc styknie do ok 250KM

Jeszcze coś bo zapomniałem dodac filmików z moich przejazdów w rykach. Każdy pewnie widział ale wsadzę je tu żeby były i się nie zgubiły :)
półfinał


finał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Jacek176 » 30 lip 2012, 21:48

janiszzz_mx3 napisał(a):No stary opony spisały się rewelacyjnie, kleiły meeegadobrze i na pewno ich nie zmienie!

W takim razie jak tak świetnie się spisały to dlaczego czasy o pół sekundy gorsze <co?> Bo czegoś tu nie rozumiem <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez janiszzz_mx3 » 30 lip 2012, 21:54

o 0,3s :) Czasy gorsze bo:
a) opory toczenia ?
b) może silnik się kończy i zostało w nim 160KM ?
c) sprzęgło ślizgało więc ruszałem z ok 3tyś obr
Trzeba by zmierzyć czas do 60ft :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez jarsoN » 30 lip 2012, 22:06

Mistrzo dał radę! Dzisiaj Qbatron był miatką u mnie na hamowni i wyszło coś koło 245BHP, nie pamietąm dokładnie ale bliżej 250BHP niż dalej, także jest dobrze ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Szyna » 31 lip 2012, 07:57

Jacek176 napisał(a):W takim razie jak tak świetnie się spisały to dlaczego czasy o pół sekundy gorsze <co?> Bo czegoś tu nie rozumiem <oczy>

Było jeszcze lekko pod górkę :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez janiszzz_mx3 » 2 sie 2012, 21:39

To kopcenie mi nie daje żyć. Tym bardziej że wystawiłem ją na sprzedaż i nie chcę się wstydzić przy oględzinach.
Dziś było prawie idealnie


Falowanie masakryczne, chyba alternator popiszczał ale tak to luz ale dzień wcześniej to zakopciłem pół parkingu. Od czego to zależy? Na rykach widziałem po filmikach też smrodziła, na zimnym szczegółnie.
Pierścienie wymieniłem kiedyś i uszczelniacze, turbina w miarę świeża, choć w dolocie jest trochę towaru. Jakby tłok pękł to chyba ryk by nie przeżył silnik :) Może odma? Przy wymianie uszczelniaczy nie zauważyłem luzów na prowadnicach. A jak już zadymi to taką zawiesiną, którą można kroić praktycznie i utrzymuje się to parę minut w powietrzu, tak śmiesznie metr nad ziemią. Od dawania w palnik pierścienie nie mogą się rozlecieć hmm na razie nie zamierzam tego w żaden sposób naprawiać ale jakoś nie daje mi to spokoju bo nie mam planu w razie czego gdzie wpierw zajrzeć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Jacek176 » 2 sie 2012, 21:59

A jak wymieniałeś pierścienie to honowałeś cylindry? Sprawdzałeś je czy nie wymagają szlifu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez janiszzz_mx3 » 2 sie 2012, 22:24

Na starych były duże luzy na zamkach, nie pamiętam, rzędu 0,8mm :) , na nowych wyraźnie mniej ok 0,15mm i tyle mojego sprawdzania. Nie honowałem, mimo że mam pierdzielnik do tego ale bez wyjmowania wału bałem się żeby go nie zasyfić. Po złożeniu, przed zaturbieniem było wszystko OK, nawet oleju nie brał nic a teraz wciąga. Od czasu złożenia chyba nawet oleju nie zmieniłem :) ale do minimum spadło a przejechałem 1000km może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mx6sc » 3 sie 2012, 21:21

a tego oleju w dolocie ile było?
no i czy strona gorąca nie jest zasyfiona olejem?
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez janiszzz_mx3 » 3 sie 2012, 22:03

U mnie dolot tak dziwnie idzie że na dole za IC się zbiera ale potem jest z 30cm rura pionowo do góry więc to chyba nie przez olej w dolocie, no bo jeszcze na starcie na wolnych obrotach tam nie ma takeigo ciągu zeby przepchnelo olej do góry. Wydechu od czasu montażu jeszcze nie ruszałem a jak mi turbo poprzednie sie rozleciało to żeliwko zostało a odkręciliśmy środek z muszlą ssaca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy