ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.

Postprzez umcyk » 18 kwi 2011, 21:55

rumunn95 napisał(a):umcyk dzieki za info bylem u fachamanow okazalo sie brak czynnika tak jak napisales, wyssal resztki podlaczyl pod cisnieniem powietrze lub cos w tym stylu mozliwe ze azot popsikal jakims plynem po wszystkich polaczeniach i chlodnicy okazalo sie ze byl malutki przeciek miedzy skraplaczem a rurka zrobila sie piana wymienil oring i problem znikl nabil i kazal przyjechac za miesiac na przeglad teraz temp na wylocie jest miedzy 7.6 a 8.2 skasowal 220zl .teraz szpik w nosie zamarza :P :P


no to powiem szczerze ze musial byc pewien ze juz nigdzie wiecej nie leci. Ja na jego miejscu zeby klient glowy mi nie suszyl napompowal bym azotu na 1-2 dni i sprawdzil czy trzyma cisnienie, no ale juz stalo sie i miejmy nadzieje ze bedzie ok
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez rumunn95 » 18 kwi 2011, 22:07

dlatego kazal przyjechac za miesiac czy nie ma ubytku czynnika jak bedzie to ciag dalszy szukania usterki ale za kolejne nabijanie nie place
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez umcyk » 19 kwi 2011, 03:42

rumunn95 napisał(a):dlatego kazal przyjechac za miesiac czy nie ma ubytku czynnika jak bedzie to ciag dalszy szukania usterki ale za kolejne nabijanie nie place

jak sie okaze ze leci to szkoda czynnika. Ale grunt ze facet jest pewny tego co robi i tak podchodzi do klienta,oby wiecej takich uslugodawcow.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez rumunn95 » 19 kwi 2011, 17:51

niu :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez artureck » 8 maja 2011, 19:28

umcyk napisał(a):najlepiej w wsun w srodkowe kratki az poczujesz opor (nie bedzie chcialo dalej isc) i wtedy rozpyl preparat. Naniesiesz go wtedy na parownik

W ten sposób oczyścisz parownik od strony wylotu powietrza. Znawcy tematu podkreślają, że najważniejsza jest strona od wlotu. Nie ma innego sposobu, niż przez wyjęcie filtra kabinowego.
Przy okazji mam pytanie. Po mojej dezynfekcji preparatem K2 czuć z kratek zapach pieprzu, ale tylko przy włączonym ciepłym powietrzu. Co to może być? Mam klimatyzację manualną, jeśli to istotne.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez umcyk » 8 maja 2011, 21:18

artureck napisał(a):
umcyk napisał(a):najlepiej w wsun w srodkowe kratki az poczujesz opor (nie bedzie chcialo dalej isc) i wtedy rozpyl preparat. Naniesiesz go wtedy na parownik

W ten sposób oczyścisz parownik od strony wylotu powietrza. Znawcy tematu podkreślają, że najważniejsza jest strona od wlotu. Nie ma innego sposobu, niż przez wyjęcie filtra kabinowego.
Przy okazji mam pytanie. Po mojej dezynfekcji preparatem K2 czuć z kratek zapach pieprzu, ale tylko przy włączonym ciepłym powietrzu. Co to może być? Mam klimatyzację manualną, jeśli to istotne.

jak juz mamy sie czepiac i dostosowywac do profi to trzeba by zdemontowac parownik, zdemontowac deske rozdzielcza, wyciagamy wszystkie kanaly wentylacyjne i jak wszystko oczyscimy to mozemy mowic o profi oczyszczaniu/dezynfekowaniu
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez artureck » 8 maja 2011, 22:56

Moim zdaniem demontaż parownika to przypadek ekstremalny. W normalnej eksploatacji wystarczy coroczna dezynfekcja połączona z wymianą filtra.
No a co z zapachem pieprzu? Czy pianka mogła dostać się do nagrzewnicy i rozpuścić coś wrażliwego? Minął miesiąc, a zapach nie znika.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez rafal700 » 9 maja 2011, 07:39

jak się dostać do parownika w mazdzie 323f bj ? chciałbym go odgrzybić bo śmierdzi mi ale tylko na gorącym powietrzu. Najbardziej, jak długo nie używam gorącego nawiewu. Najbardziej ze środkowych kratek. Po paru sek. zapach trochę słabnie ale i tak coś czuć.
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez flywin » 11 maja 2011, 23:50

najprawdopodobniej jest pod schowkiem pasażera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lucas83 » 6 cze 2011, 10:40

Witam,

Pogrzebałem trochę po forum i nie do końca znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Sprawa ma się następująco: w zeszłym roku przy napełnianiu klimatyzacji wyszła nieszczelność, więc pospawałem rurkę i napełniłem jeszcze raz. Wszystko OK. Teraz zrobiło się trochę cieplej i zauważyłem, że przy włączaniu klimatyzacji słychać takie charakterystyczne chwilowe syczenie zza schowka, czyli pewnie z okolic parownika. Tak samo jest przy wyłączeniu klimatyzacji (słychać syczenie przez chwilę). Ponadto zauważyłem, że spadła wydajność chłodzenia. Moje podejrzenia padają na zawór rozprężny. Czy można to w jakiś prosty sposób sprawdzić? Jak wygląda wymiana tego zaworu? Odciągam czynnik, wymieniam zawór i uzupełniam?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 6 cze 2011, 22:14

malo czynnika u mnie syczalo tak samo miale dwie male nieszczelnosci dzieki ktorym po roku nie mialem gazu jedna wyszla na poczatku jak popsikal chyba woda z mydlem czy cus takiego ,na rurce od skraplacza (filtra) oring byl do wymiany , po miesiecznej kontroli gwarancyjnej wyszla druga nieszczelnosc po poswieceniu uv tez oring przy chlodnicy teraz juz jest git
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 6 cze 2011, 23:35

Hmmm...czyli jeśli to kwestia nieszczelności, a nie zaworu, to znaczy, że w tym okresie czasu powstała druga dziurka, albo wtedy tylko jedną znaleźliśmy...Klimatyzacja jeszcze chłodzi, nie powala wydajnością, ale jeszcze czuć coś...teraz pytanie: czy to na pewno to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rafal700 » 21 cze 2011, 08:51

gdzie znajduje się odpływ klimatyzacji w 323F BJ ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez tedgawle » 10 lip 2011, 21:09

Witajcie.
Kupiłem Mazdę RX 8. Jak się obsługuje klimatyzację w tym modelu? Podobno była sprawna, jak kupowałem, ale teraz nie wiem jak należy nią sterować. <glupek2>
tedgawle
 

Postprzez forest10 » 20 lis 2011, 22:19

Cześć!

Przymierzam się do zakupu Mazdy6 rocznika około 2002-2004. Przeglądając masę ogłoszeń online zaczęła zastanawiać mnie różnica w opcjach wyposażenia. W jednych ogłoszeniach mamy informacje o klimatyzacji automatycznej, w innych o klimatroniku a w jeszcze innych o klimatroniku dwustrefowym. Wszystko fajnie, tylko w jaki sposób sprawdzić (po wejściu do auta, przeglądając zdjęcia) jaki rodzaj klimatyzacji jest dostępny. Oraz jak w prosty sposób podczas oględzin auta sprawdzić ich poprawne działanie.

Druga kwestia dotyczy klimy w zimę. Mimo przeczytania poprzednich postów jest to dla mnie dalej nie zrozumiałe. Co tak naprawdę odpowiada za ogrzewanie wnętrza w zimę, bo jak wnioskuje – nie klima?

Dzięki, pozdrawiam.
forest10
 

Postprzez bieski » 20 lis 2011, 22:23

forest10 napisał(a):klimatroniku dwustrefowym.


W żadnej Mazdzie 6 z rocznika 2002-2004 nie ma klimy dwustrefowej, nie ma też 8 poduszek, czujnika deszczu i zmierzchu.

Klima dwustrefowa to tylko GH czyli 2007 wzwyż.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez artureck » 21 lis 2011, 17:58

Mam klimatyzację sterowaną ręcznie. Na panelu sterowania są 3 pokrętła: kierunek nadmuchu, ciepło/zimno, siła dmuchawy. Pod pokrętłami są przyciski wł/wył klimatyzacji, obiegu wewnętrznego i podgrzewania tylnej szyby. Chyba zdecydowana większość aut ma tak zorganizowany panel. Rozpoznasz to bez dwóch zdań. Klimatyzacja automatyczna to na ogól 2 pokrętła i więcej przycisków.
Sprawdzenie klimatyzacji? No, jak nie chłodzi – to nie działa. To tak najprościej. Oczywiście pokrętło ciepło/zimno w ręcznej klimie na "zimne". Dmuchawa przynajmniej na 1. stopień. W momencie włączania sprężarki czuć charakterystyczne szarpnięcie silnikiem. To na postoju, bo w czasie jazdy to tylko najwięksi znawcy potrafią wyczuć (ja – nie). Zimniejsze powietrze powinieneś poczuć już po kilkunastu sekundach. Do ustabilizowania potrzeba co najmniej kilku minut. Włączenie obiegu wewnętrznego przyśpiesza schłodzenie kabiny.
Co do automatycznej, to niech inni się wypowiedzą.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez umcyk » 22 lis 2011, 00:10

w automacie (przycisk AUTO ) ustwiasz klime na wymagana temperature, a reszte przejmuje elektronika. Ustawia nawiew (sile i kierunek) wede zaprogramowanego schematu. Niestety nastawy sa tak zaprogramowane aby schlodzic kabine jak najefektywniej, nie dbajac o zdrowie uzytkownika. Tu trzeba uwazac, bo temperatura na wyswietlaczu to temp. ktora chcemy osiagnac w kabinie. Z nawiewow (przy sprawnej klimie) powinno leciec w granicach 6-10oC. Jednak przyjmuje sie, ze roznica temp. wqew./zew. powinna wynosic powyzej 10oC (wtedy jest lux). Kazdorazowa ingerencja w ustawienia strefy nawiewu powoduje wylaczenie funkcji AUTO !!
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez fexxer » 29 lip 2012, 21:15

Mam mały problem z klimą, chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe, że klima się włącza, ale nie chłodzi? Jeszcze niedawno, jakiś miesiąc temu klima chłodziła. Obecnie dmucha jedynie powietrzem o temperaturze powietrza z zewnątrz. Przy włączonej klimie, słychać, że się załącza, ale oprócz tego żadnych efektów. Czy to może być brak czynnika czy jakiś większy problem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez umcyk » 29 lip 2012, 22:16

fexxer napisał(a):Mam mały problem z klimą, chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe, że klima się włącza, ale nie chłodzi? Jeszcze niedawno, jakiś miesiąc temu klima chłodziła. Obecnie dmucha jedynie powietrzem o temperaturze powietrza z zewnątrz. Przy włączonej klimie, słychać, że się załącza, ale oprócz tego żadnych efektów. Czy to może być brak czynnika czy jakiś większy problem?

malo gazu = nieszczelnosc
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki