Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez siebek » 28 lip 2012, 18:54

qasu123 napisał(a):Piszą, że M6 ma troche twardsze zawieszenie. Jak jest z komfortem jazdy na takim zawieszeniu? Chodzi mi o pokonywanie zakrętów jak i o wygłuszenie nierówności na drodze. Jak z tym jest drodzy użytkownicy?


Komfort jest OK, chociaż np. Passat B5 jest trochę bardziej komfortowy. Zależy oczywiście do czego jesteś przyzwyczajony i czego oczekujesz. Mnie twarde zawieszenie odpowiada, bo lubię czuć co się dzieje pod kołami ;) A pokonywanie zakrętów to bajka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez qasu123 » 28 lip 2012, 19:14

Grzyby napisał(a):Z początku którego roku?
Chodzi Ci o początek produkcji GG/GY?


Tak, mam na myśli początek produkcji GG/GY tj. 02-03r.

Grzyby napisał(a):Kto pisze i od czego ma być twardsze? Bo niezbyt rozumiem.


Jak czytam opinie o M6 to pada stwierdzenie, że jest twardsze/sztywniejsze. Niestety nie jest napisane do czego jest to porównanie.

siebek napisał(a):Komfort jest OK, chociaż np. Passat B5 jest trochę bardziej komfortowy. Zależy oczywiście do czego jesteś przyzwyczajony i czego oczekujesz. Mnie twarde zawieszenie odpowiada, bo lubię czuć co się dzieje pod kołami ;) A pokonywanie zakrętów to bajka :)


Aktualnie turlam się Civic VI gen. Zawieszenie jest twardsze, bardziej czuć nierówności ale mam wrażnie, że jestem bardziej przyklejony do asfaltu niż np. Octavią, Golf, Polo czy Laguna.
Odpowiada mi coś takiego jak w moim Civicu tylko, chciałbym żeby nie było czuć tak bardzo nierówności.


Ogólnie to zamierzam zmienić auto i zastanawiam się nad E46 kombi, Accord VI HB i M6 HB lub kombi.
Głownie walka toczy się między M6 i E46. Skłaniam się ku Madzi, bo lubię Japońskie auta, jest przepiękna, będzie miała lepsze wyposażenie. Nie wiem dlaczego, ale znajomi mnie zniechęcają do niej. A ich argumenty to: słaba blacha, mniejsza dostępność części niż w przypadku BMW, większy komfort jazdy na korzyść BMW, mówią o jakiś wadach fabrycznych które były po pewnym czasie usuwane przez serwisy.
Dlatego mam dylemat.
qasu123
 

Postprzez marcinosMZKS » 28 lip 2012, 19:23

Mam dwa pytania.

Mam m6 benzyna 2,3, 2002rok

Czy obroty na biegu jałowym powinny byc rowne i nie falowac ? BO mam te 900 ale po chwili pracy na jałowy obroty faluja tak +-100


Drugie pytanie nieraz mam problem z odpalaniem przekrecam kluczyk auto kreci ale nie zapala i zapala dopiero gdy cofam kluczyk co to moze byc ?
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2012, 20:48
Posty: 45
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2012, 20:42

mniejsza dostępność części niż w przypadku BMW

czasy, kiedy z dostępnością części były jakieś problemy już dawno minęły(a M6 chyba w ogóle nie dotyczyły...) chyba, że chodzi o części ze złomowisk ;)
większy komfort jazdy na korzyść BMW

być może tak...jednak inżynierom Mazdy udało się (moim zdaniem)znaleźć "złoty środek" przy projektowaniu zawieszenia- jest ono w zupełności wystarczająco komfortowe, a jednocześnie na tyle sztywne, że auto bardzo dobrze(pewnie)zachowuje się w szybko pokonywanych zakrętach.

słaba blacha

faktycznie, szczególnie wersje przed liftingiem miały problemy z korozją(szczególnie ranty nadkoli)-co wcale nie oznacza, że każdy egzemplarz jest przez tą rdzę zżerany ;)

mówią o jakiś wadach fabrycznych które były po pewnym czasie usuwane przez serwisy.

zgadza się....co tylko może dobrze świadczyć o producencie auta.Generalnie "wpadki" różnego typu nie omijają żadnego producenta-ważne żeby usterki zostały wykryte i usunięte(w przypadku akcji serwisowych na – koszt producenta)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siebek » 29 lip 2012, 10:46

qasu123 napisał(a):mówią o jakiś wadach fabrycznych które były po pewnym czasie usuwane przez serwisy.


Każdy producent zalicza jakieś wpadki jak wypuszcza nowy model. Nie da się wszystkiego przewidzieć w tak skomplikowanej maszynie jaką jest samochód. Np. BMW zaliczyło wpadki jak wypuszczało serię 1. Kolega kupił jedynkę miesiąc po wejściu na rynek i przez pierwsze kilka miesięcy tyle razy lądowała w serwisie, że po prostu ją oddał i wziął A4.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez art_us » 29 lip 2012, 12:25

Witam, czy nasze 6 można bezpiecznie holować? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

Edit(moderator)-przeniosłem do innego wątku
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez marex » 29 lip 2012, 14:03

Ogólnie rzecz biorąc nowych samochodów to w ogóle nie można bezpiecznie holować wszystko, co robisz to robisz na własne ryzyko swoje i większe holującego bo w razie jakiegoś zdarzenia to na niego spada wina.
Silnik nie pracuje, wiec nie masz podstawowych układów wspomagających takich jak wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców itp. wiec bezpieczniej wziąć lawetę ewentualnie holowanie auta na tzw motylku (przód auta specjalnym wózku a tył sobie jedzie) ale tez trzeba mieć do niego dostęp i hak holowniczy.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Wojtek » 29 lip 2012, 18:04

marcinosMZKS napisał(a):Czy obroty na biegu jałowym powinny byc rowne i nie falowac ? BO mam te 900 ale po chwili pracy na jałowy obroty faluja tak +-100

to komp nimi reguluje... ale te 900 to troszke duzo ... jak na jalowe
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arkadius 73 » 29 lip 2012, 19:49

marcinosMZKS napisał(a):Mam dwa pytania.

Mam m6 benzyna 2,3, 2002rok

Czy obroty na biegu jałowym powinny byc rowne i nie falowac ? BO mam te 900 ale po chwili pracy na jałowy obroty faluja tak +-100


Drugie pytanie nieraz mam problem z odpalaniem przekrecam kluczyk auto kreci ale nie zapala i zapala dopiero gdy cofam kluczyk co to moze byc ?

pcv, purge valve,nieszczelność dolotu a najpierwej zrób reset , jakieś błędy?
Rozumiem że czyściłeś maf i przepustnicę ?
Arkadius 73
 

Postprzez marcinosMZKS » 29 lip 2012, 22:11

Co do drugiego problemu albo mi sie wydaje albo faktycznie tak jest ze dzieje sie tak gdy odpalam z wrzuconym biegiem (sprzeglo wcisniete oczywiscie) a nie na luzie.


A co do pierwszego, reset zrobic poprzez odlaczenie akumulatora na chwile ? Nic nie robilem bo nie wiem od czego zaczac i czy wogle to jest problem bo oprocz tego falowania +– 100 nic nie zauwazylem i myslalem ze tak ma byc.

Co to jest maf ?

Przepustnice czysci sie w benzynie tak samo jak w dislu ?
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2012, 20:48
Posty: 45
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 29 lip 2012, 22:25

reset zrobic poprzez odlaczenie akumulatora na chwile ?

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=54367-wystarczy spojrzeć do poradnika...
Co to jest maf?
wystarczy wpisać np. w google :"maf"= mass air flow
Przepustnice czysci sie w benzynie tak samo jak w dislu ?

wpisz w wyszukiwarkę forumową "czyszczenie przepustnicy" i masz jak na dłoni czyszczenie w benzyniaku wraz ze zdjęciami <oczy>
odrobinę samodzielności proszę <czytaj> -wiem,że zapytać łatwo i czekać na odpowiedź...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zigi86 » 30 lip 2012, 08:52

Jakie oznaczenie powinny mieć oryginalne reflektory w Mazdzie ? Czy napis Koito i w kółeczku homologacja E43 (Japonia)oznaczają, że lampy są oryginalne czy zamienniki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Wojtek » 30 lip 2012, 09:36

Zigi86 napisał(a):Jakie oznaczenie powinny mieć oryginalne reflektory w Mazdzie ?

a mozesz zrobic zdjecie lampy z tymi oznaczeniami?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Zigi86 » 30 lip 2012, 09:41

No właśnie problem polega na tym, że nie wiem czy one są oryginalne, zdjęcie będę mógł wstawić najprędzej w czwartek, ktoś mógłby zerknąć na swoje oryginalne lampy ? pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez dobrzyn22 » 30 lip 2012, 14:53

Zigi86 napisał(a):Jakie oznaczenie powinny mieć oryginalne reflektory w Mazdzie ?

u mnie jest E1 i obok 17,5(nie wiem co to oznacza)...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zigi86 » 30 lip 2012, 16:39

Z tego co wiem E1 to homologacja Niemiecka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Grzyby » 30 lip 2012, 20:29

Koito to oryginał.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Elmerwawa » 30 lip 2012, 21:39

Witam,
Chce przeszczepić Xenony do swojej M6, orientuje się ktoś jak wygląda sprawa samo-poziomowania ?
z tego co się orientuje są 2 czujnik położenia które trzeba podłączyć do .. ??
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Wojtek » 30 lip 2012, 22:08

Elmerwawa napisał(a):z tego co się orientuje są 2 czujnik położenia które trzeba podłączyć do .. ??

istniejacej instalacji, z tym ze potrzebujesz kabel pomiedzy czujnikiem, a instalacja...
koszt 1 czujnika z kabelkiem w ASO to 250GBP (nalezy dodac taka samo kwote na drugi czujnik)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Elmerwawa » 30 lip 2012, 22:27

Może udało by się wygrzebać ten kabelek z jakiegoś anglika,tylko gdzie on się znajduje?
czy może jest to ten element z kabelkiem http://allegro.pl/czujnik-poziomowania- ... 31944.html
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6