Układ chłodzenia 626 GE – pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez todi » 25 lip 2012, 13:59

witam.
mam takie pytanie ponieważ zmieniałem zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego bo mój się połamał i nic z niego nie zostało <faja> i zamontowałem drugi cały :) chodzi mi o to czy do zbiorniczka idzie tylko jeden przewód od góry ? nic innego ? a i czy jak zamontowałem tak i zbiorniczek zalałem go prawie pod max na działającym silniku to czy muszę odpowietrzać ? czy coś mogę jeździć bez obaw ? dzięki :)
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez KamoDBWC » 25 lip 2012, 14:24

dla zasady możesz odpowietrzyć
chyba (99%) jest tylko jeden przewód na górze zbiorniczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez todi » 25 lip 2012, 14:35

a że tak się zapytam to ten wężyk jest na górze jeśli jest wlane pod max to wychodzi że około pół zbiorniczka jest płynu więc jak układ zasysa ten płyn ? w chłodnicy da się sprawdzić jakoś czy jest płyn ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez KamoDBWC » 25 lip 2012, 16:16

W chłodnicy możesz sprawdzić tak:
odkręcasz korek
ściskasz wąż górny od chłodnicy który znajduje się po prawej stronie
jeśli wypływa ciecz chłodząca przez korek to jest ok

układ zasysa ciecz poprzez ciśnienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez noxes » 25 lip 2012, 22:10

KamoDBWC napisał(a):układ zasysa ciecz poprzez ciśnienie

przez podciśnienie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez KamoDBWC » 26 lip 2012, 00:20

dokładnie przez podciśnienie masz rację
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez todi » 26 lip 2012, 01:55

a plyn jak dolewam jak cos? do chlodnicy czy zbiorniczka? jak wleje za duzo do chlodnicy to oddaje go do zbiorniczka?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 26 lip 2012, 12:12

W chłodnicy masz mieć zawsze pod korek nalane. W miarę rozgrzewania płynu, ciśnienie go wypchnie do zbiorniczka za pośrednictwem specjalnego korka o określonym ciśnieniu 0.9-1.3, natomiast w miarę stygnięcia płynu wytwarza sie podciśnienie i go zasysa spowrotem ze zbiorniczka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 26 lip 2012, 12:26

ok to juz wiem.a jak chce przeplukac uklad to nalewam wody do chlodnicy i odczepiam przewod ten od zbiorniczka aby ta woda uciekla czy jak? no i pozniej by sie przydalo odpowietrzyc uklad czyli nalewam po korek w chlodnicy czy w zbiorniczku i czekam az 3 razy wlacza sie wentylator czy jak? bo tu nie ma tak jak w innych ze odkrecam srubke na przewodzie i bombelki uciekaja?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Szyna » 26 lip 2012, 18:28

To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez todi » 28 lip 2012, 01:14

mam jeszcze jedno pytanie otóż gdy auto stoi całą noc i rano odpalam przejadę ok 1-2 km to temperatura jest już do połowy wskaźnika a gdy przejadę tak ok.10-12 km to wentylator mi się włącza bo wskazówka wychodzi troszkę za połowę i wentylator praktycznie cały czas działa, wiecie może czym to jest spowodowane ? układ zapowietrzony ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 28 lip 2012, 11:15

to że dochodzi do połowy to dobrze, to że wlacza sie za połową wskaźnika też jest ok. Ciekawe co to znaczy praktycznie cały czas działa? U mnie też dosyc często się włacza przy tych temp.
Odpowietrz układ i będziesz wiedział. jak to zrobić jest opisane na forum.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 28 lip 2012, 12:22

brat mówi że mazdy tak mają, miał 626 2.0 to też tak miał i teraz ja wziąłem od niego drugą 626 i mówi że ona tak miała,też myślę że układ zapowietrzony bo szybko łapie temperaturę.że chodzi praktycznie cały czas to chodzi mi o to że nie wiem jak podczas bo zbytnio nie słyszę czy działa czy nie ale jak się zatrzymuję to i wyłączam silnik to słyszę jak pracuje wentylator.ile litrów płynu pójdzie na odpowietrzenie układu ? no i jeszcze ciekawi mnie jedna rzecz bo wczoraj jak samochód stał to płynu było tak mniej niż max w zbiorniczku wyrównawczym przejechałem się zrobiłem ok.40km zajeżdżam do domu a płynu jest prawie pełen zbiorniczek (niebieska kreska ) więc odczepiłem ten wąż co idzie od góry i poprzez strzykawkę spuściłem ok.1,25litra i było pod max ( czerwona kreska) dziś rano patrze było troszkę pod max i pojechałem zrobiłem ok.50km wracam do domu i patrzę ile płynu to jest tyle co na zdjęciu czyli moim zdaniem za dużo. czy tyle tego płynu musi być ? czy trzeba go spuścić czy sam 'ucieknie' ?

Obrazek
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 28 lip 2012, 16:32

Piszesz tak, że Cie zrozumieć nie mozna. Jeśli uważasz, ze masz zapowietrzony układ to go otpowietrz.
Możesz mieć walniętą uszczelke pod głowicą lub peknietą głowicę i wali Ci ciśnienie do układu chłodzenia.
Jak byś miał zapowietrzony układ to obroty by Ci falowały a o tym nic nie piszesz.
To jest akurat loggiczne, że masz więcej płynu w zbiorniczku kiedy silnik jest gorący.
Nie kombinuj z tym zbiorniczkiem bo to Ci na złe wyjdzie.
Na zimnym silniku odkręć korek w chłodnicy i zalej do pełna chłodnicę. W zbiorniczku pozostaw +/– pół zbiorniczka płynu. Po zagrzaniu silnika do właczenia sie wentylatora poczekaj aż ostygnie i odkręć korek w chłodnicy. Jeśli nie widać płynu dolej. Zrób tak kilka razy i poinformuj co zauważyłeś.
A tak apropo ja dziś rano zrobiłem 2km i miałem wskazówkę temp trochę za połową i u mnie to jest norma.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 28 lip 2012, 22:30

Po pierwsze to chyba zbiorniczek od spryskiwaczy ? Po drugie zbiornik wyrównawczy powinien być wyżej od chłodnicy albo przynajmniej na tym samym poziomie a u Ciebie tego nie ma jeśli to jest to miejsce co na zdjęciu ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez noxes » 28 lip 2012, 22:43

szyna, źle piszesz.:) on ma wszystko dobrze zamontowane.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 29 lip 2012, 22:59

no dobra jednak musze go odpowietrzyc bo jest powietrza pelno gdy naciskam ten gruby przewod od chlodnicy po prawej stronie to powinien plyn leciec z dziurki pod korkiem przy chlodnicy a slysze jak leci powietrze i ma zdeczka ciezko odpalic.i moje pytanie brzmi czy jak bede odpowietrzal to zbiorniczek wyrownawczy musi by pusty czy zapelniony do pelna?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 29 lip 2012, 23:11

do połowy. najlepiej odkręć korek od chłodnicy zalej pod korek zakręć i rozgrzej silnik do włączenia wentylatora. Ostódź i sprawdź ilość płynu w chłodnicy, w razie potrzeby dolej i znów do załączenia. Możesz mieć uszkodzony też korek króry odda płym a go nie przyjmnie ze zbiorniczka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 30 lip 2012, 00:06

możliwe bo dzisiaj rano miałem ok.2cm ponad` max zrobiłem ok,200km i mam praktycznie pełen zbiorniczek,zobaczę jutro rano czy coś ubyło tego płynu jak zdjąłem taki cienki przewód co jest kolektorów wydechowych tak po środku bardziej od strony szyby to nic nie leciało płynu a jak wcześniej zatkałem jeden i pompowałem tym grubym to płyn leciał ale pełno bąbelków było.odpowietrzę i sprawdzę bo nie ma żadnego sposobu by sprawdzić korek ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez todi » 28 sie 2012, 23:00

Witam nadal mam problemy z tym układem chłodzenia a mianowicie zapowietrza mi się on :|
dzisiaj rano odpaliłem i słyszałem przez chwile takie bulgotanie i znikło zaraz pojeździłem zrobiłem ok 20km samochód odstawiłem stał z 5 godz. i odpalam słyszę znów te bulgotanie zrobiłem ok 8km zajeżdżam do domu i zauważyłem że już lekko zaczynają falować obroty czyli układ zapowietrzony. odkręcam korek od chłodnicy naciskam gruby przewód z prawej strony a tam co ? słychać jak powietrze i bąbelki jak są. jak odpowietrzałem ostatnim razem ok.500km temu to miałem w zbiorniczku wyrównawczym mniejszą połowę zapełnioną płynem a teraz mam ok.3/4zbiorniczka czyli płyn oddaje do zbiorniczka lecz z niego nie zasysa więc coś jest nie tak możliwe że korek jest uszkodzony ? da radę go się jakoś sprawdzić ? czy to wina czegoś innego ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6