mam takie pytanie ponieważ zmieniałem zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego bo mój się połamał i nic z niego nie zostało
Układ chłodzenia 626 GE – pytania
witam.
mam takie pytanie ponieważ zmieniałem zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego bo mój się połamał i nic z niego nie zostało
i zamontowałem drugi cały
chodzi mi o to czy do zbiorniczka idzie tylko jeden przewód od góry ? nic innego ? a i czy jak zamontowałem tak i zbiorniczek zalałem go prawie pod max na działającym silniku to czy muszę odpowietrzać ? czy coś mogę jeździć bez obaw ? dzięki 
mam takie pytanie ponieważ zmieniałem zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego bo mój się połamał i nic z niego nie zostało
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
dla zasady możesz odpowietrzyć
chyba (99%) jest tylko jeden przewód na górze zbiorniczka
chyba (99%) jest tylko jeden przewód na górze zbiorniczka
a że tak się zapytam to ten wężyk jest na górze jeśli jest wlane pod max to wychodzi że około pół zbiorniczka jest płynu więc jak układ zasysa ten płyn ? w chłodnicy da się sprawdzić jakoś czy jest płyn ?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
W chłodnicy możesz sprawdzić tak:
odkręcasz korek
ściskasz wąż górny od chłodnicy który znajduje się po prawej stronie
jeśli wypływa ciecz chłodząca przez korek to jest ok
układ zasysa ciecz poprzez ciśnienie
odkręcasz korek
ściskasz wąż górny od chłodnicy który znajduje się po prawej stronie
jeśli wypływa ciecz chłodząca przez korek to jest ok
układ zasysa ciecz poprzez ciśnienie
W chłodnicy masz mieć zawsze pod korek nalane. W miarę rozgrzewania płynu, ciśnienie go wypchnie do zbiorniczka za pośrednictwem specjalnego korka o określonym ciśnieniu 0.9-1.3, natomiast w miarę stygnięcia płynu wytwarza sie podciśnienie i go zasysa spowrotem ze zbiorniczka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
ok to juz wiem.a jak chce przeplukac uklad to nalewam wody do chlodnicy i odczepiam przewod ten od zbiorniczka aby ta woda uciekla czy jak? no i pozniej by sie przydalo odpowietrzyc uklad czyli nalewam po korek w chlodnicy czy w zbiorniczku i czekam az 3 razy wlacza sie wentylator czy jak? bo tu nie ma tak jak w innych ze odkrecam srubke na przewodzie i bombelki uciekaja?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
mam jeszcze jedno pytanie otóż gdy auto stoi całą noc i rano odpalam przejadę ok 1-2 km to temperatura jest już do połowy wskaźnika a gdy przejadę tak ok.10-12 km to wentylator mi się włącza bo wskazówka wychodzi troszkę za połowę i wentylator praktycznie cały czas działa, wiecie może czym to jest spowodowane ? układ zapowietrzony ?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
to że dochodzi do połowy to dobrze, to że wlacza sie za połową wskaźnika też jest ok. Ciekawe co to znaczy praktycznie cały czas działa? U mnie też dosyc często się włacza przy tych temp.
Odpowietrz układ i będziesz wiedział. jak to zrobić jest opisane na forum.
Odpowietrz układ i będziesz wiedział. jak to zrobić jest opisane na forum.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
brat mówi że mazdy tak mają, miał 626 2.0 to też tak miał i teraz ja wziąłem od niego drugą 626 i mówi że ona tak miała,też myślę że układ zapowietrzony bo szybko łapie temperaturę.że chodzi praktycznie cały czas to chodzi mi o to że nie wiem jak podczas bo zbytnio nie słyszę czy działa czy nie ale jak się zatrzymuję to i wyłączam silnik to słyszę jak pracuje wentylator.ile litrów płynu pójdzie na odpowietrzenie układu ? no i jeszcze ciekawi mnie jedna rzecz bo wczoraj jak samochód stał to płynu było tak mniej niż max w zbiorniczku wyrównawczym przejechałem się zrobiłem ok.40km zajeżdżam do domu a płynu jest prawie pełen zbiorniczek (niebieska kreska ) więc odczepiłem ten wąż co idzie od góry i poprzez strzykawkę spuściłem ok.1,25litra i było pod max ( czerwona kreska) dziś rano patrze było troszkę pod max i pojechałem zrobiłem ok.50km wracam do domu i patrzę ile płynu to jest tyle co na zdjęciu czyli moim zdaniem za dużo. czy tyle tego płynu musi być ? czy trzeba go spuścić czy sam 'ucieknie' ?


- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Piszesz tak, że Cie zrozumieć nie mozna. Jeśli uważasz, ze masz zapowietrzony układ to go otpowietrz.
Możesz mieć walniętą uszczelke pod głowicą lub peknietą głowicę i wali Ci ciśnienie do układu chłodzenia.
Jak byś miał zapowietrzony układ to obroty by Ci falowały a o tym nic nie piszesz.
To jest akurat loggiczne, że masz więcej płynu w zbiorniczku kiedy silnik jest gorący.
Nie kombinuj z tym zbiorniczkiem bo to Ci na złe wyjdzie.
Na zimnym silniku odkręć korek w chłodnicy i zalej do pełna chłodnicę. W zbiorniczku pozostaw +/– pół zbiorniczka płynu. Po zagrzaniu silnika do właczenia sie wentylatora poczekaj aż ostygnie i odkręć korek w chłodnicy. Jeśli nie widać płynu dolej. Zrób tak kilka razy i poinformuj co zauważyłeś.
A tak apropo ja dziś rano zrobiłem 2km i miałem wskazówkę temp trochę za połową i u mnie to jest norma.
Możesz mieć walniętą uszczelke pod głowicą lub peknietą głowicę i wali Ci ciśnienie do układu chłodzenia.
Jak byś miał zapowietrzony układ to obroty by Ci falowały a o tym nic nie piszesz.
To jest akurat loggiczne, że masz więcej płynu w zbiorniczku kiedy silnik jest gorący.
Nie kombinuj z tym zbiorniczkiem bo to Ci na złe wyjdzie.
Na zimnym silniku odkręć korek w chłodnicy i zalej do pełna chłodnicę. W zbiorniczku pozostaw +/– pół zbiorniczka płynu. Po zagrzaniu silnika do właczenia sie wentylatora poczekaj aż ostygnie i odkręć korek w chłodnicy. Jeśli nie widać płynu dolej. Zrób tak kilka razy i poinformuj co zauważyłeś.
A tak apropo ja dziś rano zrobiłem 2km i miałem wskazówkę temp trochę za połową i u mnie to jest norma.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Po pierwsze to chyba zbiorniczek od spryskiwaczy ? Po drugie zbiornik wyrównawczy powinien być wyżej od chłodnicy albo przynajmniej na tym samym poziomie a u Ciebie tego nie ma jeśli to jest to miejsce co na zdjęciu 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
no dobra jednak musze go odpowietrzyc bo jest powietrza pelno gdy naciskam ten gruby przewod od chlodnicy po prawej stronie to powinien plyn leciec z dziurki pod korkiem przy chlodnicy a slysze jak leci powietrze i ma zdeczka ciezko odpalic.i moje pytanie brzmi czy jak bede odpowietrzal to zbiorniczek wyrownawczy musi by pusty czy zapelniony do pelna?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
do połowy. najlepiej odkręć korek od chłodnicy zalej pod korek zakręć i rozgrzej silnik do włączenia wentylatora. Ostódź i sprawdź ilość płynu w chłodnicy, w razie potrzeby dolej i znów do załączenia. Możesz mieć uszkodzony też korek króry odda płym a go nie przyjmnie ze zbiorniczka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
możliwe bo dzisiaj rano miałem ok.2cm ponad` max zrobiłem ok,200km i mam praktycznie pełen zbiorniczek,zobaczę jutro rano czy coś ubyło tego płynu jak zdjąłem taki cienki przewód co jest kolektorów wydechowych tak po środku bardziej od strony szyby to nic nie leciało płynu a jak wcześniej zatkałem jeden i pompowałem tym grubym to płyn leciał ale pełno bąbelków było.odpowietrzę i sprawdzę bo nie ma żadnego sposobu by sprawdzić korek ?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Witam nadal mam problemy z tym układem chłodzenia a mianowicie zapowietrza mi się on
dzisiaj rano odpaliłem i słyszałem przez chwile takie bulgotanie i znikło zaraz pojeździłem zrobiłem ok 20km samochód odstawiłem stał z 5 godz. i odpalam słyszę znów te bulgotanie zrobiłem ok 8km zajeżdżam do domu i zauważyłem że już lekko zaczynają falować obroty czyli układ zapowietrzony. odkręcam korek od chłodnicy naciskam gruby przewód z prawej strony a tam co ? słychać jak powietrze i bąbelki jak są. jak odpowietrzałem ostatnim razem ok.500km temu to miałem w zbiorniczku wyrównawczym mniejszą połowę zapełnioną płynem a teraz mam ok.3/4zbiorniczka czyli płyn oddaje do zbiorniczka lecz z niego nie zasysa więc coś jest nie tak możliwe że korek jest uszkodzony ? da radę go się jakoś sprawdzić ? czy to wina czegoś innego ?
dzisiaj rano odpaliłem i słyszałem przez chwile takie bulgotanie i znikło zaraz pojeździłem zrobiłem ok 20km samochód odstawiłem stał z 5 godz. i odpalam słyszę znów te bulgotanie zrobiłem ok 8km zajeżdżam do domu i zauważyłem że już lekko zaczynają falować obroty czyli układ zapowietrzony. odkręcam korek od chłodnicy naciskam gruby przewód z prawej strony a tam co ? słychać jak powietrze i bąbelki jak są. jak odpowietrzałem ostatnim razem ok.500km temu to miałem w zbiorniczku wyrównawczym mniejszą połowę zapełnioną płynem a teraz mam ok.3/4zbiorniczka czyli płyn oddaje do zbiorniczka lecz z niego nie zasysa więc coś jest nie tak możliwe że korek jest uszkodzony ? da radę go się jakoś sprawdzić ? czy to wina czegoś innego ?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6