Mazda 6 podejrzanie szybko się rozgrzewa

Postprzez Mariusz_gsxr » 12 cze 2012, 17:01

Witam... Od niedawna jestem posiadaczem Mazda 6 2.0 d 136km mój problem polega na tym że auto mimo iż z silnikiem diesla to po przejechaniu ok 1.2 km spokojnej jazdy do 2.5 tys silnik osiąga 90 stopni. . Po 90 wskazówka nie posuwa się dalej ale jak ją ostatnio przegoniłem to wyrzuciła sporo płynu do tego zbiorniczka aż się wylewało. Wiatraki też się włączają... Pytanie czy mam się tym martwić
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez Grzeggorz » 12 cze 2012, 22:34

Magda dość szybko się dogrzewa, a jak masz jeszcze webasto to załącza się ono automatycznie podczas jazdy (poniżej 7 st bodajże). Zawsze możesz podpiąć auto pod kompa i sprawdzić ewentualne błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Mariusz_gsxr » 13 cze 2012, 00:05

To nie webasto od kilku miesięcy jest dodatnia temperatura ok +15. Dla małego testu wyciągnąłem bezpiecznik od niego ale nic się nie zmieniło nadal po 1.2 km mam 90 stopni. Czy wasze diesle nabierają temperatury równie szybko...???
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez kubsztyk » 13 cze 2012, 00:10

Mi się zagrzewa powiedzmy po 2-2,5km spokojnej jazdy po mieście. Mazda zagrzewa się dość szybko, jak na diesla. Ale, że Ci wywala płyn i załączają się wentylatory, to już niepokojące. Mnie nawet w upalne dni w korkach nie włączają się wentylatory. Ostatnio przy sprawdzaniu oleju zakręciłem nimi ręką, co by sprawdzić czy się czasem nie zatarły / nie zapiekły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mariusz_gsxr » 13 cze 2012, 20:04

Przyczyną moich kłopotów może być zapowietrzony układ chłodzenia. Niestety nie potrafię go odpowietrzyć gdy doleje brakującą ilość płynu to po przejechaniu ok 5km dolaną ilość płynu wyrzuci do tego zbiorniczka. Czy mazda na jakieś zaworki do odpowietrzania chłodnicy lub czy istnieje jakaś procedura?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez kubsztyk » 13 cze 2012, 20:06

Układ odpowietrza się prawie samoczynnie. Płynu należy dolewać na zimnym silniku do chłodnicy aż po sam korek. Czynność można powtórzyć kolejnego dnia, jeśli to konieczne. Jak odkręcisz po nocy korek od chłodnicy i płynu będzie po sam brzeg, to jest już ok. Następnie można wyrównać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście też jak jest zimny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maselek » 13 cze 2012, 20:54

Mariusz_gsxr napisał(a):Czy mazda na jakieś zaworki do odpowietrzania chłodnicy lub czy istnieje jakaś procedura?


Odkręcasz korek od chłodnicy, dolewasz płynu na full, odpalasz auto na 30min (nie zakręcasz korka chłodnicy). Po 30 min gasisz silnik i sprawdzasz poziom płynu w chłodnicy (jeśli za malo dolewasz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Mariusz_gsxr » 16 cze 2012, 16:48

Udało mi się go porządnie odpowietrzyć Jadnak tempea nagrzewania to nie zmieniło. Następnym krokiem będzie wymiana termostatu.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez tonidriver » 20 cze 2012, 04:17

Cały ten wskaźnik temperatury w maździe 6 to bzdura. Nie pokazuje on prawdziwej temperatury tylko mniej więcej od 30 do 90 stopni wskazówka stoi na środku. Czy macie 40 stopni czy 60 czy 90 wskazówka będzie na środku :P Podam przykład dla niedowiarków. W zimie po dłuższej jeździe wskazówka na środku a z nawiewów gorące powietrze. Po półgodzinnym postoju na mrozie odpalam silnik a wskazówka dalej na środku a powietrze z nawiewów już letnie :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Hubix » 20 cze 2012, 07:47

Ten wskaźnik pokazuje "zakres temperatur" a nie dokładną temperaturę.

Też tego nie lubię, wolałbym jakby była jakaś skala z podziałką.

U mnie też motor sie bardzo szybko nagrzewa, 2 km i wskazówka na środku, ale z tym wywalaniem płynu i wiatrakami to coś nie tak :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 11 lip 2012, 23:49

Mariusz_gsxr napisał(a):....ale jak ją ostatnio przegoniłem to wyrzuciła sporo płynu do tego zbiorniczka aż się wylewało..... Pytanie czy mam się tym martwić

jesli do kabiny leci cieple powietrze po nagrzaniu silnika to albo masz chlodnice do wymiany albo uszczelke pod glowicą
o gorszych/kosztowniejszych usterkach nie będę na razie pisał, co by nie sraszyć...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mariusz_gsxr » 12 lip 2012, 12:17

Więc tak po rozgrzaniu silnika do środka nie leci ciepłe powietrze. W układzie chłodzenia prakuje ok 1l płynu ale nie da się tego uzupełnić. W wcześniejszym poście pisałem ze wymienię termostat ale się z tym wstrzymałem. Auto świetnie jeździ dobrze zapala i ma niskie spalanie. Postanowiłem nic z tą sytuacją nie robić, będę jeździł i bacznie obserwował wskaźnik temperatury jak się pogorszy to trzeba będzie działać...
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez Grzyby » 13 lip 2012, 00:48

Mariusz_gsxr napisał(a):W układzie chłodzenia prakuje ok 1l płynu ale nie da się tego uzupełnić.

Możesz to rozwinąć jakoś logicznie?
Bo nie rozumiem ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mariusz_gsxr » 13 lip 2012, 08:12

Chodzi o to że do chłodnicy można dolać ten 1l ale po przejechaniu ok 20km wyrzuci go do zbiorniczka. Sprawdziłem trzykrotnie :D
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez kubsztyk » 13 lip 2012, 12:07

To ja bym stawiał na nieodpowietrzony układ.

Edit: Ale teraz doczytałem, że jednak go odpowietrzałeś..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mariusz_gsxr » 18 lip 2012, 08:44

Niestety użytkownik Enduro miał racje auto dostaje ciśnienie na chłodnice. Odpowietrzony układ po 20km sie zapowietrza. Jest delikatne bulgotanie w chłodnicy i wyrzuca płyn jak się przycisnie co wróży ewidentny początek końca UPG.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez Enduro » 18 lip 2012, 09:24

Mariusz_gsxr napisał(a):... początek końca UPG.

co to takiego?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mariusz_gsxr » 18 lip 2012, 09:26

UPG>>> Uszczelka pod głowicą
Początkujący
 
Od: 12 cze 2012, 16:44
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r

Postprzez Enduro » 18 lip 2012, 13:36

Mariusz_gsxr napisał(a):UPG>>> Uszczelka pod głowicą

ok.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6