Mazda 6 podejrzanie szybko się rozgrzewa
Strona 1 z 1
Witam... Od niedawna jestem posiadaczem Mazda 6 2.0 d 136km mój problem polega na tym że auto mimo iż z silnikiem diesla to po przejechaniu ok 1.2 km spokojnej jazdy do 2.5 tys silnik osiąga 90 stopni. . Po 90 wskazówka nie posuwa się dalej ale jak ją ostatnio przegoniłem to wyrzuciła sporo płynu do tego zbiorniczka aż się wylewało. Wiatraki też się włączają... Pytanie czy mam się tym martwić
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Magda dość szybko się dogrzewa, a jak masz jeszcze webasto to załącza się ono automatycznie podczas jazdy (poniżej 7 st bodajże). Zawsze możesz podpiąć auto pod kompa i sprawdzić ewentualne błędy.
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
To nie webasto od kilku miesięcy jest dodatnia temperatura ok +15. Dla małego testu wyciągnąłem bezpiecznik od niego ale nic się nie zmieniło nadal po 1.2 km mam 90 stopni. Czy wasze diesle nabierają temperatury równie szybko...
?
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Mi się zagrzewa powiedzmy po 2-2,5km spokojnej jazdy po mieście. Mazda zagrzewa się dość szybko, jak na diesla. Ale, że Ci wywala płyn i załączają się wentylatory, to już niepokojące. Mnie nawet w upalne dni w korkach nie włączają się wentylatory. Ostatnio przy sprawdzaniu oleju zakręciłem nimi ręką, co by sprawdzić czy się czasem nie zatarły / nie zapiekły.
Przyczyną moich kłopotów może być zapowietrzony układ chłodzenia. Niestety nie potrafię go odpowietrzyć gdy doleje brakującą ilość płynu to po przejechaniu ok 5km dolaną ilość płynu wyrzuci do tego zbiorniczka. Czy mazda na jakieś zaworki do odpowietrzania chłodnicy lub czy istnieje jakaś procedura?
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Układ odpowietrza się prawie samoczynnie. Płynu należy dolewać na zimnym silniku do chłodnicy aż po sam korek. Czynność można powtórzyć kolejnego dnia, jeśli to konieczne. Jak odkręcisz po nocy korek od chłodnicy i płynu będzie po sam brzeg, to jest już ok. Następnie można wyrównać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, oczywiście też jak jest zimny.
Mariusz_gsxr napisał(a):Czy mazda na jakieś zaworki do odpowietrzania chłodnicy lub czy istnieje jakaś procedura?
Odkręcasz korek od chłodnicy, dolewasz płynu na full, odpalasz auto na 30min (nie zakręcasz korka chłodnicy). Po 30 min gasisz silnik i sprawdzasz poziom płynu w chłodnicy (jeśli za malo dolewasz).
Udało mi się go porządnie odpowietrzyć Jadnak tempea nagrzewania to nie zmieniło. Następnym krokiem będzie wymiana termostatu.
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Cały ten wskaźnik temperatury w maździe 6 to bzdura. Nie pokazuje on prawdziwej temperatury tylko mniej więcej od 30 do 90 stopni wskazówka stoi na środku. Czy macie 40 stopni czy 60 czy 90 wskazówka będzie na środku
Podam przykład dla niedowiarków. W zimie po dłuższej jeździe wskazówka na środku a z nawiewów gorące powietrze. Po półgodzinnym postoju na mrozie odpalam silnik a wskazówka dalej na środku a powietrze z nawiewów już letnie 
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Ten wskaźnik pokazuje "zakres temperatur" a nie dokładną temperaturę.
Też tego nie lubię, wolałbym jakby była jakaś skala z podziałką.
U mnie też motor sie bardzo szybko nagrzewa, 2 km i wskazówka na środku, ale z tym wywalaniem płynu i wiatrakami to coś nie tak :/
Też tego nie lubię, wolałbym jakby była jakaś skala z podziałką.
U mnie też motor sie bardzo szybko nagrzewa, 2 km i wskazówka na środku, ale z tym wywalaniem płynu i wiatrakami to coś nie tak :/
Mariusz_gsxr napisał(a):....ale jak ją ostatnio przegoniłem to wyrzuciła sporo płynu do tego zbiorniczka aż się wylewało..... Pytanie czy mam się tym martwić
jesli do kabiny leci cieple powietrze po nagrzaniu silnika to albo masz chlodnice do wymiany albo uszczelke pod glowicą
o gorszych/kosztowniejszych usterkach nie będę na razie pisał, co by nie sraszyć...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Więc tak po rozgrzaniu silnika do środka nie leci ciepłe powietrze. W układzie chłodzenia prakuje ok 1l płynu ale nie da się tego uzupełnić. W wcześniejszym poście pisałem ze wymienię termostat ale się z tym wstrzymałem. Auto świetnie jeździ dobrze zapala i ma niskie spalanie. Postanowiłem nic z tą sytuacją nie robić, będę jeździł i bacznie obserwował wskaźnik temperatury jak się pogorszy to trzeba będzie działać...
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Mariusz_gsxr napisał(a):W układzie chłodzenia prakuje ok 1l płynu ale nie da się tego uzupełnić.
Możesz to rozwinąć jakoś logicznie?
Bo nie rozumiem ...
Chodzi o to że do chłodnicy można dolać ten 1l ale po przejechaniu ok 20km wyrzuci go do zbiorniczka. Sprawdziłem trzykrotnie 
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Niestety użytkownik Enduro miał racje auto dostaje ciśnienie na chłodnice. Odpowietrzony układ po 20km sie zapowietrza. Jest delikatne bulgotanie w chłodnicy i wyrzuca płyn jak się przycisnie co wróży ewidentny początek końca UPG.
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Mariusz_gsxr napisał(a):... początek końca UPG.
co to takiego?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
UPG>>> Uszczelka pod głowicą
- Od: 12 cze 2012, 16:44
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
2.0 136 2005r
Mariusz_gsxr napisał(a):UPG>>> Uszczelka pod głowicą
ok.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6