Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Enduro » 22 maja 2012, 11:28

kolega Myjk ma abs racje..
poza tym stwierdzeniem...
Myjk napisał(a):... i jeździj dalej spokojnie.

bo jesli jest cos nie tak to beda koszty,
czyli lepiej sprawdz w czym tkwi problem.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zrembu » 22 maja 2012, 20:07

Dziękuję za podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 18:31
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008 r

Postprzez Wojtek » 22 maja 2012, 20:38

zrembu napisał(a):3 Mechanik od kompa twierdzi że to nie jest błąd inspekcji oleju ale będzie wiedział co jest dopiero jak zostawię u niego samochód (podpinał kompa pod deską i nic nie wyczytał).

nie wierz w ani jedno jego slowo... <głaszcze>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 maja 2012, 21:37

jak dla mnie nieskasowana inspekcja jest najbardziej prawdopodobna...i od tego polecam zacząć <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zrembu » 23 maja 2012, 19:27

Na szczęście okazała się to tylko nieskasowana inspekcja olejowa czyli błąd p2459.
Trochę się nerwów najadłem ale na szczęście się dobrze skończyło.
No i niestety na każdym kroku trzeba wszystko sprawdzać żeby nie dać się przekręcić na kasę.
Dziękuję życzliwym za informacje
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 18:31
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008 r

Postprzez marex » 23 maja 2012, 21:08

Na co muszę jeszcze zwrócić uwagę (przejrzeć, przeczyścić) bo mam problem z częstym wypalaniem DPF.
Mianowicie jeżdżąc w mieście wypalanie 70-80km natomiast wyjadę na trasę śmiało mogę przejechać 250-270km
dodam że na początku cykle przy jeździe w mieście były co 160-180km
do tej pory:
– wymienione podkładki pod wtryskiwaczami + ustawienie zaworów
– wyczyszczony EGR ( trochę zalepiony był wlot kolektora ssącego
– turbina śmiga jak szalona ( ściągnięte gumowe kolanko, nie rzuca olejem nie ma luzów)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2012, 21:45

marex napisał(a):na początku cykle przy jeździe w mieście były co 160-180km

hmm w sumie u mnie też zauważyłem mniej-więcej takie odstępy w wypalaniu przy jeździe miejskiej(ale prędkości ok 50-80 km/h.

Pytanie dlaczego u Ciebie ten okres się znacząco zmniejszył <co?> Może auto nie ma kompletnie warunków do wypalania(jazda wyłącznie miasto 30-50km/h,częste zatrzymywanie)-stąd dużo częstsze próby?? może warto w Twoim przypadku pojechać powiedzmy co 150 km na jakąś obwodnicę"przegonić" ciut auto i stworzyć spokojne warunki do wypalenia filtrowi??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 23 maja 2012, 23:03

Też mnie to zastanawia czemu tak drastycznie się zwiększył okres wypalania (paliwo leje cały czas te same) ostatnio nawet wypróbowałem wypalanie dpf metodą chałupniczą bo myślałem że przy mojej jeździe nie ma jak się oczyścić niestety nic nie dało Po mieście jeżdżę ok +15 od ograniczenia i nie trzymam silnika w dolnej części obrotomierza.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez jdziobak » 4 lip 2012, 20:56

Witam. Chciałem zapytać (bo nie mogę się doczytać na forum) czy wypalanie DPF w wysokich temperaturach rzędu 28-35°C objawia się drastycznym spadkiem mocy i max obrotami rzędu 2,5obr/min. Miałem już taki przypadek trzykrotnie (po za granicami kraju) i miałem strasznego pietra. Dodam ze powyższe objawy występują tylko w wysokich temp i po przejechaniu na trasie jednym cięgiem 200-300km. W normalnych temperaturach objawy takie nie występują a filtr wypala się bez problemowo. Może ktoś z Was miał podobne przygody. Jeśli tak to proszę o odpowiedź jak sobie z nimi radzić i jak należy się zachowywać w podobnych przypadkach. Czy podróżować dalej do momentu kiedy samochód odzyska moc i obroty? Czy zatrzymać się i pozostawić samochód na wolnych obrotach. Czy jest jeszcze inne rozwiązanie o, którym nie wspomniałem.
Pozdrawiam
Dziobak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 21:43
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 5 lip 2012, 13:17

jdziobak napisał(a):czy wypalanie DPF w wysokich temperaturach rzędu 28-35°C objawia się drastycznym spadkiem mocy i max obrotami rzędu 2,5obr/min


absolutnie nie.
Sczytywałeś błędy ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafu83 » 6 lip 2012, 22:25

witam
zaczalem wlasnie walke z migajaca kontrolka DPFa ... :/ tyle ze autko bylo przegrzebana kompem jak tylko mozna, bledow nie ma, wszystko co sie dalo bylo zresetowane, wymoszona regeneracja tzn autko chodzilo na 2500 obrotow przez ok 30-60min a dpf jak mrygal tak mryga... :/ i wyrazny spadek mocy.

zaczelo sie jakis czas temu, kontrolka najpierw czasem swiecila, ostatnio czasem mrygala a teraz mryga non stop.

jestem na dobrej drodze do wymiany oleju, przeczyszczenia silnika jakims flushem i wyrzucenia DPF aby znow spac spokojnie :)
dodam ze jezdze duzo poza miastem (85%) i myslalem ze nie uswiadcze problemu z dpf ....

no i zonk od wczoraj przejechalem 45mil i dzis po ok 15milach autko odzyskalo moc i kontrolka DPF zgasla.... zobacze co sie bedzie dzialo na dniach....


No i sie dzialo....

po 30 min na autostradzie kontrolka wrocila, dojechalem do celu jakas 1h jazdy, gdy po paru godz wyjezdzalem kontrolka DPF dalej blyskala, przejechalem jakies 15min, gdy sie zatrzymalem na rondzie
zauwazylem bialy dym.... i wiecej dymu i bardzo duzo dymu w ciagu paru sek.... ruszelem by zatrzymac sie gdzies na poboczu, auto za mna zjechalo by mi powiedziec, ze przez paredziesiat metrow ogien buchal z wydechu..... mala panika.....
po postoju dojechalem do domu.... kontrolka DPF juz nie swiecila/mrygala, autko odzyskalo moc, tylko gdy mocniej przyspiesze pojawia sie czarny dym... tak jak bezp DPF,

czyli wychodzi na to ze DPF sie spalil, doslownie ??????????? mam nadzieje ze autko sie nie zapali nim dojedzie do warsztatu?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:47
Posty: 20
Skąd: Stamford; UK
Auto: Mazda 6 2.0 Sport 2006 (143KM)
poprzednio
Mazda 6 2.0 TS TD 2003 (121KM)

Postprzez mnieteczek » 7 lip 2012, 23:34

Taki objaw nie ma nic wspólnego z DPF'em ,ten problem ma wiekszość uzytkownikow wszystkich marek aut z turbo(przy wysokich temperaturach otoczenia),na początek wyczyść intercooler.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Riki » 8 lip 2012, 21:28

mnieteczek napisał(a): ,ten problem ma wiekszość uzytkownikow wszystkich marek aut z turbo(przy wysokich temperaturach otoczenia),


jdziobak napisał(a):objawia się drastycznym spadkiem mocy i max obrotami rzędu 2,5obr/min


Dobra sugestia mnieteczek ale nie żeby auto osiągało 2500rpm :)

dobrzyn dobrze mówi :) sprawdź błędy – tak na początek. Jak filtr się nie wypala to wszystko gra?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 12:45

jdziobak napisał(a):...objawia się drastycznym spadkiem mocy i max obrotami rzędu 2,5obr/min. ..

to raczej elektroniczne odciecie obrotow wynikajace z trybu awaryjnego ECU, bo nie wyobrazam sobie aby cos innego idealnie w tym zakresie, powodowalo taka zapore, ale moge sie tu mylic, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez menio997 » 10 lip 2012, 18:32

tak jak w temacie dpf wypala sie co 2 dni. samochodem aktualnie robie 40kmdziennie jak włącza sie wypalanie to go przeganiam powyzej 2,5 tys obrotów. dpf sie przepala około 15min i jest OK.
tak mysle ze to dpf bo spalanie wzrasta prawie dwokrotnie, ale czytałem ze powinien być również swąt spalenizny co u mnie nie wystepuje, natomiast są bardzo gorące spaliny z rury.
Co może być nie tak ??
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

Postprzez dobrzyn22 » 10 lip 2012, 21:16

menio997 napisał(a):ale czytałem ze powinien być również swąt spalenizny co u mnie nie wystepuje


raczej swąd ;) i nie zawsze jest wyczuwalny...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez TuneFORCE » 10 lip 2012, 22:47

rafu83 napisał(a):po postoju dojechalem do domu.... kontrolka DPF juz nie swiecila/mrygala, autko odzyskalo moc, tylko gdy mocniej przyspiesze pojawia sie czarny dym... tak jak bezp DPF,

czyli wychodzi na to ze DPF sie spalil, doslownie ??????????? mam nadzieje ze autko sie nie zapali nim dojedzie do warsztatu?


Jeśli DPF jest sprawny to nie powinieneś zobaczyć za sobą czarnego dymu...oczywiście sa auta(Alfa, Opel) w których mimo DPFa można zaobserwować delikatne przykapcanie...w Mazdzie nie ma takiej możliwości...

Miałes jakis problem w samochodzie, który spowodował albo zawalenie sie filtra albo problemy z jego prawidłowa regeneracją...w rezultacie w wyniku nadmiernej ilości wypalań,czy zbyt wysokiej temperatury DPF mógł się częściowo stopić i popękać...co jest bardzo częstym zjawiskiem w tych samochodach przy nieprawidłowo działającym układzie oczyszczania spalin...

Mówiąc szczerze to w trochę w głupi sposób prawdopodobnie narobiłeś sobie sporych kosztów...a wystarczyło zrobić diagnostykę i usunąć ewentualną usterkę ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez smile » 11 lip 2012, 22:40

rafu83 napisał(a):migajaca kontrolka DPFa ... :/ tyle ze autko bylo przegrzebana kompem jak tylko mozna, bledow nie ma, wszystko co sie dalo bylo zresetowane


Nie widziałem jeszcze przypadku, aby kontrolka DPF migała a błędów nie było. To niemożliwe -jak miga to są błędy zapisane! Należy je odczytać urządzeniem dedykowanym.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 11 lip 2012, 22:52

smile napisał(a):Należy je odczytać urządzeniem dedykowanym.

juz i tak <dupa> ...

rafu83 napisał(a):dojechalem do celu jakas 1h jazdy, gdy po paru godz wyjezdzalem kontrolka DPF dalej blyskala, przejechalem jakies 15min, gdy sie zatrzymalem na rondzie
zauwazylem bialy dym.... i wiecej dymu i bardzo duzo dymu w ciagu paru sek.... ruszelem by zatrzymac sie gdzies na poboczu, auto za mna zjechalo by mi powiedziec, ze przez paredziesiat metrow ogien buchal z wydechu..... mala panika.....
po postoju dojechalem do domu.... kontrolka DPF juz nie swiecila/mrygala, autko odzyskalo moc, tylko gdy mocniej przyspiesze pojawia sie czarny dym... tak jak bezp DPF,
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rafu83 » 11 lip 2012, 23:47

no wlasnie urzadzenie nie bylo laptopem tylko urzerzeniem (nazwy sprzetu nie pamietam). i bledow nie bylo, kolo tez sie zdziwil, zaden check engine czy DSC nie mryga tylko DPF.
Jakis czas temu auto bylo tez w ASO i ogolnie stwierdzili ze wszystko oki.

Auto ciagnie spokojnie do nawet pewnie 4-5 tys tylko ze do 3000 przyspiesza bardzo powoli.... mozna wrecz wyczuc opor na pedale gazu – nawet w pelnym wcisnieciu go brak reakcji a wczesnie autko wyrywa do przodu az milo... :/

turbo nie ma luzu, tylko troche oleju bylo... nie mam porownania wiec nie moge powiedziec czy duzo czy normalnie.

po tych plomieniach z wydechu auto orzylo – jezdzilo super :) przez dzien a teraz mrygajacy DPF wrocil i jak wyzej.... zrobilem dzis 150 mil z tego 130 na autostradzie (1,5h) zero efektu dla DPFa...

mysle ze juz po DPF ale zobacze co powiedza w warsztacie na dniach – autko ma jeszcze troche gwarancji od komisu.

Mam nadzieje ze to tylko DPF nic innego – mysle ze DPF probowal sie wypalic zlapat temp i zaplon. Jesli sie nie myle DPF jest mniej wiecej w okolicy przednich siedzen, taka wieksza puszka na wydechu ;) i z tamtad bylo widac gorace powietrze (tak byl nagrzany) a pozniej trzaski (stygnacy metal).
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:47
Posty: 20
Skąd: Stamford; UK
Auto: Mazda 6 2.0 Sport 2006 (143KM)
poprzednio
Mazda 6 2.0 TS TD 2003 (121KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6